Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Термометър за маслото в двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Термометър за маслото в двигателя

    От доста време си мисля за ефекта от термометър на двигателното масло. От други машини (основно хеликоптери) знам, че където има маслен картер - има и датчик завършващ с термометър в кабината. Дали това е целесъобразно и при автомобилите?
    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете”.
    Б.Франклин

  • #2
    До: Термометър за маслото в двигателя

    На моето Паджеро имам такъв прибор и си е вързан по начина който спомена. Аз лично мисля че си върши добра работа.

    Коментар


    • #3
      До: Термометър за маслото в двигателя

      Това е изключително приятно уредче, и на почти всяка истинска спортна кола от преди 30тина години го имаше.
      Едно от приложенията му е да ти покаже кога двигателят ти е наистина загрял и готов за "юркане" - водата загрява по-бързо от маслото, и в повечето случаи когато стрелката на водата влезе в работна температура, маслото все още не е загряло като хората.

      Другото приложение е че когато маслото ти остарее, започва да достига по-високи температури и с по-чести промени в температурата - по този начин можеш да видиш и в какво състояние ти е маслото в известна степен.

      Така или иначе това при пътните машини е глезотийка - приятно е, но може и без него, предвид качеството на модерните масла и двигатели. Този уред е на изчезване, по същият начин по който е на изчезване и манометъра за масло - доста малко коли го имат в наши дни.

      Любопитен факт - освен икономиите при производство (да се спести цената на уреда), една от причините да изчезнат тези уреди са японските производители. Спомням си откъс в едно списание за колекционерски автомобили от едно интервю с японски инжинер в края на 60те години - на въпроса "защо в новата хонда S800 липсва не само манометър за маслото, но дори и лампа за маслото?", човекът отговорил "Уважаеми господин журналист, този индикатор е индикатор на слабостта - няма никаква причина при работа на двигателя налягането на тази ценна течност да претърпи опасни вариации" В превод - "ако сме си свършило свястно работата, никога няма да ти падне налягането на маслото". А хонда S800 все пак е била с мотоциклетен двигател който тогава се е развъртал на 10000 оборота. Не е била пенсионерска количка.
      Последно редактирано от Goblin; 11-04-08, 18:33.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #4
        До: Термометър за маслото в двигателя

        Ясноооо. Ще се слага. Някой да е слагал (присаждал)? Става дума за G 300 GD. Накратко казано: Датчика къде да го завра?

        А, и по-важното: Къде се продава датчик с уред. Гледам уреди и в Конрад, и по тунинг шоповете дал Бог. Ама ми се ще да са комплект. Щото иначе калибровки, грешки, абе....
        “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете”.
        Б.Франклин

        Коментар


        • #5
          До: Термометър за маслото в двигателя

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Това е изключително приятно уредче, и на почти всяка истинска спортна кола от преди 30тина години го имаше.
          Едно от приложенията му е да ти покаже кога двигателят ти е наистина загрял и готов за "юркане" - водата загрява по-бързо от маслото, и в повечето случаи когато стрелката на водата влезе в работна температура, маслото все още не е загряло като хората.

          Другото приложение е че когато маслото ти остарее, започва да достига по-високи температури и с по-чести промени в температурата - по този начин можеш да видиш и в какво състояние ти е маслото в известна степен.

          Така или иначе това при пътните машини е глезотийка - приятно е, но може и без него, предвид качеството на модерните масла и двигатели. Този уред е на изчезване, по същият начин по който е на изчезване и манометъра за масло - доста малко коли го имат в наши дни.

          Любопитен факт - освен икономиите при производство (да се спести цената на уреда), една от причините да изчезнат тези уреди са японските производители. Спомням си откъс в едно списание за колекционерски автомобили от едно интервю с японски инжинер в края на 60те години - на въпроса "защо в новата хонда S800 липсва не само манометър за маслото, но дори и лампа за маслото?", човекът отговорил "Уважаеми господин журналист, този индикатор е индикатор на слабостта - няма никаква причина при работа на двигателя налягането на тази ценна течност да претърпи опасни вариации" В превод - "ако сме си свършило свястно работата, никога няма да ти падне налягането на маслото". А хонда S800 все пак е била с мотоциклетен двигател който тогава се е развъртал на 10000 оборота. Не е била пенсионерска количка.
          Според мен, не е точно така.
          Предназначението на маслото в двигателя е:
          1. Да смазва всички триещи части на двигателя в групите на коляномотовилковия и газоразпределителния механизми.
          2. Не по малко важния момент на предназначението на маслото е да отвежда част от температурата получаваща се от триенето между частите на тези механизми към цилиндровия блок и главата на двигателя.
          Охлаждащата течност поема тази температура и я отвежда към външните стени на двигателя и към радиатора за да създаде нормална работа на същия.
          Температурата на маслото винаги е по голяма от температурата на охлаждащата течност и това е напълно нормално
          Когато маслото си мине определения пробег значително му се намалява първото задължение / да смазва триещите части /. От там се получава и увеличението на неговата температура. По високо триене - по висока температура.
          Последно редактирано от makso; 11-04-08, 20:44.

          Коментар


          • #6
            До: Термометър за маслото в двигателя

            Що не сложиш от Лада температурния датчик и уреда някъде на таблото ше ти излезе евтино.Аз сложих такъв на ситроенчето да показва температурата на водата.А за датчика огледай двигателя се има някоя тапа на маслената магистрала.Или около масления филтър.
            К мирной жизни не пригоден.
            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

            Коментар


            • #7
              До: Термометър за маслото в двигателя

              Ладовия е до 100градуса. Моя го купих от някакъв електронен магазин с датчика и доставката за 35лв.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #8
                До: Термометър за маслото в двигателя

                Първоначално публикуван от haflinger Преглед на мнение
                Ясноооо. Ще се слага. Някой да е слагал (присаждал)? Става дума за G 300 GD. Накратко казано: Датчика къде да го завра?

                А, и по-важното: Къде се продава датчик с уред. Гледам уреди и в Конрад, и по тунинг шоповете дал Бог. Ама ми се ще да са комплект. Щото иначе калибровки, грешки, абе....
                Нали малкия картер е железен. Накарай някой стругар да ти направи една желязна втулка и я завари за малкия картер, от задната страна.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #9
                  До: Термометър за маслото в двигателя

                  моят датчик е на пропката за маслото. малко имаше проблеми с кабелите- на една разходка съм ги закачил и до там, но с поялник в ръка се оправиха нещата.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Термометър за маслото в двигателя

                    Идеята за такъв термометър не е лоша ако датчикът се сложи на такова място, че да дава информация дали работи системата за охлаждане на маслото - маслен термостат и радиатор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Термометър за маслото в двигателя

                      Датчик и уред за авт. ск. кутия дали няма да пасне? Мисля, че бяха до 150 градуса. Ама съм виждал преди години и то добавени допълнително. Такъв кит дали се намира?
                      “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете”.
                      Б.Франклин

                      Коментар


                      • #12
                        До: Термометър за маслото в двигателя

                        Първоначално публикуван от makso Преглед на мнение
                        Според мен, не е точно така.
                        Предназначението на маслото в двигателя е:
                        1. Да смазва всички триещи части на двигателя в групите на коляномотовилковия и газоразпределителния механизми.
                        2. Не по малко важния момент на предназначението на маслото е да отвежда част от температурата получаваща се от триенето между частите на тези механизми към цилиндровия блок и главата на двигателя.
                        Охлаждащата течност поема тази температура и я отвежда към външните стени на двигателя и към радиатора за да създаде нормална работа на същия.
                        Температурата на маслото винаги е по голяма от температурата на охлаждащата течност и това е напълно нормално
                        Когато маслото си мине определения пробег значително му се намалява първото задължение / да смазва триещите части /. От там се получава и увеличението на неговата температура. По високо триене - по висока температура.
                        Не съм съгласен. Когато маслото остарее, първоначалното увеличение на температурата на маслото се дължи на по-голямото присъствие в маслото на елементи които нямат работа там, между които и вода. Както и на отсъствието от маслото на съставки които са позволявали да се поддържа температурата му относително ниска, но които са се изхабили/изветряли. По горепосочените причини, започва и да маже по-зле, което е ясно че също вдига температурата. Двете неща са навързани.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #13
                          От: До: Термометър за маслото в двигателя

                          Първоначално публикуван от makso Преглед на мнение
                          Температурата на маслото винаги е по голяма от температурата на охлаждащата течност и това е напълно нормално
                          Темата е стара, но искам да попитам знаещите - това, цитираното вярно ли е? Аз мисля, че температурата на маслото достига по-висока температура от тази на антифриза само в определени режими, а не постоянно да е по-висока. При двигател достигнал работна температура радиаторът, а и двигателят на пипане са по-горещи от картера.
                          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Термометър за маслото в двигателя

                            Не винаги,ако има голям радиатор и не е натоварен дизела и температурата на маслото е по-ниска.Справка големите дизелови мотори тук.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              От: Термометър за маслото в двигателя

                              Имам един бензинов V-6-так. Под масления филтър има топлообменник масло/антифриз. По документи това се води маслен охладител. Оттук правя извода, че маслото трябва да е по-топло от антифриза.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X