Здравейте,
Представям ви няколко снимки от ремонта на километраж/скоростомер от G-клас W460.
Километража е пройзводство на VDO и е изцяло механичен.
Проблема се изразява в "подскачане на стрелката" и по-лошото в случая -
неправилно показание на километража. Показанията са по-малки от реалните.
Така изглежда въпросния километраж (след сваляне на гривната):
Километража се разглобява със сваляне на гривната:
Вижда се и причината за проблема:
Износеното зъбно колело в първичното предаване.
Разглобява се цялата горна част за да се стигне до въпросното зъбно колело.
Следва изработка на ново зъбно колело.
Монтажа е в обратен ред, като има доста "нагласяне".
Очевидно ремонтопригодността не е била заложена в конструирането
Следват (успешни) "топли" проби:
Видео:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/5vm973
Почистваме и затваряме километража.
Гривната се пресова обратно и резултата е следния:
Етого и в завършен вид:
Ключови моменти са:
свалянето на гривната - възможно по-малко наранявания
свалянето на стрелката - опастност от счупване
разглобяването на гората част на километража - определено не е предвидено да се разглобява...
нагласянето на горната част и най-вече на камбаната за скоростомера
зацепването на стрелката - трябва да е в същото положение като в началото.
Линк към целия албум:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/Wu3q33
Представям ви няколко снимки от ремонта на километраж/скоростомер от G-клас W460.
Километража е пройзводство на VDO и е изцяло механичен.
Проблема се изразява в "подскачане на стрелката" и по-лошото в случая -
неправилно показание на километража. Показанията са по-малки от реалните.
Така изглежда въпросния километраж (след сваляне на гривната):
Километража се разглобява със сваляне на гривната:
Вижда се и причината за проблема:
Износеното зъбно колело в първичното предаване.
Разглобява се цялата горна част за да се стигне до въпросното зъбно колело.
Следва изработка на ново зъбно колело.
Монтажа е в обратен ред, като има доста "нагласяне".
Очевидно ремонтопригодността не е била заложена в конструирането
Следват (успешни) "топли" проби:
Видео:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/5vm973
Почистваме и затваряме километража.
Гривната се пресова обратно и резултата е следния:
Етого и в завършен вид:
Ключови моменти са:
свалянето на гривната - възможно по-малко наранявания
свалянето на стрелката - опастност от счупване
разглобяването на гората част на километража - определено не е предвидено да се разглобява...
нагласянето на горната част и най-вече на камбаната за скоростомера
зацепването на стрелката - трябва да е в същото положение като в началото.
Линк към целия албум:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/Wu3q33
Коментар