Обява

Свий
Няма добавени обяви.

PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

    Здравейте,
    Ще ви помоля за малко помощ.
    Имам Паджеро 2,8 ТДИ '98 година, ръчни скорости, дълга база.
    1. Тъй като от доста време когато качвах продължително време баир, двигателя загряваше, най накрая се реших да сваля главата.Оказа се , че е спукана между клапаните и на четирите силиндъра, а на два от тях и към бренерите. Тъй като ремонта се оказа към 750 лева, си купих чисто нова глава АМС. Въпроса ми е:
    старата гарнитура беше с 3 дупки, сега когато главата е чисто нова и не е шлайфана каква гарнитура да сложа - с една или с три дупки. Намерих гарнитура от Ауто Плюс на Виктор Рейнц само с 2 дупки. Ще бъде ли проблем да сложа тази?
    2. Взел съм комплект съединител.Махнах двата кардана.Тук питането ми е:
    как се свалят двете ръчки на скоростите и на раздатката и скорастната кутия цяла ли излиза с раздатката, тъй като освен магарето което подпира скоростите, под опашката на скоростите към задния кардан има още една греда която е несваляема и не съм сигурен дали скоростната кутея ще излезе.
    Ще съм ви благодарен ако някой може да ми помогне с инфо.
    Последно редактирано от viko1000; 03-06-12, 10:43. Причина: допълнение в описанието

  • #2
    От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

    За гарнитурата-дебелината и се определя не от главата а от надстърчането на буталата над блока,така че каквато си свалил.По-тънка на твоя отговорност
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

      Добре, но какво се случва ако се слови по-дебела гарнитура от необходимото? Някаква разлика в работата на мотора?

      Коментар


      • #4
        От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

        Не вярвам да усетиш разликата при по-дебела гарнитура. Проблем е по-малката. За свалянето на СК и РК, ако искаш пиши на ЛС да ти дам телефон на хора дето сваляха моята.
        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

        Коментар


        • #5
          От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

          И аз така мисля да направя, да сложа същата дебелина която свалих.

          Коментар


          • #6
            От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

            Здравейте отново,
            Искам да кажа, че всичко по ремонта мина перфектно с малко помощ от колеги за което им благодаря . Сложих чисто нова глава АМС и гарнитура с три дупки. Болтовете бяха и те чисто нови на АМС , но за съжаление по време на стягането тръгнаха да се разтеглят (въпреки че ги стягам точно по схема с динамометричен ключ), та се наложи да си сложа оригиналните с които нямах никакъв проблем. Съядинителя го смених, и понеже датчиците по скоростната кутия не сработваха добре , ги извадих, почистих и раздвижих, и сега задействат перфектно (както и задния блокаж). Промих интеркулера, тъй като се беше надръстил с масло от отдушника на клапаните, и сложих чисто нов радиатор. Сега, натоварена с 4 души, минавам тунелите на витиня посока София с 140 без никакъв проблем със загряване

            Коментар


            • #7
              От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

              Само да попитам. Болтовете не бяха ли предвидени да се удължават фабрично? Иначе честито. Карай си го със здраве.
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #8
                От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                Благодаря :-)
                Ако става въпрос за новите които дойдоха с главата - не зная, просто когато ги стягах първо на 3кг, после на 6кг беше ок, но когато дойде ред на 10кг, първите 9 болта бяха ок, правиха около 1/5 оборот , на 10-ия болт започна с нормален натяг но на около 1/6 оборот (преди да изщрака динамометъра за 10кг) изведнъж олекна и направи още 1/4 оборот без да щрака и ме достраша да не се скъса болта или резбата, така се повтори с още 4 болта, та затова се принудих да сложа оригиналните болтове.
                А между другото да те попитам - знаеш ли къде се намира датчика за ниско ниво на антифриза? На мен ми светваше една жълта лампа с нарисуван радиатор на нея, и дълго време се чудех защо тъй като имах вода до горе.. В последствие се оказа, че светва когато водата в казанчето за почистване на фаровете намалее тогава светва въпросната лампа.И до момента е така, но ми се струва, че не би трябвало да е така.

                Коментар


                • #9
                  От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                  Първоначално публикуван от viko1000 Преглед на мнение
                  Благодаря :-)
                  Ако става въпрос за новите които дойдоха с главата - не зная, просто когато ги стягах първо на 3кг, после на 6кг беше ок, но когато дойде ред на 10кг, първите 9 болта бяха ок, правиха около 1/5 оборот , на 10-ия болт започна с нормален натяг но на около 1/6 оборот (преди да изщрака динамометъра за 10кг) изведнъж олекна и направи още 1/4 оборот без да щрака и ме достраша да не се скъса болта или резбата...
                  Я кажи какво си стягал, че в моя справочник последните две стягания са на 90*, което е много повече от 10кг.

                  Коментар


                  • #10
                    От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                    Ами то на много коли пише по книга точно така – до едиколко си нютона и после 1 или 2 пъти по 90 градуса....
                    Лично за мене това си е бая идиотизъм .... отначало спазвах и аз такива инструкции но след няколко изтърбушени резби и болтове и справка с хора които са надълбоко в железарите се оказа че може да се стяга само на нютони като в последствие се доказа че наистина не е проблем.

                    Коментар


                    • #11
                      От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                      Вярно е! Е сега го потвърдиха мойте хора, които са много навътре с бурмите. Докато си пиехме мастиката и гледахме мача, викат - "Стегай Баце на 12 кила и върти в кръг, и немаш проблеми".
                      Бати идиота съм бил, да стягам в градуси!

                      Коментар


                      • #12
                        От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                        Ма той болта ли да отиде на два пъти по 90градуса,или динамометричният да спре на толковаПрав си да си недоволен от изказването
                        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                          Здравейте. Според личният ми опит това с градусите може би е валидно само в заводски условия. При ремонтите аз не знам с какви части работя но знам че нямат нищо общо с частите за първично вграждане в автомобила. Та според мене стягайте си на килограми като мене и няма проблем повече от 20години. Бъдете здрави.

                          Коментар


                          • #14
                            От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                            Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                            Ма той болта ли да отиде на два пъти по 90градуса,или динамометричният да спре на толковаПрав си да си недоволен от изказването
                            Абе това, че отиде в градинката с "ягодите" отиде. Ма как си представяш тази операция със стягането на главата?
                            За начало се стяга с определено усилие (в Nm - нютон метри, демек въртящ момент). След това се дозатяга с определени градуси (без значение кой ги прави, ключа или болта).
                            Е стига градусите да не са спиртни де.
                            Ма може да съм изпуснал хумора нещо??
                            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                            Коментар


                            • #15
                              От: PAJERO 2.8 смяна съединител и цилиндрова глава

                              Първоначално публикуван от EIvanov Преглед на мнение
                              ... Та според мене стягайте си на килограми като мене и няма проблем повече от 20години. Бъдете здрави.
                              Масата от снощи е вдигната и е добре да се говори по същество за конкретния автомобил. В случая конструктора е дал изключително прости указания:
                              Първоначално стягане на два етапа до 100Nm.
                              Развиване на 360*
                              Стягане на 50Nm
                              Стягане на 90*
                              Стягане на 90*
                              Не виждам кое му е идиотското, та трябва на някаква база ремонт на глави да сe гадае с колко Nm да се стяга. Гадаене си е за мен, защото в случая конструктора има изискване за нови болтове, което предполага, че старите са разтегнати. А с колко Nm трябва да се стегнат за да се разтегнат, защо трябва да се разтегнат, и какво ще се случи ако не се разтегнат не ми се мисли за това, не е моя работа. На механика се плаща да стегне главата по схемата, за която пък на някой друг са платили за да я сметне.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X