Здравейте, замислил съм да подаря на машинката едно чипче за коледа
! Дават му покачване на конете до 174 коня
което е чудесно, но въпросът е има ли някой от вас чип на неговото камионче и как се държи, има ли промяна в разхода и колко? Защото с тая цена на нафтата вече никак не се кефя ...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Чип за Range Rover p38
Свий
X
-
От: Чип за Range Rover p38
Първо трябва да му махнеш катализатора, второ трябва да ти е ново или сравнително ново турбото, а ако е издухала трябва първо да го направиш, трето вдига там някъква мощност, но не очаквай да стане TDV8 Bi-Turbo!!! Ще трябва постоянно да се оглеждаш за температурата, щото с тия чипове много яко прегряват особено лятото а ти знаеш че тоя мотор е много капризен от тази гледна точка!!! И другото което е започва яко да пуши като го изребриш, както се казва и мет тва не ме кефи хич. Даваш му kick-down и зад тебе не могат да те видят, изчезваш в дим!!! И ако е на много хиляди си е един вид риск, не че няма ефект и ряз но според мен не си заслужава чак толко много. В началото ще имаш чувството че си се качил на 4.6 и мн ще се кефиш но обърни внимание и на минусите и си прецени!!!
P.S.
Имам един проятел с такъв мотор на 325 ТДС и направо е мега самолет!!! Но едно нещо е за сметка на друго нещо, нали знаеш!!!
-
От: Чип за Range Rover p38
90% не си прав.Но нека хора които карат такива машини споделят.Първоначално публикуван от viki_ssf Преглед на мнениеПърво трябва да му махнеш катализатора, второ трябва да ти е ново или сравнително ново турбото, а ако е издухала трябва първо да го направиш, трето вдига там някъква мощност, но не очаквай да стане TDV8 Bi-Turbo!!! Ще трябва постоянно да се оглеждаш за температурата, щото с тия чипове много яко прегряват особено лятото а ти знаеш че тоя мотор е много капризен от тази гледна точка!!! И другото което е започва яко да пуши като го изребриш, както се казва и мет тва не ме кефи хич. Даваш му kick-down и зад тебе не могат да те видят, изчезваш в дим!!! И ако е на много хиляди си е един вид риск, не че няма ефект и ряз но според мен не си заслужава чак толко много. В началото ще имаш чувството че си се качил на 4.6 и мн ще се кефиш но обърни внимание и на минусите и си прецени!!!
P.S.
Имам един проятел с такъв мотор на 325 ТДС и направо е мега самолет!!! Но едно нещо е за сметка на друго нещо, нали знаеш!!!Георги Владимиров
Land Rover Discovery 1 v8 3.5
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Премахване на катализатора е почти задължително , другото което според мен е важно да се направи пълна и качественна диагностика на мотора и управляващата еелктроника , което мое мнение е първото задължение на всеки един уважаващ себе си чип тунер
Иначе дали чипа ще е причина за смъртта на мотора или турбото тук изобщо не мога да се съглася аз съм карал доста време качественно чипосани дизели и никога не съм имал хардуерни проблеми в следствие на тунинг софтуера
Но съм леко скептичен към ТДС мотора на бмв , който си е всеизвестен с проблемни глави ,помпи,ангренаж......
В заключение ако мотора ти е в ред ......то дядо коледа е на ред
поздрави и успех
2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Не съм автоматик, а и аз карам това камионче като такова, а не като ФерариПървоначално публикуван от viki_ssf Преглед на мнениеДаваш му kick-down и зад тебе не могат да те видят, изчезваш в дим!!!
Иначе ме интересуваше, някой които има чип на неговата, и по-скоро разхода с колко пада градски и извън.Range Rover 2.5 TDS 1997г.
И нека Рейнджът бъде с вас...
[COLOR=#3b5998]Живота е болест предавана по полов път![/COLOR]
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Като те чета и се чудя веднага ли да се самоубия или след малко.... Вярно, не съм с такъв двигател, но от чипа имам само положителни впечатления! И съвсем не е необходимо чипа да повишава налягането до "смъртоносни" стойности! Просто трябва да се уцели правилния "чип-тунер"! Разбира се, всеки сам решава за неговата си кола. Поздрави и успех!Първоначално публикуван от viki_ssf Преглед на мнениеПърво трябва да му махнеш катализатора, второ трябва да ти е ново или сравнително ново турбото, а ако е издухала трябва първо да го направиш, трето вдига там някъква мощност, но не очаквай да стане TDV8 Bi-Turbo!!! Ще трябва постоянно да се оглеждаш за температурата, щото с тия чипове много яко прегряват особено лятото а ти знаеш че тоя мотор е много капризен от тази гледна точка!!! И другото което е започва яко да пуши като го изребриш, както се казва и мет тва не ме кефи хич. Даваш му kick-down и зад тебе не могат да те видят, изчезваш в дим!!! И ако е на много хиляди си е един вид риск, не че няма ефект и ряз но според мен не си заслужава чак толко много. В началото ще имаш чувството че си се качил на 4.6 и мн ще се кефиш но обърни внимание и на минусите и си прецени!!!
P.S.
Имам един проятел с такъв мотор на 325 ТДС и направо е мега самолет!!! Но едно нещо е за сметка на друго нещо, нали знаеш!!!
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Освен диагностика за Range Rover, са необходими и умения с поялник. Епромите са запоени за платката, т.е. нямат сокет, и са доста оскъдни като наличности.
Който и да ти прави чип тунинг, не го натискай за максимални стойности. Тези двигатели от завода илизат полу-прегрели.
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Самоуби ли се че мина и "веднага и " след малко"??? Нямам чип, но много съм се возил карал и гледал колеги с такива чипове и няма един който да не пуши, и както е казал колегата "75 turbodelta " е на 99% задължително да се махне катализатора, а и пак ще го цитирам: " Но съм леко скептичен към ТДС мотора на бмв , който си е всеизвестен с проблемни глави ,помпи,ангренаж...... ". От моя опит с чипване, турбото рано или късно изпушва, а в повечето случай рано(специално за тоя джип-мотор)!!! Ако се направи качествено, ще е добре, но тогава трябва да отиде да му го направят някъде в чужбина, където найстина се занимават с сериозен тунинг, а не някой пич, който има по скъп поялник и торба с чипове и се занимава с това!!! Познавам такива пичове и им се получава доста добре чипването, но не е като да имаш професионална техника за мерене на налягане и тн, вие повече разбирате!!! А и имам двама трима проятели, който са чипосвали коли, но ги карат в Германия, а не си правят ташак!!! Коли от ранга на RS6 2009!!!Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнениеКато те чета и се чудя веднага ли да се самоубия или след малко.... Вярно, не съм с такъв двигател, но от чипа имам само положителни впечатления! И съвсем не е необходимо чипа да повишава налягането до "смъртоносни" стойности! Просто трябва да се уцели правилния "чип-тунер"! Разбира се, всеки сам решава за неговата си кола. Поздрави и успех!
P.S.
Да идваме ли на погребение???
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Всеки дизел с Евро3 и нагоре заради подържане на ниски вредните емисии работи изключително бедно с A/F Ratio от 20 нагоре. "Чипосването" дето му викат всъщност е сваляне на A/F до стойности от 16-18. При такива стойности всеки дизелов мотор започва да пуши, без значение марката и модела. Ако не пуши значи не е направен за максималнен ефект. Добрата новина е че при тези стойности КПД на дизеловия двигател е оптимален и резулата е по-малък спесифичен разход и леко повишаване на максималната мощност. Ама наистина леко. Всъщност максималната мощност не нараства с повече от 3-5% или за един 150 к.с. турбо дизел това е между 5 и 7 к.с. Истинския ефект от подобряване на динамичните характеристики на двигателя се обяснява не с повишената съвсем малко стойност на максималната мощност, а с промяна на товарната характеристика и по-точно в увеличаването на нейната площ. Тази стойност няма как да бъде обяснена на обикновения краен клиент и именно затова му замазват очите с по-ясната за него "мощност". Ако някой се съмнява в това което съм написал може винаги да направи замерване на диностенд преди и след "чипосването". През ръчичките ми са минали стотици дизели от Евро3 до последния еко стандарт, но с конвеционална подмяна на софтуера или просто премапиране друг резултат освен горния не съм виждал без значение от произхода на софтуера. Усещането за "повече коне" е съвсем друг въпрос и както споменах по-горе се обяснява със съвсем друго. Максималната мощност или иначе както я наричаме просто мощност е само една стойност при точно определени обороти на двигателя и има само и единствено ориентировъчна стойност. Два двигателя с еднаква максимална мощност единия бензинов другия дизелов имат драстична разлика в динамиката и то в полза на дизела. И не поради широко разпространеното схващане, че дизела имал по-голям въртящ момент, а именно поради факта, че товарната му характеристика е с доста по-голяма площ.My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
БРАВО колега !!!Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнениеВсеки дизел с Евро3 и нагоре заради подържане на ниски вредните емисии работи изключително бедно с A/F Ratio от 20 нагоре. "Чипосването" дето му викат всъщност е сваляне на A/F до стойности от 16-18. При такива стойности всеки дизелов мотор започва да пуши, без значение марката и модела. Ако не пуши значи не е направен за максималнен ефект. Добрата новина е че при тези стойности КПД на дизеловия двигател е оптимален и резулата е по-малък спесифичен разход и леко повишаване на максималната мощност. Ама наистина леко. Всъщност максималната мощност не нараства с повече от 3-5% или за един 150 к.с. турбо дизел това е между 5 и 7 к.с. Истинския ефект от подобряване на динамичните характеристики на двигателя се обяснява не с повишената съвсем малко стойност на максималната мощност, а с промяна на товарната характеристика и по-точно в увеличаването на нейната площ. Тази стойност няма как да бъде обяснена на обикновения краен клиент и именно затова му замазват очите с по-ясната за него "мощност". Ако някой се съмнява в това което съм написал може винаги да направи замерване на диностенд преди и след "чипосването". През ръчичките ми са минали стотици дизели от Евро3 до последния еко стандарт, но с конвеционална подмяна на софтуера или просто премапиране друг резултат освен горния не съм виждал без значение от произхода на софтуера. Усещането за "повече коне" е съвсем друг въпрос и както споменах по-горе се обяснява със съвсем друго. Максималната мощност или иначе както я наричаме просто мощност е само една стойност при точно определени обороти на двигателя и има само и единствено ориентировъчна стойност. Два двигателя с еднаква максимална мощност единия бензинов другия дизелов имат драстична разлика в динамиката и то в полза на дизела. И не поради широко разпространеното схващане, че дизела имал по-голям въртящ момент, а именно поради факта, че товарната му характеристика е с доста по-голяма площ.
Най-после да видя някой да обясни качествено каква е точно
разликата между теглителна сила и мощност и какво аджеба се случва
при слагане на чип.
Благодаря и поздрави
"Bis dat qui cito dat"
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Максималната мощност нараства с 5-6% при еко-чиптунинг, явно се бъркаш. Факти за стандартния чип тунинг има в изобилие.
Турбото на автомобилите е част, която не е вечна. Обикновено, се скапва рано или късно. Но правило, че чип тунинг=ново турбо е абсурдно.
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Никъде не казах, че разбирам! Съвсем пък нямам "торба с чипове", а и поялникът ми не е скъп. Още повече, че такива неща не влязоха в употреба! Промяната беше само в софтуера (както е написал колегата elbgt). И впечатленията ми не са от типа "един колега каза..", а от всекидневна експлоатация на автомобила (пак уточнявам, че не съм с такъв двигател и нямам впечатления от други). Аз съм обикновен ползвател и пак повтарям: имам само добри впечатления, без да се ангажирам с конкретни стойности! Поздрави!Първоначално публикуван от viki_ssf Преглед на мнениеСамоуби ли се че мина и "веднага и " след малко"??? Нямам чип, но много съм се возил карал и гледал колеги с такива чипове и няма един който да не пуши, и както е казал колегата "75 turbodelta " е на 99% задължително да се махне катализатора, а и пак ще го цитирам: " Но съм леко скептичен към ТДС мотора на бмв , който си е всеизвестен с проблемни глави ,помпи,ангренаж...... ". От моя опит с чипване, турбото рано или късно изпушва, а в повечето случай рано(специално за тоя джип-мотор)!!! Ако се направи качествено, ще е добре, но тогава трябва да отиде да му го направят някъде в чужбина, където найстина се занимават с сериозен тунинг, а не някой пич, който има по скъп поялник и торба с чипове и се занимава с това!!! Познавам такива пичове и им се получава доста добре чипването, но не е като да имаш професионална техника за мерене на налягане и тн, вие повече разбирате!!! А и имам двама трима проятели, който са чипосвали коли, но ги карат в Германия, а не си правят ташак!!! Коли от ранга на RS6 2009!!!
P.S.
Да идваме ли на погребение???
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Ок поздрави и от мен и Весела Коледа!!!Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнениеНикъде не казах, че разбирам! Съвсем пък нямам "торба с чипове", а и поялникът ми не е скъп. Още повече, че такива неща не влязоха в употреба! Промяната беше само в софтуера (както е написал колегата elbgt). И впечатленията ми не са от типа "един колега каза..", а от всекидневна експлоатация на автомобила (пак уточнявам, че не съм с такъв двигател и нямам впечатления от други). Аз съм обикновен ползвател и пак повтарям: имам само добри впечатления, без да се ангажирам с конкретни стойности! Поздрави!
Коментар
-
От: Чип за Range Rover p38
Няма как да се бъркам след над 600 автомобила минали през ръцете ми, пък и говоря за черен пушек в ауспуха, а това никак не е екологично, нали? Няма еко-меко тунинг. Дори няма никакъв "тунинг". Всичко е една голяма алабалистика покриваща огромна пазарна ниша която зейна след въвеждането на екологичните стандарти. Тази ниша бе разработена за пръв път като бизнес от един италианец - Марио Гардано през 1984 г. и по това време водещ специалист в Марели. Преди него никой не беше чувал за такъв вид тунинг. От 1993 до 1996 г имах късмета да работя за него в Рим. След това до 2001 г. развивах тази дейност в София. Преди мен никой не беше чувал за тази дейност в БГ. Прекратих с тази дейност, когато се пръкнаха достатъчно ентусиасти и свалиха цената под 2000 лв. Сега вече и за 150 лв. ровят по колите на хората, но само те и аз знаем какво се върши. Останалите просто вярват на цифри, а не е да няма диностендове в София. Та така... Нищо не можеш да подобриш по оригиналния софтуер на който и да е автомобил. Можеш само да премахнеш нарочно поставените ограничения заради екологията или да намалиш резерва от надеждност надувайки някой от граничните параметри. Заиграването с турбината не е панацея защото механичните и параметри са константни. Не е достатъчно просто да надуеш турбината. Трябва и да осигуриш безпрепятствено напускане на отработилите газове, защото в противен случай стигаш до светещи изпускателни тръби. Колкото и да я надуваш не можеш да промениш нейната максимална пропускливост. Тази пропускателна способност е определена от конструкцията на изходящата част на турбината и конструкторите определят работното и налягане и дебит на границата от която тя започва да се превръща просто една светеща тапа за двигателя. Няма нова, няма стара турбина. Без механична интервенция всякакво ровене по софтуера е едно просто намаляване на A/F Ratio и нищо повече! Абсолютно същия ефект се постига с ония кутийки които лъжат датчика за налягане на горивото преди дюзите. И в двата случая се цели и постига повишаване на количеството гориво. Добре "наточения" софтуерно дизел задължително пуши и то яко. Ако не пуши означава, че е далеч от максимално възможния резултат, макар че някакъв все пак има. Причината за този ефект е съвсем ясна. Поради това, че процеса на смесообразуване съвпада с процеса на горене при дизеловия двигател за да бъде оползотворен целия наличен кислород трябва да има излишък от гориво. А доставката на кислород е всъщност най-трудната част. Големи обеми, много клапани и валове, променливо газоразпределение, турбини, охладители, допълнителни окислители и т.н. - всичко в името на кислорода. Горивото просто решаваш колко да впръскаш. Когато е точно колкото трябва дизела пуши със сивкаво-черен пушек. Ако го има всичко е ОК и "тунинга" е на макс. В днешно време "тунингьор" се става с 500 лв. начален капитал и елементарни познания по Windows за да използваш готови програмки, които с един клик пачват оригиналните таблици. Масово се раздават едни конски сили и нютон-метри в плюс, а всъщност истината е съвсем друга и ... много по евтина дори от тия смешни 150 лв. дето ги искат. Един добър начин да ми повярвате е ако предварително се уговорите, че ще направите замервания примерно на диностенда на Хеад или при Ники Златков преди и след "чиптунинга" и ако резулататите не покрият предварително обявените сметката за диностенда (около 70+70 лв.) ще бъдат покрити от "тунингьора". А да видим дали ще видите дори +15 к.с. камо ли масово пробутваните +30 к.с. за примерно 2000 куб.см турбо дизел. Аз от моя 2.8 CRD успях да извадя +18 к.с. след 8 пъти по половин ден въртене на диното и поне 200 литра изгорена нафта. А не е да не знам как се прави.Първоначално публикуван от robkobg Преглед на мнениеМаксималната мощност нараства с 5-6% при еко-чиптунинг, явно се бъркаш. Факти за стандартния чип тунинг има в изобилие.
Турбото на автомобилите е част, която не е вечна. Обикновено, се скапва рано или късно. Но правило, че чип тунинг=ново турбо е абсурдно.Последно редактирано от elbgt; 19-12-10, 20:17.My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар