Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee WJ, 4.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

    Малко уточнение на понятията. Неведнъж съм срещал мнения, че електрическият вентилатор, за чието управляващо реле стана въпрос по-горе, е предназначен за климатика.
    Нещо, прочетено в нет-а ме накара да се поразровя малко по този въпрос. Оказа се, че в същност, този вентилатор е стандартното охлаждане на Г.Чероки с 4-литровия двигател, поне за произведените през 1999, а перката с вискомуфата се води "heavy duty" охлаждане, което се е слагало като опция на коли с някой от пакетите за теглене.

    Из сервизния наръчник на ГЧ 1999
    ... On the 4.0L engines an electric fan is standard and the viscous fan is added on trailer tow packages only ...
    Явно по-късно нещата са се променили, защото в наръчника за модел 2001 вече четем

    RADIATOR FAN - 4.0L
    DESCRIPTION
    The radiator cooling fan used on the 4.0L engine is an hybrid fan design. The hybrid fan system consist of a low speed viscous driven mechanical fan and a electrical fan
    След като смених повреденото реле на моя констатирам, че вентилаторът си се включва най-редовно при градско каране и без да е пуснат климатик. Т.е. вентилаторът си е от съществено значение за охлаждане на двигателя при бавното градско каране с ниски обороти, когато перката с виското не осигурява достатъчно дебит или пък виското е сметнато да зацепва при достигане на по-висока температура, за да не товари двигателя през останалото време.

    Наличието на вентилатор с вискомуфа на колата подсказваше, че в комплектацията на колата би трябвало да има и други разлики от базовата, тъй като най-вероятно е била с включен пакет Trailer Tow Prep Group, който е предвиждал:
    • 3.73:1 axle ratio
    • Mechanical cooling fan
    • Trailer tow wiring assembly


    Т.е. джипът би трябвало да е с дифове 3,73, вместо с по-бързите 3,55 на базовата версия, както и да има изведено окабеляване за теглич.

    За пълната окомплектовка за теглене (Trailer Tow Group Class III) трябва да остават допълнителен радиатор за охлаждане на скоростната кутия, теглич и куплунг.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Днес реших да се поровим и да се опитаме да открием причината за периодичното падане на оборотите и неравномерна работа на празен ход, които ми лазеха по нервите от едно известно време.
      Преди това един голям сервиз, специализиран в марката, отказа да се занимава с колата заради бурното й минало, а от един друг, и той специализиран в американци, изслушах дълга тирада как газифицираните коли са съсипани и как по принцип не се занимават с такива, но проблемът все пак можел да бъде решен, но поне за 2 седмици работа и не по-малко от -стотин парички (броячът тръгвал от 250 за чистене на дюзи и не знам какво още).

      След известно чесане по главите, мерене на туй-онуй, реших да проверим дали все пак кучето не е заровено някъде около ламбда сондата. Когато двигателят влезе в поредния си "спазъм", просто откачихме куплунга на сондата. И ... тресенето престана. А сега де! От първия споменат сервиз много авторитетно ми бяха обяснили, че не можело проблемът с неравномерния празен ход да се дължи на ламбда сонда.

      От там нататък тръгнахме по веригата и много бързо установихме, че в същност във веригата за отоплението на ламбда сондата няма ток. Причината беше съвсем банална - изгорял 10А бушон. Най-вероятно при второто късане на кабелите от маншона на предния кардан се е получило окъсяване и бушонът е изпушил, което е останало незабелязано в суматохата покрай ликвидирането на нанесените щети.

      Много ми е странно обаче защо неизправността на веригата на отоплението не е довела до регистриране на грешка (по принцип в списъка има такава - Р0130 - 1/1 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction)?!?

      След смяната на бушона и включването на сондата гадното претрисане на празен ход изчезна. Още не бързам да слагам отметка на тази задачка, обаче на първо четене изглежда като да имаме попадение.
      И като си помисли човек, че едно незабелязано изгоряло бушонче за стотинки можеше да стане причина за поредица от смени на не особено евтини части, които по принцип биха могли да имат нещо общо с подобни симптоми, какъвто подход повече или по-малко ми бяха загатнали и в двата споменати сервиза ...


      Покрай търсенето на проблема колата поработи доста на място, така че имах възможност да видя, че електрическият вентилатор наистина е спомагателен за охлаждането, а не играе само за климатика. И при изключен климатик той периодично си се включваше.
      Как е сега колата колега.....престана ли претрисането и промяната на оборотите окончателно, със сменянето на бушона? Аз смених ламбда сондата с оригинална и грешка вече не дава, но проблема с оборотите си го има. Къде беше този бушон....отпред под капака до акумулатора ли или има и другаде бушони за тези сензори?
      Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
      0877стоидевет215–Радослав

      Коментар


      • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

        Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
        Как е сега колата колега.....престана ли претрисането и промяната на оборотите окончателно, със сменянето на бушона? Аз смених ламбда сондата с оригинална и грешка вече не дава, но проблема с оборотите си го има. Къде беше този бушон....отпред под капака до акумулатора ли или има и другаде бушони за тези сензори?
        В другата тема май си си отговорил на въпроса за бушона. Има на схемата, която са дали там един бушон означен с номер 16 - О2 sensor 15A. Предполагам, че това е бушона за ламбда сондата. Има и еднo реле, означено с номер 34 - Rear О2 sensor/Viscous cabin heater. Предполагам това да е за втората ламбда сондата, след катализатора /ако имаш такава/

        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

          Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
          В другата тема май си си отговорил на въпроса за бушона. Има на схемата, която са дали там един бушон означен с номер 16 - О2 sensor 15A. Предполагам, че това е бушона за ламбда сондата. Има и еднo реле, означено с номер 34 - Rear О2 sensor/Viscous cabin heater. Предполагам това да е за втората ламбда сондата, след катализатора /ако имаш такава/


          Тези ги знам.Едното, номер 16 е бушон а номер 34, някакво реле.Доколкото знам моя джип има 4 oxygen sensor-a (или ламбда сонди) и се чудя дали няма и другаде бушони някакви.Затова и питах колегата да каже къде са намерили този изгорял бушон.
          Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
          0877стоидевет215–Радослав

          Коментар


          • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

            Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
            Как е сега колата колега.....престана ли претрисането и промяната на оборотите окончателно, със сменянето на бушона? Аз смених ламбда сондата с оригинална и грешка вече не дава, но проблема с оборотите си го има. Къде беше този бушон....отпред под капака до акумулатора ли или има и другаде бушони за тези сензори?
            Продължава да си има едно леко претрисане. На бензин е по-слабо осезаемо, на газ се усеща по-силно.
            Бушонът на отоплението на ламбда сондата беше отпред, в коша. Онзи, дето е с № 16. При мен обаче са само 2 сонди.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Продължава да си има едно леко претрисане. На бензин е по-слабо осезаемо, на газ се усеща по-силно.
              Все пак, изчистена ли е напълно вероятността за проблеми по високото напрежение (кабели, свещи, бобини, комутатори) ?

              Коментар


              • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Все пак, изчистена ли е напълно вероятността за проблеми по високото напрежение (кабели, свещи, бобини, комутатори) ?
                Още не е. Ама сега малко ще се обърне внимание на Нисана, че той горкият не можеше да хване ред.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                  Определено има някакъв бъг около раздатката. Покрай снеговете и ледовете тези дни се наложи използването на 4х4 и установих системно повторение на това, което констатирах още преди месеци - при превключване от 4Full Time към 2wd раздатката изглежда остава в положение "Part time", като предупредителната лампа на таблото или остава да свети, или първо угасва и малко след това светва наново, въпреки че лостът е в положение 2wd. На няколко пъти се случи "Part time" да светне eдва след изминаване на няколко километра. Днес индикацията ме сюрпризира след изминаване на 6-7 км и то при положение, че вчера следобед си карах на задно, без лампата да свети.

                  Лампата гасне едва след неколкократно превключване между 4Full и 2wd. При превключване на място или в движение при скорости на D - никакъв шанс.
                  Като че ли най-голяма успеваемост има когато първо скоростната кутия се превключи на N при движение със съвсем ниска скорост и тогава се ръгне лоста на раздатката на 2wd.

                  Интересното е, че миналата седмица бяхме вдигнали джипа на подемника при Андро по друг повод (предният кардан сигнализира, че е време въпросът му да се реши) и с увиснали във въздуха колела превключването си беше абсолютно безпроблемно - като включиш на задно, предните колела спират, а лампата си гасне, както му е редът.

                  Не изключвам варианта в поне част от случаите да става въпрос за фалшива тревога. Но в други определено продължаваше да си се чува шумът, който го има при включено 4х4.

                  Явно ще трябва пак да се вдигне колата на подемник и да се гледа внимателно какво става при превключване.


                  П.П. А тези дни в JeepForum се е появила поредната тема за подобен случай.
                  Последно редактирано от Чавдар (V93); 20-12-10, 23:08. Причина: Печатна грешка
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                    По принцип 242 е малко капризна и неточна, когато е натоварена при превключване в отделните режими.
                    Преди години прочетох в руския форум как е най-добре да се превключва в отделните режими по време на движение. Изключвам автомата на N-неутрален след което включвам Full Time или изключвам на 2WD (чува се характерното щракване) и после на D и няма никакви проблеми.
                    Преди това ми се е случвало да остане на Part time (лампата свети) след като искам дам мина на заден мост само и след няколко километра да се самоизключи на 2WD.
                    YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                    XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                    WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                    KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                    Коментар


                    • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                      Първоначално публикуван от klamat Преглед на мнение
                      ... Изключвам автомата на N-неутрален след което включвам Full Time или изключвам на 2WD (чува се характерното щракване) и после на D и няма никакви проблеми.
                      Преди това ми се е случвало да остане на Part time (лампата свети) след като искам дам мина на заден мост само и след няколко километра да се самоизключи на 2WD.
                      E точно по тази процедура изключвам и аз. Само че вчера трябваше да я повторя поне 5-6 пъти, доде угасне. А тази сутрин тръгнах на загаснала лампа, лост на 2wd и без да съм го пипал, след няколко километра лампата светна. Изглежда проблемчетата като да са 2 - понякога раздатката наистина не изключва, а понякога датчикът явно лъже, защото тази сутрин, както светеше "Part time", така на един заледен участък колата сучеше задницата като да е на задно.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                        Интересно? Тази РК има ли някакви средства за освобождаване на напрежението между двата кардана, за да изключи?

                        Коментар


                        • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          А тази сутрин тръгнах на загаснала лампа, лост на 2wd и без да съм го пипал, след няколко километра лампата светна. Изглежда проблемчетата като да са 2 - понякога раздатката наистина не изключва, а понякога датчикът явно лъже, защото тази сутрин, както светеше "Part time", така на един заледен участък колата сучеше задницата като да е на задно.
                          Не ти ли дава някакви грешки - напр. P0839 или нещо от този "порядък" (проблеми на датчика на раздатката). Писах тук в една тема, че на мен по едно време (ама с NV231) при включване на бавни и после връщане на 4HI лампата "part-time" гаснеше, а при включване на 2WD светваше , но колата определено си вървеше само на задно и боксуваха задните на пясък (случи ми се през лятото и така я пробвах - с мръсна газ на пясък). След неколкократно местене на ръчката по всички позиции нещата се оправиха. Сега пък установих, че не ми работи изобщо въпросната лампа, а само лампата "4LOW". При номера с ключа ми даде грешка P0839 - 4WD sensor voltage high, но позициите си ги сменя нормално (лесно се усеща в сегашния сезон). Според хамериканците в KJ-форума това се случва често - проблем с датчика, не с кутията. Затова не ми се занимава баш през зимата да го отстранявам.
                          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                          Коментар


                          • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                            По принцип раздатката 242 на WJ-a е модернизирана, а системата й за управление е много опростена в сравнение с тази от XJ и би трябвала да е по-прецизна.
                            Трябва да се пробва без изключване на скоростната кутия, а само без газ.
                            YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                            XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                            WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                            KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                            Коментар


                            • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                              Не знам дали има значение, но KJ-я я слагам на "N", само когато включвам бавните. Между останалите режими само отнемам газта и следя да не съм надвишил скоростта. Влиза безпроблемно и индикаторите си съответстват. Само веднъж, при изключване от бавни, с леко навит волан, усетих, че не е изключила, лампата ми беше изгаснала. Докато се почудих няколко секунди и всичко се нормализира.
                              edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                              Коментар


                              • От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ

                                Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                                Не знам дали има значение, но KJ-я я слагам на "N", само когато включвам бавните.
                                Има значение, защото така се прави по учебник Другото ми се вижда безсмислено - да слагаш на N когато включваш 4х4 "бързи"
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X