От: Пак проблеми - охладителна система Discovery 300TDI
Гарнитурите с 1, 2 и 3 дупки са с различни дебелини. Избира се правилната гарнитура според надстърчането на буталата. Идеята е да имаш правилно отстояние между буталата и главата на мотора като го стегнеш.
Отварял съм и съм затварял един и същи дизело мотор 4 пъти и 2 пъти съм му правил основен ремонт докато не направих нещата както ги пише по книгите, а не както всеки ми даваше акъл (ама т'ва е малко частен случай 'щото имаше много тунинг по мотора). Та мойте 5 стотинки по въпроса - щом и блока, и главата имат кривина на едно и също място бих ги пуснал и двете на шлайф. Повече играчка е, обаче си връзваш гащите, че до година няма да имаш същият проблем. Пък и като занесеш блока и главата при шлайфистите ще могат да проверят за пукнатини и да си спокоен, че всичко е здраво. А стигнеш ли до там - направо и коляновият вал да го премерят и ако е необходимо - шлайфане и ремонтен размер лагери. Ако нещата се направят както трябва дълго време няма да имаш проблеми с мотора.
Глава се шлайфа след всяко стягане и работа. Щото при самото стягане може да се изметне леко. Иначе за главата няма какво да те притеснява шлайфането освен ако не са много близо каналите за антифриза или всмукателните/изпускателните портове. Все пак е плоска
. Само трябва след шлайфане да се мери "надстърчането" на клапаните - и за него се дават граници в които е приемливо. Корегира се с вкопаване на клапаните или със шлайфане на челата на клапаните (второто май не е особенно препоръчително).
Ако шлайфането на блока те притеснява да не доведе до голямо надстърчане на буталата - има лек. Ремонтните размери бутала са по-ниски за да могат да компенсират износването на блока. Или поне така е при VW, но силно ме съмнява при тоя мотор да не е така.
Гарнитурите с 1, 2 и 3 дупки са с различни дебелини. Избира се правилната гарнитура според надстърчането на буталата. Идеята е да имаш правилно отстояние между буталата и главата на мотора като го стегнеш.
Отварял съм и съм затварял един и същи дизело мотор 4 пъти и 2 пъти съм му правил основен ремонт докато не направих нещата както ги пише по книгите, а не както всеки ми даваше акъл (ама т'ва е малко частен случай 'щото имаше много тунинг по мотора). Та мойте 5 стотинки по въпроса - щом и блока, и главата имат кривина на едно и също място бих ги пуснал и двете на шлайф. Повече играчка е, обаче си връзваш гащите, че до година няма да имаш същият проблем. Пък и като занесеш блока и главата при шлайфистите ще могат да проверят за пукнатини и да си спокоен, че всичко е здраво. А стигнеш ли до там - направо и коляновият вал да го премерят и ако е необходимо - шлайфане и ремонтен размер лагери. Ако нещата се направят както трябва дълго време няма да имаш проблеми с мотора.
Глава се шлайфа след всяко стягане и работа. Щото при самото стягане може да се изметне леко. Иначе за главата няма какво да те притеснява шлайфането освен ако не са много близо каналите за антифриза или всмукателните/изпускателните портове. Все пак е плоска

Ако шлайфането на блока те притеснява да не доведе до голямо надстърчане на буталата - има лек. Ремонтните размери бутала са по-ниски за да могат да компенсират износването на блока. Или поне така е при VW, но силно ме съмнява при тоя мотор да не е така.
Коментар