Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

    Автомобилът (камиончето) е Disco І 300 tdi, кара се навсякъде – асфалт, нива, гора, река. Изминати при мен10к до сега, като са сменени само ремъците и маслата. Проблемът, който се яви днес – при завой на дясно или навиване на място волана на дясно се чува силен, еднократен удър от пред, усеща се в ляво. При преглед с лягане под колата видимите дефекти са луфт в болт на фиг. 2 и хлабина на накрайник фиг. 1. Имам и други съмнения, но немога да установя в момента. Някакви предположения? Отделно от това имам 2 омаслени амортисьора + кормилен демпфер за смяна и още дреболии. Явно ще се купуват части и влиза преждевременно в бокса. Въпрос 1, по скоро молба за съдействие при поръчка по интернет. Въпрос 2 подходящ сервиз за изпълнение на процедурите или съвети при вариант „направи си сам”.
    В тази връзка, така и така ще се разглобява, много ме сърбят ръцете за малък лифт -2”. Към колегите които са го правили вече, какво е поведението на Disco след лифта по асфалт, стабилност в завои, разхода на гориво повишен ли е. Говори се за проблеми с каретата и карданите – каква е истината. Още не съм решил твърдо да го правя, но ако почна ще имам нужда и от съвети. Като за начало какво/какви комплекти ще ми трябват?
    Прикачени файлове

  • #2
    До: За ремонт на окачването и евентуален лифт

    Като за начало - сменяш всички тампони по окачването, нищо че в сервиза ще ти кажат, че старите са ок. После сменяш шарнира на А-рамото на задния мост, нищо че в сервиза ще ти кажат, че стария е ок. После сменяш всички кормилни накрайници, нищо че в сервиза ще ти кажат, че старите са ок. После сменяш карданните карета(пазете баланса на карданите), нищо че в сервиза ще ти кажат, че старите са ок. После сменяш тампоните на амортисьорите...и т.н. и т.н.

    Изобщо, едно нещо трябва да е ясно на всички които си купуват кола n-та употреба - не вярвайте на това което ви е казал продавача! Трябва да се сменят всички консумативи, включително съединител и антифриз.. и т.н. За да сте спокойни и да можете да разчитате на автомобила когато тръгнете на дълъг път.

    Коментар


    • #3
      До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

      +1
      И да добавя - сменяш и лагерите и семерингите на сферите и им слагаш гресчица масълце и други такива благинки
      M.P.

      Коментар


      • #4
        До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

        Стига бе, Лазаре. Не плаши колегата. Много радикално подхождаш. Да не говорим, че плевналии не обичат много-много да дават пари.
        На колегата искам да обърна внимание, че влизане в бокса на 10000 км., изобщо неможе да се нарече ПРЕЖДЕВРЕМЕННО. /Особено в наш'та мила татковина и особено пък при редуване на "софт" - демек асфалт и черни пътища./
        Всичко, което е изброил Лазар иначе е вярно и правилно, но свързано с наличност на ресурс.
        Като начало може да се стегнат всички болтове и гайки по окачването, макар че това е временно решение. После 2 предни ам.+демпфер, закупени от една фирма, която има представителство в Плевен /на входа при Стогозия/ ще струват колкото половината пари за 2'' окачване к-т от Англия. За шарнира на хебела има ремонтен к-т. И много е важно износването на болтовете, защото може да се обезсмисли смяната на втулките.
        Иначе 2'' си е гот, колата е стабилна в завой и по неравности. Само дето меката британска возия си замина със старото окачване. Даже имам предложение от Сър Лазар да съдя Падок, и тогава ще потекат едни безплатни части към България.....
        За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

        Коментар


        • #5
          До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

          Така, след известно проучване и малко аритметики се заформи едино проектче.
          Но първо нека да представя – Диското е 96г. и по часовник е на 330к. Естествено при покупката беше основно инспектирано, благодарение на информацията, получена от форума. Зимата, в най-големите студове не ме е оставяло, както при палене, така и на пътя (в най-големите снегове ми се наложи да обиколя България). Успях на няколко пъти да му направя и „бойно” кръщене по реки и планини, разбира се представи се отлично. Е, от начало кръв ми капеше от сърцето като минавах през шубраците и след това гледах деругите по купето, но....свиква се.
          Преценката, че ще (трябва да) издържи 10к преди ревизия на ходовата част се оказа приблизително вярна. Плануваното влизане в бокса за ревизия на окачването и още някои неща бе месец май – просто е по топло, и в този смисъл е предсрочно.
          Сега за проекта (незнам как да го именувам)
          Т.1 Да откажа цигарите (тази част виси отдавна ....)
          Т.2 Смяна на всички тампони, втулки, накрайници и други подобни чудесии. Смяна на всички карета, определено на предния кардан потропват. Сферите за сега не смятам да пипам – имат масло в тях, изглежда прилично и не тече. Лагери на главини – хм... наскоро натягах десните, но за сега и тях няма да пипам.
          Т.2.1 Докато чакам частите, да не седя без занимание ще се опитам да реновирам таблото. Предполагам знаете на Диско 300 тди как се нагъчква като баклава. Тук обещавам снимки и дано не се изложа. Ако остане време и съответно не вали, ще погледна люковете – при мен тече (гадост).
          След събиране на малко сили:
          Т.3 Скромен лифт 2” –Спрял съм се на бюджетно решение от Падок пружини и амортисьори. Знам, че с реномираните марки е по добре, но толкова си мога финансово. Лифта търся да е съобразно моите изисквания - да не става прекалено твърда возията. В тази връзка каква е разликата между сините и жълтите прожини, в смисъл с кои ще вози по мазно.
          Т.4 Подходящи гуми и джанти най-вероятно пак поръчка от UK (харесал съм модела, но нека стигна до там).
          Т.5 Лебедка, брони, гардове, шнорхели и други глезотии (това ми звучи като т.1 – някога може и да стане).
          Благодаря на всички отзовали се със съвети и мнения при това начинание.

          Коментар


          • #6
            До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

            Т.1 Да откажа цигарите (тази част виси отдавна ....)
            Точка 1 е инзвънредно интересна. Трудно ми е да я свържа с предстоящият ти ремонт, но ако гледаш откъм финансовата страна на начинанието бая време трябва да не пушиш, за да спестиш от цигарите за заплануваните дейности. Или пък пушиш някакви ''по-особени'' и по-скъпи цигари. Тогава пък трудно ще ги откажеш / и дали изобщо ще се опитваш/......
            За да се върнем към злободневието. Аз днес успях да я кача на канал на който един достоен майстор и моя милост бяхме вътре в канала въоръжени с подвижна лампа, а отгоре двама юначаги клатеха Диското, като войник сержантска булка. Оказа се че съм за смена на почти,е на по-голямата част от тампоните. Един си заминал почти безвъзвратно, втори се опитва да го настигне, а още няколко тичат по същата пътечка. Та се чудя да ги сменям ли с полиуретанови или да си остана на ортодоксалните. И ако са полиуретанови /бах ти дългата дума/ жълти или червени.
            Ако някой е правил тази операция, то съвети приемаме всякакви !
            Тази земя, по която тъпча сега,
            тази земя, която пролетен вятър пробужда,
            тази земя – не е моя земя,
            тази земя, простете, е чужда.

            Коментар


            • #7
              До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

              Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнение
              ...........двама юначаги клатеха Диското, като войник сержантска булка. ..........................................................
              да ги сменям ли с полиуретанови или да си остана на ортодоксалните. И ако са полиуретанови /бах ти дългата дума/ жълти или червени.
              Ако някой е правил тази операция, то съвети приемаме всякакви !
              Е тоя /първият/ лаф ме уби.....
              Относно тампоните: най-добре да заложиш на бледо-лилави с кармин по втулките. А болтовете да са в килотено-розаво
              Шегата настрана. Слагай "Ортодоксални". Това е истината. За справки - Лазар Ортодоксов Падоклиев
              Успех в чуденето. Цецо.
              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

              Коментар


              • #8
                До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                има едно клипче тука ... да видите какво им е на тампоните докато се кефите с камиончето...
                LR Disco II, Td5

                Коментар


                • #9
                  До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                  Относно тампоните: най-добре да заложиш на бледо-лилави с кармин по втулките. А болтовете да са в килотено-розаво

                  Съгласен съм с теб, но дълбоко вътре в душата ми нещо ме гложди и не ми дава точно тампоните на точно моя Скитник да са в лила с кармин /вярно е че са отдолу, но това не ни дава основание за пренебрежение/. За болтове в килотено розово може и да кандисам, но само и в случай ако гайките са ултрамарин с оттенък на цианомаджентов облак при залез слънце секунда преди да се събудиш !!!
                  Ех, Цецо Цецо, заради такива като теб си заслужава човек да се човърка в този Форум, вместо кротко да търка нечий фотьол. Е не само заради теб де, не се дуй !
                  А сега по същество. Независимо проучване и зависима експертиза /платих хонорар на майстора/, ме доведоха до мнението, че не цвето праи тампоните, а качествения матрял. Затова без особено чудение и никакво бавение бидеха поръчани необходимите тампони в кварталната бакалийка на Падок в Дупница. След кратък разговор по телефона обещаха да ги доставят до няколко /незнам какво конкретно влага Шарън в тази дума/ дни. Но ние не бързаме и че чекаме !
                  Като дойдат ще илюстрираме събитието със снимки.
                  Последно редактирано от vladstudio; 27-03-09, 22:48.
                  Тази земя, по която тъпча сега,
                  тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                  тази земя – не е моя земя,
                  тази земя, простете, е чужда.

                  Коментар


                  • #10
                    До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                    Мисля най-подходящи са стандартните, че по сервизите почнаха да ги предлагат само цветово и без разяснения. Ама ние нали не сме блондинки, купуващи кола
                    Навремето като сменях моите, оня п.дал Купър-Хабиб ми вика "ше ти сложим жълти за едиси колко пари". Моят отговор беше: "изобщо не ме интересува" и познай какви сложи. Даже единият въобще не го сложи.
                    За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                    Коментар


                    • #11
                      До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                      А бихте ли разяснили каква е разлкита между различно оцветените тампони,сигурно от какъв материал са направени ама кои са по.. и кои са не толкова по..убави,че и аз скоро ще трябва да се захващам с тази операция

                      Коментар


                      • #12
                        До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                        Всичко що е цветно е по здраво от оригиналното,но мои съвет е,на това място(снимката) да е оригинален-по мек е от цветните и и има значение за артиколацията на задния мост
                        Прикачени файлове
                        Емил-00356 99872043-Малта
                        Defender-90

                        Коментар


                        • #13
                          До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                          Абе оказва се, че цветните от Падок не са особено здрави. Има едни други цветни, които обаче са 3 пъти по-скъпи от падокските.

                          Коментар


                          • #14
                            До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                            Аз сега сложих жълти. Не знам каква артикулация им дават, ама ходовете свършват с амортисьора. Та сложих и колани.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #15
                              До: За ремонт на окачването и евентуален лифт- Диско 1, 300 Тди

                              Първоначално публикуван от Lany Преглед на мнение
                              Всичко що е цветно е по здраво от оригиналното,но мои съвет е,на това място(снимката) да е оригинален-по мек е от цветните и и има значение за артиколацията на задния мост
                              Е точно от тия тръгнах по трасето с тампоните. Левият ми все едно го няма, десният почти. А оня дето му викат ''царски болт'', незнам защо така му викат и какво му е царското, но и той е решил да ме напуска....Абе козата си сака пръч !
                              Тази земя, по която тъпча сега,
                              тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                              тази земя – не е моя земя,
                              тази земя, простете, е чужда.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X