Здравейте,
Представям ви няколко снимки от ремонта на километраж/скоростомер от G-клас W460.
Километража е пройзводство на VDO и е изцяло механичен.
Проблема се изразява в "подскачане на стрелката" и по-лошото в случая -
неправилно показание на километража. Показанията са по-малки от реалните.
Така изглежда въпросния километраж (след сваляне на гривната):
![](https://c1.staticflickr.com/1/577/31931645403_99f9e5d9eb_z.jpg)
Километража се разглобява със сваляне на гривната:
![](https://c1.staticflickr.com/1/313/32705011686_022f871606_z.jpg)
Вижда се и причината за проблема:
Износеното зъбно колело в първичното предаване.
![](https://c1.staticflickr.com/1/556/32592171762_756d035a41_z.jpg)
Разглобява се цялата горна част за да се стигне до въпросното зъбно колело.
Следва изработка на ново зъбно колело.
![](https://c1.staticflickr.com/1/695/31931637813_dabeff051c_z.jpg)
Монтажа е в обратен ред, като има доста "нагласяне".
Очевидно ремонтопригодността не е била заложена в конструирането
![](https://c1.staticflickr.com/1/366/32592168622_ce2bb7fb46_z.jpg)
Следват (успешни) "топли" проби:
![](https://c1.staticflickr.com/1/666/32592165232_6d56a01c63_z.jpg)
Видео:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/5vm973
Почистваме и затваряме километража.
Гривната се пресова обратно и резултата е следния:
![](https://c1.staticflickr.com/1/428/31931632163_b5d7851378_z.jpg)
Етого и в завършен вид:
![](https://c1.staticflickr.com/1/768/31931631933_f818104bb1_z.jpg)
![](https://c1.staticflickr.com/1/649/32592164292_5b09f9b40d_z.jpg)
Ключови моменти са:
свалянето на гривната - възможно по-малко наранявания
свалянето на стрелката - опастност от счупване
разглобяването на гората част на километража - определено не е предвидено да се разглобява...
нагласянето на горната част и най-вече на камбаната за скоростомера
зацепването на стрелката - трябва да е в същото положение като в началото.
Линк към целия албум:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/Wu3q33
Представям ви няколко снимки от ремонта на километраж/скоростомер от G-клас W460.
Километража е пройзводство на VDO и е изцяло механичен.
Проблема се изразява в "подскачане на стрелката" и по-лошото в случая -
неправилно показание на километража. Показанията са по-малки от реалните.
Така изглежда въпросния километраж (след сваляне на гривната):
![](https://c1.staticflickr.com/1/577/31931645403_99f9e5d9eb_z.jpg)
Километража се разглобява със сваляне на гривната:
![](https://c1.staticflickr.com/1/313/32705011686_022f871606_z.jpg)
Вижда се и причината за проблема:
Износеното зъбно колело в първичното предаване.
![](https://c1.staticflickr.com/1/556/32592171762_756d035a41_z.jpg)
Разглобява се цялата горна част за да се стигне до въпросното зъбно колело.
Следва изработка на ново зъбно колело.
![](https://c1.staticflickr.com/1/695/31931637813_dabeff051c_z.jpg)
Монтажа е в обратен ред, като има доста "нагласяне".
Очевидно ремонтопригодността не е била заложена в конструирането
![](https://c1.staticflickr.com/1/366/32592168622_ce2bb7fb46_z.jpg)
Следват (успешни) "топли" проби:
![](https://c1.staticflickr.com/1/666/32592165232_6d56a01c63_z.jpg)
Видео:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/5vm973
Почистваме и затваряме километража.
Гривната се пресова обратно и резултата е следния:
![](https://c1.staticflickr.com/1/428/31931632163_b5d7851378_z.jpg)
Етого и в завършен вид:
![](https://c1.staticflickr.com/1/768/31931631933_f818104bb1_z.jpg)
![](https://c1.staticflickr.com/1/649/32592164292_5b09f9b40d_z.jpg)
Ключови моменти са:
свалянето на гривната - възможно по-малко наранявания
свалянето на стрелката - опастност от счупване
разглобяването на гората част на километража - определено не е предвидено да се разглобява...
нагласянето на горната част и най-вече на камбаната за скоростомера
зацепването на стрелката - трябва да е в същото положение като в началото.
Линк към целия албум:
https://www.flickr.com/gp/150230055@N07/Wu3q33
Коментар