Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защита на кормилната щанга и диференциала - Land Rover

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

    Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
    [/B]

    ... и аз така предпочетох, после да ги дупча 6-те отвора, намери си помощник или две дърводелски стеги за да я закрепиш,
    .... вчера колко пъти споменах ...."майката на ..."

    Аааа за тръбата никой нищо не каза какви са и размерите - диаметър вънншен,отвор, дължина?
    Горе-долу колко килограма излезе тежестта на тази защита?
    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

    Коментар


    • #62
      До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

      Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
      .... не четеш колега, не четеш

      ... не знам размерите затова не я виждаш, Станимир, Лазар, Злати могат да ги кажат, тяхните са оргинални,
      на Тошко и на Станимир имат такива отвори и в броните.
      Така че размера на "пишльока" на джека, също ще свърши работа,като ги науча и тях ще направя.
      Ще го премеря... Иначе от сега мога да кажа и от къде могат да се вземат на някои Дискота . Размера на отворите в бронята са абсолютно същите, като отвора за поставяне на оригиналния теглич , т.е. ако теглича се махне и имаш приставка за джека, неговия отвор за закрепване, автоматично се превръща в джекпойнт за отзад .

      Направил съм си и приставка за джека, но нямам чертежи. Само едно листче с разбери... ако не съм го затрил. Ще кача и негови снимки и размери.

      Иначе защитата е вече поставена . Обаче снащи нямах време да сваля снимките, а днес забравих да взема апарата в офиса . Така че снимки утре. Трябва да намеря и къде да сканирам чертежите, че са на А3... или поне ще ги снимам с фотоапарат за сега . Обаче вече са малко понадраскани. Човека, който прави програмата за лазера, си е писал координатите директно върху тях... ама не пречат де.

      Всичко стана доста добре. Моята предна планка е крива, като падокската, за по-лесен монтаж(има от къде да бръкнеш да завиеш винтовете ), а страничните се хващат само на трите болта на бронята, които скоро бяха махани, така че нямаше "майки" ... Обаче май в долната част от презастраховане съм я направил по-тясна, отколкото трябва - 810 мм, така че може би този размер ще е хубаво да се увеличи. Някой има ли представа колко е оригиналната?
      Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 01-05-09, 10:08.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #63
        До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

        Пепи, тръбите за джека са ф42х3, дължина 100мм.
        Тези размери съм ги взимал от защитата на Лазар.
        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

        Коментар


        • #64
          До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

          Ето и снимките. Всички, включително и по-големи версии на чертежите, са качени в моя профил в албум Zashtita.

          Това е челната ламарина. По-големите отвори и заварените планки до тях са за монтиране на фарове за мъгла. Умишлено няма отвори за винтовете... и с основание като се оказа.




          Това са страничните планки. Извинявам се за фона, но се сетих да ги снимам точно, когато ги бях лакирал и съхнеха . Мислех доста за черна пластмасова боя, но реших, че точно върху защитата рано или късно ще се надере и ще стане по-горзно, отколкото да я оставя поцинкована и лакирана. До тях се вижда и приставката за джека. Ще потърся къде съм забутал размерите и може да пусна отделна тема за нея.




          Докато гледах на снимки падокската защита, много се чудех защо е с тази крива форма и на планките и на челната ламарина. Почти се бях засилил да ги правя като 5-ракиев, когато ми просветна... за по-лесен монтаж-демонтаж .

          Така изглеждат монтирани. Въпреки че дупките съвпаднаха, самите те легнаха върху гредата по малко по-различни ъгли. ОСвен това не знам и ушите до колко правилно са огънати. За това следващата стъпка е налагане на челната ламарина и отбелязване на отворите с маркер.






          Така изглеждат отбелязаните с маркер места за пробиване на дупки. Вижда се, че не съвпадат напълно. В крайна сметка обаче не ги разпробих точно там... кой знае дали сме държали ламарината права, когато ги отбелязвахме, а свалих размерите, разположих горните в една линия и нагласих по тях долните.


          Така изглежда напълно монтирана. Фаровете за мъгла са доста ниско разположени, за да вършат добра работа. В същото време са прибрани малко зад ламарината, за да бъдат пазени и те... Ще видя колко ще изкарат и има ли смисъл да ги сменям с по-хубави


          Тук се вижда, че май можеше да я направя малко по-широка от 810 мм...






          Ето и чертежите. За сега снимани с фотоапарат . Ще потърся къде да ги сканирам. Със син химикал са отбелязани координати за рязането с лазер. Игронирайте ги. Ако пък някой реши да си прави такава, мога да кажа къде вече имат програмата за лазера, за да спести поне за нея. Ъглите за огъване на челната ламарина се хващат от чертежа на страниците.




          Използвал съм 5 мм ламарина за страниците... и поради липса на материал в момента 3 мм за челната ... Тъй като машината е предвидена за експедиционна, а не за хард изпълнения, мисля че ще ми е достатъчна Пък и 5 мм огъната, май е по-здрава от 10 мм заварена . Може евентуално да направя нова челна от 5 мм, след като преценя дали има реален смисъл от отворите за фаровете. Тъкмо може да я пусна и малко по-широка. Или пък просто ще усиля тази със стоманени тръби заварени в сгъвките.

          Колко излиза като пари не мога да кажа. На мен около 50 лева, но съм плащал много малко от нещата... Предполагам, че иначе би излязла около стотина.

          Това са по-големите чертежи:
          http://forum.offroad-bulgaria.com/pi...pictureid=9436
          http://forum.offroad-bulgaria.com/pi...pictureid=9436
          Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 01-05-09, 12:11.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #65
            До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

            Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
            Горе-долу колко килограма излезе тежестта на тази защита?
            .... почти 17кг. без боята и тръбите за джека (за сега няма да слагам).
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 05-05-09, 09:28.
            Land Rover Discovery:
            - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
            Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

            Коментар


            • #66
              До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

              Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
              ............. тръбите за джека (за сега няма да слагам).
              Огромна грешка. Въпреки килограмите. Това е нещо много важно. 500 гр, заедно със заварките не е нито тегло, нито технологична трудност. Глупаво е да не се изпълни./Извинявам се, но е така./
              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

              Коментар


              • #67
                До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                Тъй наречените тръби за джека дсъшност не са за джек, а за оригиналния ЛР крик и не стават за джек. За него трябват доста по-широки и по-квадратни като сечение профили.
                LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                www.ADV-Bulgaria.com

                Коментар


                • #68
                  До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                  При монтаж на такава защита (около 20 кг) и на броня (около 40 кг) трябва ли да усилвам предното окачване по някакъв начин (да сменям пружините примерно).
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 23-12-09, 17:27.
                  Discovery I, 300 TDI

                  Коментар


                  • #69
                    До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                    Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                    Тъй наречените тръби за джека дсъшност не са за джек, а за оригиналния ЛР крик и не стават за джек. За него трябват доста по-широки и по-квадратни като сечение профили.
                    Стват за джек с приставка. Приставки се продават по английските сайтове, а можеш да си направиш и сам. При мен вече всичко си работи идеално с китайски джек и дупките на бронята и теглича . Сега се чудя къде да монтирам още две кръгли тръби, за да мога да вдигам и задните гуми една по една, в момента мога за отвора на теглича да ги вдигам само двете заедно. На снимките, на които нещата съхнат върху каталог от МЕТРО, се вижда въпросната джаджа.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                      Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                      Тъй наречените тръби за джека дсъшност не са за джек, а за оригиналния ЛР крик и не стават за джек. За него трябват доста по-широки и по-квадратни като сечение профили.
                      ... Аааа не са ли за този адаптор на джека, отвори има и в бронята за повдигане?
                      Прикачени файлове
                      Land Rover Discovery:
                      - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                      Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                      Коментар


                      • #71
                        До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                        Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
                        .... почти 17кг. без боята и тръбите за джека (за сега няма да слагам).
                        Много ми се виждат тия 17кг. за тая защита. Според мен трябва да се намали дебелината на ламарината. По добре да се наблегне на яка и обхващаща по голяма площ защита под раздатката, където вероятноста от лягане и по големи щети е много по голяма.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Много ми се виждат тия 17кг. за тая защита. Според мен трябва да се намали дебелината на ламарината. По добре да се наблегне на яка и обхващаща по голяма площ защита под раздатката, където вероятноста от лягане и по големи щети е много по голяма.
                          Поради спецификата на кормилната щанга на ЛР, при промяна на предната броня, именно такава защита се явява крайно необходима.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                            Даже тия 5-6 мм дебелина на плочата са малко. Според мен трябва да е поне 10мм, а страниците да са поне 15мм. Стомана!

                            Коментар


                            • #74
                              До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                              Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                              Даже тия 5-6 мм дебелина на плочата са малко. Според мен трябва да е поне 10мм, а страниците да са поне 15мм. Стомана!
                              Аз пък все по-сериозно се замислям, като вариант за увеличаване на якоста, вместо по-дебела ламарина да се използва по-здрава конструкция. Плътно влизащи между страниците стоманени тръби в сгъвките на челната ламарина. С пуснато рамо към някой от болтовете по-назад. Така ще се получи конструкция подобна на кутия, при която енергията от удърите ще се разпределя по-добре... Например кашоните са хартиени, ама здрави .
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Защита на кормилната щанга - Диско 1 и Рейндж Класик

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                Поради спецификата на кормилната щанга на ЛР, при промяна на предната броня, именно такава защита се явява крайно необходима.
                                Поне е на 35см. Според мен няма как да срещне камък или дънер, освен ако не го видиш. И няма какво толкова да пострада освен щангата. Не е излишно да има нещо пред нея, но по скоро с по малък обхват, изрязано в горната част и и там хванато за напречната греда. Нещо като буква Т, долната част на Т-ето към напречната греда, а двата горни края на Т-ето към планките .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X