Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

    Здравейте,
    Скоро си взех от колега - ловец Паджеро единичка 2.3 ТД, 1986-та, къса база.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0247.jpg
Прегледи:1
Размер:150.9 КБ
ID:5984725
    По принцип от няколко години карам Гранд Чероки (където всичко е автоматично) и сега се чувствам малко като в небрано лозе с нуждата от ръчно зацепване на предният мост. На шофьорската врата за моя модел пише, че след като се превключи на 4H трябва да се даде 1-2 метра назад (на капачките на предните главини пише AUTO) за да зацепи 4х4.
    Пробвах много пъти, но нещо не се получава. Отварях и капачките - там няма ключове, като на TOYOTA или УАЗ (и т.н.). Бившият собственик не се появи, за да даде яснота в ситуацията, но на мен и по принцип някак не ми се иска много да го питам за тези неща. Като съдя по състоянието на колата в момента някак хич не ми се вярва да може да ми каже нещо, което да се окаже полезно...
    Докато оглеждах нещата по предницата забелязах, че карето на лявата полуоска има към 1-1.5 см луфт в главината (радиален). Това вероятно е сериозен проблем, но не знам доколко е възможно той да има връзка и с невъзможността да се зацепи предният мост.
    За съжаление има няколко неща, които пречат на нормалното подхождане към решаването на този най-вероятно тривиален проблем:
    1. Колата няма регистрация и на практика няма как да я закарам до сервиз извън селото (Великотърновско)
    2. Аз съм в София и обикновенно като ходя до там нямам достатъчно време да се занимая с всичките неща, които ми се иска да направя.

    Въпроса ми е: дали някой може да ме ориентира в ситуацията по симптомите, които съм дал? Целта ми е, ако се налага да се купи нещо (хъб, лагер или кой знае какво друго) да го взема предварително, за да може следващият път, когато ходя натам да ремонтирам на място?

    Предварително благодаря за помощта!
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

  • #2
    От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

    Когато включиш малкия лост на 4Н или 4L и потеглиш,хъбовете зацепват автоматично и ако всичко е наред трябва да върти и предния мост.Когато искаш да го изключиш,връщаш малкия лост,и тогава правиш този номер с връщането на 1-2 метра назад. А дали всичко по хъботе и моста е наред-....божа работа!
    088пет722пет99
    http://www.hydropompi.com/

    Коментар


    • #3
      От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

      Ясно. Като включа лоста на 4H кардана, който отива към предния диф наистина зацепва (спира да се върти свободно на ръка). Не зацепват полуоските за главините.
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #4
        От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

        Щом се върти кардана, въртят се и полуоските. Ако не ти работи 1 хъб нямаш предно.

        Коментар


        • #5
          От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

          Колега, я снимай какво има под капачките, че то може и да ги няма хъбовете.

          Коментар


          • #6
            От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

            Завърти полуоските на ръка,за да разбереш кой хъб не работи.Това го правиш при освободена раздатка.
            088пет722пет99
            http://www.hydropompi.com/

            Коментар


            • #7
              От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

              Няма да се получи, ако не работи единия, не се включва и втория.

              Коментар


              • #8
                От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                За съжаление вече не мога да снимам. Ще мога чак с лед 2-3 седмици.
                Иначе под капачката има много грес. Махнах я и има дълбоки (или по-скоро дълги) около 3 см вътрешни шлици. След тях има някакъв вал, който е зацепен за полуоската. Когато въртя полуоската се върти и той. Сякаш предназначението му е при зацепване да изскочи навън и да се захапе за шлиците на главината. За съжаление това го видях от страната на карето, което според мен е ОК. Дефекта на другото видях чак когато прибрах Пажерото в плевника и бях готов за заминаване към София. Вече нямаше как да разглобявам, защото и без това жената беше с нож в ръка.
                Полуоските се въртят свободно (заради дифа, разбира се в различни посоки) без значение дали кардана е зацепен или не. Ама според мен при условие, че има проблем с поне единият хъб това няма как да е иначе.
                Всъщност възможно е и да греша. Когато въртях полуоските нямам спомен дали кардана е бил зацепен или не и изобщо дали съм пробвал и 2-та варианта. Със сигурност при 2H кардана се въртеше свободно, а при 4H зацепваше за раздатката.
                2-те полуоски се въртяха свободно, но не помня при какво положение на лоста. Напълно възможно е да съм пробвал само при 2Н.
                Suzuki GSXR
                VW Touareg
                Mitsubishi Pajero II

                Коментар


                • #9
                  От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                  Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                  Няма да се получи, ако не работи единия, не се включва и втория.
                  Ейтуй ми се вижда много вярно...
                  Suzuki GSXR
                  VW Touareg
                  Mitsubishi Pajero II

                  Коментар


                  • #10
                    От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                    Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                    Няма да се получи, ако не работи единия, не се включва и втория.
                    Сигурно не съм се изразил правилно,затова не си ме разбрал.
                    Ако завърти полуоските(първо едната,после другата) и ако хъбовете са живи,полуоските ще спрат да се въртят свободно(ще се заключат към главината).
                    А ако завърти кардана,тогава може да стане това за което говориш.
                    088пет722пет99
                    http://www.hydropompi.com/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                      Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                      Сигурно не съм се изразил правилно,затова не си ме разбрал.
                      Ако завърти полуоските(първо едната,после другата) и ако хъбовете са живи,полуоските ще спрат да се въртят свободно(ще се заключат към главината).
                      А ако завърти кардана,тогава може да стане това за което говориш.
                      Разбрах те, но забравих, че тук можеш да пипнеш полуоскита с ръка. При нас са в ръкавите на моста и аз имам за тестер заварен хъб-на 2-та минута и 2х6 болта дефектира безпогрешно.
                      Последно редактирано от chrichri; 18-09-12, 00:24.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                        Напрвих си труда да ги "изровя" тези снимки. Нисански са, но съм виждал същите на Паджеро. Сложничка е системата, но е разбираема. Може и да има, но не съм срещал досега във форума или другаде описание на автомати от по-старите типове.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                          Първоначално публикуван от Veselinv Преглед на мнение
                          .
                          ............Полуоските се въртят свободно (заради дифа, разбира се в различни посоки) без значение дали кардана е зацепен или не. Ама според мен при условие, че има проблем с поне единият хъб това няма как да е иначе.
                          .........
                          Не вдигай и двете колела. Вдигни само едното. При работещ автомобил и зацепен преден (автомобила не е на скорост) мост пробвай да завъртиш вдигнатото колело.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                            Мисля, че това е схемата на автоматичния хъб.
                            Всъщност първо трябва да видя какъв е тоя луфт между карето и главината.
                            След това мисля, ако има начин да направя така, че предните ми колелета да са постоянно зацепени за полуоските.
                            Аз едва ли ще въртя повече от 200-300 км на година с тая жипка. Доколкото знам целта на това отцепване и зацепване да се намали натоварването на автомобила, износването на предното предаване, съответно и разхода. Мисля, че ще мога да се лиша от икономичността на този етап.
                            Имам 2 въпроса:
                            1. Дали хъбовете имат някаква друга генерална роля, освен най-общо казано икономичност? Или дали ще е нормално да карам с постоянно зацепени хъбове?
                            2. Кои 2 или повече детайла (виж схемата) трябва да съединя или блокирам (заваря например), за да мога да обезпеча зацепването на полуоските с колелетата?
                            Suzuki GSXR
                            VW Touareg
                            Mitsubishi Pajero II

                            Коментар


                            • #15
                              От: Включване на 4х4 на Pajero I (проблем или незнание)

                              Някои хора направо ги заваряват с ЦОто

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X