Привет на всички Паджероводи. Пускам тази тема въпреки, че има подобна/Газова уредба на дизел/ с идеята тук да се дискутират кокретните възможности за газификация именно на дизелов мотор на MITSUBISHI. Интересно ще бъде евентуалното устройство на уредбата, ориентировъчна цена на инвестицията, ориентировъчен разход и километри на възвращаемост, не на послидно място въздействието й върху мотора и др. въпроси, които ще възникнат при дискусията. Преглеждайки темата, за газификация на дизел срещнах доста положителни резултати при това упражнение, но не вярвам само хубаво да е. Мисля, че няма нужда от коментар на цената на горивата в момента или кокво ще става в бъдеще. Надявам се знаещите и можещите да споделят знания и опит. Поздрави.

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Може ли П 2 дизел да се газифицира
Свий
X
-
Re: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Мисля че може да се газифицира, само че не с LPG а с метан. Навремето из София се движеха подобни Икаруси с бутилки на покрива. До колкото знам обаче не може да се движи изцяло на метан, а трябва да има и известен процент нафта 60/40(примерно). Според мен си струва упражнението ако въртиш над 100к. на година, а ти едва ли въртиш с Паджерото толкова.
ПоздравиM57D30T1
W450
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Най-евтиният начин е да си смениш двигателя с бензинов от по-простите, а него да го газифицираш така, както всички знаят. Дизеловият двигател първо е по-скъп сам по себе си, второ по-скъпо се газифицира и на финала получаваш един автомобил, зависим и от двете горива (не може да ги използва поотделно). Малко непрактично за джип, особено ако го използваш в гората.
Ако ти е мерак само да повишиш мощността, можеш да употребиш детайли от обикновена АГУ с малка бутилка и някои добавки - бутон за задействане (примерно изведен на скоростния лост) и някакъв ограничител на обороти.
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Може да се газефицира с пропан-бутан,намаляваш количеството на нафта и го заместваш с газ.Пропорцията трябва да е максимумдо 60/40%нафта газ,ако изкаш си го пресметни.Автомобила върви по добре и почети не пуши.ПоздравиПървоначално публикуван от pahov Преглед на мнениеПривет на всички Паджероводи. Пускам тази тема въпреки, че има подобна/Газова уредба на дизел/ с идеята тук да се дискутират кокретните възможности за газификация именно на дизелов мотор на MITSUBISHI. Интересно ще бъде евентуалното устройство на уредбата, ориентировъчна цена на инвестицията, ориентировъчен разход и километри на възвращаемост, не на послидно място въздействието й върху мотора и др. въпроси, които ще възникнат при дискусията. Преглеждайки темата, за газификация на дизел срещнах доста положителни резултати при това упражнение, но не вярвам само хубаво да е. Мисля, че няма нужда от коментар на цената на горивата в момента или кокво ще става в бъдеще. Надявам се знаещите и можещите да споделят знания и опит. Поздрави.

Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
АСК Ален Мак
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Като бях в Канада преди време-оказа се че 1 мои приятел работи в една фирма -те точно това правят-разработват сиситеми за метан които се ползват при дизловите мотори.
Показа ми това -онова -но е сложна работа -ползват се едни двустепенни дюзи и има регулацииразни ,екелтронии... яка инвестиция си е ...
ето им саита -има готини картинки
http://www.westport.com/core-technol...ion-technology
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
С пропан-бутан в подобни пропорции, по мое скромно мнение, ще е малко трудно та чак невъзможно. Детонационното число на тази смес е доста под необходимото за двигател с голяма компресия, какъвто е дизелът. Резултатът вероятно ще е счупен двигател. С метан - да.Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнениеМоже да се газефицира с пропан-бутан,намаляваш количеството на нафта и го заместваш с газ.Пропорцията трябва да е максимумдо 60/40%нафта газ,ако изкаш си го пресметни.Автомобила върви по добре и почети не пуши.ПоздравиVW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Няколко пъти съм чел тази тема - цялата.
Към края на темата колегата emm69 e споделил конкретен, практически опит за газифициране на дизел с пропан-бутан.
Някакси обаче имам чувството, че на информацията, която дава не е обърнато достатъчно внимание в темата, а човекът пише и снимки е дал за конкретни автомобили преработени от него да работят на дизел и газ.
Не знам защо обаче, като че темата е "зависнала" и няма никакво развитие.
Според мен толкова практически опит не е за пренебрегване и трябва да послужи като основа за доразвиване на коцепцията "дизел-газ" с доизглаждане на конкретните, възможни проблеми при Паджерото, вместо да тръгваме от нулата в тази тема и да преповтаряме всичко казано в другата много отдавна.
За съжаление аз самият не съм много на "ти" с газовите с-ми, така че не знам доколко ще мога да съм в полза по темата, но ще я следя с итерес и където мога ще помагам.
Поздрави!
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Може да се газифицира ама е безсмислено.При цена на дизела 2.30 лева като направих сметките излезе
че за 100 километра на дизел ми гори точно същите пари каквито и само на газодизел , но неудобствата са много повече .
Сега при цена на нафтата 2.50 има 20 стотинки далавера ако не вдигнат метана.
И забравете тия съотношения нафта -метан дето ги пише по дебелите книги.
Според мен под 35-40 процента нафта не може да се намали съотношението.
Аз се опитах и след 2 дни издуха гарнитура.Бяха се разтопили металните гривнички на
гарнитурата защото при смесване на двете горива има прегряване -май горенето стана малко като при газов резак.
И като се сметне цената на метановата уредба ,монтажа и допълнителните приспособления и ,че метановата бутилка в багажника тежи точно 100 кила работата изилиза на загуба и то сериозна.
И имайте предвид ,че като кажете на някой монтьор на газ какво искате да правите той ви мисли ,че сте луд и
затуй търсите други варианти.
Аз се бях заинатил ,че ще го накарам да върви на метан и дизел и стана ама за къв чеп
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Колега -докат се появи кола с водород ....бая време ще мине.Освен по някои друг прототип другаде няма нищо на водород. Или ако има е някаква самоделна работа.Първоначално публикуван от lubomv Преглед на мнениеАбе върти ми се в главата нещо което съм го чел водородна система на дизелов двигател. А и ги правили някъде. Единственото което било задължително да има вода в системата.
Проблема при водорода е доста комплексен- как да се съхрнява.... ако се прави в колата -става сложна сиситемата и т.н, и т.н
А иначе метанови уредби за дизел има ,но както казах не си струва що цената име доволно дебела.
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Интересен сайт, да, но започват и те с думите, че става въпрос за дизели с директно впръскване, какъвто за съжаление П2 не е.Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнениеКато бях в Канада преди време-оказа се че 1 мои приятел работи в една фирма -те точно това правят-разработват сиситеми за метан които се ползват при дизловите мотори.
Показа ми това -онова -но е сложна работа -ползват се едни двустепенни дюзи и има регулацииразни ,екелтронии... яка инвестиция си е ...
ето им саита -има готини картинки
http://www.westport.com/core-technol...ion-technology
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
За мен голямото предимство на "газификацията" не е толкова в икономията, а в повишаването на мощността на двигателя.Първоначално публикуван от valko5 Преглед на мнениеМоже да се газифицира ама е безсмислено.При цена на дизела 2.30 лева като направих сметките излезе
че за 100 километра на дизел ми гори точно същите пари каквито и само на газодизел , но неудобствата са много повече .
Сега при цена на нафтата 2.50 има 20 стотинки далавера ако не вдигнат метана.
И забравете тия съотношения нафта -метан дето ги пише по дебелите книги.
Според мен под 35-40 процента нафта не може да се намали съотношението.
Аз се опитах и след 2 дни издуха гарнитура.Бяха се разтопили металните гривнички на
гарнитурата защото при смесване на двете горива има прегряване -май горенето стана малко като при газов резак.
И като се сметне цената на метановата уредба ,монтажа и допълнителните приспособления и ,че метановата бутилка в багажника тежи точно 100 кила работата изилиза на загуба и то сериозна.
И имайте предвид ,че като кажете на някой монтьор на газ какво искате да правите той ви мисли ,че сте луд и
затуй търсите други варианти.
Аз се бях заинатил ,че ще го накарам да върви на метан и дизел и стана ама за къв чеп
Макар че, ако е с цената "издухана" гарнитура - мерси!
Все си мисля обаче, че трябва да има някакъв не много скъп и не много сложен начин да се реши грамотно въпросът, ама засега нещо се опъва.
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Или направи смяна с3,5 еволюшан .После кефти пропан-метан.Първоначално публикуван от super select Преглед на мнениеНа хубав кон му трябва хубава храна.Ако искаш LPG си купи УАЗ,ГАЗ....НИВА
Коментар
-
От: Може ли П 2 дизел да се газифицира
Да, ама на мен си ми харесва моя - 2,5 TDI (4D56) и хайде да не спамиме само темата с такива забележки!Първоначално публикуван от diltrans Преглед на мнениеИли направи смяна с3,5 еволюшан .После кефти пропан-метан.
Ако някой има да каже нещо по същество, което да е от полза по конкретния въпрос - моля!
Иначе всеки може да си взима каквото поиска - УАЗ, ГАЗ, НИВА и т.н.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар