Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

    Вчера и днес минавах Шипка с шогуна и тъй като времето се затопли ( досега съм го карал само в студено време и не съм имал такъв проблем) стрелката на температурата започна да отива нагоре. По стар москвичски маниер пуснах парното отпред и отзад и стрелката се върна в нормалното си положение.
    Спрях на върха и се опитах да врътна перката както е загрял - върти си се нормално! Не усетих никаква разлика с въртенето когато е студен мотора - не прекалено лесно , но не и с трудност - хващаш я и я завърташ.Като я пуснеш спира веднага ...
    Което ме навява на едни неприятни мисли за нова виско муфа...
    Как трябва да се върти перката при топъл мотор? Много трудно; Трудно ; Нормално?
    Калин 0886 117877, Mercedes ML 270 cdi,Mercedes E250 CDI

  • #2
    От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

    Ако под "нормално" разбираш без съпротивление, значи не е добре за загрял мотор; и то след такова изкачване. Но е много относително - зависи колко време след като си изгасил я пробваш, защото работното състояние на виското изисква освен висока температура и въртене, за да се разпредели силикона вътре. Най-добре си е да се пробва с друго виско/перка, но според мен имаш и друг проблем. Все пак не е толкова топло още.

    Коментар


    • #3
      От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

      Термостат? Виж дали работи. Тоест провери температурата на маркучите около него (дали отваря, когато е загрял). Също и количество на охлаждаща течност. Иначе перката трябва да работи, когато се обдухва от топъл въздух.
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #4
        От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

        Забравих да спомена, че това става след пълно обслужване на двигателя(ремъци - ангренажен + ролки,пистови + трапецовиден ремък) и се наложи сваляне на радиатора за да може да се работи. По тази причина доляха нов антифриз - концентрат. Възможно е и да не е обезвъздушен както трябва, защото на място като подам газ "бълбука" от радиаторчето или тръбите за задното парно...От друга страна колата стоя 2 дена след тази смяна и ако се обезвъздушава автоматично трябва да е станало нали?
        Преди обслужването карах около 6-7 км на бавни с блокажи и т.н. абе тежък офроуд, колата пълна със 7 човека , баири и прочие гадости - стрелката не е мръднала - стои си малко по-надолу от половината на скалата. Е, беше студено - -2 или -3 градуса.
        А термостата си отваря - радиатора е топъл целия и горния и долния маркуч също са топли...
        Калин 0886 117877, Mercedes ML 270 cdi,Mercedes E250 CDI

        Коментар


        • #5
          От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

          Трябва да се обезвъздушава сама. И НЕ трябва да бълбука. Бълбукането навява на едни мисли...
          Тия коли (с климатик) като им се набият с кал радиаторите и няма миене. Трябва да се свали питата. Аз поне на моя не съм му намерил цаката. Но за да се задръсти така трябва юнашко газене в кал.

          Коментар


          • #6
            От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

            Така както го описваш не мисля, че е от вискомуфата - моята се "държи" по същия начин. Освен това както е казал Паджеровод, за да работи коректно виското перката трябва да се върти. Така на изгасен двигател не е много сигурна проверката и.
            Дано всичко си влезе в нормите от "самосебе си", все пак след такива манипулации наистина съществува възможност за остатъчно количество въздух в охладителната с-ма.
            Наблюдавай за известно време по-внимателно показанията за температурата на таблото. Ако е от въздух може и вече да е излязъл и повече да нямаш поводи за притиснение.
            Успех!

            Коментар


            • #7
              От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

              по принцип,за да се обезвъздуши сама както трябва е нужно натоварване и пускане на предно и задно парно...провери дали е паднало нивото на антифриза ,ако е паднало -може и да е обезвъздушаване..
              но бълбукането не е на добре-бълбука когато е издухана гарнитурата,или още по зле спукана глава...
              куче или вълк?
              в клетка ,или свободен?
              въпрос на личен избор.
              Вихрен Илиев
              0888249888
              blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
              Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

              Коментар


              • #8
                От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                Първоначално публикуван от navar Преглед на мнение
                ...... бълбукането не е на добре-бълбука когато е издухана гарнитурата,или още по зле спукана глава...
                Това най прилича на истина.
                Шипка се качва за 20-25мин ако не даваш много газ. На тоя студ дори и без перка не трябва да загрее ако е добре всичко друго.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #9
                  От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                  Айде сега! Ще ме откажете от марката бе хора! Издухана гарнитура - не дай господ!
                  Бълбукането се чуваше само отзад ( от задното парно) и то като дам газ! отпред нищо не се чува, което ме кара да мисля, че е въздух там!
                  Калин 0886 117877, Mercedes ML 270 cdi,Mercedes E250 CDI

                  Коментар


                  • #10
                    От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                    Много отдавна четох тук във форума, как се проверява виско-муфа и по спомен:
                    ДВГ-то работещо и загряло, взимаме един вестник и го навиваме на палка (не стегната). Подаваме "палката" към въртящата се перка и ако спре от допира на "твърдия" вестник, значи муфата е "довиждане"
                    В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ПРАВЕТЕ ТОЗИ ТЕСТ С ПРЪСТИ ИЛИ ЦЯЛА РЪКА - ПРИ ЗДРАВА МУФА, ПЕРКАТА Е ПО-ЗДРАВА ОТ ПРЪСТИТЕ ВИ, ДОРИ И ОТ КИТКАТА
                    PAJERO I, 2.5 TDI, 90г., къса база, "палатка"
                    Mercedes-Benz E250 Diesel, 95г., комби, автоматик

                    Коментар


                    • #11
                      От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                      Някога се възпротивих много на този метод, но май той си остава едиственият обективен начин с подръчни средства. Само трябва човек да знае какво прави и какво да очаква.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Някога се възпротивих много на този метод, но май той си остава едиственият обективен начин с подръчни средства. Само трябва човек да знае какво прави и какво да очаква.
                        Аз и на двете возила съм го пробвал срещу въртенето на лопатките и направо ми избиха вестника от ръцете, естествено без никакви последствия както за мен така и за перките. Това, виско-муфите са голяма дивотия ...е-е-ех къде са старите МБ-та с електро-магнитни съединители -КЛАСИКА, но никой вече не прави ВЕЧНИ устройства.
                        PAJERO I, 2.5 TDI, 90г., къса база, "палатка"
                        Mercedes-Benz E250 Diesel, 95г., комби, автоматик

                        Коментар


                        • #13
                          От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                          ако е бълбукало само отзад ,не си обезвъздушил задното парно..имам някакви спомени ,че се правеше някак си,отнякъде си ,щото задното казанче било по ниско -нещо ми обясняваше майстора,ама нека запознатите да кажат да не сгафя нещо
                          куче или вълк?
                          в клетка ,или свободен?
                          въпрос на личен избор.
                          Вихрен Илиев
                          0888249888
                          blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
                          Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

                          Коментар


                          • #14
                            От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                            Първоначално публикуван от navar Преглед на мнение
                            ако е бълбукало само отзад ,не си обезвъздушил задното парно..имам някакви спомени ,че се правеше някак си,отнякъде си ,щото задното казанче било по ниско -нещо ми обясняваше майстора,ама нека запознатите да кажат да не сгафя нещо
                            Според мен, си се самообезвъздушава, но сигурно става по-бавно.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Работи ли вискомуфата на охлаждането или не?

                              Първоначално публикуван от a.hristov Преглед на мнение
                              Много отдавна четох тук във форума, как се проверява виско-муфа и по спомен:
                              ДВГ-то работещо и загряло, взимаме един вестник и го навиваме на палка (не стегната). Подаваме "палката" към въртящата се перка и ако спре от допира на "твърдия" вестник, значи муфата е "довиждане"
                              В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ПРАВЕТЕ ТОЗИ ТЕСТ С ПРЪСТИ ИЛИ ЦЯЛА РЪКА - ПРИ ЗДРАВА МУФА, ПЕРКАТА Е ПО-ЗДРАВА ОТ ПРЪСТИТЕ ВИ, ДОРИ И ОТ КИТКАТА
                              След доста каране без проблем ( и без големи продължителни натоварвания) при които стрелката си стоеше малко под средата постоянно, вчера тръгнах да катеря пътя към хижа Незабравка. Които са го качвали знаят за какво става въпрос - стръмно продължително изкачване. Температурата на въздуха беше около 17-18 градуса. След 5-10 мин каране стрелката започна да върви нагоре - малко над средата и продължи нагоре...
                              Пробвах това с вестника, ама перката само го разроши и продължи да си се върти...
                              Та понеже при нормално натоварване и при по-топло изобщо не загрява се питам какъв ли е проблема???
                              Ако някой има действаща вискомуфа, моля да ми я изпрати да пробвам с нея...
                              Ако и се случи нещо докато е при мен ще я платя.
                              Калин 0886 117877, Mercedes ML 270 cdi,Mercedes E250 CDI

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X