Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee WJ, 4.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: 9 месеца с Grand Cherokee WJ

    Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
    Никой ли не знае, къде мога да дам помпата за ремонт? Аз намерих разни фирми, но искам да е препоръчан човек или сервиз. Помагайте моля, че не остана време.
    Както съм споменал в темата, ремонтът могат да го извършат и при Жан (фирмата е "Жизет" и се намира при бившата Окръжна болница). Общо взето, впечатленията ми от тях досега са добри. Обикновено вършат работа в рамките на ден-два, така че може и при кратък престой в София да ти свършат ремонта. А може да се договориш и да им я оставиш, а те после да ти я пратят по куриер.
    Само ще е добре да предупредиш, който и да прави ремонта, че трябва да набие ролката много точно до същото място, където е твоята сега. Че после ще береш ядове с ремъка.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: 9 месеца с Grand Cherokee WJ

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Както съм споменал в темата, ремонтът могат да го извършат и при Жан (фирмата е "Жизет" и се намира при бившата Окръжна болница). Общо взето, впечатленията ми от тях досега са добри. Обикновено вършат работа в рамките на ден-два, така че може и при кратък престой в София да ти свършат ремонта. А може да се договориш и да им я оставиш, а те после да ти я пратят по куриер.
      Само ще е добре да предупредиш, който и да прави ремонта, че трябва да набие ролката много точно до същото място, където е твоята сега. Че после ще береш ядове с ремъка.
      Е това за Жан, ми е убягнало нещо. Благодаря ти, ще се свържа с него, да видим какво ще се разберем.
      Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
      0877стоидевет215–Радослав

      Коментар


      • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        ... Имаш следните варианти:

        1. Оригинални от официалния дилър

        2. С китайски или друг произход от алтернативните доставчици. Някои продават лагерите за главините в комплект с втулките, което се отразява съответно на цената, но ти спестява разправията да си правиш (или търсиш) втулките.

        3. Търсиш лагери по номер. А9 (Federal Mogul) или BR9 (SKF). Този вариант като че е най-добър от гледна точка на това, че е вероятно да намериш лагери с добро качество на по-приемлива цена.

        Проверено на практика, че китайските лагери (такива продаваха в Скорпион) стават само за временно закърпване на положението. Не издържат повече от 30-на хиляди км. След което следва засилващо се хлопане. При демонтаж се вижда, че по вътрешната черупка са се образували едни ямки ...
        Последно редактирано от Чавдар (V93); 14-08-13, 06:43.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

          От много време им се каня, но най-после им дойде времето ...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1070737.JPG
Прегледи:1
Размер:98.7 КБ
ID:5588789

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20052014230.jpg
Прегледи:1
Размер:118.8 КБ
ID:5588790


          При задните визуално разликата във височината с новите беше доста по-голяма.

          Изходно положение: Смачкани оригинални пружини + 2 см подложки
          Ново: Пружини ОМЕ, които по каталог са за 1.5" лифт. Отпред са за stock/лек товар, а отзад за среден. Има и вариант за тежък товар, но се опасявам, че с него колата ще се навири прекалено, а и може да започне да вози като каруца, когато не е натоварена.

          Резултат: около +4 см Теоретично излиза, че лифтът е по-голям от обявения по каталог на ARB. Обаче си нямам идея какво би било положението в сравнение със стандартно положение с щатни пружини в прилично състояние.
          Eй така изглежда отстрани

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1070738.JPG
Прегледи:1
Размер:151.5 КБ
ID:5588843


          Както и да е. На първо четене колата стои много по-добре и със сигурност окачването няма да пробива толкова лесно. Засега не се забелязват проблеми с вибрации от предния кардан.

          Поради липса на време вчера не стигнахме до удължаване на биелетите на стабилизиращата щанга, но това си е в списъка със задачки.

          В него влезе и един неочакван проблем. Отзад отляво чашката, в която трябва да блъска бъмп-стопа, е изгнила и трябва да се ремонтира по някакъв начин.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1070736.jpg
Прегледи:1
Размер:72.2 КБ
ID:5588794



          При демонтажа на старите пружини отпред отдолу се показа неочакван проблем - гумените подложки, на които лежат пружините, слязоха заедно с по-голяма част от металните чашки, върху които се надяват.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20052014232.jpg
Прегледи:1
Размер:109.5 КБ
ID:5588791

          На горната снимка се вижда горната част на чашката (кръгчето), а разсипаният по пода боклук е разпадналата се част от чашката. Явно под гумената подложка се задържа достатъчно много влага, която е причинила корозия и тя с годините е ликвидирала чашките.

          Явно ще трябва да се търси някаква тръба с подходящ външен диаметър за да се отрежат парчета и да се заварят на мястото на чашката.
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-05-14, 19:51.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

            Неотдавна светна "Check engine" и диагностиката с ключа показа грешка Р1757.

            P1757 (M) Governor Pressure Above 3 PSI In Gear With 0 MPH

            Governor pressure greater than 3 psi when requested to
            be 0 psi (4-speed auto. trans. only).
            Консултации с по-знаещи наведоха на мисълта, че работата може да отиде на смяна на соленоид (governor pressure solenoid), евентуално + сензора (Governor pressure sensor). В американския джипфорум имаше и мнения, че подобна грешка може да се предизвика и от понижено ниво на маслото или замърсен филтър. Тъй като така или иначе гореспоменатите части ги няма налични тук, реших първо да пробвам с леко доливане на масло, след което изчистих грешката чрез откачване на акумулатора за няколко минути. Повече от седмица след това упражнение лампата не е светвала отново и няма записана спомената грешка.

            Въпреки това направих леко проучване откъде може най-бързо и евтино да се доставят соленоид и сензор. При това възникна следният казус:

            В каталога на Рокауто като вариант за сензор излезе това:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2000.jpg
Прегледи:1
Размер:19.3 КБ
ID:5613976

            Само че се оказа, че това е сензорът, който се слага на 42RE, но от 2000 година нататък. А на WJ с тази скоростна кутия от 1999 се слага този:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1999-1.JPG
Прегледи:1
Размер:20.2 КБ
ID:5613977

            Междувременно Рокауто си коригираха каталога, така че сега за WJ 4.0 1999 излиза правилният датчик. Неприятното обаче е, че въпросният датчик е осезаемо по-скъп от по-новия ($113 срещу $80). На всичкото отгоре се оказа, че сайтът, който предлага най-добра цена (соленоид + сензор в комплект за по-малко от цената само на сензора в Рокауто) не доставя в България поради, цитирам: "корумпираната пощенска система" ...

            За да няма грешка при евентуалното поръчване на споменатия чарк най-добрият вариант беше да се използва смяната на маслото на кутията и да се види какво има на колата. Видя се:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1080316.JPG
Прегледи:1
Размер:176.4 КБ
ID:5613978


            Също така при смяната се видя и причината (или поне една от причините) откак съм взел колата скоростната кутия да е все омазана и с капка АTF+4. При това, баналната рутинна операция придоби лек оттенък на драма, развила се, естествено, в петък следобед.

            При сваляне на картера биде констатирано, че на мястото на един от оригиналните болтове лъщи една десетка. То лошо няма при необходимост да се врътне нова резба и да се сложи по-голям болт, ама в случая се оказа, че работата като да не е била свършена като хората и въпросната десетка просто си стои там, без да може да се стегне нормално, а си се върти леко до безкрайност. Висящата от години в тази част на картера червена капка подсказваше, че най-вероятно злополучният болт си е стоял така откак е бил сложен. Тази констатация започна да хвърля светлина и за възможната причина, поради която, освен гарнитурата, картерът беше мазан и със силикон. Проблемът с резбата на въпросната 10-ка доведе и до по-щателен оглед на останалите болтове и резби. Огледът показа, че още 2 резби са в плачевно състояние, което едва ли би позволило нормално притягане на картера. Причината за това състояние изглеждаше очевидна - при предишната смяна на маслото някои от оригиналните инчови болтове са били заменени с 8-ци, които обаче идват една идея по-малки и при стягането явно са разказали играта на резбата, без при това да притегнат добре гарнитурата.

            Положението хич не изглеждаше розово, защото при повечето отвори нямаше вариант разбитата резба да се финтира чрез поставяне на по-дълъг болт с гайка отгоре (примерно точно над споменатата 10-ка е т.нар. Neutral safety switch), а да се кара с картер, на който от три страни има поне по един незатегнат болт не ми звучеше като добър вариант. Добре, че момчетата знаеха кой може да спаси положението като ремонтира разбитите резби и че въпросният човек можеше (естествено, срещу съответно възнаграждение) да свърши тази работа в петък вечер. След ремонта повредените резби станаха "като нови" и картерът можа да се притегне добре, така че (поне за момента) положението е нормално и картерът е сух.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 05-10-14, 18:19.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              На всичкото отгоре се оказа, че сайтът, който предлага най-добра цена (соленоид + сензор в комплект за по-малко от цената само на сензора в Рокауто) не доставя в България поради, цитирам: "корумпираната пощенска система" ...
              Потърси някой в Щатско или Европейско да му го изпратят, а той ще ти го препрати.
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                Потърси някой в Щатско или Европейско да му го изпратят, а той ще ти го препрати.
                Точно това ще направя, ако се наложи. За момента обаче чек-ът не свети и грешка няма, така че няма да бързам да трупам запаси от резервни части.

                Между другото, освен споменатата грешка, свързана със скоростната кутия, на 2 пъти ми светва чек-а заради грешка: P0138 (M) 1/2 O2 Sensor Shorted To Voltage Oxygen sensor input voltage maintained above normal operating range.

                И двата пъти това се случва след преминаване през по-големи локви, като след някое време (известен брой палене/гасене) лампата си гасне и грешката изчезва.
                Подозирам, че причина за това е намокряне на куплунга на ламбда сондата, та се чудя с какво да го намацам за хидроизолация? Най-близкото до ума е някаква грес, ама не знам тя нещо да не прецака пластмаса/гума по буксите.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Подозирам, че причина за това е намокряне на куплунга на ламбда сондата, та се чудя с какво да го намацам за хидроизолация? Най-близкото до ума е някаква грес, ама не знам тя нещо да не прецака пластмаса/гума по буксите.
                  Вазелин.Става и аптекарски.
                  Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                  Коментар


                  • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                    Тъй! Грешките (Р1757 и Р1762) възникнаха отново и отново, и в крайна сметка се наложи да да се сменят соленоида и сензора. Взех ги от този сайт, но с неудобството, че не доставят до България, поради което се наложи помощ от приятел в САЩ за доставяне на чарковете до България. Соленоидът е на Borg Warner и е съществено по-голям от щатния.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4837788056_5f470ea296.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5640130


                    В процеса на смяната се установи, че процедурата леко се различава от тази при уж същата кутия 42RE при WJ-ите от 2000-та нагоре. При по-новите е достатъчно да се свали само скобата, която държи соленоида на място. При 42RE на коли от 1999 с развиването на болтовете (3 бр. 11-ки и 2 торкс) пада всичко, в т.ч. и показаното със стрелката.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:04022015304.jpg
Прегледи:1
Размер:107.7 КБ
ID:5640046

                    Това е необходимо, за да може да се свали клипсът, който държи датчика на място

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:04022015301.jpg
Прегледи:1
Размер:68.6 КБ
ID:5640047

                    При по-новите, които са с пластмасовия сензор с правоъгълна букса, сензорът се държи от скобата, която държи и соленоида.

                    При монтажа на соленоида настана малка суматоха, защото се оказа, че буксата на соленоида Borg Warner е завъртяна "с главата надолу" спрямо положението на тази на оригиналния. След бърза консултация със Стоян ssspeed
                    врътнахме и конектора на кутия, така че да може да си щракне в буксата.

                    За финал, направихме и лек тунинг на картера, който се сдоби с пробка. Така при следващо отваряне на автоматика в голяма степен ще се избегне червеният дъжд от ATF+4, който се излива при разхлабване на болтовете на картера.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:04022015305.jpg
Прегледи:1
Размер:114.7 КБ
ID:5640049
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 17-02-15, 13:28.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                      Тъй! В близко време предстои сваляне на резонатора. От предишния път си знам, че гуменото му уплътнение е в много лошо състояние и се опасявам, че сега направо ще се разпадне. Става въпрос за ей това:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2wmq33a.jpg
Прегледи:1
Размер:224.0 КБ
ID:5642550

                      Това чудо не се предлага като отделна част, а си върви с резонатора, който се обажда на 130-170+ долара и то в Щатите.

                      Някакви идеи с какво може да се замести?
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Някакви идеи с какво може да се замести?
                        Силикнова гума.
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                          Силикнова гума.
                          Вътрешни или външни са диаметрите, които дават по разните тунинг сайтове, предлагащи такива маркучи?
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                            Я погледни това http://tuning-parts.bg/pravi/ +
                            Еди Рангелов : 0885 088 444
                            Няма незаменими има незабравими хора !!!

                            Коментар


                            • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                              Първоначално публикуван от edirangelov Преглед на мнение
                              Я погледни това http://tuning-parts.bg/pravi/ +
                              Точно за такива питам това, примерно, "Диаметър: 3.00" / 76мм" външен или вътрешен е?
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • От: Grand Cherokee WJ, 4.0

                                Ами май е вътрешен , защото маркуч 8 мм е за тръба с външен диаметър 8 мм
                                А външния се получава като добавим дебелината на стената х 2
                                Еди Рангелов : 0885 088 444
                                Няма незаменими има незабравими хора !!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X