Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен проблем при П2 - помощ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен проблем при П2 - помощ!

    Здравейте, колеги! Имам Паджеро 2 - 3000 , V6 бензин , 12 клапана , "92 година , късо (ако е от значение) Още като го купих имаше следния проблем - на ниски обороти - около 1800 - 2000 , почти без газ забива рязко двигателя за момент и без намеса ( без да променям педала) се оправя сам. Това се случва без някаква причина - когато си поиска - само на ход , независимо on- или offroad. Колата беше с ужасна "система" от аларма , тромби ( а ла Луи Финес) , сирени 2 вида! Реших , че е много натоварена и специалист премахна всичко това ( 5 кг. бяха само кабелите!) - остана на оригиналния клаксон и без аларма в момента - никакъв ефект. Ходих при майстор, който включи колата на "детектора на лъжата " , повозихме се малко с включена диагностика , направи си номерата Паджерото и майстора каза : " всичко ти е наред! Дигателя си работи перфектно и има ресурс над 95%. Ама , сложи добавка да изчисти инжекторите все пак." Е - сложих добавка , изгорих един резервоар бензин - няма разлика. Ускорява си добре за 22 годишен автомобил , няма пушеци на ауспуха , не прекъсва в други режими или в покой в тези обороти. Много ми пречи особено на равно с камъни или дупки - когато не ми трябват обороти и просто е необходимо със съвсем малко газ да карам - на първа или втора - не само , че забива предницата , ами се получава удар в дифовете , което хич , ама хич не ми харесва! Тук - в Добрич - мисля изчерпах за сега възможностите ( или поне тези , които аз знам ) за корекция на проблема , затова моля за помощ от знаещите хора във форума! Не разбирам нищо от автомобили ( освен да ги карам ) и затова ако имате съвети , моля да ми се обяснява като на първокласник! Ако трябват още пояснения ще ги дам стига да мога адекватно да отговоря. Благодаря на всички включили се със съвети!!
    Последно редактирано от Борислав Бонев; 19-03-14, 17:56. Причина: допълнение
    Б. Бонев
    0осем88две6шест71три

  • #2
    От: Странен проблем при П2 - помощ!

    Моите препоръки като за начало
    Предполагам става дума за автомат
    Свещи и въздушен филтър сменял ли си скоро?
    На студено не е ли по изразен проблема? (При студен двигател включваш задна - глъхне ли?)
    Направи една промивка на въздушната камера (air intake)

    Коментар


    • #3
      От: Странен проблем при П2 - помощ!

      Дааа! Бях збравил - свещите бяха първото нещо , което смених филтъра също е сменен с нов - и въздушен и горивен , понеже първата идея беше променени отношения на гориво - въздушна смес в определени натоварвания . Затова бе и комп. диагностика , но както писах , майстора каза - "всичко ти е в ред". И - да - не е автомат - ръчка е. На студено на практика няма проблем , не глъхне. Ако подам газ си вдига оборотите съвсем нормално, без забавяне или глъхнене. Или поне аз не съм забелязал. По-често се проявява на топъл двигател. Вероятно защото поддържа по-високи обороти на студено , макар , че те спадат под 2000 без да е загрял мотора - с една дума нормално за студен мотор спадат оборотите. Както писах - проблема се появява само в движение. Не знам какво значение има това , но наистина САМО в движение глъхне за секунди мотора и забива и то на тези обороти(1800 - 2000) и почти без газ.
      Последно редактирано от Борислав Бонев; 19-03-14, 19:43.
      Б. Бонев
      0осем88две6шест71три

      Коментар


      • #4
        От: Странен проблем при П2 - помощ!

        В тея обороти има земане даване стъпковия мотор за празен ход.Няма да отчете грешка на диагностиката,защото той реално работи.Обаче си мисля за температурен датчик.Този,който дава информацията на компа за температурата на антифриза.Пробва да го смениш.С оригинален,че ментетата не работят още от магазина.
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #5
          От: Странен проблем при П2 - помощ!

          Това до сега никой не беше предполагал! Ще се опитам съвсем скоро да проверя този датчик. Има ли диагностика за него , или като се смени ще се разбере дали е там проблема. Специфични ли са тези датчици , или стават и от друг мотор? Хмм... сега като се замисля - това Паджеро не е карано - това го разбрах със сигурност. Няколко неща не работеха поради лош контакт на ел. връзките и се оправиха след почистване и спрей за контактори. Дали не е там ключа от палатката - лош контакт на този датчик?!? Нинджа - БЛАГОДАРЯ ! - Още утре ще питам къде е тоя датчик , че не го знам къде е и как изглежда, и ще проверя контактите. Дано да е там проблема!
          Последно редактирано от Борислав Бонев; 19-03-14, 20:12.
          Б. Бонев
          0осем88две6шест71три

          Коментар


          • #6
            От: Странен проблем при П2 - помощ!

            Въпреки препоръката на Соти, предложението ми за почистване на камерата от по-горе остава.
            Ако е замърсена - прави точно това - държи си обороти, но мотора не носи на товар - ами глъхне.
            При автомата лесно се познава - включваш задна или първа и ако заглъхне мотора ..или загасне - ясно.
            И да не е това - почистването няма за навреди със сигурност.
            Успех и пиши после да кажеш

            Коментар


            • #7
              От: Странен проблем при П2 - помощ!

              И това ще се пробва задължително! Благодаря слик ! Ще пиша за всичко , което става и докъде съм стигнал!
              Б. Бонев
              0осем88две6шест71три

              Коментар


              • #8
                От: Странен проблем при П2 - помощ!

                Стъпковият мотор не го лови диагностиката. Можеш много лесно да го замериш сам. 2 реда с по 3 клеми. Между крайните на всеки ред съпротивлението е 58 - 64 ома. Освен това е добре да го почистиш от нагар. А и му трябва калибрация всеки път след като си откачал акумулатора. Загрял двигател, изключени консуматори - оставяш да таботи колата около 10 мин. на празен ход.
                I get High by going Down

                Коментар


                • #9
                  От: Странен проблем при П2 - помощ!

                  Първоначално публикуван от skitnik Преглед на мнение
                  Стъпковият мотор не го лови диагностиката. Можеш много лесно да го замериш сам. 2 реда с по 3 клеми. Между крайните на всеки ред съпротивлението е 58 - 64 ома. Освен това е добре да го почистиш от нагар. А и му трябва калибрация всеки път след като си откачал акумулатора. Загрял двигател, изключени консуматори - оставяш да таботи колата около 10 мин. на празен ход.
                  Не, че разбирам , ама не ми се вярва да е от стъпковия мотор. Имах преди Витара - тя имаше проблем с това моторче и оборотите варираха на празен ход - ту високи , ту ниски. Сега това го няма, но утре ще зкарам Паджерото отново на майстор да прегледа всички идеи до тук , включително и да премери моторчето. Благодаря, скитник!
                  Б. Бонев
                  0осем88две6шест71три

                  Коментар


                  • #10
                    От: Странен проблем при П2 - помощ!

                    Ако си с електронно управление на газта,провери си самия педал на газта.Той е на един реостат и при мен така ми правеше на нисана,след почистване и мазане с контактна смазка се оправи.Дано да го отстраниш това,защото е мноого гадно да се кара така.Успех.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Странен проблем при П2 - помощ!

                      И така , време е да напиша : проблема засега е РЕШЕН !! Засега , защото пробите са все още малко , но проблема изчезна. Оказа се завъртян ( или преместен ) TPS ( Throttle Position Sensor ) в крайно положение . Направо се чудя как всички предишни техници ("елконаджии" ) не се сетиха да погледнат там! Няма значение! Имаше и малка корекция на запалването, но то е допълнителна настройка , както ми обясниха. Всичко друго си е в ред и работи нормално. Аз съм доволен благодаря на специалиста и всички колеги , които дадоха идеи за решаване на проблема!
                      Б. Бонев
                      0осем88две6шест71три

                      Коментар


                      • #12
                        От: Странен проблем при П2 - помощ!

                        Ееее,това се лОви на тестера в "данни в реално време".Не е ли поглднал ТПС-а на колко градуса е...
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Странен проблем при П2 - помощ!

                          Ами - явно не го е погледнал , Соти!! Абе понякога попадаме на едни "майстори" ....... аре да не пиша груби неща! Лошото е , че като не разбирам нищо от тази материя - мии ... , вЕрвам им! Няма значение! Важното е , че проблема го няма и след днешния по-дълъг тест - всичко е в ред и норма. Паджерото върви вече нормално.
                          То , може и аз да съм "помогнал" на този , който оправи джипа , щото му казах какви са препоръките на колегите от форума! Благодаря на всички!
                          Б. Бонев
                          0осем88две6шест71три

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X