Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S


    Здравейте от един нов член на вашия форум.
    Виждам, че тук има много компетентни ентусиазти и ви моля да ме посъветвате как да постъпя.

    Преди време се сдобих с Unimog 404S в прилично състояние. Един майстор-титан на мисълта ми препоръча да сменя стария двигател М180 - бензинов редови 6 цилиндров с 300D - класическия 5 цилиндров мотор, защото всичко пасвало чудесно, но се оказа след като купих и ремонтирах двигателя, че си прави скъпоструващи и технически невъзможни експерименти.

    Сега съм пред дилема дали да отремонтирам оригиналния М180/220S, който е слабичък - около 80 к.с или да търся някъкъв друг вариант.

    Зная че с малка преработка може да се сложи М130 / 280S, който е по-мощен. Може би си струва да "присадя" някой друг двигател от G-class. В германските форуми пишат че класическия М110 ставал, но вероятно ще се наложи преработка по куплирането към скоростната кутия и съединителя, а това ми е напълно неясно как ще се получи.

    Кожухът на скоростите е правен за малкия маховик на М180 и това силно ограничава избора.

    Това е цялата драма. Дайте съвет!

    Благодаря.

  • #2
    До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

    Свържи се с Кайшин.Зарко се казва...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

      колегата конов също може да помогне, аз в момента съм махнал 180 мотора и слагам ом617 300Д, и мога да ти кажа след 15-20 дена какво се е получило , но всичко би трябвало да стане без проблем

      Коментар


      • #4
        До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

        Първоначално публикуван от Kaishin Преглед на мнение
        ... аз в момента съм махнал 180 мотора и слагам ом617 300Д, и мога да ти кажа след 15-20 дена какво се е получило , но всичко би трябвало да стане без проблем

        Много благодаря за реакциите колеги!

        Kaishin, вашият мотор М180 работи ли? Вместо да ремонтирам моя може ли да измислим нещо?

        Ходих да търся части за ремонт къде ли не и ме заболя главата. Ще трябва да да ги събирам сигурно от 100 места, а фабричните номера все различни. Ходих и в Балкан Стар - и там нещо не могат да уточнят по тяхната система. Не съм сигурен какво точно ще поръчвам и дали ще стане.

        Не зная дали ще ви е полезно, но в американски сайтове намерих система за "дизелизацията" на моговете, която включва нова приставка към скоростната кутия, фланци и всичко за присаждане на дизелов мотор. Прави я германски инжинер и доставят комплект за около 1500 евро. Мога да ви изпратя информацията.

        Все пак не съм сигурен, че мощността с дизела ще е ОК. Мислих да сложа мощен бензинов мотор на моята машина дори 8-мак, но нямам идея как да се оправя с маховика, камбаната на скоростите и съединителя. Тиолкова мнения и препоръки чух от всякъкви специалисти, че напълно се обърках, защото повечето от нещата които препоръчаха не ми изглеждат обмислени и възможни.

        Благодаря отново и ще се радвам да си обменяме информация.

        Поздрави

        Коментар


        • #5
          До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

          Не се плаши колега
          Дяволът не е толкова черен,колкото изглежда .
          На практика имаш една от най-проходимите машини произвеждани серийно....
          Виж световното и разпространение и приложение......
          Дай по-вече информация за твоя Унимог .Какво ще бъде бъдещото му предназначение,комплектация....
          Имам два броя-дизелов-300Д и оригинален бензинов.
          Довечера ще пиша повече.....
          На бой отиват само старците!

          Коментар


          • #6
            До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

            Здравей колега,
            Казвам се Илко Илиев и от почти две години карам Unimog U1300L. Този модел е със собственно тегло 5250 кг и общо тегло 7500кг. Двигателят е 6 цилиндров с мощност 130кс / 2800об./мин и въртящ момент 330Nm/1400-1800об./мин. Скоростта с която се движи по шосе е до 70км/ч при 2300об./мин. Казвам всичко това за да те убедя, че зная за какво става въпрос. Двигателя на твоя модел е съобръзен по мощност и въртящ момент към скоростната кутия и не е въпрос на присъединяване на по-мощен мотор с подходящи габарити. Според мен се залавяй с ремонта на оригиналния двигател.
            А относно проходимоста колегите са прави. Това са възможно най-проходимите машини, които ходят по земята. Следващото ниво е хеликоптер, но са доста по-шумни и не се събират в гаража.
            Желая успех.
            Илко Илиев

            Коментар


            • #7
              До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

              За съжаление М180 мотора е в страшно окаяно състояние, затова го сменяме. Тропат биелни лагери и т.н. Като цяло не гоним мощност, а безпроблемна работа и малък разход затова се спряхме на 300Д пък и го имахме наличен, като след време ще му сложим турбо. Обяснете за какво ще ползвате вашият 404 за да можем да ви дадем съвет.

              Коментар


              • #8
                До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                AМА ВИЕ СТЕ СТРАХОТНИ!Моята машина е 404.114 от 1976 г.Историята е идиотска, защото всичко и работеше прилично, но с "Дизелизацията" се заеха неподходящи хора, които направо я разбиха. Унищожиха и работещия бензинов мотор като се бяха пробвали да го палят на място без масло и т.н., а после без да ми кажат я бяха зарязали в някъкъв разграден двор, където а поограбиха мургави братя.Дотук си литературата.Имам приличен дизелов ОМ617 300D но не мога да пасна маховика и съединителя към камбаната на скоростната кутия на Мог-а заради по-големия размер на маховика. Гледах в интернет всякъкви системи, но тотално се заплетох.Сега искам просто да го направя да върви без да планирам някъкви екстремни изпълнения. Т.е или да намеря работещ М180 мотор или да слагам дизела. Просто искам да върви, а не да гние!Благодаря ви пак. Връщате ми надеждата

                Коментар


                • #9
                  До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                  Странно в 'фирмата' имаме 4 Унита и са дизели .... бензинови се учудван че са слагали!!! Мисля тия дни да си привикам най-малкия на обекта и да го ползва за 'джип' вместо Г-то! А и на най-проходимата машина и нужна поточе 1,5м широко и после Унимога го извадих с кран!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S


                    Унимог 404s е само военна модификация.
                    Няма цивилна версия.
                    Единственно с бензинов мотор.Шест цилиндров.82к.с.
                    Пригоден да работи с нискооктанов бензин.
                    Комплектова се като,бордови,фургон със специално предназначение,пожарна.
                    При скорост 70км. ,среден разход-16-17литра на шосе.
                    Стигал съм до 14 литра. В гората по-вече...
                    Това е за бордовата модификация.
                    Доста по-лека е от фургона,който е много здрав и тежи почти 2 тона.
                    Чел си ,вярвам,че много от фургоните се оборудват като каравани....
                    Германците са особено пристрастени....
                    От тук,допълнително оборудване,-увеличаване на общото тегло...
                    Бензиновият мотор се справя,но с по-висок разход.....
                    Това е една от причините за замяна на бензиновият мотор с дизел.
                    Удачният вариант е 300Д-ОМ-617.
                    Разходът при него е 13-14 литра,при мощност ,около 90 к.с.,в зависимост от модификацията на мотора.
                    Използуват се още:
                    220Д-66к.с.
                    240Д-72к.с.
                    230Д-80к.с.
                    250Д-90к.с.
                    300Д-90к.с.
                    300ТД-120к.с.....и др.
                    Толкова за фургона .
                    Ако е необходимо ще отворя отделна тема за дизеловия Унимог...
                    При мен Унимозите не работят.
                    Използуват се само за разходки и отмора
                    Костенурките са мързеливи....



                    Колкото по-вече информация получим,толкова по-полезни ще сме...
                    За какво ще се ползува...
                    На бой отиват само старците!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                      Може да стане ,но как да пишем тук като не се е започнало.Поне 30 пъти съм правил такива решения и само ,ако искаш двгател от HONDA няма да стане защото ще имаш една две скорости за напред ,а другите ще бъдат за назад (HONDA i SUZUKI i ...още един се въртят обратно )

                      И на трбант съм слагал CBR 900 HОНДА с 6 скорости при 10000 об на 6 та вдигаше 180км/ч.
                      Ако се правят такива промени първо е необходимо да се разбере дали ще се регистрира и второ се слага мотор който има достатъчно голям ресурс ....абе да караш само след това
                      FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
                      BJ42 04 1982
                      FJ62 11 1983 skipe blago4x4
                      LZ 2 BHB

                      Коментар


                      • #12
                        До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                        Както казва колегата Конов версията 404S e само военна. Моят Мог също е такъв...опитвам се да прикача картинки тук....Ще го ползвам за удоволствие, не за работа.Ще трябва да се регистрира в КАТ.И как според вас да постъпя?Вариантите са три:1.Да ремонтирам оригиналния мотор М180 (голяма разправия с търсенето на частите) или да намеря работещ двигател. Ако някой има работещ М180 мога да му предоставя в замяна ремонтиран ОМ617 300D 2.Да сложа друг бензинов М130, М110, който ще е малко по-мощен, но пак ще се наложи преработка...3.Да насадя Дизеловия ОМ617 300D който вече имам, но не зная как да го сложа грамотно. Тази седмица искам да започна да работя по колата. Търся най безпроблемното решение.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                          Мдаа тия при мене изглеждат по различно (най-вероятно са по-нови или...). Забелязвам също, че мостовете на 'мойте' са различни и определено тежат над 2 тона (единия му 'падна' акумулатора и го теглих с Г-то...бая зор)

                          Коментар


                          • #14
                            До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                            Първоначално публикуван от autoclassic Преглед на мнение
                            Както казва колегата Конов версията 404S e само военна. Моят Мог също е такъв...опитвам се да прикача картинки тук....Ще го ползвам за удоволствие, не за работа.Ще трябва да се регистрира в КАТ.И как според вас да постъпя?Вариантите са три:1.Да ремонтирам оригиналния мотор М180 (голяма разправия с търсенето на частите) или да намеря работещ двигател. Ако някой има работещ М180 мога да му предоставя в замяна ремонтиран ОМ617 300D 2.Да сложа друг бензинов М130, М110, който ще е малко по-мощен, но пак ще се наложи преработка...3.Да насадя Дизеловия ОМ617 300D който вече имам, но не зная как да го сложа грамотно. Тази седмица искам да започна да работя по колата. Търся най безпроблемното решение.
                            Колега,опитвам се да ти подскажа отговора...
                            Ако Унимога ти е фургон-желателно е ОМ-617 -300Д.
                            Ако е бордови,моето предложение е бензиновия мотор.
                            Спомена ,че е частично ограбен.
                            Бензиновият работи с една купчина допълнително оборудване,24V динамо,релета -огромни,влагозащитени,механичен съединител...и т. н.
                            Ремонта ще ти струва определена сума,едва след като се направи пълна
                            диагностика на повредения мотор и на това ,което ще се доокомплектова...
                            Тоест,това което ти е откраднато....
                            Сложна ситуация.....
                            Всичко това е свързано с пари и време...пари...пари...
                            Извинявай,опитвам се да разсъждавам вместо теб....
                            Имаш готов мотор ОМ-617 .
                            Ако е окомплектован слагай него.
                            В Германия и другаде е правено много пъти.....
                            Виж чичко Гугал....

                            Тази костенурка е точно с ОМ-617-300Д.
                            На бой отиват само старците!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Помогнете колеги със съвет за Unimog 404S

                              Благодаря на всички. Специални благодарности на Конов и Благо4х4, с когото вече се свързахме и по телефона.

                              ОК слагам дизеловия мотор.
                              До колкото разбрах трябва да направя следното:
                              1.да сваля маховика, съединителя, целия пакет от бензиновия и да го сложа на дизеловия, защото иначе няма как да влезе в камбаната на скоростите.
                              2.Да намеря подходящ стартер с редуктор или друг, който да задвижи зъбите на бензиновия маховик, а и да е достатъчно мощен да запали дизела.

                              Ако колегата Конов може да сподели още опит, ще съм признателен.

                              Ето я и моята машинка
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от autoclassic; 26-02-08, 12:49.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X