Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Слаби места на Land Rover Discovery 2 2.5 TD5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Слаби места на Land Rover Discovery 2 2.5 TD5

    Здравейте.
    Трябва ми джип за гората и ме насочиха към този модел.
    Намерих и джип и ще ходя на оглед.
    Имам някои въпроси и ще съм много благодарен, ако помогнете.
    Извинявам се, че пускам нова тема, но не успявам да намеря отговор на всиките ми въпроси.
    1. Казаха ми, че този джип е без блокаж на раздатката, но е бил добавен допълнително, това възможно ли е ?
    Много ми е интересно как джип с бавни предавки няма блокаж.
    2. Наистина ли джипа има имитация на блокажи на мостовете посредством ABS системата, подобно на автомобилите ?
    3. На шаси ли е ?
    4. Отзад е на мост, а отпред ?
    5. Какво представлява VAC системата за стабилност ?
    На какъв прицнип работи и създава ли проблеми ?
    6. Двигателят 2.5 TD5, помпа дюза ли е, или е комън рейл ?
    7. Как са цените на частите спрямо Nissan Terrano например ?
    Мисля са от един клас.
    8. Какъв е разхода на този джип ?
    Струва ли си според вас дизел при тези цени на горивото ?
    9. Кои панели са алуминиеви ?
    Има ли проблеми с ръждата ?
    Знам че е стара техника, но все пак, като Daihatsu Feroza ли е, или например като Jeep GrandCherokee ?
    10. Секторната кутия прави ли проблеми ?
    11. Кои са слабите места на този джип ?
    Какво да гледам при оглед ?

  • #2
    По въпросите ви са изписани много страници в тоя форум! Но, ще отговоря накратко.

    1. Има 3 вида коли: с блокаж и управление от лоста за бавните; с блокаж в РК, но без изведено у-ние; коли без блокаж.
    2. всички имат тракшън-контрол.
    3. Да.
    4. И отпред.
    5. Има АСЕ. Силови цилиндри. Включва се при завои със скорост над 40-50 км/час.
    6. Помпа дюза
    8. 9-10 л/100
    9. Калниците. Може да провериш с магнит. Ръжда - отдолу. Ако има се вижда.
    Общото е, че са с по 4 колела.
    10. При мене - не.
    11. Слабите места са пластмасовите черупки на броните.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Защото не е имал Ленд Ровър, а "гроздето е кисело" ...
      п.п. аз съм карал 5, имал съм 4, а сега - 2

  • #3
    Ориентирай се към Нисан или Тойота.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • skurtov
      skurtov коментира
      Редактиране на коментар
      Защо ?
      Тойотите и Патрула са извън бюджета, забравих да спомена, че мога да отделя около 10000 лв за джип.
      Остава само Nissan Terrano II, а от темите тук разбрах, че Тераното е с по-скъпи части и отпред не е на мост.

  • #4
    Това е може би най сполучливия ленд роувър за чист офроуд , поне на теория, защото комбинира всичко най добро от класическата рецепта за джип и все пак някой електронни благини. Имаш твърди мостове отпред и отзад, фул тайм задвижване със блокаж, и тракшън вместо блокажи на дифовете.
    Джипа е еволюция на оригиналния рейндж роувър класик.
    Гледах няколко но бюджета ми не позволи по скъпата поддръжка. Спрях се на терано- частите са евтини, по масов е, всичко зависи какво търсиш.
    Твърдия мост си има плюсове и минуси. Терановото окачване е адекватно 90% от ситуациите извън пътя. На асфалта поведението е осезаемо по добро от твърд мост.
    ​​​​​​

    Коментар


    • skurtov
      skurtov коментира
      Редактиране на коментар
      Джипа много ни харесва като модел, но конкретният екземпляр, който бяхме харесали се оказа със изгнило шаси.

  • #5
    По въпросите, които задаваш, си мисля, че до сега не си имал джип.

    За Тераното мога да кажа, че особено 2.7 е едно от най здравите добичета, които можеш да вземеш. Двигателят е с чугунен блок, чугунена глава, няма ангренажен ремък или верига, а е на зъбни колела. Сменяш масла, филтри и три клиновидни ремъка. Една обтягаща ролка, със сменяем лагер.

    Има два вида горивни системи - Bosch и Zexel.Бош се прави на всякъде, Zexel са по-трудни. Бош-а се различава по Дебитомера Бош и маркучите за обратна нафта. При Зексел дебитомерът е Hitachi и обратната нафта е с метални тръбички. Проблем могат да създадат дебитомер, умна дюза, ГНП-то евентуално. Но не са редовен проблем, а по-скоро изключение. Дюзите са от старото поколение, със сменяеми разпръсквачи, стенд и толкова. Бош помпата има минимална електроника и я правят навсякъде. Нищо общо с модерните комънрейли.

    3.0 вече е по-модерен с 16 клапана и алуминиева глава. По-капризна и сложна помпа - прочутата VP44. Тук в първите години има проблеми с колянов вал и бутала. Върви повече и гори с литър надолу. Но може да те изненада със по-скъпи ремонти.

    Здрави скоростни кутии, здрав заден мост. Предното окачване е независимо, което е предимство на асфалт. Ако не издевателстваш над него не е толкова слабо. Спокойно носи 31-ци гуми.

    LandRover Discovery не ги познавам. Те са с цял преден мост, ако толкова държиш на него. Мой приятел се пенсионира в EVN. От 2005 караше Дифендър с TD5 мотор. Последно беше на 650 000 км, навъртяни от него и колегата му. Човека си беше супер доволен от машината и дори искаше да го взима, ако го пуснат на търг. Човека поддържаше стълбове и далекопроводи в Родопите, така че джипката редовно се караше по черно, вкл. зимата в дълбоки снегове. Дискавърито има повече електроника, но си е класика в жанра.


    Според мен, като за начало е най-важно да уцелиш читава бройка. Дали ще Терано, Дискавъри, Паджеро Спорт ... - всичките ще надминат очакванията ти за проходимост. Най-сериозният проблем е ръждата. Тя се крие отдолу - шаси, дъно, захвати между шаси и купе. Най-добре е да вземеш джип, чието шаси е с оригиналната си боя. Не се вързвай на приказки тип "Обработено е против ръжда". Джамбазите много обичат с два спрея шагре да "оправят" гнили шасита ...

    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • skurtov
      skurtov коментира
      Редактиране на коментар
      Колега наистина се оказа прав за ръждата!
      Това е и проблемът на Дискавърито, което бяхме харесали, шасито е изгнило, а е 2002 година.

  • #6
    Благодаря ви много колеги!
    Наистина това ще ми е първи джип, преди не съм имал.
    Не знаех, че Тераното е с евтини части и чугунена глава!
    Знаех, че е със зъбни колела.
    Ще разгледам и Нисани.
    Как са бензиновите двигатели при Тераното, а също и при Дискавърито ?
    Също да попитам само предните калници ли са алуминиеви при Дискавъри 2 ?
    На мен ми казаха, цялото купе било алуминиево, заедно с врати и капаци.

    Коментар


    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Бензиновия двигател при Тераното, според скормното ми мнение, е прекалено слаб. Иначе не е трошлив или нещо такова.

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Моторът може и да е слаб, но мой познат го шпори яко из горите в Зап. Ст. планина вече 15 години и върви като див нерез.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Не казах че е лош мотор, а че е слаб мотор за това купе. А че бръмчи като див нерез знам.

      По скромното ми мнение това. По същото 2.7 TDI със 125-те си коня е на ръба на адекватността, а наистина върви само тройката.

      За в гората често не е от велико значение, на хлъзгавеж понякога големият въртящ момент не е от велика полза (макар че пряко зависи от това колко ти тежи крака върху педала), но където наистина трябва сила, кончетата си казват думата.

  • #7
    Здравейте отново.
    Идвам с още един въпрос.
    Вярно ли е, че 2.5TD5 двигателя в Discovery 2 е с проблемен разпределителен вал и се износвал ?
    Това ни го каза един човек от една обява.
    За първи път чувам такова нещо.
    При VAG които са помпа дюза, знам че износват разпределителния вал, защото той натиска дюзите/помпите, тук предполагам че е същото, но просто ми стана интересно, защото не го бях чувал преди.
    Сега се чухме с човека и каза, че е сменил 2 вала.
    Не знам кои е вторият, единият е разпределителният, имало още един.
    Това показател ли е, че колата е на много километри, или не е поддържана, както трябва ?
    Каза, че заради тези валове, колата гаснела в движение.
    Какво трябва да гледам по раздатката, за да разбера, дали може да се изведе ръчка за блокажа ?
    Джипа отзад си е на въздух, лесно ли е минаването към пружини ?
    Последно редактирано от skurtov; 06-02-23, 08:59.

    Коментар


    • #8
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF1881-scaled.jpg
Прегледи:505
Размер:436.9 КБ
ID:6910862 Здравейте.
      До колкото разбрах, раздатката е LT230.
      Ако раздатката има болтче като, това което съм оградил на снимката, има блокаж.

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        Така е, стига вътре да ги има и чарковете.

    • #9
      Ха сега де, а как да разбера, дали ги има чарковете вътре ?

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        вземи ключ 10 и завърти болта в средата - би трябвало да усетиш сработване на механизма

    • #10
      Вземи ключ 10 и завърти болта в средата - би трябвало да усетиш сработване на механизма, който "блокира" средния диф

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:РК с блокаж.jpg Прегледи:0 Размер:311.9 КБ ID:6910902
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #11
        Благодаря колега!
        Също би трябвало да светне и лампата вътре на таблото до колкото разбрах.
        А за разпределителния и вала, който е за помпа-дюзата чували ли сте да е масов проблем ?

        Коментар


        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          Не съм чувал за проблеми с валове.

      • #12
        Двигателят е помпа - дюза, като системата не е на Бош, а на Лукас. Дюзите не се ремонтират, но една рециклирана на острова е 250 паунда без ДДС. Проблем с валовете няма, проблема е заради принципа на помпа - дюзата и оттам разбиване на леглото на дюзата - пукане на главата. Този проблем го има и при някои двигатели на ВАГ, а при други пак двигатели на ВАГ има проблем с вала. Това явно създава объркване у някои родни „майстори“ които не четат достатъчно.
        Двигателят е доволно здрав, ремонтопригоден, части има в Англия, има и ремонтно ръководство. Има и внос на автомобили за части, т.е. има избор и на „втора употреба“.
        Не бързай ако искаш да стигнеш
        __________________________________
        Discovery II TD5 10P

        Коментар


        • #13
          2.5 години (около 50 000 км ) карах Диско 2, та мога да споделя за някой от по-често срещаните проблеми. Доста от тях са от възрастта на тези машини, не толкова защото са непременно лоши, но все пак да си знаеш.

          Най големите проблеми на двигателя са с горивната система, но не толкова с дюзите:

          1. При подаване на контакт се ослушай за горивната помпа в резервоара. Често имат проблеми с виещи помпи и трудно палене. Помпата е VDO siemens и в повечето случай я сменят с някакви китайски , които са над 3 пъти по евтини, но вият още от монтирането. Ако вие на умряло, най-вероятно е за смяна.

          2. Евентуално може да имаш проблем с регулатора на горивното налягане. По принцип работи на 4 бара и ако сълзи, може да пали трудно.

          3. Много често срещан проблем - изпуснали дифтунги на дюзите - пак много трудно палене - комплкета с нови дифтунги е около 5 -10 лв, но се вадят дюзите. Горе долу са консуматив на 100-150 000 км.

          Аз имах и 3-те проблема едновременно, след отстраняването им джипа палеше на четвърт оборот при -15, така че ако не пали добре има голям шанс да има проблем по горивната система

          Друг неприятен проблем е АБС модула.

          1. От долната страна на модула има един шалтер, които контролира клапаните в АБС модула. Често корозира от теч на спирачна тезност и на таблото излизат известните трима амигос - лампичките на ABS/ TC / HDC системите. Проблема се решава или със смяна на шалтера или с връзването му на късо.

          2. Горния проблем понякога се появява от теч на спирачна течност от самите клапани. Това вече е доста неприятен проблем, защото изпускат 2 много малки и специфични семеринга, който не се произвеждат като отделна част от Ленд Роувър. Аз се наложи да ги поръчам от САЩ от енда специализирана фирма, която реставрира английски автомобили и сами ги произвеждат. Алтернативата е нов модул, който е 3 000 лв нов. При втора ръка такъв няма гаранция че няма да протече пак.

          ACE системата представляват 2 хидравлични бутала (едно отпред и едно отзад) хванатати към стабилизичащите щанги. Системата е механична и работи уникално. Диското в завой стоеше по изправено от един спортен седан, който карах преди това. Все пак си е огромен варел и се усеща, но се държи много добре. Когато минеш на бавни, системата се отключва и позволява по-големи ходове на окачването.

          Имал съм и друи ядове, но те бяха поради факта че джипа беше на 20 години, а не защото е лоша кола.

          Коментар


          • #14
            Здравейте.
            Днес бяхме на оглед и закупихме Land Rover Discovery 2 TD5 за 11300 лв.
            Цената е висока, но джипа много ни хареса.
            Този джип е достатъчно проходим за целта.
            Искахме джип на мостове, на шаси и с ръчна скоростна кутия.
            Това бяха основните изисквания.
            Между другото Диското много ме изкефи как върви на асфалт.
            Много е стабилно в завой, по-добро от доста коли даже.
            Има и предостатъчно екстри, които не са задължителни, но е хубаво че ги има като подгрев, парктроник, камера за задно виждане и др.
            Благодаря ви много за помощта!

            Коментар


            • #15
              Честито! Много безаварийни километри!

              Важното е, че попита тук, ние се изказахме, кой каквото има да каже, ти помисли и взе, каквото ти е на сърце.

              Пусни някоя снимка.

              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X