Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реглаж на клапани на Диско1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Реглаж на клапани на Диско1

    Здравейте,от доста време се каня да регулирам клапаните че страшно чукат !Някои би ли ми казал размерите на хлабините на смукателните и спускателните клапани и тяхният ред при регулажа!ето и няколко снимки колко са разхлабени чак удрят във капака!
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от beljata; 21-05-09, 19:26.

  • #2
    До: Регулаж на клапани на Диско1

    Не съм много на "ти" с материята, но доколкото прочетох в "систематизирана информация" - хлабината на всички е 0.2, а реда:
    3-6,5-4,2-7,8-1,6-3,4-5,7-2. Ако пиша глупости - някой да ме поправи.
    Успех

    Коментар


    • #3
      До: Регулаж на клапани на Диско1

      Първо да кажа: може да се спомене просто "реглаж"
      И второ: Правилните хора за инфо са бате Мите и Радо Райчев, който почерпи информация от бате Мите Между другото тефтерчето е при Митко, но е за 200 тди. Ако питането е за 300, някой да каже има ли изменения.
      За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

      Коментар


      • #4
        Ауууу,чак сега видях че съм изял буквата!Извинявам се за грешката но бях гладен като я писах!!!ако има възможност да се поправи ще съм благодарен!

        Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
        Първо да кажа: може да се спомене просто "реглаж"
        И второ: Правилните хора за инфо са бате Мите и Радо Райчев, който почерпи информация от бате Мите Между другото тефтерчето е при Митко, но е за 200 тди. Ако питането е за 300, някой да каже има ли изменения.
        нещо не схващам за тефтерчето?
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 22-05-09, 09:07.

        Коментар


        • #5
          До: Регулаж на клапани на Диско1

          Първоначално публикуван от beljata Преглед на мнение
          ... Някои би ли ми казал размерите на хлабините на смукателните и спускателните клапани и тяхният ред при регулажа! ...

          .... размерита на хлабините и тяхният ред.
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 22-05-09, 09:09.
          Land Rover Discovery:
          - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
          Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

          Коментар


          • #6
            До: Реглаж на клапани на Диско1

            Ще опиша процедурата за регулиране на клапани както аз я изпълних на мотор 200TDI.

            1. Преди да се свали капака демонтирах маслоуловителя или там как се нарича (клапан един изхода на който ходи към всмукателния колектор).

            2. Сваля се капака на клапаните - рутинна процедура - има 2 или 3 болтчета с едни конусни гумени уплътнения, които е хубаво да се сменят ако последните 5 -10 години не са сменяни. Цената на гарнитурата на капака + тези уплътнения по спомени е 20-30 лв в Дару. От Падок сигурно ще е по-малко.

            3. При свалането на капака много да се внимава в двата му края (отпред и отзад) има едни гумички (2 броя) с форма на отрязан цилиндър с ръб по кръглата страна - да се приберат или да се видят къде ще паднат - много са важни. Не затваряйте капака без тях...

            4. Клапаните аз не ги регулирах по обявената схема и последователност - просто гледах кой клапан е свободен и машината на пета скорост - бутам леко напред-назад, ако съответния клапан е в покой (затворен, ненатегнат) - го регулирам. Като видя кои клапани са свободни тези ги регулирам и ги пиша на едно листо - да не ги повтарям после. Като изрегулирам всички клапани, които са свободни - бутам джипо 1/4 - 1/2 оборота напред или назад (на 5-а скорост) за да се поразместят клапаните и пак регулирам тези коите не са регулирани и които са ненатегнати. И така за всички.

            5. Самото регулиране (много добре е показано на по-горната картинка) се състои в разхлабване на контрагайката на кобилицата, която държи един регулиращ болт (по скоро като шпилка с улей за права отверка), подлагане на луфтомерната пластина между кобилицата и клапана и затягане на шпилката с отверка до обиране на луфта. Шпилката трябва съвсем леко (с 2 пръста) да се затегне, като след това се държи контра с отверката и се затяга контрагайката за да се фиксира положението. Вероятно по правилната литература има точно колко Nm трябва за контрагайката - ама ние сме професионалисти и караме по усет ...

            6. Не се опитвайте да слагате луфтомерната пластина м/у чашковидния край на повдигача и кобилицата - не влиза.

            Това е в общи линии.
            След процедурата двигателя чувствително утихна и мърка супер приятно и меко. Щом и половинката ми, която кара Скитника усети още при палене че нещо "абе мотора нещо не работи както преди", значи наистина има голяма промяна.
            И нещо ми се струва, че малко е станал по-мощен ама това може да са самовнушения ...
            Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
            LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
            Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

            Коментар


            • #7
              До: Реглаж на клапани на Диско1

              Благодаря за изчерпателната информация
              Трябва да сменя чашковидните капачета на клапаните/не ме питайте защо, че ме е срам/. Купих си от М.П. по 1.70 бройката и чаках един прекрасен майстор вече месец и половина да ме вкара в графика си и сега смятам аз да си го направя. Има ли подводни камъни, за които да внимавам? Регулирането общо взето го разбрах, пък и ще имам добър помощник.

              Коментар


              • #8
                До: Реглаж на клапани на Диско1

                Действай смело, всичко е описано и от Радо и от 5ракиев
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                DISCO 1-200TDI-бял...

                Коментар


                • #9
                  До: Реглаж на клапани на Диско1

                  И аз ви благодаря за изчерпателната информация!само не разбрах що не влиза пластината,нали трябва да е 0,20!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Реглаж на клапани на Диско1

                    Първоначално публикуван от beljata Преглед на мнение
                    И аз ви благодаря за изчерпателната информация!само не разбрах що не влиза пластината,нали трябва да е 0,20!
                    Пробвай и ще видиш защо ...
                    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Реглаж на клапани на Диско1

                      Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                      Пробвай и ще видиш защо ...
                      ОК!дано ги направя че нащи каларашки маистори нещат да се захващат !

                      Коментар


                      • #12
                        До: Реглаж на клапани на Диско1

                        Капачетат на клапаните са сменени и реглажът е направен
                        Направих така, както е описал колегата Радослав Райчев, с тази разлика, че аз предпочетох да вдигна едното колело на крик и да въртя гумата. Не знам дали е правилно, но стана. Проблем срещнах с последния клапан, броейки от бронята, към купето. Оказа се, че той е под един борд на купето и с права отвертка не може да се стигне. Преодолях проблема с огъната на 90 градуса отвертка. Нищо от това не е трудно, ако не броим ужасно неудобното положение на забавляващия се/ако не си с размерите на Любо Ганев, разбира се/. Конусовидните втулки под болтовете не ги смених, защото не си ги купих предварително. Тъй или иначе ще ми се наложи, може би, да повторя процедурата след около 1000км според помощника ми/твърди, че ще се променят луфтовете през това време, понеже капачетат са нови и ще се напасват по клапаните/. Другият въпрос беше как точно се слага гарнитурата на капака - има едно ръбче на едната страна, а е симетрична и може да се завърти на 180 градуса. За сега избрах да го сложа към главата, но ако тече от там - ще я завъртя после.
                        Ако нещо съм сгрешил, не се стеснявайте, хокайте ме

                        А, да ,този мотор не е моя, нещо сподавено работи, не се чува даже и се налага да свиря на пешеходците, които вървят с гръб към мен

                        Коментар


                        • #13
                          До: Реглаж на клапани на Диско1

                          Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                          Капачетат на клапаните са сменени и реглажът е направен
                          Направих така, както е описал колегата Радослав Райчев, с тази разлика, че аз предпочетох да вдигна едното колело на крик и да въртя гумата. Не знам дали е правилно, но стана. Проблем срещнах с последния клапан, броейки от бронята, към купето. Оказа се, че той е под един борд на купето и с права отвертка не може да се стигне. Преодолях проблема с огъната на 90 градуса отвертка. Нищо от това не е трудно, ако не броим ужасно неудобното положение на забавляващия се/ако не си с размерите на Любо Ганев, разбира се/. Конусовидните втулки под болтовете не ги смених, защото не си ги купих предварително. Тъй или иначе ще ми се наложи, може би, да повторя процедурата след около 1000км според помощника ми/твърди, че ще се променят луфтовете през това време, понеже капачетат са нови и ще се напасват по клапаните/. Другият въпрос беше как точно се слага гарнитурата на капака - има едно ръбче на едната страна, а е симетрична и може да се завърти на 180 градуса. За сега избрах да го сложа към главата, но ако тече от там - ще я завъртя после.
                          Ако нещо съм сгрешил, не се стеснявайте, хокайте ме

                          А, да ,този мотор не е моя, нещо сподавено работи, не се чува даже и се налага да свиря на пешеходците, които вървят с гръб към мен
                          Браво на теб!!А аз все още не съм направил нищо!Тия капачета от къде ги закупи и на каква цена,че маи и аз ще трябва да ги сменям!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Реглаж на клапани на Диско1

                            Първоначално публикуван от beljata Преглед на мнение
                            Браво на теб!!А аз все още не съм направил нищо!Тия капачета от къде ги закупи и на каква цена,че маи и аз ще трябва да ги сменям!
                            Ако още не си си ги набавил капачетата кажи , ще ходя до МП. (тази седмица ) да ги купувам че моите ги намерих в картера

                            Коментар


                            • #15
                              До: Реглаж на клапани на Диско1

                              А карам го още така, както ги регулирах клапаните! За сега няма да бутам нищо,че е добре така! Малко по силно трака, ама и кастофона е силен и тоЙ.


                              Изреченията започват с главни букви, Моля.
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 14-10-09, 07:52.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X