Уважаеми колеги,
помогнете на лакомия за игра с играчката, но и с габровска душица калпазанин
да не изхарчи нахалост 350паунда.
Намерих това в сайта на небеизвестният изпразвач на джобове и така ми светнаха "фаровете", че не се седи около мене.

Ashcroft LT230 ATB Diff
We are very pleased to offer an automatic torque biasing centre differential for the LT230T.
A little background on the LT230 centre diff. The centre diff is there to allow the props to turn at different speeds when cornering
to stop drivetrain wind up. The speed difference is quite small and the centre diff gears are only designed to cope with these low speeds.
If you are Off Road on snow or ice and you get wheelspin from one front wheel, what will happen is the rear prop will not be moving, the
front will thus be going double speed, this means the small centre diff gears will be spinning like fury and after a matter of only a few
seconds the planet gears will friction weld to the cross pins and the gears will fail etc. Of course in this situation the centre diff
should be locked to avoid failure.
There are instances when it's not convenient to keep the diff locked or to constantly lock and unlock the diff as the available traction
dictates, i.e, when racing fast on a low traction surface, the vehicle will not handle well when locked but is likely to wheel spin when
unlocked.
Another example of where the ATB would help would be when rapidly changing from high to low traction surfaces, i.e. when driving on snow
or ice,
In both of these examples the ATB will limit the amount the difference in propshaft speed and transfer torque to the axle with traction.
The two big advantages are increased traction when unlocked and eliminating the weakness of the stock unlocked centre diff.
Note the ATB centre can still be locked like the stock unit when required, locking the diff is still advised when prolonged wheel spin
is anticipated.
When an ATB is ordered to be built within a rebuilt LT230 the price will be reduced to ? 300.
Price: ?345.00
Product Code: LT230ATB
Свободен превод на горното, надявам се да е верен по смисъл:
Централният диференциал служи да позволи на карданите да се движат с различна скорост при завиване, за да се намали усилието за усукване на трансмисията.
Разликата в скоростите на въртене на карданите са достатъчно малки и зъбните колела на централния диференциал са проектирани да работят с тези малки скорости.
Ако караш по сняг и лед и едното предно колело забуксува, в следствие на работата на диференциала задният кардан ще спре напълно, а предният ще се върти с
удвоена скорост. В резултат на това, малките зъбни колела на централния диференциал ще се въртят с бясна скорост и след сравнително кратко време, планетното
колело може да се завари от триенето си в кръстачката и предавката ще се повреди и т.н.
Разбира се, че в тази ситуация, блокирането на централния диференциал ще предотврати повредите.
Има случаи, при които не е удачно да държим раздатката блокирана, или постоянно да я включваме и изключваме, в зависимост от пътните(безпътните) условия.
Например, при движение по хлъзгав терен, автомобилът няма да се управлява добре при включен блокаж на раздатката, но при изключен блокаж е възможно буксуване...
Друг пример, къде АТВ може да бъде от полза е при бърза и честа смяна на участъци с високо и ниско сцепление(точно като повечето наши пътища през зимата).
И в двата посочени примера, АТВ ще намали разликата в скоростите на двата кардана и ще прехвърли въртящ момент към моста с по-добро сцепление.
Двете големи предимства са, че ще се използва рационално въртящият момент при неблокирана раздатка и че ще се елиминират слабостите на незаключената
стандартна раздатка.
Трябва да се отбележи, че АТВ може да бъде блокирана също като стандартната раздатка при необходимост. Заключването на раздатката е за предпочитане,
ако се кара продължително време по хлъзгав терен.
Тук възникна лек спор доколко има смисъл това, като някой от колегите твърдят, че си е направо "лоша идея"...
Моля помагайте!
помогнете на лакомия за игра с играчката, но и с габровска душица калпазанин

Намерих това в сайта на небеизвестният изпразвач на джобове и така ми светнаха "фаровете", че не се седи около мене.

Ashcroft LT230 ATB Diff
We are very pleased to offer an automatic torque biasing centre differential for the LT230T.
A little background on the LT230 centre diff. The centre diff is there to allow the props to turn at different speeds when cornering
to stop drivetrain wind up. The speed difference is quite small and the centre diff gears are only designed to cope with these low speeds.
If you are Off Road on snow or ice and you get wheelspin from one front wheel, what will happen is the rear prop will not be moving, the
front will thus be going double speed, this means the small centre diff gears will be spinning like fury and after a matter of only a few
seconds the planet gears will friction weld to the cross pins and the gears will fail etc. Of course in this situation the centre diff
should be locked to avoid failure.
There are instances when it's not convenient to keep the diff locked or to constantly lock and unlock the diff as the available traction
dictates, i.e, when racing fast on a low traction surface, the vehicle will not handle well when locked but is likely to wheel spin when
unlocked.
Another example of where the ATB would help would be when rapidly changing from high to low traction surfaces, i.e. when driving on snow
or ice,
In both of these examples the ATB will limit the amount the difference in propshaft speed and transfer torque to the axle with traction.
The two big advantages are increased traction when unlocked and eliminating the weakness of the stock unlocked centre diff.
Note the ATB centre can still be locked like the stock unit when required, locking the diff is still advised when prolonged wheel spin
is anticipated.
When an ATB is ordered to be built within a rebuilt LT230 the price will be reduced to ? 300.
Price: ?345.00
Product Code: LT230ATB
Свободен превод на горното, надявам се да е верен по смисъл:
Централният диференциал служи да позволи на карданите да се движат с различна скорост при завиване, за да се намали усилието за усукване на трансмисията.
Разликата в скоростите на въртене на карданите са достатъчно малки и зъбните колела на централния диференциал са проектирани да работят с тези малки скорости.
Ако караш по сняг и лед и едното предно колело забуксува, в следствие на работата на диференциала задният кардан ще спре напълно, а предният ще се върти с
удвоена скорост. В резултат на това, малките зъбни колела на централния диференциал ще се въртят с бясна скорост и след сравнително кратко време, планетното
колело може да се завари от триенето си в кръстачката и предавката ще се повреди и т.н.
Разбира се, че в тази ситуация, блокирането на централния диференциал ще предотврати повредите.
Има случаи, при които не е удачно да държим раздатката блокирана, или постоянно да я включваме и изключваме, в зависимост от пътните(безпътните) условия.
Например, при движение по хлъзгав терен, автомобилът няма да се управлява добре при включен блокаж на раздатката, но при изключен блокаж е възможно буксуване...
Друг пример, къде АТВ може да бъде от полза е при бърза и честа смяна на участъци с високо и ниско сцепление(точно като повечето наши пътища през зимата).
И в двата посочени примера, АТВ ще намали разликата в скоростите на двата кардана и ще прехвърли въртящ момент към моста с по-добро сцепление.
Двете големи предимства са, че ще се използва рационално въртящият момент при неблокирана раздатка и че ще се елиминират слабостите на незаключената
стандартна раздатка.
Трябва да се отбележи, че АТВ може да бъде блокирана също като стандартната раздатка при необходимост. Заключването на раздатката е за предпочитане,
ако се кара продължително време по хлъзгав терен.
Тук възникна лек спор доколко има смисъл това, като някой от колегите твърдят, че си е направо "лоша идея"...
Моля помагайте!

Коментар