Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със зареждае на алтернатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със зареждае на алтернатора

    Паджеро 2.8 ТДИ.
    Днес се осветкаха лампите на таблото.
    Бърза диагноза-не работещо динамо.
    Следва незабавна подмяна с налично резерно.
    И проблема си остана.Лампите(за зареждане,за вода във филтара,А/Т-то и контролната жълта за масло)светят и динамото не изпраща ток до акумулаторите.При откачане на плюсовата клема колата гасне.
    Има ли отделно реле през което да преминава тока преди да стигне до акумулатора?
    Къде влизат кабелите които излизат от алтернатора?Къде другаде може да е проблема?

    П.П Не намерих подобна тема.
    ТЕЛ:0886301378

  • #2
    От: Проблем със зареждае на алтернатора.

    А новия вред ли е?
    GSM 0877 08 99 19
    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

    Коментар


    • #3
      От: Проблем със зареждае на алтернатора.

      Първоначално публикуван от kralev.bg Преглед на мнение
      При откачане на плюсовата клема колата гасне.
      Ти се радвай че е запалила после.

      От генератора излиза дебел кабел който е свързан с акумулатора или директно, или с нещо като бушон в самия кабел.
      Щом лампата за зареждане свети значи другият кабел си е на мястото. Той отива в нея.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем със зареждае на алтернатора.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Ти се радвай че е запалила после.

        От генератора излиза дебел кабел който е свързан с акумулатора или директно, или с нещо като бушон в самия кабел.
        Щом лампата за зареждане свети значи другият кабел си е на мястото. Той отива в нея.
        Как да го разбирам това?Къде да търся проблема?
        На плюсовия кабел има бушон,който видимо е здрав.
        Има ли някъде реле?
        ТЕЛ:0886301378

        Коментар


        • #5
          От: Проблем със зареждае на алтернатора

          Няма реле, само 100А бушон. Виж масата на двигателя, дебела оплетка около някой от тампоните трябва да е, но не мога да ти кажа точно къде.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем със зареждае на алтернатора

            Ако е масата на двигателя той няма да пали.

            Реле между акумулатор и алтернатор няма на никоя кола. Но пък не е излишно да се измери какво изкарва този алтернатор на + клемата. Най-вероятно просто не е наред.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем със зареждае на алтернатора

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Няма реле, само 100А бушон. Виж масата на двигателя, дебела оплетка около някой от тампоните трябва да е, но не мога да ти кажа точно къде.
              Масата е наред.Имам пусната и втора маса(двигател,купе,акумулаторен минус).
              Къде се намира този 100А бушон?
              ТЕЛ:0886301378

              Коментар


              • #8
                От: Проблем със зареждае на алтернатора

                Първоначално публикуван от kralev.bg Преглед на мнение
                Масата е наред.Имам пусната и втора маса(двигател,купе,акумулаторен минус).
                Къде се намира този 100А бушон?
                Или в самия кабел (специално изтъняване), или в капака на акумулатора. Ама каквито въпроси задаваш прилича да не се оправиш сам.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем със зареждае на алтернатора

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Или в самия кабел (специално изтъняване), или в капака на акумулатора. Ама каквито въпроси задаваш прилича да не се оправиш сам.
                  Съвсем сам се"оправям".
                  При нас в момента пътищата са все още полу-проходими,а най близкия кадърен елтехник,за който зная е на 50км.Срах ме е да тръгна втова време на такова растояние с неизправен алтернатор.
                  Имам налични всякакви резервни части,стига да диагностирам проблема.
                  Достатъчно кадърен съм за да си сменя почти всичко по джипа,но тоците са най слабото ми място.
                  Затова ще съм безкрайно благодарен,ако някой може да помогне дистанционно.

                  П.П.Вчера всичко работеше нормално.Сутринта,паля с наличния проблем.
                  ТЕЛ:0886301378

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем със зареждае на алтернатора.

                    Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                    А новия вред ли е?
                    Имах подобен проблем преди години. Оказа се диоден блок. Затова те попитах дали си сигурен, че новия е наред.
                    GSM 0877 08 99 19
                    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем със зареждае на алтернатора.

                      Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
                      Имах подобен проблем преди години. Оказа се диоден блок. Затова те попитах дали си сигурен, че новия е наред.
                      Ами,свален е от мой резервен мотор.
                      Не съм го проверявал изрично,но до преди да бъде блъснат джипа-гарантирано работеше.Не предполагам,че от стояне може да се е повредил.
                      Какви тоци трябва да влизат или излизат от пласмасовият куплонг?
                      ТЕЛ:0886301378

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем със зареждае на алтернатора.

                        Ако проблемът още е налице, можеш да направиш следното:
                        - при изгасен двигател и свалена една от клемите на акумулатора разкачаш(задължително) дебелия кабел от алтернатора. След това закачаш клемата, вземаш парче по-тънък кабел. Единият край(зачистен) стискаш здраво към дебелия кабел и леко "драскаш" с другия край някъде по "маса"(корпуса на ДВГ или другаде). Ако има искри значи връзката м/у алтернатора и акумулатора е ОК.
                        - Ако имаш пробна лампа(може и каквато и да е 12V крушка с кабели) е по-лесно. Без да разкачаш нищо допираш единия край на "маса", а другия на клемата на дебелия кабел. Ако свети силно(според ватовете на крушката), значи връзката м/у алтернатора и акумулатора е ОК.
                        - Ако не свети крушката или няма искри трябва да се пусне(прекара) нов кабел м/у описаните точки.


                        - щом свети лампата на таблото, означава, че възбудителната намотка е ОК. Казали са го по-горе.
                        - остава диоден блок, четки или реле регулатора. Не съм наясно с конкретния алтернатор, но без повече познания и измервателна "апаратура" се съмнявам да можеш да направиш нещо повече.
                        - Ако четките са достъпни и могат да се свалят, провери ги дали не са износени или клеясали.

                        П.П. Каквото и да правиш мисли за безопасността. Дебелият кабел от алтернатора и "твърдо късо съединение към маса" не вещае нищо добро.
                        Приятели не се печелят - губят се завинаги.
                        УМЪТ НЕ Е ЗА ВСЕКИ
                        Времето е ценно, само ако не бързаш.
                        0889623098

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем със зареждае на алтернатора.

                          Първоначално публикуван от ivotosod Преглед на мнение
                          Ако проблемът още е налице, можеш да направиш следното:
                          - при изгасен двигател и свалена една от клемите на акумулатора разкачаш(задължително) дебелия кабел от алтернатора. След това закачаш клемата, вземаш парче по-тънък кабел. Единият край(зачистен) стискаш здраво към дебелия кабел и леко "драскаш" с другия край някъде по "маса"(корпуса на ДВГ или другаде). Ако има искри значи връзката м/у алтернатора и акумулатора е ОК.
                          - Ако имаш пробна лампа(може и каквато и да е 12V крушка с кабели) е по-лесно. Без да разкачаш нищо допираш единия край на "маса", а другия на клемата на дебелия кабел. Ако свети силно(според ватовете на крушката), значи връзката м/у алтернатора и акумулатора е ОК.
                          - Ако не свети крушката или няма искри трябва да се пусне(прекара) нов кабел м/у описаните точки.


                          - щом свети лампата на таблото, означава, че възбудителната намотка е ОК. Казали са го по-горе.
                          - остава диоден блок, четки или реле регулатора. Не съм наясно с конкретния алтернатор, но без повече познания и измервателна "апаратура" се съмнявам да можеш да направиш нещо повече.
                          - Ако четките са достъпни и могат да се свалят, провери ги дали не са износени или клеясали.

                          П.П. Каквото и да правиш мисли за безопасността. Дебелият кабел от алтернатора и "твърдо късо съединение към маса" не вещае нищо добро.
                          Благодаря за разясненията,но дебелият кабел съм го проверил и проводимоста между алтернатора и акумулатора я има.Май съм изтеглил късата клечка и съм монтирал втори неработещ алтернатор.
                          Утре сваленият,заминава при специалист за диагноза и ако се окаже изправен ще му мислим пак.

                          Сърдечни благодарности ипоздрави на всички които се опитаха да помогнат.
                          ТЕЛ:0886301378

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем със зареждае на алтернатора

                            Колега извинявай, че се намесвам но НИКОГА не откачай клемите на работещ двигател, защото алтернатора остава без товар и това може да предизвика дефектиране на диодите на изправителя. Оставайки без товар напрежението на алтернатора се повишава до 60-70волта и след това проблем. Дано да съм бил полезен.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем със зареждае на алтернатора

                              Първоначално публикуван от Fipa Преглед на мнение
                              Колега извинявай, че се намесвам но НИКОГА не откачай клемите на работещ двигател, защото алтернатора остава без товар и това може да предизвика дефектиране на диодите на изправителя. Оставайки без товар напрежението на алтернатора се повишава до 60-70волта и след това проблем. Дано да съм бил полезен.
                              Благодаря.Определено си полезен поне за мен.
                              ТЕЛ:0886301378

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X