От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
От месец нямам въздушно
Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
"Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
"Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Добре де, какъв е проблемът с ACE - то.
При мен управляващият компютър не заспиваше след изключване на захранването и ми точеше акумулатора. Прекъснах му захранването с едно реле, управлявано от „+“ на контактния ключ и проблема изчезна. Имах течащо предно бутало - смених го, не подлежи на ремонт, после само следях нивото на хидравличната течност в казанчето, щото не обезвъздушихме.
Системата работи, чак ми действа на вестибуларния апарат - очакваш силен наклон в завоя, щото си се засилил с 2,5 тона кола висока 2 метра, а тя стои права...
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
...Системата работи, чак ми действа на вестибуларния апарат - очакваш силен наклон в завоя, щото си се засилил с 2,5 тона кола висока 2 метра, а тя стои права...
Така е, и колкото е по-голяма скоростта, толкова по-добре работи системата.
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Добре де, какъв е проблемът с ACE - то.
При мен управляващият компютър не заспиваше след изключване на захранването и ми точеше акумулатора. Прекъснах му захранването с едно реле, управлявано от „+“ на контактния ключ и проблема изчезна. Имах течащо предно бутало - смених го, не подлежи на ремонт, после само следях нивото на хидравличната течност в казанчето, щото не обезвъздушихме.
Системата работи, чак ми действа на вестибуларния апарат - очакваш силен наклон в завоя, щото си се засилил с 2,5 тона кола висока 2 метра, а тя стои права...
Проблема е че от няколко години го карам в авариен режим , светеща постоянно в жълто лампа . по някога изгасва за кратко и почва да клати рязко докато светне пак. Бях подменял 1 датчик за високото налягане на блока с разпределителите,,,временно беше наред.
Как установи че :
"управляващият компютър не заспиваше след изключване на захранването и ми точеше акумулатора." ?
Това BCU- модула ,което управлява въздушното и ABS ли имаш в предвид?
А как мога да източа цялото масло от системата и да го сменя? Обезвъздушаване как става, или сама си го прави?
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Преди 6-7 години (на тогавашното диско) имах подобен проблем. Според damyan_rm "проблемът е в соленоидите на клапанчетата на АЦЕ системата. Номер RVT100040 (за двата отделни кръга)".
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Здравей "Траапер", със теб мисля сме разговаряли и по телефона преди много време .! мисля .!?( по подобни въпроси ).
Ще ги проверим тези ел. магнитни вентили , когато намеря повече време. Имам спомен че преди 4-5 годи тук един майстор успя да влезне в АСЕ то с някъв стр комп , ( но не беше наясно изобщо с тая с-ма , аз също ) но успяха принудирелно да го
"разклатят " и на двете посоки . Тогава и сменях датчик за високсото налягане. Беше времнно добре.
Да питам ,,, АСЕ и въздушното от един модул ли се управляват ? ( BCU ) то ?
Мен ме тормози повече въздушното , но вчера ( по. това кето споменава кол. Михаил, замерихме консумация при изключен контакт . - накакви 0.02 Амп.! След което само отваряш някоя врвта, и скача на 0.5 Амп . ( !! лампа в салона НЕ свети !!! От скоро не щат да светнат като отключиш с дистанц. или отвориш врата . !) ...После затваряш вратата пада на 0.367Амп. и остава така !! Докато не прекъснеш акомулатора . даже и да го направя със заключ. с алармата ,пак остава на 0.36Амп. Трябва да прекъсна акомулатора и да го заключа без да отварям врата за да е на 0,02 амп.
Това нормално ли е ?Или д да се търси да се пускат нови кабели по предложението на Михаил?
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
... Да питам ,,, АСЕ и въздушното от един модул ли се управляват ? ( BCU ) то ?
Мен ме тормози повече въздушното , но вчера ( по. това кето споменава кол. Михаил, замерихме консумация при изключен контакт . - накакви 0.02 Амп.! След което само отваряш някоя врвта, и скача на 0.5 Амп . ( !! лампа в салона НЕ свети !!! От скоро не щат да светнат като отключиш с дистанц. или отвориш врата . !) ...После затваряш вратата пада на 0.367Амп. и остава така !! Докато не прекъснеш акомулатора . даже и да го направя със заключ. с алармата ,пак остава на 0.36Амп. Трябва да прекъсна акомулатора и да го заключа без да отварям врата за да е на 0,02 амп.
Това нормално ли е ?Или д да се търси да се пускат нови кабели по предложението на Михаил?
- Две различни с-ми са, със собствени сензори, но вероятно се командват от компа.
- Консумацията на ток продължава около 10 мин. след гасене на мотора.
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
ABS и вздушното се управляват от един модул - SLABS, намира се зад жабката.
BCU-то е за врати, седалки, прозорци, чистачки, аларма и още една камара дреболии, работи заедно с електрониката в бушонерата под волана за повечето неща които искат превключване. БЦУ-то също е зад жабката.
ACE системата си има отделен контролен модул (пак зад жабката)
При Михаил, проблема се изразяваше (освен утечката и паданаето на акумулатора) с отчетливо доловимо цъкане на реле в бушониерата дето е при двигателя - след като се изгаси, на равни интервали от по 30-40с се чуваше 'цъкане' . Оказа се главното реле за АЦЕ модула. Модула се опитваше да си прекъсне главното захранване, но веднага нещо го "будеше" и пак подаваше (+) на релето - и така на всеки 30-40с ... При изваждане на релето, и слагането му обратно, цъкането спираше и утечката изчезваше ...
За плафоните в купето, има няколко вариянта къде може да е проблема. Или БЦУ-то си мисли че има отворена врата (ако се забрави за дълго, плафоните гаснат до следващия цикъл палене-гасене-заключване-отключване). Може да има проблем с масата или контрола, да питам като превключваш шофьорския плафон (той има 3 положения, ИЗКЛ./нормално/и Постоянно). на Положение "постоянно" свети ли? Ако свети, може да огледаш куплунгите дето са зад страничния пластмасов вертикален панел в ляво при краката на шофьора. на единя има "пурпурнa" жица на която е контролнияе + за плафоните - може да са се е окислила - от там минава + с който се управяват плафоните в положение 'нормално" ...
Ако не светят изобщо - прегледай бушоните или масата ...
Нали имаш "ръководството" - във файла с конекторите C0484-13, може да прегледаш схемата в секцията "interior illumination" във файла със схемите
Във файла с конекторите има подробно описание как рабоят плафоните, кои конектори се ползват и т.н. - страница "4.166"
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Благодарно на Дамян обстойните разяснения,както винаги.
И при мен има " цъкане" в кутията с релета и бушони до двигателя! Само че не е на интервали а постоянно жужене по скоро./ и без контакт от ключа/ ! Плафониерата светва само на положение постоянно . Не знам сменяха ми датчик на кол. вал последно и от тогава забелязах че не светва при отключване или отваряне на врата. Ще отворя и тази страничната кора в краката на шофьора да погледна .
Не знаех че и там има бушони.
Колкото до консумацията на ток не съм го чакал 10 мин. ,,около 5 мин. най най много.
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Призраците в този камион се търсят с разпечатани схеми на ел. инсталацията и разпечатани страници с окабеляването и снимки на съответните конектори и мултицет. И двата .pdf - а ги има в пространството, а Дамян переодично ги пуска за общо сваляне.
Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
Свалил съм ги и даже разпечатал в по голямата си част.Остава и да намеря време да се човъркаме , ама те задачите все се увеличават
а не намаляват. .. Между впрочем вчера лампата за АСЕ то изгасна и се клатушках около 5 км , след обратен завой светна и клатенето спря!
Странното е че се чува доста хлопане ,/по скоро тупкане като скъсан тампон!/ от задна част .Мисля че има нещо хлабаво и по окачването.
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
От: Система за стабилност в завой за Диско TD5 ACE
То много тръби ,, кои са за смяна ! Примерно от разпредел. блок тръгват метални и стават с маркучи / кербовани / накрая !?
Интересно е как са изгнили,, да не пускат от уплътнения и връзки? Сменял съм такива маркучи /при майстор за хидр. маркучи / когато ги бях скъсал преди време.
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
Коментар