Здравейте,
въпреки че рядко пиша в последно време реших да ви покажа какви са трудностите при ремонта на задното окачване.
Причините за ремонта се следните. От като купих колата през 2009г от Германия не можеше да се направи реглаж на наклона на едното колело заради запекъл реглажен болт в последствие запекоха и останалите три. Бавно и полека се скъсаха тампоните на диференциала и тампоните на надлъжните щанги и ремонта стана неизбежен а и все пак идва зима колата трябва да е подготвена.
Неприятният момент е:
-Изключително труден ремонт повечето от болтовете се режат и после трябват нови.
-Липсата на смислени алтернативни части също се оказа проблем като за мен смяната с ментета на толкова сложно окачване е безсмислена ако ще трябва да го правя след година пак.
-Цените на резервните части са направо стряскащи а за количеството на втулки и болтове да не говорим.
-Няколкото заводски недомислици също доста ме подразниха.
-Тампоните на диференциалната греда се продават с нея 1000лв
-Втулките на носачите се продават само с носача 2Х1000лв
-Втулките на шенкелите са продават само с шенкела 2Х1000лв. А дали лагерглавината ще излезне здрава от стария шенкел е друг въпрос.
За един ден успяхме да свалим цялото окачване




Следва разглобяване




Два кашона с нови части.
Въпреки,че съм противник на полиуретановите втулки на кола за ежедневна употреба не намерих друго решение и купих единствените втулки които смятам за качествени.
Комплект за диференциалната греда за шенкелите и за носачите.




Подмяната започна













Събрани на изхода за подготовка и боя.

Готовата продукция

Само два от четири болта са закрепването на моста останаха здрави другите два са поръчани и ще дойдат в понеделник.

Сглобяването


















Реглажа вече е възможен и направен.



Ако има въпроси ще ви отговоря кое как и защо.
въпреки че рядко пиша в последно време реших да ви покажа какви са трудностите при ремонта на задното окачване.
Причините за ремонта се следните. От като купих колата през 2009г от Германия не можеше да се направи реглаж на наклона на едното колело заради запекъл реглажен болт в последствие запекоха и останалите три. Бавно и полека се скъсаха тампоните на диференциала и тампоните на надлъжните щанги и ремонта стана неизбежен а и все пак идва зима колата трябва да е подготвена.
Неприятният момент е:
-Изключително труден ремонт повечето от болтовете се режат и после трябват нови.
-Липсата на смислени алтернативни части също се оказа проблем като за мен смяната с ментета на толкова сложно окачване е безсмислена ако ще трябва да го правя след година пак.
-Цените на резервните части са направо стряскащи а за количеството на втулки и болтове да не говорим.
-Няколкото заводски недомислици също доста ме подразниха.
-Тампоните на диференциалната греда се продават с нея 1000лв
-Втулките на носачите се продават само с носача 2Х1000лв
-Втулките на шенкелите са продават само с шенкела 2Х1000лв. А дали лагерглавината ще излезне здрава от стария шенкел е друг въпрос.
За един ден успяхме да свалим цялото окачване
Следва разглобяване
Два кашона с нови части.
Въпреки,че съм противник на полиуретановите втулки на кола за ежедневна употреба не намерих друго решение и купих единствените втулки които смятам за качествени.
Комплект за диференциалната греда за шенкелите и за носачите.
Подмяната започна
Събрани на изхода за подготовка и боя.
Готовата продукция
Само два от четири болта са закрепването на моста останаха здрави другите два са поръчани и ще дойдат в понеделник.
Сглобяването
Реглажа вече е възможен и направен.
Ако има въпроси ще ви отговоря кое как и защо.
Коментар