Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

    Поради появята на няколко издайнически капчици масло в разширителния съд искам да сменя топлообменика на маслото - пукането му е много типичен проблем, и то не само за този двигател. Няколко много добри майстори по този двигател вече го гледаха и са категорични, че не е глава или гарнитура - нивото на антифриза не намалява, маслото нито намалява, нито се увеличава, в антифриза няма газове, маркучите са меки и т.н. Явно някаква миниатюрна шупличка в топлобменника, през която при високи обороти (и високо налягане на маслото) и по-редичко масло (особено в жегите от последните дни) то преминава в охладителната система. Но минимални количества, просто няколко капки, в разширителния съд има плуващи капчици масло - като в супа с месо И като ги изсмуча с една спринцовка, след 100-тина километра отново има няколко капки.

    Та ми трябва номера на този топлообменник като резервна част - на няколко места питам и ме гледат тъпо И откъде може да се купи?

    Тамън двама майстори ми предлагат да ми сложат маслен радиатор от Орел Омега 2.5 ТДС (матора на БМВ) - имал си термостат и според тях това било оптималното решение за теци мотори (вече били сложили такива маслени радиатори на поне 10-тина Грандове и Черокита 2.5 и 3.1 ТД и държали много по-ниска температура отпреди.

    Ама аз май предпочитам оригиналното решение. Абе не знам.
    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
    Volvo XC90 D5 Executive '12
    Volvo XC60 D5 Summum '11
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

  • #2
    От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

    http://www.usa-auto.ru/p57913C1999.html
    позиция #17

    Вярно е, че се пукат от време на време, ама чак пък типичен проблем...
    Твоя е изкарал 10 години. Новия също толкова ще изкара, може и повече. Не си струва да го правиш "направи си сам".
    Пък и да си сигурен в него ли или другаде го закарай на проба да го надуят с гореща вода.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #3
      От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
      http://www.usa-auto.ru/p57913C1999.html
      позиция #17

      Вярно е, че се пукат от време на време, ама чак пък типичен проблем...
      Твоя е изкарал 10 години. Новия също толкова ще изкара, може и повече. Не си струва да го правиш "направи си сам".
      Пък и да си сигурен в него ли или другаде го закарай на проба да го надуят с гореща вода.
      Мерси. Скъпичко е, според цената в рубли е между 600 и 750 лева. Ма кво да се прави, ще го свалим, нагреем, надуем с 10 атм, за да сме сигурни, че е той.

      Няква идея къде да го търся? Скорпион, Вест? Щото в БалкОн Стар сигурно ще е 2000 лева
      ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
      Volvo XC90 D5 Executive '12
      Volvo XC60 D5 Summum '11
      Alfa Romeo Spider 2.0 '90

      Коментар


      • #4
        От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

        Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
        Мерси. Скъпичко е, според цената в рубли е между 600 и 750 лева. Ма кво да се прави, ще го свалим, нагреем, надуем с 10 атм, за да сме сигурни, че е той.

        Няква идея къде да го търся? Скорпион, Вест? Щото в БалкОн Стар сигурно ще е 2000 лева
        Стефан ЕРА имаше проблем с неговия преди да продаде ГРАНДА.Той има най вероятно инфо ,от къде и колко
        grand cherokee 4.0 MY 2003 LAREDO.....love this car.

        Коментар


        • #5
          От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

          Първоначално публикуван от robi Преглед на мнение
          Стефан ЕРА имаше проблем с неговия преди да продаде ГРАНДА.Той има най вероятно инфо ,от къде и колко
          Ами аз направих вече проучване: БалкОн Стар София - 980 лева, БалкОн Стар Пловдив - 1041 лева, Вест Ауто - 1048 лева. В оня руски сайт, дето го даде колегата onufriz, е между 12 000 и 18 000 рубли - тоест 600-900 лева. чакам оферти от още няколко места, но ще е другата седмица.

          Но едва утре ще карам Жипчо на майстор, да свали туй чудо, да го нагрее и надуе, за да сме сигурни, че е от него. Пък после ще мислим. Точно колегата Стефан ЕРА бе разглобил целия двигател заради тоя топлообменник, щото не го е надул качествено.
          Последно редактирано от Carburettor; 17-06-10, 21:51.
          ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
          Volvo XC90 D5 Executive '12
          Volvo XC60 D5 Summum '11
          Alfa Romeo Spider 2.0 '90

          Коментар


          • #6
            От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

            Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
            Ами аз направих вече проучване: БалкОн Стар София - 980 лева, БалкОн Стар Пловдив - 1041 лева,
            Имаш ли идея, защо цените в БС София и БС Пловдив не са еднакви.

            Коментар


            • #7
              От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

              Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
              Ами аз направих вече проучване: БалкОн Стар София - 980 лева, БалкОн Стар Пловдив - 1041 лева, Вест Ауто - 1048 лева. В оня руски сайт, дето го даде колегата onufriz, е между 12 000 и 18 000 рубли - тоест 600-900 лева. чакам оферти от още няколко места, но ще е другата седмица.

              Но едва утре ще карам Жипчо на майстор, да свали туй чудо, да го нагрее и надуе, за да сме сигурни, че е от него. Пък после ще мислим. Точно колегата Стефан ЕРА бе разглобил целия двигател заради тоя топлообменник, щото не го е надул качествено.
              Ама цена а?
              grand cherokee 4.0 MY 2003 LAREDO.....love this car.

              Коментар


              • #8
                От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Имаш ли идея, защо цените в БС София и БС Пловдив не са еднакви.
                Транспортни разходи?!?!
                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                Grand 3.1TD
                0898 620 306 Стоян

                Коментар


                • #9
                  От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                  защото зад името Балкан стар се крият какви ли не фирми... едни по-големи с по-големи отстъпки, други по-малки, с по-малки отстъпки. Балкан стар си имат марчендаизинг... демек ползва се името, но нищо повече както бяха Лукойл "Петрол" преди време

                  Коментар


                  • #10
                    От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                    Чак днес намирам време да докладвам развитието по случая с маслото във водата и набедения топлообменник.

                    Първо го байпасирахме - и след като покарах няколко дни в жегите, в него изобщо не се появи масло - тоест виновника е друг. И добре че ме насочиха към един майстор на тия мотори, който веднага откри проблема - някакви О-пръстенчета (подобни на тези на запалителните свещи на бензиновите мотори), които пропускаха масло. Смяната им заедно с труда струваше 30 лева. Известно време карах с вода - нямаше масло, после отново вързахме топлообменика - абе всичко е перфектно.

                    По препоръка на същия майстор реших да сложа и електрически вентилатор на мястото на виското. Оказа се, че мястото е доста малко, но все пак намерихме подходяща мощна перка от някакъв бус Рено (Трафик или Еспас, не се разбра точно) Перката е GATE, изключително мощна, като и подадохме ток за проба се опита да излети във въздуха. Малко и виеха лагерчетата, оказаха се месингови втулки, които бяха сменени за 15 лева. Четките бяха като нови.

                    Монтирахме и датчик, който пали перката при 92 градуса, а също и копче в купето за принудително пускане. Всичко това ми струваше още 180 лева (120 лева перката и 60 лева труд). Е, и 5 литра антифриз-концентрат на -77 градуса (някакъв полски зелен за 5 лева литъра), който бе разреден до -27 градуса.

                    Естествено, промихме цялата охладителна система отвътре с някакви препарати (първо от маслото, после и от котлен камък) и старателно измихме радиаторите отвън.

                    Ми това е, сега вече температурата е просто невероятно стабилна, а и забелязах още нещо интересно - двигателя определено е много по-пъргав и като че ли е по-икономичен, но още не съм змасичал с точност. Явно оная огромна желязна перка доста го е мъчила.

                    П.П. Забравих - профилактично смених и обтегача на пистовия ремък - беше почнал да се разбива. Вероятно можеше да изкара още, ама не ми се рискуваше. Взех чисто нов оригинален от Вест Ауто за 350 лева.

                    Снимки







                    Последно редактирано от Carburettor; 17-07-10, 16:09.
                    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                    Volvo XC90 D5 Executive '12
                    Volvo XC60 D5 Summum '11
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                    Коментар


                    • #11
                      От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                      Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                      ... - някакви О-пръстенчета (подобни на тези на запалителните свещи на бензиновите мотори), които пропускаха масло...[/IMG]
                      Не разбрах какви са тези о-пръстени и къде се намират. Ако може обясни малко по подробно. Снимки нямаш ли?
                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                        Цените на частите са еднакви във всички представителства. Вероятно някой колега е объркал каталожния номер и е дал цена на друг топлообменник. Съалявам да го кажа..... Няма такива неща като марчендаизинг.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                          Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                          Не разбрах какви са тези о-пръстени и къде се намират. Ако може обясни малко по подробно. Снимки нямаш ли?
                          Нямам снимки, не съм присъствал на разглобяването. Според обясненията на майстора става дума за някакви тръби (или преходници), които са разположени в блока под колектора и тръгват от основните лагери на коляновия вал, като в началото вървят през картера, а после минават през блока, където ги обтича антифриза. Всяка от тях подава масло под налягане съответно към оня къдравия маслопровод в главите, към турбото и т. н. Та там, където минават през антифриза, от двете страни са уплътнени с О-пръстени (май гумени били, първоначално бях разбрал, че са месингови). И тъй като маслото е под високо налягане от основните лагери, като някой от тия О-пръстени изпусне, вкарва масло в антифриза.
                          ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                          Volvo XC90 D5 Executive '12
                          Volvo XC60 D5 Summum '11
                          Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                          Коментар


                          • #14
                            От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                            Писах ти л.с., но не отговаряш
                            Къде се намира този майстор?
                            Грандоман WJ 3.1 QD

                            Коментар


                            • #15
                              От: Номер на водно-масления топлообменник на 3.1 ТД

                              Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                              ...Според обясненията на майстора става дума за някакви тръби (или преходници), които са разположени в блока под колектора и тръгват от основните лагери на коляновия вал, като в началото вървят през картера, а после минават през блока, където ги обтича антифриза...
                              Или не са ти обяснили добре или те лъжат.
                              Тръбата е само една, тръгва от задната част на блока, качва се нагоре и минава през всички глави и ги захранва с масло за мазане на кобилиците. Тръбата е изцяло външна. На нея има 12 ( по две за всяка глава и две за блока) метални дихтунги. Ако някоя от тези дихтунги протече или се спука тръбата ще протече само навън - тази тръба никъде няма досег с антифриз. Турбото се снабдява с масло под налягане от друго място.
                              Най ме е страх от хора без мечти...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X