Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация..

    Колеги,
    Нека в тази тема да споделим всичко,което знаем или научаваме за Land Rover Discovery 3.
    Дори в този форум http://www.disco3.co.uk/forum/ не можах да открия систематизирана информация за модела.
    За това предлагам тук в тази тема да споделим всичко,което знаем или научим за модела.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

    Като начало ето малкото,което аз знам/не знам.
    Конструкция-комбинация -истинска рама+интегрирана в купето рама(като на Гранд Чероки).В резултат на това собственото тегло варира от над 2500кг до 2700кг в зависимост от оборудване
    Окачване-независимо и на 4те колела,с двойни носачи,въздушни възглавници.Стандартно(долно положение) 180мм клиренс,максимално повдигнато-310мм клиренс(ама наистина ли и до каква скорост е възможно това?ами ако се джасна в трап или коловоз позасилен в това положение-какво се случва?)
    Има някои най-базови модели с пружини.Но без въздушното и увеличаващия се клиренс,си е чист паркетник?Дали?
    Двигател-2.7l,ТDI,V6,комън рейл,190к.с.Икономичен и пъргав.Има и 4,4 бензим,ама тоя го няма по нашите земи.
    Скоростна кутия-6 степенен автоматик,ама това е всичко,което знам.
    Раздатка-пълен мрак!Със зъбни колела или верига?Предавателни отношения?Централен диференциал,ама истински със зъбни колела или от модерните?
    Мостове-предавателни числа на главното?блокаж на задния диф-всички модели ли го имат?кога и как се активира?полуоски,карета-колко са здрави?
    Система 4Х4 -Terrain Response-със сигурност никой няма да ми даде програмата,ама как се управлява това чудо?има ли начин да му се вземе думата и да се мине на ръчно управление.
    Място за хора и багаж-очевидно е комфортно и просторно.За мен голяма и широка кола е тази,която може да побере 3 детски седалки на 2 ред без никакви затруднения.Диско 3 побира ли ги? 3ти ред седалки нормално използваеми ли са или са наказание дори за децата?Багажник-със/без 2ри и 3 ти ред седалки-обем,равен ли е пода,става ли за спане на 2ма души?
    Гуми-стандартно май са 30"-255/55/19.Побират ли се по-големи?Става ли да се сложат обикновени стоманени джанти 16"?
    Ремонтопригодност-наличие на литература и инструменти?

    И по всички други въпроси,които вълнуват не само мен,включвайте се!
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

    Коментар


    • #3
      От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

      Ск. кутия е ZF.

      Стават джанти 16 цола от БМВ. По-ранните модели 2005 -06 са стандартно с 18 цола джанти.

      Окачването на Въздуха си е добре дори и за средно-тежък офроуд - на друсни полянка трасе се кара със 60 км в час. Има и един режим на който може да изцедиш още 2 или 3 см клиръс.

      Разхода в града е 12- 14,5 л/100
      Извън 10.5- 11 при умерено натискане

      3ти ред седалки (две единични) си стават отвсякъде - уникално удобни са и се прибират плътно в пода. Така може да вдигнеш само едната седалка и да имаш още място за багаж. При вдигнати задни седалки - има още малко място за багаж. При свалени седалки се ползва пре-спокойно от 3ма души (аз и две бубета ) наместо палатка.

      УНИКАЛНИ Би-ксенони !! досега не съм намерил друга кола която е с такива добри светлини.
      Последно редактирано от Slick; 26-09-14, 21:49.

      Коментар


      • #4
        От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

        Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнение
        Ск. кутия е ZF.

        Стават джанти 16 цола от БМВ. По-ранните модели 2005 -06 са стандартно с 18 цола джанти.

        Окачването на Въздуха си е добре дори и за средно-тежък офроуд - на друсни полянка трасе се кара със 60 км в час. Има и един режим на който може да изцедиш още 2 или 3 см клиръс.

        Разхода в града е 12- 14,5 л/100
        Извън 10.5- 11 при умерено натискане
        Това за 3-4 см допълнителен клирънс,съм чел или чувал не помня вече,само когато машината зависне диагонално на най-високото положение на възглавниците.Тогава някакви датчици разрешавали още един инч повдигане.Дори ми се струва,че гледах един клип,на който италианци предлагат/разбирай продават някакъв трик,така че това да може да се прави ръчно.

        А от Ланд Ровър(по старите) джанти не стават ли или са сменили тотално размери,отвори и т.н?
        2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

        Коментар


        • #5
          От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

          Ако не ме лъже паметта става и ръчно - правил съм го без да съм в ситуация партер (бат Марто да каже, че мойто беше преди 6-7 години вече). След поставяне на най-високо положение, задържаш лоста натиснат накъмто нагоре още 4-5 секунди. Не съм сигурен дали трябва датчиците да отчитат дали има нещо отдолу специялно.

          Не съм пробвал от старите ровъри дали стават джанти - по-вероятно - нье. Тогаз ЛР си бъркаха нещо по дупките с БМВ и комай и по тез дупки (на джантите) също , та затова.

          Терейн Риспонса не може май да се изслючи напълно, но ако изклочиш ESP-то си става почти добре работата (не блокира колелата и дава колкото може мощност към колелата без да активира АБС-а) - само трябва да се внимава, че стават бели - така замалко за прескоча един дувар като му раздадох ръчката.

          Имах някъде май линк с хакове по Диското .. не помня откъде го изкопах. Може например да изключиш гадния зумер за коланите и да остане само светлинния сигнал.


          П.П. за съжаление съм за критика - май аз бях първи от форума с такова (двенки 2006 и 2007) но така и не направих сборна тема. Ако имаш конкретни въпроси и зная отговорите - ще се включа. Със сигурност има и хора по-компетентни от мен по въпроса.
          Последно редактирано от Slick; 26-09-14, 22:30.

          Коментар


          • #6
            От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

            От няколко месеца си мисля да сменя моя Д2 с Д3. Ще добавя два въпроса: има ли Д3 с ниво на фабрично оборудване (напр. HSE), което да има печка и ръчни блокажи на дифовете (на кой-кои)?
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #7
              От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

              Доколкото бях чел - при 'зависване' на диското - когато някои от колелата са 'във въздуха' (напълно 'разтоварено' окачване на даденото колело), и ЕСП усети продължително превъртане на колелата, тогава включва 'аварийното' повдигане...
              Да, със задържане на бутона също би могло да се влезе в този режим...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #8
                От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                Като начало ето малкото,което аз знам/не знам.
                Конструкция-комбинация -истинска рама+интегрирана в купето рама(като на Гранд Чероки).В резултат на това собственото тегло варира от над 2500кг до 2700кг в зависимост от оборудване
                Окачване-независимо и на 4те колела,с двойни носачи,въздушни възглавници.Стандартно(долно положение) 180мм клиренс,максимално повдигнато-310мм клиренс(ама наистина ли и до каква скорост е възможно това?ами ако се джасна в трап или коловоз позасилен в това положение-какво се случва?)
                Има някои най-базови модели с пружини.Но без въздушното и увеличаващия се клиренс,си е чист паркетник?Дали?
                Двигател-2.7l,ТDI,V6,комън рейл,190к.с.Икономичен и пъргав.Има и 4,4 бензим,ама тоя го няма по нашите земи.
                Скоростна кутия-6 степенен автоматик,ама това е всичко,което знам.
                Раздатка-пълен мрак!Със зъбни колела или верига?Предавателни отношения?Централен диференциал,ама истински със зъбни колела или от модерните?
                Мостове-предавателни числа на главното?блокаж на задния диф-всички модели ли го имат?кога и как се активира?полуоски,карета-колко са здрави?
                Система 4Х4 -Terrain Response-със сигурност никой няма да ми даде програмата,ама как се управлява това чудо?има ли начин да му се вземе думата и да се мине на ръчно управление.
                Място за хора и багаж-очевидно е комфортно и просторно.За мен голяма и широка кола е тази,която може да побере 3 детски седалки на 2 ред без никакви затруднения.Диско 3 побира ли ги? 3ти ред седалки нормално използваеми ли са или са наказание дори за децата?Багажник-със/без 2ри и 3 ти ред седалки-обем,равен ли е пода,става ли за спане на 2ма души?
                Гуми-стандартно май са 30"-255/55/19.Побират ли се по-големи?Става ли да се сложат обикновени стоманени джанти 16"?
                Ремонтопригодност-наличие на литература и инструменти?

                И по всички други въпроси,които вълнуват не само мен,включвайте се!
                Младене, за тоя паркетник знам почти всичко. Ще те допълня по зададените въпроси:
                Има комплектация с пружини. Колкото до това дали се намира на вторичния пазар е друг въпрос!
                Освен това което се каза, ДВГ е на Пежо и се монтира в модела 607.
                За АСК се каза всичко.
                Раздатката е с постоянен пълен привод - фул-тайм, двускоростна - тоест бавни - 2,93:1, с верига и диференциал с механизъм за принудилно блокиране.
                Диференциалите на автомобила с дизелов ДВГ и АСК са с предавателно число 3,54:1. Предния диф е отворен. Задния е в зависимост от комплектацията - отворен, или с принудителна блокировка.
                Друго .... кормилната система е с рейка ... и ако има други въпроси питай и ако знам с удоволствие ще споделям.
                Поздрави!

                Коментар


                • #9
                  От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                  Общо запознаване с модела:
                  https://www.youtube.com/watch?v=TVpVLH4M4R4
                  Рекламa:
                  https://www.youtube.com/watch?v=nKGLXnJfKwY
                  Реклама:
                  https://www.youtube.com/watch?v=QunqcDxP3Mw
                  2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                  Коментар


                  • #10
                    От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                    Номера с допълнителното повдигане не го знаех, след малко ще го пробвам и ще докладвам. Сигурно има такава опция.След сваляне от подемник колата е видимо по-висока от колкото в офф роуд режим и седи като Татра...

                    Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                    От няколко месеца си мисля да сменя моя Д2 с Д3. Ще добавя два въпроса: има ли Д3 с ниво на фабрично оборудване (напр. HSE), което да има печка и ръчни блокажи на дифовете (на кой-кои)?
                    Да, HSE е с печка,която се включва автоматично под 4 градуса. Колкото до ,,ръчните'' блокажи , избираш режим ,,рок кроулинг'' и междинния и задния диф се заключват.
                    Виден столичен ихтиолог

                    Коментар


                    • #11
                      От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                      Ще се уча тука.
                      Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
                      "Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
                      "Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                        Пробвах да я вдигна допълнително.На паркинг нищо не се случва....
                        Виден столичен ихтиолог

                        Коментар


                        • #13
                          От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                          Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                          Пробвах да я вдигна допълнително.На паркинг нищо не се случва....
                          След напъване на моъчната кутия да си смоня за въпросния допълнителен лифт - при мен сработи при доста и висока трева! Демек датчиците са отчитали че има нещо под хафтонобила. (без да съм се окантарвал)

                          Коментар


                          • #14
                            От: Land Rover Discovery 3-всичко което знаем за него-+++,-----,техническа информация

                            Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнение
                            След напъване на моъчната кутия да си смоня за въпросния допълнителен лифт - при мен сработи при доста и висока трева! Демек датчиците са отчитали че има нещо под хафтонобила. (без да съм се окантарвал)
                            Твоите да не са били с някакви хакове ? При Спорта системата на окачването същата ли е ?

                            А това ,че стават 16'' джанти от БМВ сигурно пробвано ли е? Не пречат ли спирачните апарати ? По книжка дават минимален размер 17''. Аз съм с 19'' и бих ги разменил с удоволствие за 17-ки...
                            Виден столичен ихтиолог

                            Коментар


                            • #15
                              Една любопитна подробност за печката! Като се запали в пъврите секунди излиза синьо бял пушек закратко откъмто моторя - забавно е (да си видиш как чисто новата кола изпуска кълбета кат Икарус по наклон) - както и реакцията на околните.

                              Нямах хакове за вдигането. За Спорта не съм сигурен, но откъм окачване не би следвало да има разлики - нали на една база са правени.

                              Не всички комплектациии на модела идват с блокаж на дифовете - ако не ме лъже паметта - единия ми беше без, а другия - с електронен блокаж на задния диф.
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 27-09-14, 21:44.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X