Стигнах до следващия проблем на Диското (TD5, '99), а именно - скоростната кутия.
Симптоматика - стържене при смяна на скорости: от 1-ва на 2-ра и от 3-та на 4-та(на 4-та лоста трябва да се придържа, за да не го "изплюе" при пускане на съединителя), както и при понижаване на предавка (важи за всички).
Съединителя работи добре, усеща се момента на зацепване горе-долу в средата на хода на педала, на място при натиснат съединител всички скорости влизат без проблеми.
Вчера смених двете пластмаски на скоростния лост - Railko bush и Selector yoke bush, но това не доведе до никаква промяна.
Маслото е сменено преди около 200 км с правилното MTF94, но при вчерашното отваряне ми се видя доста помътняло, което е странно за толкова макък пробег.
Маслото което източих след покупката на колата НЕ беше правилното - беше доста гъсто - но не знам колко време е карана с него. За последно е ходила в Мото-Пфое преди почти 50 000 км, (тогава е сменян съединителя), след това нямам данни за поддръжката.
Времето напоследък е доста студено и не съм карал колата на по-дълги разстояния, за да видя как се развива симптоматиката при загряване на кутията.
От всичко написано до тук, имам последен шанс да сменя маслото още веднъж, с надеждата първата смяна да е изиграла ролята на "промивка", и, ако това не проработи, да отивам на сваляне на кутия. И тук е щекотливият въпрос - да правя мойта или да търся друга за смяна (second hand или рециклирана). Какви могат да са изненадите по евентуалния ремонт, които да не са отсраними с предлаганите rebuilt китове, които включват само лагери, семеринги и синхронизатори?
Симптоматика - стържене при смяна на скорости: от 1-ва на 2-ра и от 3-та на 4-та(на 4-та лоста трябва да се придържа, за да не го "изплюе" при пускане на съединителя), както и при понижаване на предавка (важи за всички).
Съединителя работи добре, усеща се момента на зацепване горе-долу в средата на хода на педала, на място при натиснат съединител всички скорости влизат без проблеми.
Вчера смених двете пластмаски на скоростния лост - Railko bush и Selector yoke bush, но това не доведе до никаква промяна.
Маслото е сменено преди около 200 км с правилното MTF94, но при вчерашното отваряне ми се видя доста помътняло, което е странно за толкова макък пробег.
Маслото което източих след покупката на колата НЕ беше правилното - беше доста гъсто - но не знам колко време е карана с него. За последно е ходила в Мото-Пфое преди почти 50 000 км, (тогава е сменян съединителя), след това нямам данни за поддръжката.
Времето напоследък е доста студено и не съм карал колата на по-дълги разстояния, за да видя как се развива симптоматиката при загряване на кутията.
От всичко написано до тук, имам последен шанс да сменя маслото още веднъж, с надеждата първата смяна да е изиграла ролята на "промивка", и, ако това не проработи, да отивам на сваляне на кутия. И тук е щекотливият въпрос - да правя мойта или да търся друга за смяна (second hand или рециклирана). Какви могат да са изненадите по евентуалния ремонт, които да не са отсраними с предлаганите rebuilt китове, които включват само лагери, семеринги и синхронизатори?
Коментар