Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Измервателен уред за температура, Диско 300

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Измервателен уред за температура, Диско 300

    Здравейте, отдавна имам една идея да поставя допълнителен датчик за температурата на двигателя и след последната случка вече го вижда наложително. Оня ден по време на дълъг път се е спукало казанчето на антифриза. Разбрах го чак когато пристигнах и съвсем случайно щото отворих капака със съвсем друга цел. Горната част на казанчето има една вдлъбнатина . Дълбока и широка колкото да си вкараш пръста . На дъното на тая вдлъбнатина е където се е спукало казанчето. Причината..., подлежи на доизяснение. Съмненията са в капачката на казанчето и термостата. Само преди няколко дни ми смениха ангренажен ремък и водна помпа. Може и да не така ,но е възможно тая вдлъбнатина да е предвидена точно там да се спука казанчето преди да се спука маркуч или друго. Казанчето беше останало сухо. Изглежда няма повече поражения. Поръчал съм ново казанче, капачка и термостат. Ще промия цялата система на охлаждане и требва да се монтират допълнителни датчици за ниво на антифриз и температура. Бях чувал ,че стрелката на таблото реагира прекалено късно и когато покаже висока температура реално отдавна вече си в червеното. Вариантите са да се преработи оригиналния измервателен уред,че да стане по-чувствителен или да се монтира допълнителен.
    Знаете ли, намерен ли е ли начин оригиналния да бъде преработен, че да показва реална температура ?
    Последно редактирано от Deso11; 11-05-21, 07:48.

  • #2
    При мене стрелката си реагираше добре. Само трябва да се гледа по-често. Тръгне ли нагоре - връщам педала. Никога не съм пробвал до къде може да стигне.
    Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

    Коментар


    • #3
      Ако те съмнява показването на температурата - прегледай схемата на колата - в общия случай залагам на датчика.
      Ако пък наистина се вманиачаваш да имаш показание на температурата с резолюция 1 градус на пример , задачата ти да се модифицира съществуващото клони към фантазия и ли пък ако намериш някои гении да го направи предполагам ще те таксува много яко .
      Термометър с резлюция 1 градус-да мери точно от да речем +60 та до +120 и които да работи от - 20 до +80 околна температура плюс устоичв на вибрации и т.н условия в колата, въобще няма да е жълти стотинки ако въобще някои прави такова нещо

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        Сензори има за какво ли не, които нямат грижи с околна и измервателна температура и дори за всеки джоб
        Вариант 50лв, китаец - http://automax.bg/?item=1056
        Вариант 500лв, калиброван, с голяма прецизност - https://www.aemelectronics.com/produ...perature-Gauge

    • #4
      Това с допълнителните защити срещу прегряване никак не е лоша идея.
      По важното според мен е датчик за ниво на охладителната течност, защото падне ли драстично нивото на охладителната течност е късно за всякакви температурни измерватели (фабрични или допълнителни; скъпи или евтини) - все пак те работят потопени в системата и няма да отчитат коректно ако във водната система има въздух(няма течност при датчика) а за 300тди това става при малка загуба на течност датчика е високо при термостата
      По чужди форуми съм виждал как преправят капачката на разширителния съд с такава ,която е с вграден в нея датчик за ниво - мисля ,че от рейндж ровър беше и бяха вързали към зумер в купето. - ще го потърся.

      Всички знаем за кофти мястото на водната помпа ,която е високо горе и датчиците за температура също са високо и двата (ако е с егр). В тази връзка съществуващите отвори за датчик не са удачни. Трябва да търсиш по ниска точка за датчика ,зада не е толкова податлив на липсата на охлаждаща течност.
      Някои хора в ю.к. даже си монтират външен датчик за температура залепен ниско долу на главата за да имат мониторинг на реалната температура в най проблемните зони на двигателя.

      Коментар


      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Най-топло е високо горе. Затова са и сложени там.

      • Stoyanatanasovv
        Stoyanatanasovv коментира
        Редактиране на коментар
        То ясно ,че най топло е горе,ама и горе най напред ще ти изчезне водата

    • #5
      Някой да е виждал стрелката да минава от половината на горе? На мен не ми се е случвало. Няма баир които да я накара да мине средата. Или Диското има невероятна охладителна система или показанията на уреда са съмнителни. Попаднах на мнения на колеги монтирали допълнителен датчик с дигитални показания и според тях , при температура 40 и 90 градуса стрелката на оригиналния уред показва едно и също.
      Уточнявам, валидно само за модел 300, при 200 си показва добре.
      Последно редактирано от Deso11; 12-05-21, 06:51.

      Коментар


      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Аз съм я виждал. Качвах неква планина в Турция при 45 градуса, в колона. Добре, че планината свърши, преди да свърши скалата на уреда.

    • #6
      Същия случай е и с Кия спортидж. Стрелката си стои на едно място в много широк диапазон от температура. Въпроса го реших с цифров термометър от продавалниците за цена под 10лв. Въпроса е да уцелиш при теб мястото на датчика. Успех!
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • #7
        Моята съм виждал над средата само когато я купих и докарах по магистралата 400км. След щателна промивка на охладителната система и почистване между радиатора на климатика и другия никога повече не е качила дори и до средата на скалата( седи малко под средата) , а си дърпам и караваната с нея.

        Относно диапазона на неотчитане на температурата ми се струва ,че е нормално и умишлено конструирано така ,за да не разсейва водача с излишни показания на температурата ,който така или иначе са в рамките на работната температура и не са повод за притеснение за водача . На служебния Р.Р стрелката достига средата и край повече не мърда нито надолу нито на горе, но това не означава че температурата не варира а просто не преминава зададените гранични стойности на работната температура.

        Коментар


        • #8
          Range Rover Classic, дизел 300 изглежда имат нивомер на капчката. Номер на частта PRC7925. За монтирането на Discovery ще е нужно кабел, реле и зумер

          Коментар


          • #9

            Нещо не мога да се оправя с качване на линкове към сайтове от телефона.
            В ebay.co.uk има готов кит с окабеляването и управление и селф тест бутон PRC7925. Цена 59£ Само напиши в ebay.co.uk или гуугъл - 300tdi low coolant alarm и ще ти излезнат доста резултати . Срещнах и вариант с датчик на мястото на тапата на радиатора.
            Съжалявам, че не успявам да ти пусна тук директно линковете Със същото търсене в гугъл - 300tdi low coolant alarm и като цъкнеш да ти показва само видеоклипове ще видиш и доста монтажи на тези системи за контрол на нивото на охладителната течност .
            успех в начинанието
            Последно редактирано от Stoyanatanasovv; 12-05-21, 19:47.

            Коментар


            • kbot
              kbot коментира
              Редактиране на коментар
              Сигнализация за нивото се прави за 3-5 лева. Правил съм на москвича навремето - за спирачна течност и за съединителя.
              Два електода в казанчето, светодиод, транзистор и две-три съпротивления. Не помня обаче дали ползвах готова схема или беше импровизация.

          • #10
            Здравейте Аз имах същите притеснения и смених датчика. Но промяна няма никаква. Нито на асфалта, нито извън него, ако достигне средата след малко бързо пада до 1/3 .
            300 tdi охлажда и чрез маслото и за това бил много студен двигател. Въпреки това има защита от прегряване при ниско ниво на охлаждащата течност, включват се вентилаторите на климатика, стига да не са махнати.

            Коментар


            • #11
              Двата датчика при термостата няма да сработят коректно ако ти е ниско нивото на охлаждащата течност . До колкото си спомням единя е с нормално отворени контакти другия със затворени .
              затворения контакт мисля че беше за вентилаторите - при нагряване дава верига и пуска вентилаторите на климатика.
              ​​​​​​датчика с отворения контакт командва компресора на климатика и при достигане на зададената температура затваря веригата на компресора .
              Всичко това е ок ако има течност на ниво датчици, но ако вече е паднало нивото и са във въздушен джоб не очаквай да сработят преди да сготвиш главата 120° май беше.
              Тоест нямаш защита при ниско ниво на охладителната течност а имаш подпомагане на виско перката посредством вентилаторите на климатика само при критични стойности на охладителната течност от 115° на горе.
              За това и по нагоре в постовете писах ,че лично според мен не е удачно да се разчита на тези датчици ,които са монтирани високо и пъви те ще останат на сухо и ще те подведат че всичко е наред и температурата е в норма а действително е доста над нормата. Този сценарий е абсолютно възможен .

              Коментар


              • kbot
                kbot коментира
                Редактиране на коментар
                Моето диско го продадох отдавна, вече не помня кое къде стоеше, но по-принцип ако нещо остане без охлаждане се загрява повече. Затова и се слагат на високо датчиците.

            • #12
              Не разбирам от термодинамика ,не помня нищо от ученото и за това не искам да се изказвам категорично , но въздуха (парата в охл. система) която евентуално би се задържала при датчиците ще играе ролята на изолатор повече от колкото ако има флуид там . За това и датчика няма как да се загрее повече от колкото ако е потопен във флуида. А относно логиката да са високо датчиците аз за себе си не мога да си го обясня , вероятно има не случайна причина инжинерите да ги сложат там , но са уязвими именно при малката загуба на охладителна течност.
              Не ми пречи като ми остане малко свободно време да си направя експеримент - след загубата на колко флуид в казанчето - корпуса на термостата бидейки най висока точка в системата би останал сух?
              Сигурен съм че няма да е много защото при отворена капачка на термостат и при отваряне на капачката на казанчето водата от термостата се изпразва към казанчето и остава сух ,а нивото в казанчето не се вдига много. (Принципа на скачените съдове)

              ​​​​​
              Последно редактирано от Stoyanatanasovv; 30-05-21, 21:11.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X