Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматик на Диско 1 3,9 V8

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автоматик на Диско 1 3,9 V8

    Привет!
    Имам следният проблем с АСК на Диско 1 3,9 V8:
    Пробвах едно трасе и след стръмно изкачване джипът се приземи с всичката газ в една дупка и следователно се потрошиха пиньон и корона (на пиньона зъбите са се позаоблили а на короната ги няма три зъба).Карах джипа така 15 км. съвсем леко,колкото да го прибера и всичко си беше наред с кутията,но като влязох в града спрях на едно кръстовище и след това не поиска да потегли на D.Смених диференциала и като го запалих пак не иска да тръгне на D
    Без значение дали е на бързи или на бавни,дали е заключена или не раздатката потегля само на първа скорост и на задна,които си работят абсолютно нормално.Пробвах в движение да включа 2,3,D и все едно преминава на неутрална позиция...та питането ми е - Някой има ли представа какво счупих ?Второто ми и основно питане е - Има ли разлика в АСК от 2,5 TDI 98г. и АСК от 3,9 V8 98г. и по-точно в предавателните им числа???
    Предполагам че има разлика в захвата на кутиите към мотора но ще сменя камбаните и този проблем отпада.
    rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
    0898 51 31 46

  • #2
    От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

    Ами май кутиите са едни и същи (ZF4HP22). А за проблема това на 90% е фрайлаиф, на р38 (кутията е същата) цената започва от 800лв. и стига до 1200лв.

    Коментар


    • #3
      От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

      Какво установих днес:
      Потеглям си на първа скорост и след като набере до 30 км. в час сменям на директ и ... автоматика си работи повече от добре.Понижава,завишава предавки .... всичко нормално.Когато скороста падне под 30 км. в час - греда работи си само на първа скорост.
      П.С: Мнение което получих днес по телефона от един специалист по Land Rover:
      4HP22 кутията е с механичен кикдаун ,тоест с жило което тръгва от дросела и влиза в кутията и там се заклинва с някаква пластмаса ( аз не знам за какво става въпрос)и въпросната пластмаса от много загрялото масло в кутията се постапя и заклинва жилото в позиция все едно педала е натиснат докрай и кутията се шашка и не може мозъка и да вземе адекватно решение какво се случва точно.Горе долу така ми го обясниха.Обясниха ми също че тези кутии били много здрави и нямали счупване (те така казваха всички ,че не било възможно да счупя и пиньон - корона де ) и реших да проверя цените на кутиите втора употреба и БИНГООО .
      Звъннах на три обяви ,призволно избрани от един сайт и ... вече си имам две ZF4HP22 за общо 400 лева.Утре пристигат , сменям за няколко часа и пак в боя,но все пак ще разхвърлям старата да видя какво и се счупи ,че попаднах на няколко различни майстора на АСК които идея нямаха какво съм счупил но за сметка на това бяха категорични че ремонта ще струва между 700 и 1300 лв. .
      Ще направя и снимки на процеса по отваряне на старата че като гледам тука никой няма представа за какво става въпрос.
      rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
      0898 51 31 46

      Коментар


      • #4
        От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

        В чужд форум ... питаш и ти отговарят ( че и то от Ашкрофт )
        I have a 4sp ZF, when I select “D” the vehicle won’t move, when I select “1″ the vehicle moves off. I can then select “D” and continue to drive normally. If I stop I have to start in first again. Why?A sprag clutch has “inverted” and will need replacing. No further damage will occur if you continue to drive but you will need to select “1″ every time to start moving. A rebuild is required to correct this.
        rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
        0898 51 31 46

        Коментар


        • #5
          От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

          Здравей колега ако може да кажеш кои е този сайт за скоростите , че имам нужда. Благодаря предварително.
          Land Rover Discovery II 3,9 V8
          Лада Нива 21214 1,7i

          Коментар


          • #6
            От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

            Мдаа.
            Понеже никой от форумните специалисти не пожела да сподели мнение стигнах до същността на нещата по трудният и малко по скъп начин.
            АСК ZF4HP22 се монтират (доколкото на мен ми стана известно)на BMW Е30 , Диско 3,9 V8,Диско 2,5 TDI, Range rover ... и други.Аз си купих една от Диско 2,5 TDI и една от Диско 3,9 V8 .
            На пръв поглед трите кутии (BMW Е30 , Диско 3,9 V8,Диско 2,5 TDI)изглеждат абсолютно еднакви (изключваме това че камбаните им са различни,което се подразбира).Сверяваме всички табелки и надписи по тях и всичко е едно и също ....но това е само илюзия
            На 2,5 тди мотора,камбаната,освен че е с ляв стартер е и с няколко сантиметра по-къса (на око 3-4) а фланеца към раздатката е (пак на око) 3-4см. по-дълъг и съответно изходящият вал е по-дълъгНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1263[1].jpg
Прегледи:1
Размер:92.9 КБ
ID:5591384 в сравнение с този на кутията от 3,9 V8Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1261[1].jpg
Прегледи:1
Размер:86.3 КБ
ID:5591385.Размених камбаните на дизеловата и бензиновата кутии и се оказа че по този начин раздатката идва на 5 сантиметра от точното си местоположение и няма как да се захване на местото си.
            Продължението утре че вече едва гледам .
            rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
            0898 51 31 46

            Коментар


            • #7
              От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

              Има разлика и в турбините.

              Коментар


              • #8
                От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                Има разлика и в турбините.
                И това го установих преди малко
                rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
                0898 51 31 46

                Коментар


                • #9
                  От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                  Всъщност кутията на бмв трябва да е от двг М30 ,който се слага на е34 и е32 с 3,5 л.;3.0;
                  M.P.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                    Здравейте,колеги за много години!
                    Да раздвижа малко темата.Колегата автор на темата би ли споделил как е продължила сагата със скоростната/ти кутия/и?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                      За много години
                      Сагата с кутията приключи успешно.С изключение на камбаната,турбината и изходящият вал всичко останало е еднакво на дизеловите и бензиновите АСК ZF4HP22,разглобих и двете на съставните им части - от едната да извадя ,,sprag clutch'' това се беше счупило (съединител някакъв) и да го сложа на другата.Снимки имах, но за съжаление малкия палавник вкъщи ги изтри .
                      Общо взето това е.Ако нещо друго искаш да питаш,питай и ако знам ще ти отговоря
                      rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
                      0898 51 31 46

                      Коментар


                      • #12
                        От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                        Имам Range Rover P38 от няколко седмици (първата ми кола 4х4).От една седмица скоростите се държат като твоите преди ремонта.След коледа беше паднал малко сняг около Варна.Колата се движеше нормално докато не спрях на един не много голям наклон.След като се опитах тръгна забуксува малко включи се тракшъна и до там.Подадох повече гас до около 4000rp/m и тогава с удар включи на трета(авариен режим) и ми изписа на италиански АВАРИЯ (нещо си) тоест повреда в скоростите.Понеже беше на 500м. от вкъщи се прибрах изгасих,запалих и грешката я нямаше.На сутринта паля вкл. на D давам гас и неще да помръдне.Включвам на 1ва тръгва нормално и след като засили давам D и си работи т.е. превключва до 4та и сваля надолу докато не спра на светофар и трябва да тръгвам от 1ва.Вчера се чух с един майстор тук във Варна - Цанко и той ми каза че имало някакъв еднопосочен лагер който се чупел на тези кутии.Дали това е този "sprag clutsh" който ти си сменял?Можеш ли да го посочиш на схемата от линка? http://www.shinseiauto.com/japanese/...tzf4hp2204.pdf

                        Коментар


                        • #13
                          От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                          При Цанко Докторов тоя ремонт струва 1200лв за по малко от 24 часа я направи. НО при смяната на маслото излезе, че е налял 2 литра по малко.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от mitkofriz Преглед на мнение
                            Имам Range Rover P38 от няколко седмици (първата ми кола 4х4).От една седмица скоростите се държат като твоите преди ремонта.След коледа беше паднал малко сняг около Варна.Колата се движеше нормално докато не спрях на един не много голям наклон.След като се опитах тръгна забуксува малко включи се тракшъна и до там.Подадох повече гас до около 4000rp/m и тогава с удар включи на трета(авариен режим) и ми изписа на италиански АВАРИЯ (нещо си) тоест повреда в скоростите.Понеже беше на 500м. от вкъщи се прибрах изгасих,запалих и грешката я нямаше.На сутринта паля вкл. на D давам гас и неще да помръдне.Включвам на 1ва тръгва нормално и след като засили давам D и си работи т.е. превключва до 4та и сваля надолу докато не спра на светофар и трябва да тръгвам от 1ва.Вчера се чух с един майстор тук във Варна - Цанко и той ми каза че имало някакъв еднопосочен лагер който се чупел на тези кутии.Дали това е този "sprag clutsh" който ти си сменял?Можеш ли да го посочиш на схемата от линка? http://www.shinseiauto.com/japanese/...tzf4hp2204.pdf
                            Третия ред,номер 105 мисля.Не съм много сигурен защото аз си пиша тука ама един приятел дето е в час с тези неща ми помагаше.Аз бях чирак в цялата работа.Мога да ти снимам счупения но чак в понеделник или вторник ,че утре сутрин заминавам на почивка.

                            Първоначално публикуван от krisalesk Преглед на мнение
                            При Цанко Докторов тоя ремонт струва 1200лв за по малко от 24 часа я направи. НО при смяната на маслото излезе, че е налял 2 литра по малко.
                            Този същия ми обяви по телефона цена за ремонт между 700 и 1300 лв. . Без да е виждал колата и кутията .Такава кутия се намира втора употреба за 200- 300 до 700 лв. В БГ има достатъчно сериозни автоморги които освен че имат много части ,дават и гаранция която спазват (за части втора употреба ти говоря ).Отделно ако ровиш по настоятелно в английския ибей излизат и по 50 лири без куриерите и транспорта до БГ.
                            Отделно от всичко самият sprag clutsh чисто нов струва 35-40 лири.
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 09-01-15, 09:11.
                            rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
                            0898 51 31 46

                            Коментар


                            • #15
                              От: Автоматик на Диско 1 3,9 V8

                              Точно, след като провери дали има кутия от която да извади такъв фрайлаиф както го нарече ми каза че не повече от 800-900 лева ще излезе ремонта(за 2ра употреба част).На мен ми се струва че може за по малко пари да се намери кутия 2ра употреба.Приятна почивка колега аз ще потърся из Варна такава кутия ама са малко цифромани тук по автоморгите.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X