Снощи се зачетох в някакъв Южно-африкански форум, относно двигателното масло на тези мотори и ми направи впечатление, че използват много различни типове масла. От 5-30 до 10-60 и всеки с различно мнение.Реших да проверя в някой руски форум и там подобна ситуация 5-30, 5-40, 10-40, 20-50, опулих се, зачетох се и в някакъв австралийски мисля форум и там различни мнения! Аз го карам с 10-40, но се замислих защо има такива разлики в използването на масла.Верно, че навсякъде качеството, климата и състоянието на машините е различно, но не разбирам как на единия примерно с 10-40 му тракали повдигачи и след смяна с 20-50 спрели, а на другия се получава обратно! Споделете какви масла ползвате за вашите бензинови Митсубишита! И не открих в последствие с какъв тип масло се препоръчва от производителя! Конкретните теми бяха за 6G72, но разлики имаше и с другите от серията!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
6G7...
Свий
X
-
От: 6G7...
И на мен ми препоръчаха за моето 6g72 10/40 което малко ме учуди в първия момент...Още не съм стигнал до наливане на масло ,че мотора е на земята ,но все ми се ще нещо по-сериозно да му сложа защото имам намерение да го тормозя(ако не се укаже като го запаля ,че някой го е изтормозил вече)
Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България
Коментар
-
От: 6G7...
Първоначално публикуван от evos Преглед на мнениеи ми направи впечатление, че използват много различни типове масл...но се замислих защо има такива разлики
Защото ако искаш да си действително прецизен, обръщаш внимание не само на маслото което ти е препоръчал производителя, а и на други конкретни фактори дето специфични само за твоя автомобил. Освен климат и сезон има и механични промени се случват със застаряването на един двигател.
В смисъл, производителят е препоръчал масло, ама е имал предвид нов двигател. След като навъртиш едни 100хил км, това масло вече не отговаря на изискванията. Какво ще ползваш от там нататък зависи от състоянието на твоя си автомобил - доколко е износен двигателя, дали често ходиш на риболов, дали се друсаш по павета с магистрална скорост, дали теглиш каравана с тъщата вътре и т.н.
От значение е и какво масло е ползвано до момента. Може двигателят вече да е затлачен с тиня ако е ползвано масло без очистващи добавки. Тогава ако изведнъж налееш различен тип масло, то тинята ще се отмие от едно място, но ще се насъбере на друго място и на практика ще се получи фал, въпреки че маслото си е окей на теория.
От там нататък, може да откриеш че има и специфични масала, предназначени за застаряващи двигатели. Те вече ще са с по-голям вискозитет по принцип, защото стария двигател ще е по-раздрънкан и ще има нужда от нещо по-плътно. Значи г-н Австралиецът, който е свикнал да слушка и папка, веднага ще си купи това масло ако му го препоръчат в магазина. След това сам ще го препоръча в някой форум. Обаче може да пропусне да спомене, че точно в това масло хватката не е само с вискозитета, ами и в наличието на разни подобрители, които дооправят работата на двигателя. Примерно, действат опресняващо на уплътненията и предотвратяват течове.
Същевременно, някой друг ще прочете какво е препоръчал Австлалиеца във техния си форум, ще си купи масло със същия вискозитет, но няма да е от онова специалното, за стари автомобили, и ще се чуди защо не се получава същия ефект. А като добавим и че различните марки масла имат различни подобрители вътре, то се получава още по-голямо разнообразие от резултати.
Така че при износен двигател, ако искаш да си презицен, най-добрия съвет може да ти даде механик, който ще погледне какво става вътре и тогава евентуално ще ти даде най-точен отговор. Иначе, отговори са дали и колегите по-горе.
Коментар
-
От: 6G7...
Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
Така че при износен двигател, ако искаш да си презицен, най-добрия съвет може да ти даде механик, който ще погледне какво става вътре и тогава евентуално ще ти даде най-точен отговор. Иначе, отговори са дали и колегите по-горе.
Аз моето Митсубиши Галант дизел го карам с 5в30 или 5в40.
Когато отидох да купувам масло първия път продавача /в моя град всички се познаваме/ вика: "Ти си луд. За кола втора ръка купена от джамбазин само 15в40. Това което го взимаш ще го издуха през аспуха".
Е, не го издухва вече пета година. Колата я купих тринайсетгодишна разбира се на 157 000 км.
Явно съм имал късмет и двигателя е добър. Като такъв го чувствам и аз.сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш
Коментар
-
От: 6G7...
Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнениеТова което си написал е вярно, но аз мисля, че личния опит е най-точен.
Аз моето Митсубиши Галант дизел го карам с 5в30 или 5в40.
Когато отидох да купувам масло първия път продавача /в моя град всички се познаваме/ вика: "Ти си луд. За кола втора ръка купена от джамбазин само 15в40. Това което го взимаш ще го издуха през аспуха".
Е, не го издухва вече пета година. Колата я купих тринайсетгодишна разбира се на 157 000 км.
Явно съм имал късмет и двигателя е добър. Като такъв го чувствам и аз.
И въобще, не се ебавайте с маслата, това за стар и нов двигател са приказки от 1001 нощ. Нормално двигател на мицу, поне до 350000, се кара по препоръка на производител, съобразена с климатичните условия. В нашите, български, условия, в общи линии е по-важно маслото да не е съвсем менте.
Ако двигателя си похапва масло, или маслото е тотално ментарливо (до момента имам десетина подобни случая), или просто двигателя е свършил курса. Първото се лекува с друго масло (друга марка, не вискозитетен клас), второто - пак се лекува, ама е леко под въпрос дали си струва. Според машината.
Над 350000км двигател не съм ползувал, не знам как е. Обикновено успявам а убия останалата част от автомобила до него времеО879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: 6G7...
Ако не ме лъже склерозата на тия двигатели им дават 15W/40. За тоя 3,5 с директно впръскване е 10W/30, а за 3,8 не помня.
И понеже това 15W/40 звучи малко плашещо да кажа, че има и други съвременни бензинови японски автомобили за които се препоръчва същото масло.Всеки трети е шести
Коментар
-
От: 6G7...
Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнениеАко не ме лъже склерозата на тия двигатели им дават 15W/40. За тоя 3,5 с директно впръскване е 10W/30, а за 3,8 не помня.
И понеже това 15W/40 звучи малко плашещо да кажа, че има и други съвременни бензинови японски автомобили за които се препоръчва същото масло.мисля, да зема а се замисля...
Коментар
-
От: 6G7...
По-скоро аз да греша, ей сега погледнах набързо тук http://www.repsol.com/es_en/producto...aspx?JScript=1
и гледам пише друго. Може да погледнеш в няколко подобни ойл файндъра и да си засечеш съвпаденията. Обаче имай предвид, че всеки производител си дава неговото, което би трябвало да става за определения модел, пък и би трябвало да отговаря на качествата на оригиналното, ама дали ще трака или харчи, никой не знае. Също можеш да погледнеш примерно и в аутодата и/или текдок, ама и там има грешки и не на 100% всичко е сигурно.
Ето още нещо - http://oilselector.castrol.com/c/ru/...282001-2007%29Последно редактирано от Самодържец; 30-05-15, 21:09.Всеки трети е шести
Коментар
-
От: 6G7...
Мойто е 3,8 6Г75 ,понеже е на газ сега му сипвам http://www.fuchs-europe.com/uploads/...ls_10-2009.pdf
Коментар
-
От: 6G7...
Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение... погледнеш примерно и в аутодата ...
Ей това дават в Аутодата за 24 клапановия. 1998-2000. Лично на мен ми изглежда леко сбъркано, но нямам заводска спецификация, та не мога да кажа нищо по-конкретно.О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: 6G7...
Едва ли са едно и също, но мен нещо не ме кефи енеоса, сега е на около 2000км и ще го точа скоро! Много се променя звука от мотора след като загрее! Пробвах с Мотул и то е вид боза, ще пробвам с Мобил 1.мисля, да зема а се замисля...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар