Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Време за изключване реле на 300ГД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Време за изключване реле на 300ГД

    Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
    По дебелите книги на Мерц казват за моторина тия мерцове- по дъртичките -ТОКА да се мери а не съпротивлението.Та тока трябва да е около 17 А плюс ,минус 2 ампера.
    Естествено че и при различни стоиности пак работи ......
    drukman - 1,3 е вече доста - тока екаде 9А и му идва малко.
    Аз лично кат видя че тока е под 15 А -сменям.
    Казват щото тока се мери по-лесно от такова ниско съпротивление. А иначв сопред "закона на ома" е все тая кое от двете мериш. По тая логика съпротивлението трябва да е 0.63 - 0.8 ома. Това като са студени. Като са топли се качва.

    С моя (мойте) мултицети си ги меря безгрижно тия 19А. Съпротивлението дори още по-лесно. Ама с такива от 10лв от кварталния пазар, тока евентуално ще измериш, ако има такъв обхват (повечето са до 10А, но има и такива с до 20А), но съпротивлението - абсурт.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: Време за изключване реле на 300ГД

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      .... но съпротивлението - абсурт.
      Това бива ли?
      Прикачени файлове
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #18
        До: Време за изключване реле на 300ГД

        Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
        Това бива ли?
        Що се праи'ш на луд бре!

        Ако съдим по марката - бива. А конкретно как се справя - без да видя не знам. Но 99% - бива.

        Мисълта ми е че евтините китайчуги от по 10 лева на кварталния пазар обикновено не се справят с мерене на съпротивления под 5-6 ома с прилична точност. А под ом- мани-бегай. Иначе, и мойте са китайски всичките, ама най-евтиния е за към 70лв.

        ПП: Между другото, два от мойте китайски са копие на това, поне външно.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Време за изключване реле на 300ГД

          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Това бива ли?
          Като уред - бива. За точно мерене на съпротивления под 1 ом - по-скоро не. За тая цел си има мултимери измерващи по "4 проводна" схема за елиминиране на съпротивлението на кабелите и накрайниците. В общия случай не са от класа "уред за 10 лева".
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #20
            До: Време за изключване реле на 300ГД

            Yankoff,не се разбра какъв тип са ти свещите
            -последователно свързани(дебели,18х1,5мм резба,за ключ 20,8мм)-първите години на производство:


            -Ъпгрейднати успоредно свързани(тези могат да работят и със старото реле,но предния собственик може да е инсталирал кит с реле,поддържащо следстартово подгряване-виж забележката по-долу)


            -или по-модерните 12х1,25мм резба (най-вероятно са такива)


            Релето(при ом61x и ранните ом60x с успоредно свързани свещи М12х1,25мм) „сравнява” големината на тока на една свещ с тази към останалите 3,4 или 5(в зависимост от броя цилиндри)-на куплунга на свещите е обозначена с 1-ца (в релето проводникът от 1-ва и обединеният от останалите били с различни намотки..)


            Не е ли еднаква големината(една изгоряла свещ,или две),лампата на таблото няма да светне и ще се активира моментално времевото реле(т.е. ще подгрява 20….35сек.).
            Ако всичко по системата е наред,с врътването на ключа в положение „подгряване” ,с подаването на ток първо ще светне лампата…след време ще изгасне (според NTC резистора),ще се задейства времевото реле…и ще изключи подаването на ток след 20 до 35сек. Ако при изрядна система разкачим захранването на 1 или 2 вътрешни свещи-на 3 и 4-ти цилиндър например-лампата вече не би трябвало да светва- по този начин „сигнализира” за неизправност(при по-новите при неизправност лампата не светва със завъртането на ключа,но светва и остава включена след стартиране на мотора-за около минута…възможни са и други варианти-сума релета са монтирани).Ако лампата е в изправност,при замостяване на вход 1 и 3 на четириточковия(или 5-точковия,ако има външен температурен сензор) захранващ куплунг(по-малкия,отдето иде сигнала от контактния ключ),ще светне(т.е. отворите на куплунга за терминал 15 и La на релето).Маркирани са.Ако не ще,провери кабелчето..после крушката.


            То първо се увери какво е релето(дали след старта още ходи ток до свещите),защото ако някой е слагал модерно,с удължено(и следстартово)подгряване,таз функция си иска съответните свещи(да не говорим,че тез италиански не са хич добър избор).Ако имаш външен предпазител,провери го внимателно...направо го свали и разгледай.Че при малка пукнатина ще работи когато си поиска.
            Свещите,ако са читави,трябва да имат съпротивление под 1 ом на стайна температура(най-често 0,5-0,8ома),както е писал Спарки.

            Коментар


            • #21
              До: Време за изключване реле на 300ГД

              [QUOTE=Torque;1092294]Yankoff,не се разбра какъв тип са ти свещите
              -последователно свързани(дебели,18х1,5мм резба,за ключ 20,8мм)-първите години на производство:
              -или по-модерните 12х1,25мм резба (най-вероятно са такива)

              ...точно такива са свещите, знам , че тези дето съм сложил са гадни , но с тях изкарах перфетно зимата, сега възнамерявам да сложа истински, даже ако ме посъветвате няма да се обидя какви точно да бъдат...Релето ще го видя тези дни какво е и ще пиша, ще провея и колко време след старта изключва, но определено след смяната на последната свещ(третата и в двете посоки), лампата на таблото не светна нито веднъж, а колата пали като нова на студено сле 5-6 сек. подгряаване...
              I want out !!!

              Коментар


              • #22
                До: Време за изключване реле на 300ГД

                Първоначално публикуван от yankof Преглед на мнение
                ......лампата на таблото не светна нито веднъж, а колата пали като нова на студено сле 5-6 сек. подгряаване...
                Аз палих почти цяла зима без реле, ама не е добре. На Мерцедеса поне лесно са мерят свещите защото на куплунга са по отделно. Дали са здрави или не и коя е изгоряла става дори с мултицет за 10лв. Премери ги всичките. На предишната страница Torque е описал подробно лампата кога не свети и как се проверява.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #23
                  До: Време за изключване реле на 300ГД

                  Засекох времето и се оказа, че релето изключва след 22-23 сек. , което ще рече ,че според по-горни мнения е добре. Според мен извода е смяна на свещите с по-надеждни, щото тия горят една след друга. Слава Богу , че не брах ядове в студовете като спахме по разни хижи в планината. ...Колеги, моля дайте съвет каква марка по-надеждни свещи да си купя, явно тези италиански боклуци не карат повече от година...
                  I want out !!!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Време за изключване реле на 300ГД

                    На моето Г-300Д подгрява само сутрин като паля за първи път.След това въобще на свети лампата за подгряване.Дали си е така фабрично че нещо ми се вижда съмнително?
                    Колега Yankof твоето така ли е?

                    Коментар


                    • #25
                      До: Време за изключване реле на 300ГД

                      Измери и дали след старта ходи ток до свещите(на студен мотор)-да не е сложил предния собственик по-нов тип реле.
                      За свещите-препоръчвам ти Бош Дюратерм 0 250 201 039-свещта държи и на следстартово подгряване-продава се и в комплектите с "модерните" релета и се използва в сума марки и модели,освен МБ. Последно(2005г.) струваше 13лв. и нещо/бр.Made in France.Ако ти предложат индийски,иди на другия вариант.
                      http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
                      Тази на снимката е работила над 5г./130 000км- с много градско,къси отсечки/безброй студени стартове в предкамерно пежо.Може би още има живот в нея(изгори ли една,сменям всичките).

                      Другият вариант е Беру(ирландски..френски-по-рядко)
                      http://www.beru.com/deutsch/produkte/produktfinder.php

                      Коментар


                      • #26
                        До: Време за изключване реле на 300ГД

                        Първоначално публикуван от yankof Преглед на мнение
                        Засекох времето и се оказа, че релето изключва след 22-23 сек. , което ще рече ,че според по-горни мнения е добре. Според мен извода е смяна на свещите с по-надеждни, щото тия горят една след друга. Слава Богу , че не брах ядове в студовете като спахме по разни хижи в планината. ...Колеги, моля дайте съвет каква марка по-надеждни свещи да си купя, явно тези италиански боклуци не карат повече от година...
                        Виж и в сайта на NGK.
                        Според мен са най-добри. Лично мнение породено от 19 години опит с разни дизели.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Време за изключване реле на 300ГД

                          Първоначално публикуван от vanko333 Преглед на мнение
                          На моето Г-300Д подгрява само сутрин като паля за първи път.След това въобще на свети лампата за подгряване.Дали си е така фабрично че нещо ми се вижда съмнително?
                          Колега Yankof твоето така ли е?
                          Моето докато не ми направи този проблем цяла година вкл. най-топлите дни лятото и най-студените през зимата на всяко палене без значение дали мотора е топъл или студен лампата винаги светваше и гаснеше след окло 6-7 сек.
                          I want out !!!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Време за изключване реле на 300ГД

                            Най- накрая намерих време и да измеря дали релето подава ток след запалване при студен мотор, оказа се , че май всичко си е наред , защото изключва почти моментално след старта. Според мен от всичко казано дотук следва избор на подходящи и надеждни свещи, като ще се придържам към препоръките дадени ми тук от вас колеги!
                            I want out !!!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Време за изключване реле на 300ГД

                              Първоначално публикуван от vanko333 Преглед на мнение
                              На моето Г-300Д подгрява само сутрин като паля за първи път.След това въобще на свети лампата за подгряване.Дали си е така фабрично че нещо ми се вижда съмнително?
                              Колега Yankof твоето така ли е?
                              Проблема решен.Предния собственик правил някакви доработки в релето и поради студена спойка си работи когато си иска.
                              Ново на БОШ- 170 лв.
                              Между другото с най-ниска цена от тези които намерих.
                              Предлагаха ми БЕРУ на 260 лв. ново и втора употреба някаква марка която не съм чувал за 90 лв. с доставката.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Време за изключване реле на 300ГД

                                Първоначално публикуван от vanko333 Преглед на мнение
                                Проблема решен.Предния собственик правил някакви доработки в релето и поради студена спойка си работи когато си иска.
                                Ново на БОШ- 170 лв.
                                Между другото с най-ниска цена от тези които намерих.
                                Предлагаха ми БЕРУ на 260 лв. ново и втора употреба някаква марка която не съм чувал за 90 лв. с доставката.
                                Добре си направил - тока на свещите е голям и си иска своето. На оригиналното реле -веригата на големия ток се къса и свързва на 2 места - много надеждно- въобще когато е правено не е пестен матеряла.
                                Иначе заместването с някакво измислено е недодялана работа и само проблеми после.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X