Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

    Благодаря, Димо!
    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
    ... ама по-добре не пипай, ... пак по-добре не пипай...
    То е лесно да се каже "не пипай", ама "сърце не трае", докато не счупя нещо...
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #17
      От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

      Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
      Благодаря, Димо!
      То е лесно да се каже "не пипай", ама "сърце не трае", докато не счупя нещо...
      Ако имаш запушено по някоя от тия цедки, колата ще пали трудно и помпата в резервоара ще вие яко. Ако тръгнеш да чистиш цедката на FPR-a задължително ще ти трябва нова гарнитура. Отзад пък тръбичките, които влизат в помпата са доста твърди и трудно се разкачат от бързите връзки, а и самия фланец, който държи помпата към отвора е леко капризен при обратното сглобяване.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #18
        От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

        Откакто е при мен тая кола вече мина малко повече от година. През цялото това време имаше един проблем, който не ми даваше мира - двигателя не работеше добре на ниски обороти, изразено в значителни вибрации на празен ход и доста трудно поемане при потегляне, съпроводено с характерното "причукване" на недохранен дизел (веднъж развъртял над 1700 оборота, нещата заспиваха и моторът си работеше добре поне на слух и като реакция на педала на газта). Това беше и причината да си съсредоточа вниманието върху горивната система, като вече преминах и през последния етап от "профилактиката", а именно смяна на уплътненията на дюзите и почистване на самите дюзи, покрай което смених и проблемния им кабел, заради който се появява маслото в куплунга на ECU-то. За тая операция "докладвах" в другата тема:
        Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
        Мда. И аз го преборих това. Операцията си е гадна, особено като се бориш сам с нея. Трябва да се сваля оста с кобилиците на дюзите и да се върти върти мотора на ръка, за да може да се освободят дюзите от гърбиците на разпределителния вал. Аз видях голям зор с обезвъздушаването на системата след това. Явно клапанът, който е отговорен за тая работа (намира се отзад при филтъра) при мен е заял... но в крайна сметка нещата си дойдоха на място. Само дето нямаше как да снимам, че постоянното миене за да хвана апарата щеше да ми дойде в повечко.
        Тая операция окончателно реши проблема с виенето на помпата и трудното палене, но не и това, което описах по-горе. Вече почнах да си мисля, че проблема е другаде или че съм объркал нещо в регулирането на дюзите след сглобяването (по-скоро не, понеже реална промяна в поведението нямаше), или пък, че някоя дюза не е в час (което обаче не се показа при нито един компютърен тест досега). Междувременно и съединителя се обади за смяна (нещата, които открих там са тема за друг разказ) но и след неговата смяна промяна в ниските обороти не настъпи.
        До днес.
        Тая сутрин, просто от нищото, вибрациите изчезнаха и колата почна да ускорява от място като бърз влак. Нямам обяснение. Нафтата в резервоара е още същата, която беше там при смяната на уплътненията на дюзите. Километрите, изминати оттогава - около 400. Възможно ли е толкова дълго да е останала някъде "въздушна възглавница" или някъде е имало нещо запушено, което най-накрая се е отмило - честно казано идея си нямам, но фактът си е факт.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #19
          От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

          Моята помпа не вие странно, пали лесно, но, докато е студен двигателя на празен ход тресе. Като загрее пак тресе, но моите наблюдения са, че като загрее нафтата в резервоара спира да тресе. Понякога го има, понякога не, отдавам го на горивото. След седмица ще обърна сериозно внимание на това и ще докладвам и аз, че нещо ми е странна тая работа. При мен се получи след измиване на двигателя, защото ходя по разни обекти и става целият едно. Сигурен съм, че е някакъв дебилски проблем, най-вероятно електрически.
          ТКЗС за цял живот

          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

          Коментар


          • #20
            От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

            Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
            Тая сутрин, просто от нищото, вибрациите изчезнаха и колата почна да ускорява от място като бърз влак. Нямам обяснение. ... Възможно ли е толкова дълго ... някъде е имало нещо запушено, което най-накрая се е отмило - честно казано идея си нямам, но фактът си е факт.
            Това е обяснението. Като студент карах Вартбург 1000. Правеше същия номер. Всякакви майстори го мъчиха ... докато веднъж жена ми (колежка тогава) го "изпържи с мръсна газ" и от тогава колата стана като изтребител.
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #21
              От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

              Миналата пролет, имах същите проблеми с тресенето на мотора. Бях писал в друга тема и евентуални проблеми. Ремонтирах и регулатора със сменяне на нови О-пръстени. Смених дюза, проблема си остана същия, оказа се че е от кабела на дюзите отиващ към ECU-то, смених го и се оправи(само където се набутах с пари за дюза). Скоро започна да ми тресе за няколко секунди (от 5 до 10) при студен двигател, като загрее проблема го няма. Скоро смених и подгревателни свещи(всички бяха изгорели), заради този проблем при студен двигател и тресенето. Махнал съм EGR клапана, възможно ли е да е от него и MAF сензора на въздушния филтър. Как да си проверя на полеви условия дали този сензор работи? Между другото колекторните тръби са пълни със сажди и масло....голяма мизерия скоро ще се хвана да ги чистя, заедно с кулера.

              Коментар


              • #22
                От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                Първоначално публикуван от vlado_mir Преглед на мнение
                Миналата пролет, имах същите проблеми с тресенето на мотора. Бях писал в друга тема и евентуални проблеми. Ремонтирах и регулатора със сменяне на нови О-пръстени. Смених дюза, проблема си остана същия, оказа се че е от кабела на дюзите отиващ към ECU-то, смених го и се оправи(само където се набутах с пари за дюза). Скоро започна да ми тресе за няколко секунди (от 5 до 10) при студен двигател, като загрее проблема го няма. Скоро смених и подгревателни свещи(всички бяха изгорели), заради този проблем при студен двигател и тресенето. Махнал съм EGR клапана, възможно ли е да е от него и MAF сензора на въздушния филтър. Как да си проверя на полеви условия дали този сензор работи? Между другото колекторните тръби са пълни със сажди и масло....голяма мизерия скоро ще се хвана да ги чистя, заедно с кулера.

                Добре, да караме по ред - какво се е случвало при теб и при мен, и кое как се е отразило на работата:
                1. Регулатора - сменил си пръстените, аз също. Моят обаче протече генерално няколко месеца по-късно. Както беше капсулован със смолата при полевия ремонт, моторът работеше по-гладко, отколкото след това, като го смених с Хоферския, но от това не мога да си направя някакви генерални изводи.
                2. Кабел на дюзите - сменен и при теб и при мен. Аз обаче го смених заедно с о-пръстените и медните шайби на дюзите. Това генерално реши проблема с въздуха (или по скоро газовете) в горивото и трудното палене.
                3. Свещи - аз не съм ги проверявал скоро. Като взех колата имаше две изгорели и ги смених. В моя случай предполагам, че нямат отношение към грубата работа на мотора, понеже изменението след загряване не беше особено голямо.
                4. EGR - моят е затапен, аз обаче си изчистих и колектора, и MAP-сензора. който е закичен в него. Има вероятност това да оказва влияние в твоя случай.
                5. Другите два сензора на входящия въздух - MAF (този на тръбата) и ААP (този на кутията на филтъра). Чистих ги - ефект нула, въпреки че, особено MAF-ът беше доста натрупан с гняс. Пробвах да правя тест в движение с Митака (dignatov) и нещо не ми хареса какво излиза за показанията на обем на постъпващия въздух. Оттогава си правих разни експерименти, с периодично засичане на разхода, и стигнах до извода, че положението е най-добре с откачен MAF, но включен ААР-сензор. Със закачен MAF колата набира по-трудно и харчи с около литър и половина отгоре. От това си правя извода, че е за смяна, но пък от прочетеното по SA-форумите разбирам, че разликата м/у изключен и изправен не е толкова съществена, колкото м/у неизправен и изключен, затова ще почака засега. По отношение на теста - единствения начин за точно тестване е диагностичен уред/компютър, при това в движение, под товар. Косвено - засичаш разход при еднакви условия с включен и изключен куплунг на сензора. Ако има значителна разлика в полза на изключения, значи има нещо гнило със сензора.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #23
                  От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                  Направих профилактиката на резервоара, илзена доволно количество тиня, примесена с конци, дажди и тн... Измих дебитомера с обезмаслител, МАП-а в колектора изглеждаше ужасно и него измих доволно. Абсолютно всички букси почистих с WD40 и после напръсках с контакт спрей. Понеже пък моята според температурата по различен начин тресеше, извадих и датчика за температура на горивото при регулатора, проверих го дали показва коректно стойности на съпротивлението и го върнах, като само почистих гнездото на куплунга. За сега всичко работи супер, колата стана по-рязка и не тресе. Най-лошото е, че направих всичко комплексно и в момента нямам идея от какво се оправи
                  ТКЗС за цял живот

                  http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                  Коментар


                  • #24
                    От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                    Аз също имах подобни проблеми. Оказаха се от масло в куплунга на кабелите за дюзите. Смених кабела заедно с медните шайби и гумените „О“ пръстени (по съвет на stargazer) и сега на празен ход е ОК. Не мога да отстраня все още проблема със „забиването“ при натоварване на машината при 120-130 км/ч. Беше ми заминал MAF сензора - смених го с нов. Можеби имам проблем с ААP сензора (този на кутията на филтъра). При закачен ефекта е много лош „забиването“ се проявява и при ниски скорости. При изключен до 140 по равно няма грижи. Почне ли да се натоварва. Започва придърпване все е дно не стига гориво. Има ли някой идея откъде може да се достави нов ААP?
                    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                    Коментар


                    • #25
                      От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                      Първоначално публикуван от Barbaron Преглед на мнение
                      Не мога да отстраня все още проблема със „забиването“ при натоварване на машината при 120-130 км/ч. Беше ми заминал MAF сензора - смених го с нов. Можеби имам проблем с ААP сензора (този на кутията на филтъра). При закачен ефекта е много лош „забиването“ се проявява и при ниски скорости. При изключен до 140 по равно няма грижи. Почне ли да се натоварва. Започва придърпване все е дно не стига гориво. Има ли някой идея откъде може да се достави нов ААP?
                      За нов сензор не мога да ти помогна - доколкото си спомням беше доста скъп и на нашите по-стари камиони, не е взаимозаменяем с нищо (нашият е с 3 извода). Когато променят ECU-то и го правят с програмируем чип, променят и този сензор и той става идентичен с MAP-а (този на колектора), който пък е вече взаимозаменяем с доста други модели, най-вече от леките автомобили на Ровър, но той е с четири извода и не може да се пригоди за нас.
                      Твоят проблем, както го описваш, си е класически случай на overboost. Виновника може да е блокирал wastegate (или пренатегнат актуатор) или излязъл от строя boost контролер. Второто се проверява по-лесно - разкачаш маркучите от актуатора и от тръбата, която отива към интеркулера и свързваш директно с цял маркуч. Ако се оправи - поръчваш нов контролер. Ако продължи да забива - търсиш причината в wastegate-а.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                        Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                        За нов сензор не мога да ти помогна - доколкото си спомням беше доста скъп и на нашите по-стари камиони, не е взаимозаменяем с нищо (нашият е с 3 извода). Когато променят ECU-то и го правят с програмируем чип, променят и този сензор и той става идентичен с MAP-а (този на колектора), който пък е вече взаимозаменяем с доста други модели, най-вече от леките автомобили на Ровър, но той е с четири извода и не може да се пригоди за нас.
                        Твоят проблем, както го описваш, си е класически случай на overboost. Виновника може да е блокирал wastegate (или пренатегнат актуатор) или излязъл от строя boost контролер. Второто се проверява по-лесно - разкачаш маркучите от актуатора и от тръбата, която отива към интеркулера и свързваш директно с цял маркуч. Ако се оправи - поръчваш нов контролер. Ако продължи да забива - търсиш причината в wastegate-а.
                        Може също и да отхлаби активатора на уесгейта, за да отваря на по-малко налягане, въпреки бустконтрола и да види дали от там идва проблема, също така може и да го раздвижи. Предполагам, че трябва да отваря на около 0.5 бара, с оглед на това, че работното налягане сигурно е към 0.9-1.2 бара, а може и нагоре да е, не съм се интересувал. Просто вади маркуча към активатора и надува с компресор, помпа и тн, но трябва да има манометър. Или пък най-просто да го раздвижи с по-високо налягане и да се увери, че се движи поне. Случвало ми се е пружината да не е блокирала, но мембраната да е спукана.
                        ТКЗС за цял живот

                        http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                        Коментар


                        • #27
                          От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                          Апропо, моята продължава да тресе на празен ход, докато не загрее нафтата, явно ще трябва и аз кабели да сменям, заедно с тези медни пръстени, ако може някой да ми каже откъде мога да си ги закупя тук, не ми се поръчва и чака от майната си. Предварително благодаря !
                          ТКЗС за цял живот

                          http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                          Коментар


                          • #28
                            От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                            Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                            Може също и да отхлаби активатора на уесгейта, за да отваря на по-малко налягане, въпреки бустконтрола ...
                            Така не става. Ако контролера е прецакан обикновено спира да предава налягане към актуатора и гейта просто си стои затворен, независимо колко надува турбото - колкото и да го охлабва, пак ще си стои затворен

                            Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                            Предполагам, че трябва да отваря на около 0.5 бара, с оглед на това, че работното налягане сигурно е към 0.9-1.2 бара, а може и нагоре да е, не съм се интересувал.
                            Това е валидно, но при Дифендъра, където няма контролер. При нас компютъра решава кога трябва да се отвори уейстгейтът и съответно елекрически управлява, чрез контролера, колко налягане да се прехвърля към актуатора и колко да се изхвърля обратно преди турбото. Иначе работното налягане фабрично е 1.15, а компютъра спира горивото на 1.35.
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                              Когато разтовариш достатъчно пружината на активатора, уесгейтът се отваря от налягането в топлата част, пренебрегвайки приложената сила. Чисто механично. Това по първия въпрос.

                              По втория въпрос също не е така, независимо от бустконрол, или не, винаги има стандар за натягане на уесгейта с оглед по-прецизна работа. Когато искаш бустконтролът да управлява 1.2 бара налягане, пружината на уесгейта трябва да е така натегната, че да отваря на 0.5-0.6 бара.
                              ТКЗС за цял живот

                              http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                              Коментар


                              • #30
                                От: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5

                                Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                                Когато разтовариш достатъчно пружината на активатора, уесгейтът се отваря от налягането в топлата част, пренебрегвайки приложената сила. Чисто механично. Това по първия въпрос.

                                По втория въпрос също не е така, независимо от бустконрол, или не, винаги има стандар за натягане на уесгейта с оглед по-прецизна работа. Когато искаш бустконтролът да управлява 1.2 бара налягане, пружината на уесгейта трябва да е така натегната, че да отваря на 0.5-0.6 бара.
                                Принципно си прав, но целта в случая е да се разбере първо по-лесното (и по вероятното, чисто статистически) - дали не е фирясал контролера. Ако е - просто се сменя, ако не е - настройването на гейта пак е по-лесно при байпасиран контролер.
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X