Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 2 тд5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Land Rover Discovery 2 тд5

    Колеги, имам следният проблем. При студен двигател, когато започна да увеличавам плавно оборотите и достигнат към 1100 започва да претриса и пуши докато подмине 1500 - 600 об. Когато се подава газ по-рязко не се усеща. При загрял до работна температура двигател не го прави това. Забелязах, че прекъсването го има и в движение когато мине през тези обороти, но само когато мотора е студен. Някой да е „лекувал“ подобни симптоми на Td5 ( Д2 - 2001 ) ? Сигурно ще го карам някъде да го погледнат, но още едно мнение ще е полезно.

    Коментар


    • #17
      От: Land Rover Discovery 2 тд5

      Погледни дали има омасляване в чрвения куплунг на ЕКУ-то, намира се до акумулатора. А също така и където снопа за инжекторите влиза в двигателя, отпред- в ляво, един черен куплунг - само внимавй като го слагаш обратно щото пинчетата са тънки е лесно се кривят ... почисти ги и виш дали има подобрение ...
      LR Disco II, Td5

      Коментар


      • #18
        От: Land Rover Discovery 2 тд5

        Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
        Погледни дали има омасляване в чрвения куплунг на ЕКУ-то, намира се до акумулатора. А също така и където снопа за инжекторите влиза в двигателя, отпред- в ляво, един черен куплунг - само внимавй като го слагаш обратно щото пинчетата са тънки е лесно се кривят ... почисти ги и виш дали има подобрение ...
        Чернят е чист, а червения не можах да достигна защото кабела на акумулатора пречеше да изкарам целият комп. Поне видях, че номера му започва с NNN... За разкачане на акумулатора пак имаше някакъв чалъм нали?

        Коментар


        • #19
          От: Land Rover Discovery 2 тд5

          Първоначално публикуван от lupus Преглед на мнение
          Чернят е чист, а червения не можах да достигна защото кабела на акумулатора пречеше да изкарам целият комп. Поне видях, че номера му започва с NNN... За разкачане на акумулатора пак имаше някакъв чалъм нали?
          Какъв чалъм? Разкачаш и това е!
          LR Disco II 99 - TD5
          www.lre-bulgaria.org

          Коментар


          • #20
            От: Land Rover Discovery 2 тд5

            Да, няма чалъм за разкачане на масата, освен ако няма от тези пищялки със собствен акумулатор (Battery Backed-Up Sounder)- тогава трябва да да се разкачи до към 30сек след деактивиране на аларамата за да не писне(май и това може да се конфигурира, не съм се интересувал подробно)... Разкачал съм еку-то и без да махам минуса - маха се рапидката и после се избутва в ляво за да се освободи десния край и се измъква първо от там... незнам дали го обясних разбираемо ...

            ... както и да е, ако не се оправи с чистене на куплунга, може като идваш към София, да звъннеш и да погледнем и запишем телеметрията от датчиците точно когато претриса ... все нещо може да изкочи при гледането ...


            успех
            LR Disco II, Td5

            Коментар


            • #21
              От: Land Rover Discovery 2 тд5

              При мен само на студен двигател и външна темп. под о около 15 градуса претриса при палене на мотора за десет секунди и после се стабилизира. И така вече две години. Според един от майсторите се дължи на проблем с някоя от дюзите....ама то във Варна читави специалисти няма за нашите коли. Накраяще прежаля 250 лв за нафта и ще прескоча до София.
              Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
              LZ2РSD

              Коментар


              • #22
                От: Land Rover Discovery 2 тд5

                Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                Да, няма чалъм за разкачане на масата, освен ако няма от тези пищялки със собствен акумулатор (Battery Backed-Up Sounder)- тогава трябва да да се разкачи до към 30сек след деактивиране на аларамата за да не писне(май и това може да се конфигурира, не съм се интересувал подробно)... Разкачал съм еку-то и без да махам минуса - маха се рапидката и после се избутва в ляво за да се освободи десния край и се измъква първо от там... незнам дали го обясних разбираемо ...

                ... както и да е, ако не се оправи с чистене на куплунга, може като идваш към София, да звъннеш и да погледнем и запишем телеметрията от датчиците точно когато претриса ... все нещо може да изкочи при гледането ...
                успех
                Благодаря за насоките ще погледна куплунзите през почивните дни и ще докладвам... пищялка няма май.
                Аз бях днес в София, но когато идвам съм с по-бързоходни и икономични автомобили

                Коментар


                • #23
                  От: Land Rover Discovery 2 тд5

                  За добро или лошо - в нито един от куплунзите няма омасляване. Направо са като чисто нови. Акумулатора си се разкача по най обикновен начин. Мисля си, че някоя дюза препикава, но защо не го прави когато загрее... оставям да поработи малко на място и няма проблеми. Дали няма нещо което работи (подава сигнали )само на студен мотор?

                  Коментар


                  • #24
                    От: Land Rover Discovery 2 тд5

                    Почнете с елементарните неща - тоя ДВГ има 4 подгревни свещи ...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Land Rover Discovery 2 тд5

                      Първоначално публикуван от lupus Преглед на мнение
                      За добро или лошо - в нито един от куплунзите няма омасляване. Направо са като чисто нови. Акумулатора си се разкача по най обикновен начин. Мисля си, че някоя дюза препикава, но защо не го прави когато загрее... оставям да поработи малко на място и няма проблеми. Дали няма нещо което работи (подава сигнали )само на студен мотор?
                      Според мен, проблемът не е електрически и не се оправя от "загряването" - просто прекарва някакво количество въздух, което е "засмукала" при престоя. Като го изчисти, се оправя. Сега вече идва въпросът откъде го смуче, който има една дузина възможни отговори.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Land Rover Discovery 2 тд5

                        Ако от някъде влиза въздух, не трябва ли да излиза гориво - никъде няма видим теч? Забелязах, че като се пълни резервоара с гориво изтласква нещо като мъгла от вътре. Мирише на дизел ама не знам от какво се получава. Бензинджията каза, че не е виждал такова нещо до сега. Ще се опитам да открия зависимост между престоя и притрисането. А за подгревни свещи не съм се сещал - нали вече е по-топло и лампата угасва бързо... ама ще ги погледнем. Пък и пали от четвърт оборот и до 1000 - 1100 си работи добре. Не ми остава време да прескоча до сервиз, а само с гадаене няма да стане. Ако имам по-конкретна информация ще се стесни кръга от заподозрени... а може и да се реши проблема от раз - най добрият вариант!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Land Rover Discovery 2 тд5

                          Първоначално публикуван от lupus Преглед на мнение
                          Ако от някъде влиза въздух, не трябва ли да излиза гориво - никъде няма видим теч? Забелязах, че като се пълни резервоара с гориво изтласква нещо като мъгла от вътре. Мирише на дизел ама не знам от какво се получава. Бензинджията каза, че не е виждал такова нещо до сега.
                          От това мога да ти поставя с над 80% сигурност диагноза "прегоряли дифтунги на дюзите". Нафта не тече навън, а евентуално в цилиндрите и само при престой. Мъглата не е мъгла, а газове от цилиндрите, които преминават през изгорелите дифтунги в горивопровода.
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Land Rover Discovery 2 тд5

                            Днес приятел със диагностична програма закачи Диското - да видим какво ще покаже. Не ми стана ясно каква му е програмата и колко е читава. Показа, че има проблем с температурният датчик, 3-та дюза пуска повече гориво, а 5-та има прекъсване на сигнала ( импулса... или нещо такова) Ще сменя датчика и ще покарам за да видим дали ще покаже същите грешки. Имам опасения, че това не е свързано с претрисането при студен мотор...
                            Не знам дали да се занимавам да търся причината за прекъсването. Колата я взех преди около 3 месеца и за изминати 6000 км. имам добри впечатления от мотора. С двама големи и две деца плюс пълен багажник ми дава не повече от 10/100 разход извън градско. Като съвсем малка част от тези километри са на бавни по черни пътища. На дълъг път рядко съм минавал на по-ниска предавка от 5-та извън населените места. За проба - вдига 160 по магистралата и си ги държи, но не е приятно за каране. С две думи - доволен съм! Въпроса е - до кога? От сервиза ми казаха, че ако дюзите не са наред може да стопи бутало или да изкриви глава... и изобщо не трябва да се оставя така. Аз много държа всичко да е в изправност и да се поддържа правилно, но вече имам развита алергия към майстори, а и когато нещо работи е по-добре да не се пипа. Ако не е опасно за мотора това с дюзите май ще си търпя тресенето и пушека сутрин. Добре е, че ако се свалят ще сменим и въпросните дифтунги, но до колко е ефективно само почистване на дюзи и изобщо подлежат ли на ремонт ако някоя не е наред? Струва ли си да се търсят употребявани или само нови ако ще се сменя? Възможно ли е само от некоректните показания на термо датчика да се е бъркала работата на горивната система?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Land Rover Discovery 2 тд5

                              Сигналът от температурния датчик на горивото управлява времето за работа на подгревните свещи. При липса на сигнал, компютърът ползва фиксирана стойност 40 градуса, при което подгревът почти не стаботва, което може и да води до претрисането на студено, но не е задължително. Самият датчик е идентичен с този за температурата на охлаждането и двата могат да се разменят за тест, макар че вероятността да е починал самият дачик е малка - по-скоро става дума са прекъснат кабел (при мен беше скъсан на най-невероятното място - в средата на най-дебелия сноп под казанчето на охлаждането). Прекъсването на 5-та дюза е също електрически проблем - или "стандартният" с масло по куплунгите, за който има писано много, или проблем в куплунга на дюзата, или оголен кабел... някъде. При всички положения е добре да се смени окабеляването на дюзите и да се почистят куплунгите - този, който влиза в главата и червения на компютъра. Повечето гориво на 3-та дюза е вероятно компенсация за проблемната работа на 5-та и ще се оправи при отстраняване на другия проблем. Това, което писах по-горе за дифтунгите си важи с пълна сила и е добре да се оправи по-скоро, иначе ще си докараш проблеми със задръстване на други елементи от горивната система със сажди от цилиндрите.
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Land Rover Discovery 2 тд5

                                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                                Сигналът от температурния датчик на горивото управлява времето за работа на подгревните свещи. При липса на сигнал, компютърът ползва фиксирана стойност 40 градуса, при което подгревът почти не стаботва, което може и да води до претрисането на студено, но не е задължително. Самият датчик е идентичен с този за температурата на охлаждането и двата могат да се разменят за тест, макар че вероятността да е починал самият дачик е малка - по-скоро става дума са прекъснат кабел (при мен беше скъсан на най-невероятното място - в средата на най-дебелия сноп под казанчето на охлаждането). Прекъсването на 5-та дюза е също електрически проблем - или "стандартният" с масло по куплунгите, за който има писано много, или проблем в куплунга на дюзата, или оголен кабел... някъде. При всички положения е добре да се смени окабеляването на дюзите и да се почистят куплунгите - този, който влиза в главата и червения на компютъра. Повечето гориво на 3-та дюза е вероятно компенсация за проблемната работа на 5-та и ще се оправи при отстраняване на другия проблем. Това, което писах по-горе за дифтунгите си важи с пълна сила и е добре да се оправи по-скоро, иначе ще си докараш проблеми със задръстване на други елементи от горивната система със сажди от цилиндрите.
                                Благодаря за съветите! И двата споменати куплунга са абсолютно чисти. До дюзите не съм стигал пред блока. Достъпа до тях е като се свали капака на главата ли? Смяната на дифтунги в сервиз ли трябва да стане? Окабеляването вероятно ще го поръчам и сменя дори да е здраво - просто да съм сигурен. За датчика който не работи - останах с впечатлението, че майсторана говори за този на охлаждащата течност и такъв поръчах... След като изчистиха някакви грешки от дюзите чрез компа, тресенето се получава в много по-малък диапазон от обороти и е по-слабо, и изчезва по-бързо със заграяването. Мъглата от резервоара не мирише на изгорели газове, а на гориво - като пулверизирана нафта. Един приятел каза, че може да е от върнатото загряло гориво... цял живот кара камиони - какво ли не е видял

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X