Миналата седмица както си паркирах пред блока и изведнъж при превключване от първа на задна съединителя блокира (Discovery 1, 1993, 200TDI). Какво имам в предвид - педала стана твърд, все едно под него има трупче и независимо от приложеното усилие не може да мръдне повече от 1 см (колкото е луфта по лостовете явно).
Реших, че нещо може помпа да е блокирала (задрала) или долната машинка нещо, но след като го свалихме долната машинка с Lazar пред блока - се видя че не е това причината. И помпата и машинката си работеха перфектно. Тогава работата стана дебела и решихме че това явно е вилката на съединителя или нещо друго, което налага отваряне на съединител.
Звъня в Дарукар, запазих си час за следващия ден в 8:00 АМ. Обаче проблем. Как да закарам двутонното плашило до там като имам само налични автомобили. Цецо (c_gul) се притече на помощ и тъй като не можеше сутринта го карахме вечерта в 21:30. Сеира за блока беше голям, защото плашилото не можа да излезе от паркинга напред, защото беше затапено от други коли, а трябваше да го дърпаме назад през ливадата (добре че имаше ливада отзад). То не бяха маневри, то смяна на въжета, фенери, шегели, дължини абе шоу.
Разбрах се с Дарукар като го отворят да ме викнат да видя каква е ситуацията. Викнаха ме в 11:30 да ми покажат какво що. За съжаление (или за радост) проблема беше във вилката. Ябълковидния опорен болт, на който лагерува вилката беше я протрил и излязъл през нея. Така и така беше свалена скоростна кутия - казах има да сменят всичко което може да се смени - съединител комплект (въпреки,че стария имаше още 50% ресурс), разни скобички, каре и консумативи.
Всичко беше готово до вечерта. Добре се справиха момчетата.
От Дару казаха, че тази вилка е хубаво да се сменя при смяна на съединител, защото обикновено не издържа 2 смени на съединител, при условие, че ябълковидния болт е метал в метал и няма маншон който да държи смазката (греста). Вилката струва смешните 31 лв при тях, обаче до какво може да доведе не е истина.
Вилката беше оригиналната, което значи че не е сменявана никога. Ако беше сменена сега нямаше да съм 1200 лв. назад.
Съвет от мен (и от Дару): При смяна на съединител - задължително смяна на вилката (освен ако не е Heavy duty изпълнение). Цената на вилката е несъизмерима с цената на съединителя и труда.
Прилагам снимки на счупената ми вилка. Много ясно си личи по средата как ябълковидния бол е излязъл през нея.
Реших, че нещо може помпа да е блокирала (задрала) или долната машинка нещо, но след като го свалихме долната машинка с Lazar пред блока - се видя че не е това причината. И помпата и машинката си работеха перфектно. Тогава работата стана дебела и решихме че това явно е вилката на съединителя или нещо друго, което налага отваряне на съединител.
Звъня в Дарукар, запазих си час за следващия ден в 8:00 АМ. Обаче проблем. Как да закарам двутонното плашило до там като имам само налични автомобили. Цецо (c_gul) се притече на помощ и тъй като не можеше сутринта го карахме вечерта в 21:30. Сеира за блока беше голям, защото плашилото не можа да излезе от паркинга напред, защото беше затапено от други коли, а трябваше да го дърпаме назад през ливадата (добре че имаше ливада отзад). То не бяха маневри, то смяна на въжета, фенери, шегели, дължини абе шоу.
Разбрах се с Дарукар като го отворят да ме викнат да видя каква е ситуацията. Викнаха ме в 11:30 да ми покажат какво що. За съжаление (или за радост) проблема беше във вилката. Ябълковидния опорен болт, на който лагерува вилката беше я протрил и излязъл през нея. Така и така беше свалена скоростна кутия - казах има да сменят всичко което може да се смени - съединител комплект (въпреки,че стария имаше още 50% ресурс), разни скобички, каре и консумативи.
Всичко беше готово до вечерта. Добре се справиха момчетата.
От Дару казаха, че тази вилка е хубаво да се сменя при смяна на съединител, защото обикновено не издържа 2 смени на съединител, при условие, че ябълковидния болт е метал в метал и няма маншон който да държи смазката (греста). Вилката струва смешните 31 лв при тях, обаче до какво може да доведе не е истина.
Вилката беше оригиналната, което значи че не е сменявана никога. Ако беше сменена сега нямаше да съм 1200 лв. назад.
Съвет от мен (и от Дару): При смяна на съединител - задължително смяна на вилката (освен ако не е Heavy duty изпълнение). Цената на вилката е несъизмерима с цената на съединителя и труда.
Прилагам снимки на счупената ми вилка. Много ясно си личи по средата как ябълковидния бол е излязъл през нея.
Коментар