Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

    Уважаеми колеги,
    помогнете на лакомия за игра с играчката, но и с габровска душица калпазанин да не изхарчи нахалост 350паунда.
    Намерих това в сайта на небеизвестният изпразвач на джобове и така ми светнаха "фаровете", че не се седи около мене.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:LT230_ATB1.JPG
Прегледи:1
Размер:11.1 КБ
ID:6009478

    Ashcroft LT230 ATB Diff
    We are very pleased to offer an automatic torque biasing centre differential for the LT230T.
    A little background on the LT230 centre diff. The centre diff is there to allow the props to turn at different speeds when cornering
    to stop drivetrain wind up. The speed difference is quite small and the centre diff gears are only designed to cope with these low speeds.
    If you are Off Road on snow or ice and you get wheelspin from one front wheel, what will happen is the rear prop will not be moving, the
    front will thus be going double speed, this means the small centre diff gears will be spinning like fury and after a matter of only a few
    seconds the planet gears will friction weld to the cross pins and the gears will fail etc. Of course in this situation the centre diff
    should be locked to avoid failure.


    There are instances when it's not convenient to keep the diff locked or to constantly lock and unlock the diff as the available traction
    dictates, i.e, when racing fast on a low traction surface, the vehicle will not handle well when locked but is likely to wheel spin when
    unlocked.
    Another example of where the ATB would help would be when rapidly changing from high to low traction surfaces, i.e. when driving on snow
    or ice,
    In both of these examples the ATB will limit the amount the difference in propshaft speed and transfer torque to the axle with traction.
    The two big advantages are increased traction when unlocked and eliminating the weakness of the stock unlocked centre diff.
    Note the ATB centre can still be locked like the stock unit when required, locking the diff is still advised when prolonged wheel spin
    is anticipated.
    When an ATB is ordered to be built within a rebuilt LT230 the price will be reduced to ? 300.
    Price: ?345.00
    Product Code: LT230ATB


    Свободен превод на горното, надявам се да е верен по смисъл:
    Централният диференциал служи да позволи на карданите да се движат с различна скорост при завиване, за да се намали усилието за усукване на трансмисията.
    Разликата в скоростите на въртене на карданите са достатъчно малки и зъбните колела на централния диференциал са проектирани да работят с тези малки скорости.
    Ако караш по сняг и лед и едното предно колело забуксува, в следствие на работата на диференциала задният кардан ще спре напълно, а предният ще се върти с
    удвоена скорост. В резултат на това, малките зъбни колела на централния диференциал ще се въртят с бясна скорост и след сравнително кратко време, планетното
    колело може да се завари от триенето си в кръстачката и предавката ще се повреди и т.н.
    Разбира се, че в тази ситуация, блокирането на централния диференциал ще предотврати повредите.
    Има случаи, при които не е удачно да държим раздатката блокирана, или постоянно да я включваме и изключваме, в зависимост от пътните(безпътните) условия.
    Например, при движение по хлъзгав терен, автомобилът няма да се управлява добре при включен блокаж на раздатката, но при изключен блокаж е възможно буксуване...
    Друг пример, къде АТВ може да бъде от полза е при бърза и честа смяна на участъци с високо и ниско сцепление(точно като повечето наши пътища през зимата).
    И в двата посочени примера, АТВ ще намали разликата в скоростите на двата кардана и ще прехвърли въртящ момент към моста с по-добро сцепление.
    Двете големи предимства са, че ще се използва рационално въртящият момент при неблокирана раздатка и че ще се елиминират слабостите на незаключената
    стандартна раздатка.
    Трябва да се отбележи, че АТВ може да бъде блокирана също като стандартната раздатка при необходимост. Заключването на раздатката е за предпочитане,
    ако се кара продължително време по хлъзгав терен.

    Тук възникна лек спор доколко има смисъл това, като някой от колегите твърдят, че си е направо "лоша идея"...
    Моля помагайте!
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-04-13, 08:00.

  • #2
    От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

    Някой трябва да пробва, за да даде инфо от първа ръка. Тази играчка Ашкрофт я продават от скоро. Преди се предлагаше само Quaife за около 1000 паунда и не вярвам някой тук да има мнение от първа ръка. Идеята е сходна с Borg Warner раздатката, която е с диференциал и с виско муфа, но реализацията е различна. Много сме спорили коя раздатка е по-добра и за какво, твърд отговор още няма. Borg Warner-а поднася по много специфичен начин в ралиджийските завои, но предполагам, че този ефект няма да го има при ATB касетата.

    Следващата стъпка е слагане на ATB касета на задния мост и цената набъбва с още толкова...

    Нека ако някой се реши и сложи тази касета да даде лични мнения.

    Коментар


    • #3
      От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

      Мисля,че това е едно от последните неща които трябват.При положение че има Борг-Уорнър за половината пари,спокойно могат да се вложат в усилване на мостове,блокажи или гуми дори.По-скоро би имало приложение за спортни цели,но всеки си знае.
      M.P.

      Коментар


      • #4
        От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

        Благодаря за отговорите, колеги!
        Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
        Следващата стъпка е слагане на ATB касета на задния мост и цената набъбва с още толкова...
        За предния и задния мост нямам съмнения, че трябва да се слагат само твърди блокажи, които да си ги включвам само когато пожелая. За предния мост си е малко спорен въпрос, дали въобще да се слага блокаж, ама не това ме човърка сега...
        Хубавото на новата джаджа е, че сменяш с един удар доста неща по раздатката и така или иначе при ремонт си ги даваш част от тия пари. Само ако имаше начин да се принуди да не се самоблокира, нямаше да се замислям въобще... Може би правилният начин е да се пита производителя за минусите на такъв вид заключване, щото за плюсовете са си доста словохотливи.
        Интересно какво биха казали за продължително движение по хлъзгав терен и с голям страничен наклон... Дали това самоблокиране няма да изиграе лоша шега. И дали ще се самоблокира раздатката при този случай?

        Първоначално публикуван от Chico Преглед на мнение
        Мисля,че това е едно от последните неща които трябват.При положение че има Борг-Уорнър за половината пари,спокойно могат да се вложат в усилване на мостове,блокажи или гуми дори.По-скоро би имало приложение за спортни цели,но всеки си знае.
        Те парите за гуми и блокажи на мостовете, както и за усилване на мостовете са си по друга графа - "неизбежни разходи". То ако не си направиш от джипката нещо, което като го видят нормалните хора, да се кръстят и плюят през рамо, а после да имат кошмари с него......ми тогава вместо джипка по-добре си купи СУВ-че, хем престижно, хем става за леки разходки по черно... Хем по-иефтинко излиза
        Борг-Уорнъра нещо не ми е присърце, може и да не съм прав, но предпочитам моята си раздатка.
        Според човек, чието мнение ценя, смяната на кръстачката на междинния диф с усилена такава и използването на масло за високи температури примерно 75W-140 би спасило раздатката не по-зле от предлаганата джаджа и по този начин проблемът със заваряването на планетното колело за кръстачката се решава. Остава само асистанса при бърза смяна на условията.

        То, че едва ли има хора с личен опит с тази нова измишльотина е нормално, ама по-добре да се разчепка въпроса, отколкото да се правят проби. По-евтино илзлазя някак.
        Последно редактирано от dido_ig; 09-04-13, 12:10. Причина: допълнение + правопис :-( + гадна грешка

        Коментар


        • #5
          От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

          Аз имам личен опит, преди година горе-долу си закупих такъв от QUAIFE . Карах с него на Трявна 2012г. в голямата кал ефект според мен нямаше и се наложи да блокирам междинния диф. След още няколко седмици при тестове на нов мотор се чу гадно виене от раздатката и се наложи разглобяване. Резултата от проверката показа , че дифа се е заварил след прегряване целия беше син. Започнах дълга и тежка кореспонденция с момчетата от острова като първо казаха че съм го карал без масло , после видяха че не им минава номера и предложиха да ми пратят нов срещу заплащане на половината цена , след като реагирах остро се съгласиха да ми пратят безплатно нов но след една година. Е , сега мина една година ще видя дали ще ме огрее. Моето мнение е че за разходки и траялни изпълнения трябва да се блокира междинния диф. Иначе всичко свършва.
          Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
          Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

          Коментар


          • #6
            От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

            Първоначално публикуван от dido_ig Преглед на мнение

            Борг-Уорнъра нещо не ми е присърце, може и да не съм прав, но предпочитам моята си раздатка.
            .
            Не искаш Борг Уорнър, а искаш твоята раздатка да работи като Борг Уорнър?
            Между другото, за мен Борг Уорнъра е по-добрата раздатка.
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • #7
              От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

              Благодаря за мненията Ви, колеги!
              Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
              Аз имам личен опит, преди година горе-долу си закупих такъв от QUAIFE . Карах с него на Трявна 2012г. в голямата кал ефект според мен нямаше и се наложи да блокирам междинния диф. След още няколко седмици при тестове на нов мотор се чу гадно виене от раздатката и се наложи разглобяване. Резултата от проверката показа , че дифа се е заварил след прегряване целия беше син. Започнах дълга и тежка кореспонденция с момчетата от острова като първо казаха че съм го карал без масло , после видяха че не им минава номера и предложиха да ми пратят нов срещу заплащане на половината цена , след като реагирах остро се съгласиха да ми пратят безплатно нов но след една година. Е , сега мина една година ще видя дали ще ме огрее. Моето мнение е че за разходки и траялни изпълнения трябва да се блокира междинния диф. Иначе всичко свършва.
              Съжалявам, за лошия опит с такъв вид блокировка. Аз не съм сигурен, че това на QUAIFE и на Ashcroft работят по един и същ начин. Съдейки по това, че Ashcroft продават и QUAIFE АТВ LSD и Ashcroft АТВ LSD за блокиране на диференциалите и твърдят, че са различни. Предполагам същото може да се каже и за раздатката. Описанието, което дават за работата на АТВ LSD за дифовете на мостовете не ми се връзва с описанието за работата на АТВ на раздатката, така че логиката ми може да е за у канала... За жалост не съм намерил нищо за това, какво представлява LT230 АТВ Diff.

              Мисля, че при твоя случай става въпрос за фабричен дефект, който се е проявил едва при натоварване. В подкрепа на твърдението ми е и факта, че са се съгласили да ти я заменят, макар и с година закъснение. Доколкото им знам отношението към нас, ако имаха дори и грам съмнение, че проблемът е в следствие на твои грешки, никога нямаше да се съгласят на размяна без пари.

              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
              Не искаш Борг Уорнър, а искаш твоята раздатка да работи като Борг Уорнър?
              Между другото, за мен Борг Уорнъра е по-добрата раздатка.
              Не точно като Борг Уорнър, само отчасти.
              Нямам съмнение, че доста хора тук предпочитат Борг Уорнър пред LT230. То и повечето ми познати, да не кажа всичките, предпочитат руси... аз пък харесвам червенокоси...
              Сега сериозно. При нови раздатки, нямам съмнение коя е по-добрата и това не е предпочитаната от мен . За стара виско история обаче, не ми се говори въобще. Единственото виско нещо на моето Диксо биде изхвърлено веднага, без да ми пука дали въобще работи. В последствие се оказа дефектно...
              Аз нямам намерение да ходя по състезания, нямам такъв бюджет и нямам интерес към това. Не бих си купил нова раздатка, а стара Борг Уорнър, на която може да и е взет акъла от тормоз не ми се иска да купувам. Така или иначе, ако я купя ще трябва да я ремонтирам, преди да я сложа, а ремонтите на това нещо май са скъпи и сложни... Затова съм се фокусирал върху другата.

              Джипката си я правя за лов и разходки и понеже мразя да разчитам на случайности, ще подменя почти всичко в старата ми раздатка, при това ще сложа усилени части, където се предлагат. Не ми харесва това, което се говори за слабостите на LT230 и бих искал да ги сведа до минимум. Та в тази светлина ми се стори интересна тая джаджа. Мен ме блазни, при тоя блокаж, че можеш да си го блокираш и ръчно, а АТВ е само за случаите, когато не си блокирал раздатката. Ако можеше да му се забрани да се блокира сам, сигурно щях да го поръчам веднага.
              Ще потърся съвет от производителя, но предположих, че може да интересно и на други хора от форума.
              Последно редактирано от dido_ig; 10-04-13, 02:08.

              Коментар


              • #8
                От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                Ми то щом всичко ще се прави - пробвай как е с всички екстри,ма май за парите за блокажа ще вземеш рециклиран Борг.Според мен блокажа на Л230,си е достатъчен особено ако се включва по-често,в смисъл не оставяш раздатката да боксува без да е включен.
                M.P.

                Коментар


                • #9
                  От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                  Благодаря за мненията и благодаря на г-н Петракиев за добавената снимка. Взимам си бележка и ще се постарая да съм по-коректен за в бъдеще.
                  Явно няма положителни мнения за автоматичното блокиране на LT230. Предвид цената и мненията на колегите, вероятно ще пропусна това "удоволствие" и ще карам с високотемпературно масло и ще се старая да внимавам.
                  Карах нов Дефендър 90 от 2005година, в продължение на 7 години и въобще не съм се замислял за разни проблеми с раздатката му. Понеже не беше с кални куми, си буксуваше на воля и не е имал проблеми с това. Наистина, между Дефендър и Дискавъри има доста разлики в трансмисията. Не бих се учудил и раздатката на Дефендъра да е направена както трябва, за разлика от тази на Диското.
                  Малко съм изненадан от тоталната подкрепа за раздатката Борг-Уорнър и ще помисля сериозно в тази насока. Доколкото намерих информация, има поне 4 вида - 2 за RR класик и 2 за RR Р38. Предполагам, че тази от Р38 за автомаична СК не се брои, понеже моето Диско е ръчка.
                  Би ли споделил , някой който е запознат, дали има такава раздатка, която става за Диско1 1998г 300TDI без да се налага да се преправя нещо сериозно по нея или по СК на Диското?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                    Раздатките се сменят безгрижно на всякакви модели и всякакви комбинации с изключение на много ранния Класик, но там няма как да ги объркаш. Кутията и раздатката са неделими. Разликата в раздатките на Дифендър и Диско е само в предавателното число на бързите.
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                      Раздатките се сменят безгрижно на всякакви модели и всякакви комбинации с изключение на много ранния Класик, но там няма как да ги объркаш. Кутията и раздатката са неделими. Разликата в раздатките на Дифендър и Диско е само в предавателното число на бързите.
                      Благодаря ти, че споделяш опита си! Нямам предвид само в тази тема, а въобще.
                      Що се отнася до разликите Диско - Дефендър... то и аз трябва да докарам моята раздатка до 1.41, че с големите гуми хептен умря лебеда, но като сравнявам Диското с Дефендъра, откривам разни неща, дето не мога да разбера защо са ги направили така при Диското. Веднага се сещам за кормилния демпфер. Какво им пречеше да го сложат отпред и при Диското. Освен това захващането на кормилната щанга към кутията, защо са го направили различно? Сигурно има и други неща, но ще се сетя за тях един бог знае кога. Затова изразих съмнение, че може и раздатките да са им направени различно, не конструктивно, ами с по-добри материали например. Иначе не мога да си обясня как при Диското има проблем при буксуване, а Дефендъра като го забих на заден в една пряспа си го включих на първа бърза и слязох да му помагам с разриване и бутане и така си буксува доста време, а проблем никакъв. Може пък маслото му да е било наистина хубаво, не знам какво слагат от Фото Мое в раздатките на новите(гаранционните) Дефендри. Може и да съм му блокирал раздатката преди да сляза, но не помня да съм го правил. Да си призная, скоро научих, че при LT230 буксуването с незаключена раздатка води до проблем.
                      Никъде не написах, че АТВ е съкращение от Automatic Torque Biasing. В описанието на АТВ за преден и заден диференциал, от Ашкрофт пишат, че АТВ всъщност е усъвършенстван Torsen T1. Решили са проблема при липсата на сцепление на двете колела от 1 мост и са го направили по-добър конструктивно. Като главен плюс пред другите LSD и пред твърдите блокажи, изтъкват, че този блокаж позволява двете колелета да се движат с различни скорости, а АТВ изравнява въртящият момент, подаван в двете посоки.
                      В същност то това го пише в свободния превод дето съм постнал, ама няма кой да мисли като пише
                      . При това положение, мисля може да се каже, че няма нищо общо между твърдия блокаж и АТВ. Просто втория не блокира нищо, само предава въртящия момент към все още зацепения мост.
                      Почвам да си мисля, дали колегата Р2Р не е прав, като каза за такава касета и за диференциалите. Поне за предния, май е по-добре от твърд блокаж...
                      Само си представям с 3 автоматични блокажа и да му сменя СК с автоматична такава, темпомат и няколко камерки и само му посочвам прасетата и жипа да си ги гони сам, докато аз си дремуцам на задната седалка - кеффф.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                        С 3 блокажа дето са с характер, въобще няма да стигнеш до гората. Ще се пребиеш сигурно и безгрижно още на първия заледен завой. Сложи в междинния диф яката кръстачка, в задния един еврейски локер и ще се видиш в джип.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                          Никога не бих сложил самоблокиращ диференциал на преден мост. На хлъзгави завои ще изхвърля предницата, а на страничен наклон ще носи по наклона. И в двата случая е по-добре предницата да няма сцепление и да буксува задницата. Но това са само теории, захранени от практически наблюдения. Слагай и споделяй опит.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                            Раздатките се сменят безгрижно на всякакви модели и всякакви комбинации с изключение на много ранния Класик, но там няма как да ги объркаш. Кутията и раздатката са неделими. Разликата в раздатките на Дифендър и Диско е само в предавателното число на бързите.
                            Май на П38 раздатката не става за другите,щото дифовете са от другата страна,ама може и да греша?
                            M.P.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ashcroft LT230 ATB Diff или автоматично блокиране за LT230

                              Отново благодаря за отговорите, колеги. И да не забравя Chiko, kokocholi, PETER PETRAKIEV, P2P, rusev, targa, моля не забравяйте като се срещнем някога да ме хванете за шията(доколкото въобще има такова нещо при мене ) и да стискате здраво докато не си получите почерпката, било то каса бира, буре с вино или кашон уиски. Не за друго, ама нали от евреин пари и от комунист власт... бих добавил и от габровска душица - почерпка...

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              С 3 блокажа дето са с характер, въобще няма да стигнеш до гората. Ще се пребиеш сигурно и безгрижно още на първия заледен завой.
                              Това го написа, сигурен съм, само щото завидя за автоматичната гоначка за прсета. Ей зарад тая завист няа прогрес у нас на!

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              Сложи в междинния диф яката кръстачка, в задния един еврейски локер и ще се видиш в джип.
                              Поначало бях решил да сменя кръстачката, всички лагери и малките зъбни колеленца на междинния диф, входящото зъбно колело с разпробито такова, да променя предавателното съотношение на 1.410 заради големите гуми и всички гарнитури. Мисля да сложа и картер за по-голям капацитет на маслото и по-добро охлаждане и да я пълня със 75W-140.
                              За дифовете, мисля да сменя пиньон и корона с такива с по-малко на брой и по-големи зъби, но със същото предавателно число, да им монтирам притискач и да им сложа твърди блокажи от Ашкрофт. За в бъдеще мъдрим с едни приятели и портални редуктори, само че не бързам с тях щото ептен ми отъне джебът за игра с играчката. Просто порталните редуктори ще искат 35 инчови гуми, други джанти, ще им сложа HD полуоски и вероятно регулиране на налягането на гумите... Както вървят нещата ще купя от Италия някоя барака с V8 мотор за донор, щото това 300TDI ми е малко мудно... Абе офроуда в пълната му красота

                              Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                              Никога не бих сложил самоблокиращ диференциал на преден мост. На хлъзгави завои ще изхвърля предницата, а на страничен наклон ще носи по наклона. И в двата случая е по-добре предницата да няма сцепление и да буксува задницата. Но това са само теории, захранени от практически наблюдения. Слагай и споделяй опит.
                              и аз така! Моя опит говори същото, само дето на страничен хлъзгав наклон най-добре нищо да не буксува и никакви блокажи - само омазват работата. Май и твърдия блокаж дето мисля да го сложа отпред ще е само за показване, а ще го включвам само от дъжд на вятър, колкото да не клеяса.
                              Въпросът е дали това АТВ ще се задейства въобще или доколко ще е фактор при тези условия.
                              Последно редактирано от dido_ig; 11-04-13, 16:22. Причина: грешки :-) или бръмбар буквояд

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X