Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на ремъка за алтернатора.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на ремъка за алтернатора.

    Видях че ми липсват зъби от ремъка който ми задвижва алтернатора.Един по малък ремак който се намира отпред при другия по-голям)Обаче този малкия се намира зад другия ремак(ангренажен май) И за да го сменя ще трябва май да махна и големия.Дали има някакъв друг начин за смяна?
    LR DISCOVERY I, 1989 / 2.5TDi

  • #2
    До: Смяна на ремъка за алтернатора.

    Няма друг начин. Трябва да свалиш и големия, но спокойно не е ангренажния.
    Като разгледаш подробно ремъците, ще видиш че смяната е елементарна. Отхлабват се 3 болта и след смяна се опъва и се затягат.
    10 - 15 минути барабар с пушенето...
    Вчера я правих процедурата на 200 TDI.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на ремъка за алтернатора.

      Ангренажен, наричат този, който ти синхронизира разпределителния вал с коляновия. Тези ремъци, които гледаш там отпред имат други функции.
      Единия ти задвижва водната помпа и съответно перката, другия задвижва худравличната помпа и третия е за алтернататора. При теб можеи да е малко по-различно. Пусни една снимка, ако можеш. Зъбите на тези ремъци не са от критично значение, но все пак трябва да се смени, ако е износен. Аз видях малко зор, докато ги оправя, но вече им схаванах "чалъмите". Не видях от къде си. В София мога да съдействам.
      Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на ремъка за алтернатора.

        Значи да не са едни три болта там където са захванати и двата ремъка на една двойна врътка.Иначе сам от София а колата в момента е в Люлин.
        LR DISCOVERY I, 1989 / 2.5TDi

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на ремъка за алтернатора.

          Там дето са двата ремъка това е хидравличната помпа. Тя се държи на 3 болта. разхлабват се и трите и спрямо единия се завърта и по този начин се освобождава големия ремък. Малкия ремък се освобождава от алтернатора, който е закрепен по подобен начин. Там се разхлабват 2 болта и алтернатора се мърда, за да освободиш малкия ремък. После по обратната процедура.

          Айде стига си чел, а ходи виж как стоят нещата на живо.
          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на ремъка за алтернатора.

            За 200тди предполагам става дума. Болтовете са за захващане на алтернатора, вижда се и този при плъзгащата се част. Мисля бяха 2 отгоре и един отдолу. Добре е да имаш лост при слагането за натягане, че трябва да го задържиш опънат докато стягаш, аз стягам 1-во този на плъзгащата се част, после 2-рия горен и тогава вече спирам да опъвам и натягам и долния. 1вия път не го стегнах добре, но после се светнах, че най-важно е с какво опъваш ремъка. Трябва да е достатъчно здраво и да се законтря удобно, най-добре плоска щангинчка, но не много дълга за да може да се пъхне звободно. Операцията принципно не е трудна.

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на ремъка за алтернатора.

              А колко после трябва да ги опъна?Да са здраво натегнати.
              LR DISCOVERY I, 1989 / 2.5TDi

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                Натегнати да, но не до скъсване. Трябва да е стегнато, при натиск с ръка да не прави корем, да е доста стегнато, но да има лек ход все пак. И като запалиш си личи също, не трябва да прави кореми...

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                  ОК.Отивам да го слагам, по касно вечерта ще пиша още какво сам
                  прецакал.)))
                  LR DISCOVERY I, 1989 / 2.5TDi

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                    В ръководството на Хайнес пише : (преразказвам, защото текста не е пред мен) Ремъка да е опънта толкова, че ако го натиснеш с пръст по средата между две ролки, трябва да поддава 4-6 мм.
                    Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                      Първоначално публикуван от grgeorgiev Преглед на мнение
                      В ръководството на Хайнес пише : (преразказвам, защото текста не е пред мен) Ремъка да е опънта толкова, че ако го натиснеш с пръст по средата между две ролки, трябва да поддава 4-6 мм.
                      А болтовете затягаш докато държиш опънат ремъка спазвайки дефиницията "затягаш до скъсване и връщаш четвърт оборот за разкош".
                      Изобщо не е сложно, след като и аз съм го правил.
                      Тази земя, по която тъпча сега,
                      тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                      тази земя – не е моя земя,
                      тази земя, простете, е чужда.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                        А за 300-тди има ли някаква философия за смяната на ремъците,при мен са два,че и аз трябва да ги сменям

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                          Същото е , няма разлика

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                            Първоначално публикуван от dulo Преглед на мнение
                            А за 300-тди има ли някаква философия за смяната на ремъците,при мен са два,че и аз трябва да ги сменям
                            Ако си от Сф. мога дза ти дам динамометричен ключ. Сменял съм ги - безгрижно е.
                            Може и да се уговорим за ден и да дойдеш да ги сменим, ама за времето на път ще си ги смениш.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна на ремъка за алтернатора.

                              Нищо не направих.Успях да развия 2-3 болта от което алтернатора мръдна малко надолу за да се освободи ремъка и запецна .Самия ремък поовисна малко но все още не може да се махне.Да не говорим за голеемия ремък дето е при перката него въобще не успях да го разхлабя.При отвиването на единия болт ми се скъса (счупи) едно удължение на ключа с което можеш да пипаш на по - тесни места и се отказах.Въобще не бях сигурен какво правя ще се обадя на някой приятел да помогне(((
                              LR DISCOVERY I, 1989 / 2.5TDi

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X