От: Течаща горивна помпа на Range Rover p38 2.5DSE
Тази помпа най често протича от гарнитурата между ''плочката'' (частта с електрониката отгоре на помпата) и механичната част.Хубаво измиване на ГНП и установяване дали теча е от там.Ако е така се купува рем.к-кт, по номер на ГНП,има го в Елит Кар,Ауто плюс,предполагам и на доста други места.За самата смяна: помпата не се сваля,сваля се всмукателния колектор.После бележите на какво положение се намира плочката спрямо долната част(на 4 от болтовете отворите през които минават са елипсовидни,посредством местене на плочката напред-назад се определя количеството гориво.)Имайте предвид,че въпреки че ще бележите,ще се наложи да се настрои количеството с диагностика.След това се отвиват болтовете,плочката е от две части,отвивате всички болтове,които виждате отгоре.Проблем ще има с единия,които е със специална глава.Малко хамалско,но аз го отвивам с вложка 7 като леко я набия на него,после сменявам целия болт.Вадите плочката леко,отдолу на нея има една малка пишка,дето после трябва да влезне на същото място.Извадена отвън я почиствате хубаво,сменявате всички уплътнения,като от к-кта ще ви останат някои те за самата помпа,но аз поне не виждам смисъл да се сменяват,ако няма проблем с тях.След това по обратния ред- сглобяване.Четирите болта с разширени отвори стягате,после съвсем малко охлабвате,като плочката е постаена на направения белег.Центровка-на диагностика на празен ход,загрял мотор,без клима и други консуматори,подаваното гориво трябва да бъде нагласено на 4мг/удар.Не знам защо,но при намаляване на тази стойност,помпата подава повече гориво,при увелиучаване на стойността,то намалява.Как става-при леко охлабени болтове,се почуква съвсем по малко плочката-назад към купето стойността намалява-6-5-4-3-2 мг/удар а на обратно се увеличава.От завода излиза мисля на 6,но ако оставите на 6,няма да върви.Оптимално според мен е на 4,а на 2 чувството е като с чип,но и харчи доволно.ВАЖНО: местете я много по малко,ако я преместите много към купето,двигателя влиза сам в критични обороти.На обратно не е опасно,просто няма да може да го форсирате.За топлия старт на ТДС: колегата е имал проблем и с него.Както отбеляза колега по горе,може да е от верига,но може и да е от теча на помпата.Как се разбира.Хубаво загрял ДВГ,гасите и веднага опитвате да запалите,без да чакате.Ако запали,е от теч на гориво,ако не-от верига.Когато е от верига,може да се коригира предверението,понякога се спасява временно положението.
Успех с ремонтите и да кажа,че всичко написано е от личен опит на лични автомобили.
Не съм ''майстор'' така че може не всичко написано да е точно.
Съобщение от модератор:
Моля, напишете си в профила от къде сте.
Прочетохте ли това...ЦЪК
Тази помпа най често протича от гарнитурата между ''плочката'' (частта с електрониката отгоре на помпата) и механичната част.Хубаво измиване на ГНП и установяване дали теча е от там.Ако е така се купува рем.к-кт, по номер на ГНП,има го в Елит Кар,Ауто плюс,предполагам и на доста други места.За самата смяна: помпата не се сваля,сваля се всмукателния колектор.После бележите на какво положение се намира плочката спрямо долната част(на 4 от болтовете отворите през които минават са елипсовидни,посредством местене на плочката напред-назад се определя количеството гориво.)Имайте предвид,че въпреки че ще бележите,ще се наложи да се настрои количеството с диагностика.След това се отвиват болтовете,плочката е от две части,отвивате всички болтове,които виждате отгоре.Проблем ще има с единия,които е със специална глава.Малко хамалско,но аз го отвивам с вложка 7 като леко я набия на него,после сменявам целия болт.Вадите плочката леко,отдолу на нея има една малка пишка,дето после трябва да влезне на същото място.Извадена отвън я почиствате хубаво,сменявате всички уплътнения,като от к-кта ще ви останат някои те за самата помпа,но аз поне не виждам смисъл да се сменяват,ако няма проблем с тях.След това по обратния ред- сглобяване.Четирите болта с разширени отвори стягате,после съвсем малко охлабвате,като плочката е постаена на направения белег.Центровка-на диагностика на празен ход,загрял мотор,без клима и други консуматори,подаваното гориво трябва да бъде нагласено на 4мг/удар.Не знам защо,но при намаляване на тази стойност,помпата подава повече гориво,при увелиучаване на стойността,то намалява.Как става-при леко охлабени болтове,се почуква съвсем по малко плочката-назад към купето стойността намалява-6-5-4-3-2 мг/удар а на обратно се увеличава.От завода излиза мисля на 6,но ако оставите на 6,няма да върви.Оптимално според мен е на 4,а на 2 чувството е като с чип,но и харчи доволно.ВАЖНО: местете я много по малко,ако я преместите много към купето,двигателя влиза сам в критични обороти.На обратно не е опасно,просто няма да може да го форсирате.За топлия старт на ТДС: колегата е имал проблем и с него.Както отбеляза колега по горе,може да е от верига,но може и да е от теча на помпата.Как се разбира.Хубаво загрял ДВГ,гасите и веднага опитвате да запалите,без да чакате.Ако запали,е от теч на гориво,ако не-от верига.Когато е от верига,може да се коригира предверението,понякога се спасява временно положението.
Успех с ремонтите и да кажа,че всичко написано е от личен опит на лични автомобили.
Не съм ''майстор'' така че може не всичко написано да е точно.
Съобщение от модератор:
Моля, напишете си в профила от къде сте.
Прочетохте ли това...ЦЪК


Коментар