От: 3 месеца с Grand Cherokee WJ
Малко уточнение на понятията. Неведнъж съм срещал мнения, че електрическият вентилатор, за чието управляващо реле стана въпрос по-горе, е предназначен за климатика.
Нещо, прочетено в нет-а ме накара да се поразровя малко по този въпрос. Оказа се, че в същност, този вентилатор е стандартното охлаждане на Г.Чероки с 4-литровия двигател, поне за произведените през 1999, а перката с вискомуфата се води "heavy duty" охлаждане, което се е слагало като опция на коли с някой от пакетите за теглене.
Из сервизния наръчник на ГЧ 1999
Явно по-късно нещата са се променили, защото в наръчника за модел 2001 вече четем
След като смених повреденото реле на моя констатирам, че вентилаторът си се включва най-редовно при градско каране и без да е пуснат климатик. Т.е. вентилаторът си е от съществено значение за охлаждане на двигателя при бавното градско каране с ниски обороти, когато перката с виското не осигурява достатъчно дебит или пък виското е сметнато да зацепва при достигане на по-висока температура, за да не товари двигателя през останалото време.
Наличието на вентилатор с вискомуфа на колата подсказваше, че в комплектацията на колата би трябвало да има и други разлики от базовата, тъй като най-вероятно е била с включен пакет Trailer Tow Prep Group, който е предвиждал:
Т.е. джипът би трябвало да е с дифове 3,73, вместо с по-бързите 3,55 на базовата версия, както и да има изведено окабеляване за теглич.
За пълната окомплектовка за теглене (Trailer Tow Group Class III) трябва да остават допълнителен радиатор за охлаждане на скоростната кутия, теглич и куплунг.
Малко уточнение на понятията. Неведнъж съм срещал мнения, че електрическият вентилатор, за чието управляващо реле стана въпрос по-горе, е предназначен за климатика.
Нещо, прочетено в нет-а ме накара да се поразровя малко по този въпрос. Оказа се, че в същност, този вентилатор е стандартното охлаждане на Г.Чероки с 4-литровия двигател, поне за произведените през 1999, а перката с вискомуфата се води "heavy duty" охлаждане, което се е слагало като опция на коли с някой от пакетите за теглене.
Из сервизния наръчник на ГЧ 1999
... On the 4.0L engines an electric fan is standard and the viscous fan is added on trailer tow packages only ...
RADIATOR FAN - 4.0L
DESCRIPTION
The radiator cooling fan used on the 4.0L engine is an hybrid fan design. The hybrid fan system consist of a low speed viscous driven mechanical fan and a electrical fan
DESCRIPTION
The radiator cooling fan used on the 4.0L engine is an hybrid fan design. The hybrid fan system consist of a low speed viscous driven mechanical fan and a electrical fan
Наличието на вентилатор с вискомуфа на колата подсказваше, че в комплектацията на колата би трябвало да има и други разлики от базовата, тъй като най-вероятно е била с включен пакет Trailer Tow Prep Group, който е предвиждал:
- 3.73:1 axle ratio
- Mechanical cooling fan
- Trailer tow wiring assembly
Т.е. джипът би трябвало да е с дифове 3,73, вместо с по-бързите 3,55 на базовата версия, както и да има изведено окабеляване за теглич.
За пълната окомплектовка за теглене (Trailer Tow Group Class III) трябва да остават допълнителен радиатор за охлаждане на скоростната кутия, теглич и куплунг.
Коментар