Преди време се строши водната помпа на дизеловия Дифендър 200 ТДИ. Понеже много задачи го зарязах и подкарах осмака, на газ. Намерих малко свободно време, имах една стара но здрава помпа, викам си, да взема да я сменя. И се започна. Махнах помпата, но се отлепи капака на ангренажа. Лошо, ще тече, а мразя ремонти само със силикон. За да махна капака обаче, трябва да се свали шайбата на коляновия вал. Не е страшно. Знам че болта е 30. Главата стърчи. Нахлюпвам един звездогаечен, бия му един чук и готово. ........... Опаааа. Изненада. Тоя болт не се развива с ключ, и с лула не става. Само с камък и то трудно. Ми аз как го развих??
Ясна работата, болта е бил развит, среща се често. Махам шайбата на ръка.
Ъ. За там обикновено трябва скоба. Ясна работата. Шпонковия канал заминал. Шпонката също. Добре де. Ще стане и това. Свалям капака и гледам е така.
Ремъка тръгнал да излиза, 5-6 мм от ширината отнесена, пълно с гумен прах и алумин. стружки. Ужас. Навреме се строши тая помпа. Реших да го черпя с нова. Обаче си изрязах ноктите много дълбоко и сега не мога да бачкам. Идва вчера един приятел да свърши работата, щото осмака е с механична секторна кутия и без 2 пръста не мога да го карам, поне за сега. На зъбното колело на вала и там отишла шпонката и канала. Айде на Кортех. Нови шпонки (малко по-дебели) нови канали по зъбното колело и шайбата и атака. Пасване шпонките, проба-грешка. Готово. Слагаме ремъка, нова ролка, стягаме с километричния ключ, както му е реда................И протече ГНПто през оста.
Сега помпата е на майстор и сагата продължава. Късмет си е цялата работа, че водната помпа се строши точно навреме. Иначе ако се показваха през месец тия дивотии. Баси . Мисля си, ако тая кола беше на клиент и ми я донесат за смяна на помпа, пък тя ква стана. Ходи му обяснявай................




Коментар