Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

    Колеги, днес монтирах нови пружини на Диското (Д2) на Bearmach Heavy Duty BA2104 +30 мм.
    Идеята ми беше да не го лифтвам много, по-скоро да остане близо до стандартната височина, но да поеме тежеста на лебедка, металната броня и защитата на щангите. За това поръчах тези пружини, които според спецификациите трябваше да са +30 мм, но днес като ги монтирах и като спуснах джипката се уплаших. Вярно още не съм сложил лебедката, но в момента е +75 мм. Нормално ли е това? Все пак са нови пружини, предполагам ще улегнат, но колко да улегнат, 10-15 мм. Дори и аз да се кача отпред нивото пада с 10 мм не повече а аз съм 85 кг лебедката е около 40. Дали ще спадне, ще се посмачкат ли? Да не си сложа аз ъпрейтнати Pink/Brown оригинални пружини, но пусто нали бяха по 80 паунда едната а тези двете са 60. Все тънки сметки, уж за по-евтино.
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 26-03-12, 19:53. Причина: BA2104.
    LR Disco II 99 - TD5
    www.lre-bulgaria.org

  • #2
    От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Д2

    А защо точно Heavy Duty? предполагам повече от 75-80- кг няма да претоварваш. Аз като поръчвах моите ме питаха дали искам +50-75кг, което е за лебедка и защита напълно достатъчно и се водеха все още medium.
    Като ги сложа ще ти кажа какъв е бил ефекта при мен.
    Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
    LZ2РSD

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

      Оригиналните явно са ти били много смачкани. От наблюденията ми над няколко Д2 от по-ранните (1998-2000) предните пружини обикновено са смачкани между 4 и 7 см, при това обикновено различно от ляво и от дясно. Вероятно се е вдигнало точно толкова, колкото трябва - 3см, но спрямо това, което би трябвало да е нормалното ниво, а не това, което реално си имал на колата.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Д2

        Ти какви ще слагаш колега shaterhand? Те моите се водят Heavy Duty, но реално уж са Medium duty защото Rate-a им е 195 lb/in. - free length 395 mm. По спесификации на Bermach трябваше да са +30 мм а те реално са +2 inch. Сега жипката стои като пенсионер взел виагра. Иначе 40 кг лебедка, 30 кг броня и 15 кг защита - 85 кг.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:250320121074.jpg
Прегледи:1
Размер:210.0 КБ
ID:5358935Натиснете снимката за да я уголемите

Име:250320121071.jpg
Прегледи:1
Размер:183.3 КБ
ID:5358936Натиснете снимката за да я уголемите

Име:250320121072.jpg
Прегледи:1
Размер:167.0 КБ
ID:5358937
        Последно редактирано от Радослав Стефанов; 25-03-12, 17:11.
        LR Disco II 99 - TD5
        www.lre-bulgaria.org

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

          Колега stargazer - и аз си помислих, че може моите да са поомекнали, за това днес се зачетох по-подробно, оказа се че не са чак толкова омекнали, пружините ми са White/Pink стандартни за td5 с free lenght 385 mm, еднакви и от двете страни. Моите след като ги свалих са около 375-380 мм. т.е по-малко от 10 мм.
          LR Disco II 99 - TD5
          www.lre-bulgaria.org

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

            Първоначално публикуван от Радослав Стефанов Преглед на мнение
            Колега stargazer - и аз си помислих, че може моите да са поомекнали, за това днес се зачетох по-подробно, оказа се че не са чак толкова омекнали, пружините ми са White/Pink стандартни за td5 с free lenght 385 mm, еднакви и от двете страни. Моите след като ги свалих са около 375-380 мм. т.е по-малко от 10 мм.
            Да ги мериш свалени файда няма. Някъде из форума има едни снимки от смяната на моите - свалени разликата между старите и новите беше по-малко от 45мм, колкото е лифта на новите. На колата обаче, разликата беше 10 см. "Смачкването" е намалена носимоспособност на материала - като няма товар не се вижда. Огледай си противоударните тампони - тяхното състояние ще ти отговори частично на въпроса колко са ти били смачкани пружините.

            п.п. сега видях снимките, само не разбрах отзад на възглавници ли си или на пружини? Ако си с възглавници, си нямам идея какво трябва да мериш (в какво положение на задницата) за да добиеш реална представа за повдигането отпред. При мен с +45мм/+70кг отпред (все още без броня и лебедка) и +50мм/+200кг отзад колата беше абсолютно равна, мерено с ролетка на прага, но отдалеч изглеждаше леко приклекнала и не ми харесваше, така че и сложих и подложки отзад.
            Последно редактирано от stargazer; 25-03-12, 17:13.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

              Да, прав си, така е. Тампоните ми отдавна се поскъсаха, точно от това, че моста удряше много често в тях, особено след като сложих металната броня и защитата.
              Отзад съм на възглавници. Преди да сваля предните пружини мерих отпред и отзад на веждите - 805 мм. Сега е 875 мм отпред.
              Последно редактирано от Радослав Стефанов; 25-03-12, 17:19.
              LR Disco II 99 - TD5
              www.lre-bulgaria.org

              Коментар


              • #8
                75мм. е ужасно много, но е нормално, ако си сменил само предните. Обикновенно лифтването точно на дискавъри е много опасно за спирачните маркучи да надвишава над 55мм. Сега наистина, ако много са ти били пропаднали пружините е нормално, но пък лошото е, че тези 75мм. са и резултат на нарушеното разпределение на теглата в момента, това е основно, а не 30мм. отгоре на новите предни пружини. Ако съм на твое място си купувам едни и за отзад и оправям положението. Лебедката колкото и да е напред, колкото и да е тежка, няма да компенсира. А с такава денивелация на купето при посрещане на по-високи препядствия тампоните на носачите ще удрят зверски, защото няма да се движат по остта си. Ъгълът на атака е много лош така. Тия нашите дискавърита са много странни - моето преди лифта приличаше на немска овчарка, после го вдигнах, като отзад му сложих и по една подложка 8мм., за са се изравнят височините. После пък заприлича на дакел на кокили. Наложи се да сложа фланци +30мм. и вече почти прилича на нещо

                Сетих се нещо - отзад, ако не си на въздух, можеш да сложиш или полиамидни подложки на долни чашки на пружините, а най-безболезнено е да сложиш от диско 1, те са по-високи, но пък като гледам няма да компенсират, разликата не е малка, макар, че в един момент центърът на тежестта ще се премести и може всичко да си дойде на мястото

                Първоначално публикуван от Радослав Стефанов Преглед на мнение
                Да, прав си, така е. Тампоните ми отдавна се поскъсаха, точно от това, че моста удряше много често в тях, особено след като сложих металната броня и защитата.
                Отзад съм на възглавници. Преди да сваля предните пружини мерих отпред и отзад на веждите - 805 мм. Сега е 875 мм отпред.
                Понеже съм чел, преди да редактираш мнението. Според мен, ако има вариант за подложка под въздушната възглавница, можеш да направиш. Няма да ти излез не повече от 50 лева с материала и стругаря. С копчето за вдигане отзад можеш да измериш колко да са високи тези подложки. Първо да измериш възглавницата като височина откъде започваш, и когато се изравни с предницата колко е разликата във височината. Бих направил това, когато сложа лебедката, тогава ще е най-точно. 100% предницата ще пропадне и няма да е с тази зашеметяваща разлика от над 70мм.
                Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 25-03-12, 18:20.
                ТКЗС за цял живот

                http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                  Да, първо ще сложа лебедката да видим какво ще стане. Ако не ми хареса отново височината, по-скоро ще махна тези пружини и ще върна старите, но ще им сложа 25 мм подложка. Или пък ще купя оригинални ОЕМ Heavy duty - Brown/Pink за лебедка. Звучи малко малоумно това което мисля да направя, но искам да си остана около стандартната височина, иначе няма да мога да си вляза в гаража. Преди да сменя пружините с гуми 245/75/16 имам 2 см. до горна точка на вратата. Друг проблем е, че смених и амовете - 4 бр. с Terrafirma All terrain, но със стандартна височина (реално се оказаха +20 мм спрямо ориг.), а не с +2 inch-a, ако го оставя така и сложа подложки отзад на възглавниците, трябва нови амове +2 инча да купувам. Хм малко сложно стана...!
                  LR Disco II 99 - TD5
                  www.lre-bulgaria.org

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                    Първоначално публикуван от Радослав Стефанов Преглед на мнение
                    Да, първо ще сложа лебедката да видим какво ще стане. Ако не ми хареса отново височината, по-скоро ще махна тези пружини и ще върна старите, но ще им сложа 25 мм подложка. Или пък ще купя оригинални ОЕМ Heavy duty - Brown/Pink за лебедка. Звучи малко малоумно това което мисля да направя, но искам да си остана около стандартната височина, иначе няма да мога да си вляза в гаража. Преди да сменя пружините с гуми 245/75/16 имам 2 см. до горна точка на вратата. Друг проблем е, че смених и амовете - 4 бр. с Terrafirma All terrain, но със стандартна височина (реално се оказаха +20 мм спрямо ориг.), а не с +2 inch-a, ако го оставя така и сложа подложки отзад на възглавниците, трябва нови амове +2 инча да купувам. Хм малко сложно стана...!
                    Има то варианти лифт и със стандартна височина амортесьори за отзад, но както пишеш, щом ти е проблема гаража и аз бих върнал старите пружини с едни подложки. Лошото е, че вече са уморени...
                    ТКЗС за цял живот

                    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                      Ако Диското ти е с възд. възглавници, вероятно има SLS, която се контролира от компа. Повдигането на колата отпред, ако не си превишил пределното ниво на повдигане, би трябвало БК да го приеме като претоварване на багажника и да напомпи възглавниците, за да хоризонтира колата. При всяко прекалено де-хоризонтиране, сензорите пращат крайни стойности до компа и той трупа грешки. На моята такъв проблем се случи при повдиганията на колата за смяна на колелата със зимни. После настройките в Мото Пфое ми струваха 140 лв. Затова, преди такива манирулации трябва да се откачи акумулатора и да се изчакат 5 мин. преди работа. Тази пролет го спазих, смених колелата сам и нямаше никакви проблеми.
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                        Колега trapper, няма вариант за SLS без въздушни възглавници. За повдигането на колата отпред, пределно ниво и натрупване на грешки за пръв път чувам, но ми се струва, че по-скоро си имал някакъв проблем с височинен датчик или проблем с недостиг на налягане от компресора за да изравни, отколкото прекалено де-хоризонтиране. В интерес на истината, аз лично съм го вдигал, спускал, качвал и правил какво ли не из планини и гори, грешки не съм имал. Гумите и аз също сам си ги сменям, но такива грешки нямам. С кумеца Митко (dignatov) редовно и профилактично си го закачаме, но грешки там няма. Склонен съм да вярвам, че са възможни такива грешки обаче, защото самата работа на SLS е доста сложна. Не ми е оставало време да се зачета как точно работи, само данни от височинните датчици ли получава или и други данни ползва компа, например от акселометричните датчици на ACE-то, но в гората ми се е случвало в дълбок коловоз и значителна артикулация, компа да реши, че джипката трябва се повдигне и си го вдига сам.
                        Иначе в ръководството за експлоатация щеше да пише, като сменяме гуми да откачаме акумулатора, а пък дали не го пише?!
                        LR Disco II 99 - TD5
                        www.lre-bulgaria.org

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                          Когато изхвърлих и двете системи, като сложих пружини с чашки отзад и нормални стабилизиращи щанги, ми направи впечатление, че комуникацията за височина идва само от задните датчици, закачени между рамата и моста, може и да греша.
                          ТКЗС за цял живот

                          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                            Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                            Когато изхвърлих и двете системи, като сложих пружини с чашки отзад и нормални стабилизиращи щанги, ми направи впечатление, че комуникацията за височина идва само от задните датчици, закачени между рамата и моста, може и да греша.
                            ACE-а си го изхвърлил заради повреда или по някаква друга причина? Питам, понеже моят е в "авариен режим" откакто съм взел колата и реално си работи като обикновени ст. щанги, без артикулация от цилиндрите. Смених transducer-а, но без промяна. Вероятно проблемът е в някой от инерционните датчици, но няма къде да го диагностицирам (Митко няма лиценз за този модул на Rovacom-a, а на МП не ща да им слушам глупостите). Хидравлично системата е изправна. По едно време си мислех за вариант с хидравлична лебедка, като сложа нейната помпа на мястото на тази на АСЕ-а, понеже неговата е недостатъчна и като налягане и като дебит, но не стигнах до никъде с тия размисли...
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за предни пружини Bearmach на Land Rover Discovery 2 Td5

                              Първо и аз мислех така, затова закарах колата за ремонт в сервиза на МПфое. След 2 (!!!) ремонта за по 70 лв. я оправиха, без да плащам части. От краткия ми опит с Диско-2 мисля, че във форума само damyan_rm е наясно с електрониката на тази кола. Съжалявам, че работи друго и няма сервиз за диско.
                              Колкото до dignatov - закарах му тази кола за преглед преди купуването, защото имаше проблем с повдигането с копчето. Прие я за "профилактика на повдигащата система", но смени (защо ли...) някакво масло, накладки и гарнитура (която продължи да изпуска и след 3 дни я сменях пак), взе си парите (че как иначе..), но системата за повдигане си остана развалена.
                              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X