Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С литър масло .. в повече

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • С литър масло .. в повече

    Днес установих, че майстора ми е сипал около 1 литър масло повече на TD5
    и така съм карал около 6000км .. като 4000 са магистрали с колкото може жипката

    източих го (доста сложно с една гресьорка го изсмукахме)

    та въпроса ми е .. какво да очаквам, може ли да съм прецакал нещо

    Маслото е 5W50 Мотул Спорт (естерно)


  • #2
    Минал си 6000 без проблем, и чакаш нещо да изтропа ли?

    Въпрос-как така не си разбрал, че маслото е с литър повече, на щеката това е сериозна разлика?
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Минал си 6000 без проблем, и чакаш нещо да изтропа ли?

      Въпрос-как така не си разбрал, че маслото е с литър повече, на щеката това е сериозна разлика?
      сложно е за обяснение
      занесох 15 литра за 2 коли, не върнаха нищо - усъмних се, проверих - беше около 1см над максимума
      реших, че ще го изгори, и ме отнесе вихъра .. сетих се сега след 6000км проверих .. пак 1см над максимума (нищо не е изгоряла)

      междувременно се разтече гарнитурата на главата, но може и да не е от това

      на някой колега случвало ли му се е 1 литър в повече масло
      Последно редактирано от Ivo III; 30-10-20, 21:17.

      Коментар


      • bocho64
        bocho64 коментира
        Редактиране на коментар
        Точно пък на тоя мотор най големия дерт са О-пръстените на дюзите. Първо провери дали не е допълнило маслото с нафта пък тогава хокай майстора.

    • #4
      Няма проблем! Нищо не си прецакал. Най-много да протече някъде - както и е станало.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #5
        По принцип избива брез отдушника на капака на главата ама при мен предобрих с около 300 грама, при теб явно през гарнитурата с това литърче.

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
          По принцип избива брез отдушника на капака на главата ама при мен предобрих с около 300 грама, при теб явно през гарнитурата с това литърче.
          не съм го разглеждал сериозно, може да има още щети
          ... но определено се усети мирис на масло в купето

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Стига бе. След 6000 км и сега чак да е направило беля?
            По-скоро е дошъл реда на гарнитурата, или откъдето там тече.
            Ако ще става нещо лошо заради литъра в повече-ще стане в първите няколко километра.
            Може и след много хиляди километра, ама за това е рано.
            А 99,9% е сигурно, че няма нищо. Карай и си свиткай.

            Интересно ми е как източихте маслото с гресьорка?

          • Никола
            Никола коментира
            Редактиране на коментар
            С "ръчна грес помпа" сигурно!

        • #7
          Зависи за тоя двигател дали един литър в повече е критично много. При много над максимума , маслото губи качеството си и има влошено смазване и охлаждане. Аз бих сменил отново масло и филтър.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            По-голяма глупост не съм чел.
            При много масло то губело качеството си, и се охлаждало лошо, хахаха...
            Затова на натоварени двигатели хората слагат големи маслени корита, а при невъзможност за охлаждане-просто увеличават количеството на маслото.

            Аз съветвам колегата щом е карал така 6000 км(при това яко ръмбене, както сам каза) и не се появил нкакъв проблем-да продължава да си кара докато маслото си навърти километри за смяна.
            От високо ниво може да започне вала да се удря в маслото, тогава следва разпенване, а вала понася много на брой макар и леки удари, които може да доведат до някакъв проблем, но това след много хиляди километри, или почти веднага след запалване.
            Щом досега е карал без проблем-значи всичко е нормално, няма за какво да се плаши.

          • motor_men
            motor_men коментира
            Редактиране на коментар
            Типично за градинар. Чудно защо слагат по-големи картери /в корита се хранят прасетата/ , ами не наливат направо един-два литра в повече? Та викаш вала се бие в маслото и може да пострада , и , че маслото се разпенва. Ма верно се разпенва , но ако това не е проблем за джибрето и бирата в селската кръчма , то за маслото е голям проблем. По друг начин казано , като се бие вала при максимални обороти в маслото , то в последното се образуват газови мехурчета. И по маслената магистрала тръгва масло силно примесено с горещи газови мехурчета. И от там следва лошо мазане , триене , повишена температура на маслото. То затова е избило през гарнитурата , защото е с висока температура. То и за това има максимум при нивото в картера/не в коритото на прасето/ Може да разгледаш отблизо и някой мотоциклетен двигател на съвременен пистов мотоциклет. Ще видиш , че всичко което се върти е на високо , далече от максималното ниво на маслото в картера , и предавките на скоростите също не са потопени в масло като при трактора. Та ето , че научи още нещо господин градинар , въпреки , че според теб си чел глупости.

        • #8
          Преди да ми опонираш вземи се образовай малко...
          Това в което се съдържа маслото се нарича точно маслено корито. За прасетата не знам...
          Картер на двигателя е друго, ама си го намери сам.
          Това за мехурчета, засмукване и прочие са неща известни и на първокласниците, ама както...

          Когато пиша нещо в техническите теми го пиша когато съм 100% сигурен, че е така. Ако не съм сигурен, а предполагам-казвам си го.
          Ако някой не разбира достатъчно от техника, и не може да осмисли и разбере какво пиша-негов си проблем.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • motor_men
            motor_men коментира
            Редактиране на коментар
            http://rechnik.info/%D0%BA%D0%B0%D1%...82%D0%B5%D1%80

            https://auto.offnews.bg/news/Shou_3/...deo_19914.html

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Хайде сега в обяснението на думата(в речника) което е на английски кажи коя дума казва,че картера е съд за масло.

            Ето тези:crankcase; housing, casing

            Или ще караме по народному, и както си говорим на улицата, пък ще се правим на техничари...

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Цитираният речник дава английска дума вместо българска - долен маслен картер = oil pan. Това е речник на меринджеския български език, тъжна и срамна работа.
            Oil pan е маслена тенжера, корито или кутия в буквален превод. Тенджера как отива само

        • #9
          Много е съмнително, че 1 литър ще доведе до накисване на вала. Даже съм сигурен!
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Не знам защо Кольо се впряга.
            Всеки който е разглобявал двигатели е видял до къде "излизат" противотежестите А самата Тема е ....хоризонтално движение на въздуха.

        • #10
          Интересно ми е как източихте маслото с гресьорка?
          Обиколих поне 10 сервиза и масларници, и всички ми отказаха да го източат отдолу, че щели да се омажат
          а на три места .. не им работели уредите за смучене на масло

          и един майстор в Овча купел ми помогна ..
          напъха трабичка пласмасова (дълга колкото щеката) .. и на ръчната гресьорка стегна със скоба .. и на три пъти изсмука 800грама масло

          малко с подръчни средстава .. но се справихме


          ще го огледаме да видим дали няма избило масло и от другаде

          вече едно масло да сменят, и страна рисково, а какво остава за сериозни неща

          Коментар


          • #11
            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Преди да ми опонираш вземи се образовай малко...
            Това в което се съдържа маслото се нарича точно маслено корито. За прасетата не знам...
            Картер на двигателя е друго, ама си го намери сам.
            Това за мехурчета, засмукване и прочие са неща известни и на първокласниците, ама както...

            Когато пиша нещо в техническите теми го пиша когато съм 100% сигурен, че е така. Ако не съм сигурен, а предполагам-казвам си го.
            Ако някой не разбира достатъчно от техника, и не може да осмисли и разбере какво пиша-негов си проблем.
            Трябва ли превод или и снимки вършат работа? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2020-11-01-15-54-46-065_com.android.chrome.jpg
Прегледи:929
Размер:159.1 КБ
ID:6664459Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2020-11-01-15-55-27-547_com.android.chrome.jpg
Прегледи:931
Размер:194.4 КБ
ID:6664460

            Коментар


            • #12
              Професионален шофьор проверява нивото на масло и антифриз всяка сутрин преди работа.
              Иначе на личен автомобил - през месец, максимум през 6 се проверява нивото- това е практиката(и не само у нас).

              Коментар


              • #13
                Първоначално публикуван от Bibo_vr Преглед на мнение
                Професионален шофьор проверява нивото на масло и антифриз всяка сутрин преди работа.
                Иначе на личен автомобил - през месец, максимум през 6 се проверява нивото- това е практиката(и не само у нас).

                вече добавяме към правилото
                че маслото трябва да се проверява веднага след като майстора налее и предаде колата .. защото може да е в повечко

                Коментар


                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Както и по-малко!

                • Чавдар (V93)
                  Чавдар (V93) коментира
                  Редактиране на коментар
                  А може и хич да не го е сменил, та гледаме и цвета ...

                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Изводът е "смени си сам"!

              • #14
                Не се коси толкова. От 1 л в повече няма какво да му стане! Това че ти е протекла гарнитурата не е от това, че си имал повече масло. Като сменяш гарнитурата огледай и кабелажа на дюзите и буксата му. Аз ги сменях като предварително "залепих" кримповете на буксите за дюзите със силикон, че просмуква масло под изолацията на кажелажа. Купувай читава гарнитура, мажи я с тънък слой рейнц от двата края и затваряй.

                Коментар


                • #15
                  дежаву както му казват
                  тази случка ми се повтори и при втори майстор

                  пред мен наля 7 литра масло и беше под минимума на щеката, взе да долива и го спрях .. за съжаление на 8 литра

                  там показваше, че е на половината по щеката

                  но на сутринта - съм с почти литър отгоре

                  та ... колко литра масло се налива на TD5?

                  Коментар


                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Нивото на маслото пада след палене не защото се е напълнол филтъра, а защото се е разпределило по магистралата, а тя си събира половин-един литър. Затова реалното количество масло се мери след като се поизчака поне 10-15 мути след гасене-за да се оттече каквото има по магистралата и в главата.

                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако тая магистрала се изпразва с половин-един литър масло след всяко гасене , то тоя двигател ще качва налягане чак на Ихтиман и ще му свърши земния път след еднодневно разнасяне на банички.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Коле, и си прав и не си. Има филтри със и филтри без клапан. Има филтри, разположени така че и без клапан си стоят пълни, щото... гравитация. Има и разположени точно наопаки.

                    Тераното ми от чисто празен филтър (при смяна на масло) вдига налягане за половин секунда, а при нормално палене още при половиния оборот преди да е запалил. Та, смяташ ли че тая половн секунда при празен филтър ще му накриви твтрде капата?

                    Изобщо не споменавам личния си опит с редица марки филтри, чиито клапани, даже когато ги имат, не се справят особено добре със задачата да задържат масло една нощ.

                    @motor_men: Обърни внимание за писаното за тераното ми. Гаси лампата още докато въртиш, дори при първо палене. Никаква драма не са му празните магистрали. А сутрин са празни категорично - разлика в нивото веднага след палене и гасене - около сантиметър, което в случая е около 1.2 литра.

                    Драматизирате и двамата. На който и да е нормален мотор ако лампата гасне за под секунда, не е абсолютно никаква драма. А маслената помпа докато се стигне до момента да вдига налягане има доволно дебит да напълни всичко без да се мота много.

                    На повечето мотори и да гасне за 3-5, пак не е драма, макар че това вече в общия случай е аномалия, особено ако е при всяко палене, а не само при първото след дълъг престой.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X