Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

    Стигнах до следващия проблем на Диското (TD5, '99), а именно - скоростната кутия.
    Симптоматика - стържене при смяна на скорости: от 1-ва на 2-ра и от 3-та на 4-та(на 4-та лоста трябва да се придържа, за да не го "изплюе" при пускане на съединителя), както и при понижаване на предавка (важи за всички).
    Съединителя работи добре, усеща се момента на зацепване горе-долу в средата на хода на педала, на място при натиснат съединител всички скорости влизат без проблеми.
    Вчера смених двете пластмаски на скоростния лост - Railko bush и Selector yoke bush, но това не доведе до никаква промяна.
    Маслото е сменено преди около 200 км с правилното MTF94, но при вчерашното отваряне ми се видя доста помътняло, което е странно за толкова макък пробег.
    Маслото което източих след покупката на колата НЕ беше правилното - беше доста гъсто - но не знам колко време е карана с него. За последно е ходила в Мото-Пфое преди почти 50 000 км, (тогава е сменян съединителя), след това нямам данни за поддръжката.
    Времето напоследък е доста студено и не съм карал колата на по-дълги разстояния, за да видя как се развива симптоматиката при загряване на кутията.

    От всичко написано до тук, имам последен шанс да сменя маслото още веднъж, с надеждата първата смяна да е изиграла ролята на "промивка", и, ако това не проработи, да отивам на сваляне на кутия. И тук е щекотливият въпрос - да правя мойта или да търся друга за смяна (second hand или рециклирана). Какви могат да са изненадите по евентуалния ремонт, които да не са отсраними с предлаганите rebuilt китове, които включват само лагери, семеринги и синхронизатори?
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  • #2
    От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

    Имаш ли техническата документация за тази СК?
    На първо четене, на мен ми звучи като заминали синхронизатори, но моите знания по темата са около нулата. По-добре е Таргата да дойде:-)
    При сходни симптоми, за по-старите СК, посочват като вероятни причини:
    week detent spring, worn selector forks, worn gears or worn synchro sleevs.
    По друг повод търсих разни бумаги, та за всеки случай добавих и тези файлове в архива си:
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Tramp; 25-02-11, 22:13.
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • #3
      От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

      Сменяй я. Гъстото масло я е доубило. Наляли са го за да затегнат синхронизаторите. ама са убили помпата. Ремонта със сигурност няма да е по-евтин, а и не се знае какъв дявол ще изкочи отвътре. Лошото е, че 300ТДИ на моргите не са много. Днес ми звъняха от.......някъде за подобен проблем.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #4
        От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
        Сменяй я. Гъстото масло я е доубило. Наляли са го за да затегнат синхронизаторите. ама са убили помпата. Ремонта със сигурност няма да е по-евтин, а и не се знае какъв дявол ще изкочи отвътре. Лошото е, че 300ТДИ на моргите не са много. Днес ми звъняха от.......някъде за подобен проблем.
        Доколкото съм наясно с историята на колата, гъстото масло са го наляли от тъпотия - "щот в скорости са сипва гъсто" (а у моторо М10Д). Та са убили помпата, и от там и синхронизаторите. Колата, доколкото знам за последно е била поддържана в някакво МТС из Плевенско. Тези дето са ти звъняли днес, нямат нищо общо с мен. Доколкото разбирам, не смяташ че има смисъл да сменям маслото още веднъж или... ?
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #5
          От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

          Няма смисъл да даваш излишни кинти. Търси друга. Тука знам 2 Диско 300ТДИ. На едното е продадена със сигурност. Другото е в Куманово на моргата. Иво с доставките живее там. Утре ще му звънна да провери. По вашия край трябва да е по-лесно с намирането.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

            И аз мисля, че тука ще е по-лесно, но не пречи да се провери и при вас. Само че, нямаше ли някаква разлика в броя на шлиците м/у 300Тди и Тд5, че някакъв такъв спомен ми е останал?
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

              А защо кутия от тука, а не factory refurbished от UK?

              Коментар


              • #8
                От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                Като каза спомен, шлиците ще са малкия проблем. Май дължината на амбриажната ос беше друга.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #9
                  От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  А защо кутия от тука, а не factory refurbished от UK?
                  Всичко зависи от цена и донякъде от време и перипетиите по доставката. Не съм смятал точно какво ще излезе, но имам подозрения, че накрая сумата ще е една и съща, но едната в левове, а другата в GBP (като сметнеш банка, данъци, транспорт, особено ако трябва да им пращам мойта обратно и т.н.). Май приемливия вариант е някой, който пътува редовно, да докара рециклираната от там и после да върне старата. Имаше някаква обява за подобна услуга тук във форума - трябва да я потърся.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    Всичко зависи от цена и донякъде от време и перипетиите по доставката. Не съм смятал точно какво ще излезе, но имам подозрения, че накрая сумата ще е една и съща, но едната в левове, а другата в GBP (като сметнеш банка, данъци, транспорт, особено ако трябва да им пращам мойта обратно и т.н.). Май приемливия вариант е някой, който пътува редовно, да докара рециклираната от там и после да върне старата. Имаше някаква обява за подобна услуга тук във форума - трябва да я потърся.
                    Поговори с Борко (borkozin), той се интересуваше и има информация по въпроса.
                    Цената оттам е малко по-висока от цената от моргата тук, при всички положения не е х2, но купуваш нещо, което е заводски рециклирано, а не котка в чувал.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                      Това до нас май беше ТД5 , по-късно ще мина да питам , ама дали не беше автомат...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                        Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                        Това до нас май беше ТД5 , по-късно ще мина да питам , ама дали не беше автомат...
                        Така и така тая кола я глася основно за дълги пътувания - що пък да не я направя и автомат , като така и така ще се сменя кутия...
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                          При 300ТДИ матора е по - мощен заради автоматичната кутия. При ТД5 не знам как е.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                            Помпата е на цена около 26 паунда, но е объркващо с номерата на СК. Освен тези изброени по-долу, има и започващи с:J, K, L, M.
                            Излиза, че тези СК са монтирани на един куп коли- не само на LR.
                            Land Rover:
                            Type A gearbox prefixes: - 50A; 51A; 56A; 58A;
                            60A; 61A;
                            Type B gearbox prefixes: - 53A; 55A; 63A
                            Type C gearbox prefix: - 18A
                            Type D gearbox prefixes: - 64A; 65A
                            Знаеш ли номера на твоята СК? Ако не е напълно убита, частите са с горе-долу поносими цени.
                            There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                            No wahalla.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Скоростната кутия R380 - ремонт или смяна?

                              И аз съм за смяна на кутията.На моята и нямаше нищо-всичко си включваше и вървеше нормално,просто исках да се отстрани хлопането в целия задвижващ тракт.Като свалихме СК и РК видяхме,че вала между двете е с много износени шлици и голям луфт.За да се смени се отваря цялата скоростна кутия.Там видяхме 2 наранени зъбни колела-и като се почна-всичко от-до-лагери,зъбни колела,синхронизатори,маслена помпа,втулки-всичко-нали един път се отваря.Та за части отидоха около 2200лв.(оригинални ОЕМ, или от реномирани производители,а не Britpart).Мисля,че това беше грешка.Може би за половината пари щях да намеря рециклирана от Англия.А ако изпратиш повредената ти връщат и част от парите.
                              2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X