Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

    Ами логиката според мен е следната: когато въпросният соленоид не е работил, колата влиза в авариен режим и работи само на 2-ра и 3-та, според това на кое положение е скоростният лост. Сега след като соленоидът работи, колата не влиза в авариен режим и си тръгва от първа, но явно има някакъв проблем в самото преминаване от първа на втора, който преди това не е имало как да се установи, поради факта, че нямаше първа. По принцип, да скоростите са с вложен мастър рипеър кит, но той е вложен от човек, а знаеш, че винаги има място за грешки. Събота и Неделя с въпросният човек ще се търсят проблемите и ДАЙ БОЖЕ тяхното отстраняване. Аз също не разбирам много, но и аз като теб търся логиката. Честно казано съжалявам, че не купих едни скорости втора употреба и не ги сложих. Вече дори не знам дали като оправим проблема и джипът почне да превключва от първа на втора, дали ще иска да превключва на трета.

    Между другото трябва да вметна, че втората грешка, която съм цитирал по-горе, а именно 11 "Нет сигнала от SBEC об оборотах двигателя" се появаваше най-вероятно защото докато карахме, нещо газовата се бъзикаше и гаснеше на газ, при което джипът продължаваше по инерция, а оборотите бяха на нула, докато не го запалехме отново и затова се е записвала тази грешка.

    Коментар


    • #47
      От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

      Днес има ново развитие по моят проблем. Оказа се, че соленоидът, който сме сменили е с 1 цяло и нещо Ома, а моят старият е с 4 Ома (така ми го обясни майсторът; доколкото ми е известно става въпрос за напрежение, което се измерва в омове). Така че от там идвала разликата, че с единият соленоид има само първа, а с другият 2-ра и 3-та. Не знам дали е възможно, вие кажете! А пък на плочката със соленоида има още едно пободно, което до днес смятах, че е друг соленоид, но се оказа, че е някакъв сензор, който дава инфо на соленоида за налягането на маслото в скоростите. Утре ще кача снимка. Знае ли някой възможно ли е да има такава разлика в омовете при два еднакви на вид соленоиди, а пък и то от еднакви коли с еднакви мозъци?

      Коментар


      • #48
        От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

        Днес сменихме соленоида и вече всичко е наред! Благодаря на всички, които даваха своите мнения и съвети и специални благодарности на RedAir и на Quadra! Който някога има проблем със скоростите на 4.0 нека смело да ме пита, защото покрай моите проблеми, вече станах диагностик! Тел.: 0886 074 357 Слав! Трябва да отбележа, че соленоида в Балканстар струва 361 лв., а моят човек го намери за 189 лв., в щатите струва 98 USD! Ако някой иска, мога да се опитам да намеря от моя човек, такъв соленоид. Искам да благодаря и на колежката Nadia, която ме свърза с нейни колеги от Балканстар и те наистина се отнесоха много професионално и адекватно и също ми помогнаха в диагностицирането на проблема!

        Коментар


        • #49
          От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

          ех, най-после!!!! браво! сега газ и на разходка
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #50
            От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

            Нещо не ми е ясно в тази тема - заради един клапан дето струва 200 лева и се сменя за 30 минути, ти сваля кутия, направи и пълен ремонт, рециклира хидротрансформатора, изгуби много месеци, изгуби много пари и нерви и въпреки това си доволен от разни хора дето са ти давали акъл и от майсторите които са ти взели не малко пари.
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #51
              От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

              Колега onufriz, май не обичаш да четеш внимателно. Както съм описал по-горе първоначалният проблем беше клапана, но за да се установи това, трябваше да се отиде на майстор, който да го диагностицира. Точно когато отидох при Димата (Quadra), буквално пред тях джипът престана да върви нито напред нито назад. Трябва да отбележа, че към даденият момент още не знаех дори за клапана. Прочетохме грешките и се установи проблема с въпросният клапан. Само, че както може би се досещаш, не той беше проблема джипът да не върви нито напред нито назад. Задърпах джипът до един друг майстор, който се занимава с американски коли, да види кутията и да каже какъв е проблема. Той каза, че трябва да си отвори кутията и я отвори. Обяви ми една височка сума и аз реших да си взема кутията и да си я направя при мой човек (той ми оправи и турбината), който се занимава с автоматици. Поръчах рипеър кит сглобихме я, но проблема с клапана остана, сменихме го и вече всичко е наред.

              Ако си запознат с автоматиците (аз по неволя се запознах) проблемите са били два - клапана и хидротрансформатора. Кутията не е трябвало да се отваря, но понеже човекът с американските кутии я беше отворил и ми беше взел пари за това беше грехота да не поръчам рипеър кит и да не го "вложа".

              П.С. По-нагоре в темата се обсъждаше дали с изолиран lock-up има 4-та скорост, т.е. O/D. Отговорът е да има!

              Коментар


              • #52
                От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                Най на края...
                Радвам се за теб, че приключи с този проблем
                LZ1RED

                Коментар


                • #53
                  От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a030.jpg
Прегледи:1
Размер:24.3 КБ
ID:5233889Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a039.jpg
Прегледи:1
Размер:23.6 КБ
ID:5233883Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a029.jpg
Прегледи:1
Размер:24.6 КБ
ID:5233887Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a037.jpg
Прегледи:1
Размер:16.0 КБ
ID:5233890Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a033.jpg
Прегледи:1
Размер:26.2 КБ
ID:5233884Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a035.jpg
Прегледи:1
Размер:23.3 КБ
ID:5233886Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a034.jpg
Прегледи:1
Размер:21.9 КБ
ID:5233891Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a032.jpg
Прегледи:1
Размер:11.2 КБ
ID:5233888Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a038.jpg
Прегледи:1
Размер:18.5 КБ
ID:5233885Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5a031.jpg
Прегледи:1
Размер:22.6 КБ
ID:5233892Щом обичаш да четеш, прочети си собствените постове в темата. Да видиш колко объркани работи си писал. Как се хвърляш от една крайност в друга. Може би трябваше да послушаш Кинекс още в началото.



                  ...Знам че е много странно оборотомера почти да не ти мърда, а пък скоростомера да се увеличава...
                  ...След няколко консултации тази сутрин се стигна до извода, че най-вероятно кутията е в сервизен режим и си тръгва на 3-та...
                  ...определено джипа когато е на D тръгва от 3-та или 4-та и ускорява до към 100-120 без да сменя нито една скорост...
                  ...Дали няма някаква връзка, ако евентуално проблемът на скоростите е в компютъра...

                  ...Колеги, колата вчера спря напълно! Отидох при Дима Quadrata и в момента, в който му звъннах, че съм на уреченото място, джипът спря и не поиска ни напред, ни назад. Ще се гледа нещо по мозъка, селеноиди и т.н., а иначе дава грешка 21 - прекъсната връзка на селеноид. Ако обаче не се оправи по лекият начин, просто не знам, ще се свалят скорости, рипеър китове, ...

                  ...Обаче възникна един въпрос, свързан с турбината, която е оправена отдавна от мой приятел, занимаващ се със автоматици...

                  ... за опряването на турбината, ако трябваше да има lock up, щеше да е повече и той нямаше да може да я оправи...

                  ...Честно казано сега ме е малко яд, че не я направих както трябва, но тогава бях много ядосан на джипа...

                  ...Колеги, след много разправии скоростите на моят ZJ 4.0 са монтирани, но проблемът, който съм описал и в по-горните си постове остана, въпреки че механиката на скоростите е напълно нова - мастър рипеър кит, редуктор, опряване на турбината и т.н....

                  ...знам, че ти казах, че скоростите са наред, но чак днес отидох да видя джипът откакто е готов (защото бях в чужбина) и се оказа, че прави същото, а въпросният майстор ми е казал, че е наред, т.е. че вече върви. Не ме питай как се почуствах като разбрах тази подробност!...

                  ...Сменихме въпросният соленоид и качвам се аз, паля давам на D и като пускам спирачката колата си тръгва съвсем уверено, аз невярващ натискам бутона O/D и чудо той работи. Вече на седмото небе, викам от радост изкарвам го и газ и да колата ми вече тръгва на първа, невероятно щастлив установявам колко много ряз имал моят джип, първият завой се взима с вратите напред и след като се ускопоявам отпускам педала на газта и ново двайсет, не иска да превключи по-нагоре от първа, независимо на коя степен е скоростният лост...

                  ...Колеги, днес след дълго преглеждане на жици, компютри и прочие се оказва, че май не превключва по-нагоре от първа поради механичен проблем! Почти се обезверих, че джипът ще тръгне!...

                  ...Ами логиката според мен е следната: когато въпросният соленоид не е работил, колата влиза в авариен режим и работи само на 2-ра и 3-та, според това на кое положение е скоростният лост. Сега след като соленоидът работи, колата не влиза в авариен режим и си тръгва от първа, но явно има някакъв проблем в самото преминаване от първа на втора, който преди това не е имало как да се установи, поради факта, че нямаше първа. По принцип, да скоростите са с вложен мастър рипеър кит, но той е вложен от човек, а знаеш, че винаги има място за грешки. Събота и Неделя с въпросният човек ще се търсят проблемите и ДАЙ БОЖЕ тяхното отстраняване. Аз също не разбирам много, но и аз като теб търся логиката...

                  ...Днес има ново развитие по моят проблем. Оказа се, че соленоидът, който сме сменили е с 1 цяло и нещо Ома, а моят старият е с 4 Ома (така ми го обясни майсторът; доколкото ми е известно става въпрос за напрежение, което се измерва в омове). Така че от там идвала разликата, че с единият соленоид има само първа, а с другият 2-ра и 3-та....






                  И в какво се изразява ремонта на турбината, че въобще не стана ясно? Като не е оправил съединителя на турбината, какво всъщност е оправил твоя майстор? И как я е заварил? И как я е балансирал?


                  Или може би има подобни машини за ремонт на турбини:
                  Последно редактирано от onufriz; 11-12-10, 22:14.
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #54
                    Колеге onufriz, както казах не знам колко си в час с автоматиците, но има вариант да се изолира lock-up-а, както съм направил и да има 4-та скорост въпреки това. Постовете, които си описал напълно отговарят на истината, т.е. как се констатираха проблемите. Но както съм написал още отначало имаше два проблема - соленоид и турбина. Не виждам какво не можеш да разбереш. Просто един майстор ми беше разглобил скоростите и беше супер безмислено да не вложа един мастър рипеър кит за 312 лв. След влагането единият от проблемите остана, а именно соленоида, който вече също е решен. При неговата смяна съм описал реда на нещата, извършени от Quadrata, който мисля че е един от най-разбиращите от американски коли в БГ и защо се получи едно объркване - все пак първата смяна на соленоида беше с такъв втора употреба. Нека не занимаваме участниците с твоите неразбирания и догадки. Мисля, че хора като Quadrata и Red Air ще потвърдят истината и ще кажат как стояха нещата. Ако имаш въпроси как стоят нещата с автоматиците звънкай, няма да ти искам пари за консултацията, аз вече инфото съм го получил по соленият начин и бих го предал на хората от форума с удоволствие. Трябва да отбележа, че нищо от нещата, които съм направил за автоматикът не са излишни, не знам дали знаеш, но рипеър кит-а си е нещо като консуматив, все едно да си смениш съединителя на ръчни скорости, смених си и маслото, нещо което също е задължително. Пак казвам, ако нещо не ти е ясно звънкай, даже ще ти обясня, че освен соленоида, проблема може да идва и от един сензор. Но пак казвам, аз го научих по трудният начин, дано други участници от форума да прочетат този пост и да ми звъннат, за да им спестя главоблъсканицата.

                    П.С. Опряването на турбината се изразява в изолиране на lock up-а, функция, която действа само на четвърта скорост. По принцип може и за повече пари да се отрави турбината и пак да има lock up, но след време не вярвам ти да се навиеш да платиш отново свалянето й, и опряването на lock up-а отново. Просто си реших проблема от първия път. Този проблем с lock up не е само при Черокитата, има го и при X5, ML и т.н.

                    Относно това, как я е балансирал, не знам, все пак човека си има начин и машина за целта, не вярвам на всеослушание да обяди как става! Ако не вярваш, че може, заповядай да тестваш джипа, ще останеш доволен.

                    Относно това да послушам Кинекс - не виждам причина да ходя на диагностика с комп, при положение, че вече бях разбрал проблема по електрониката, а имах по-голям проблем - механиката. Нали знаеш, че като има проблем по механиката, диагностика с комп, няма да каже какво и е. Съжалявам, че с изразявенето на мислите си съм те объркал. Не скачах от една крайност в друга, просто описвах какво прави колата и какво ми казват майсторите, които я гледаха!
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 12-12-10, 09:27. Причина: Сливане на 3 последователни публикации

                    Коментар


                    • #55
                      От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                      не се дърляйте...... нормално е човек, като не разбира (и аз съм така) да вярва на "майсторите" и изкача от джобовете много сериозно..

                      колкото и да е нерационално, в един момент си казваш абе само да стане джипката, майната им на парите
                      ________________________________________________
                      Subaru OUTBACK 2,5
                      Hyundai TUCSON 2.0

                      Коментар


                      • #56
                        От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                        И първия и втория датчик за налягане, не са били от тази кутия.
                        Как диагностирахте че грешка 21 не означава лоша връзка с датчика, а означава неправилен датчик. Щото грешката за неизправен датчик е 14.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                          Слави, с най добри чуства - майстор който ти обеснява че:
                          Първоначално публикуван от slav_iliev Преглед на мнение
                          ...соленоидът, който сме сменили е с 1 цяло и нещо Ома, а моят старият е с 4 Ома (така ми го обясни майсторът; доколкото ми е известно става въпрос за напрежение, което се измерва в омове). Така че от там идвала разликата, че с единият соленоид има само първа, а с другият 2-ра и 3-та...
                          не е много наясно нито с електротехниката, нито с автоматите. Напрежение, което се измерва в омове???!!!

                          Но твойте майстори не ме интересуват - нито ги познавам, нито някога ще отида при тях. По важното е, че когато задаваш някакъв въпрос тука във форума, логично е въпроса и последващите постове да са точни и ясни , а не объркващи.

                          Със здраве да си я караш колата много безавариини километри.

                          А като стана въпрос за безплатана консултация, кажи моля те колко трябва да е управляващото налягане в кутията на директна на празен ход и ако не е в норми на какво може да се дължи това и какви може да са последствията?
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                            Колега Kinex, честно казано не знам какво точно означава грешка 21, но в общи линии значи че соленоида или сензора трябва да се сменят. В Балканстар ми обясниха, че когато намотката на соленоида е прекъсната, той вече има друго съпротивление и затова дава грешката. Факт е, че с втория соленоид не даваше грешка. Проблем обаче може да идва и от сензора, който дава инфо на соленоида. Относно това, дали е възможно соленоида да не е от такава скоростна кутия, не мога да кажа, но със същият соленоид са и скоростине на WJ 3.1. Дори и каталожния номер им е един и същ.

                            Колега Onufriz, грешката е моя, не става въпрос за напрежение, а за съпротивление, моля да ме извиниш. В следващият ми пост съм се поправил. Относно майсторът, най-вероятно не само, че си ходил, ами че пак ще ходиш при него. :-) (Става въпрос за човекът който ми вложи кита и сглоби скоростите) Той работи в един от най-оборотните сервизи за автоматици в София. Разбира се, че ако не си от София не си ходил при него. :-) Не се обиждай, в никакъв случай, не мисля, че аз съм един от хората във форума, които са разбиращи, напротив като гледам другите ти постове, мисля че разбираш доста, това което обаче ме принуди да изпиша толкова редове и постове е, че от моите обяснения ти не си разбрал последователността на проблемите и ремонтите по скоростите. Приемам, че при няколкото проблема и различни майстори аз съм объркал нещата и не съм обяснил както трябва. За налягането не знам, колко е, специално на тази кутия да се измери налягането е доста трудно, така поне ми обясниха от Балканстар. Ако не е в норми, мисля че проблема може да е или от турбината или от маслената помпа. Последствията - зависи дали е повече или по-малко от нормалното.
                            Като казах, че с удоволствие бих помогнал на колеги от форума с инфо, имах предвид, че вече знам горе-долу какви са им болежките на тези скорости и кой би им ги оправил за прилични пари, а не да отидат някъде, където да ги одрусат. С такъв тип инфо бих им помогнал и мисля, че за някой като мен, който не е в час, а има проблем със скоростите да му кажа, че тази кутия има примерно 5 бара налягане, това няма да му е от голяма полза!

                            Дано не занимаваме колегите повече с нашата разправия!

                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 03-01-11, 09:49. Причина: Подмяна на снимка

                            Коментар


                            • #59
                              От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                              Първоначално публикуван от slav_iliev Преглед на мнение
                              Колега Kinex, честно казано не знам какво точно означава грешка 21, но в общи линии значи че соленоида или сензора трябва да се сменят. В Балканстар ми обясниха, че когато намотката на соленоида е прекъсната, той вече има друго съпротивление и затова дава грешката. Факт е, че с втория соленоид не даваше грешка. Проблем обаче може да идва и от сензора, който дава инфо на соленоида. Относно това, дали е възможно соленоида да не е от такава скоростна кутия, не мога да кажа, но със същият соленоид са и скоростине на WJ 3.1. Дори и каталожния номер им е един и същ.
                              Трябваше да те оставя още два три месеца да мерите омове до сто и едно и обратно, сега нямаше с чужда пита помен да правиш. Щеше да смениш и управляващия блок, и чак тогава, евентуално, на някой можеше да му хрумне че селеноида не е за тази кутия. Пък можеше и на никой да не му хрумне. В Балканстар много правилно са ти обяснили за прекъснатата намоткат обаче твоя случай изобщо не е такъв, защото съпротивление има.
                              Още тогава на 21-11-2010 когато ти казах къде е заровено кучето, можех да ти кажа и номера К56027562 обаче останах с впечатлението че ще го купуваш от Балканстар а там със сигурност го знаят. Аз пък няма как да съм сигурен на 100% че това е преобразователя на налягане за твоята кутия. И да ти кажа доста ме изненада с това мнение което написа две седмици по късно.

                              Първоначално публикуван от slav_iliev Преглед на мнение
                              Днес има ново развитие по моят проблем. Оказа се, че соленоидът, който сме сменили е с 1 цяло и нещо Ома, а моят старият е с 4 Ома (така ми го обясни майсторът; доколкото ми е известно става въпрос за напрежение, което се измерва в омове). Така че от там идвала разликата, че с единият соленоид има само първа, а с другият 2-ра и 3-та. Не знам дали е възможно, вие кажете! А пък на плочката със соленоида има още едно пободно, което до днес смятах, че е друг соленоид, но се оказа, че е някакъв сензор, който дава инфо на соленоида за налягането на маслото в скоростите. Утре ще кача снимка. Знае ли някой възможно ли е да има такава разлика в омовете при два еднакви на вид соленоиди, а пък и то от еднакви коли с еднакви мозъци?
                              Ама тва вече са глупости. Важното е че колата стана. Сега остава да и се радваш.

                              И следващия път слушай хората които са го правили. Тези които само знаят как се прави, понякога бъркат.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Питане за автоматик Гранд 4.0 1994

                                Колега Kinex, още преди да говоря с теб знаех, че трябва да се смени въпросният соленоид, честно казано това го знам от първият път когато отидох при Quadrata. Може да питаш Red Air, с него съм говорил доста по въпроса. Така че въобще не ставаше въпрос дали ще ми го кажеш или не. Това, което ти ми каза е, че соленоида си е наред, просто не е от тази кутия. И в двата варианта трябваше да се смени. Просто първият път го сменихме с такъв втора употреба заедно със сензора (защото те са на една плочка, можеш да видиш снимката по-горе) и явно едно от двете, които са на тази плочка също не работи. Честно казано да ти кажа, но без да се сърдиш, номерът, който си ми дал е на сензорът и струва 313 лв. в Балканстар, моят човек го намери за 270 лв. И в двата варианта парите са си доста и добре че не си ми дал този номер, защото ако го бях купил парите щяха да са ми на вятъра. Въпросният сензор (този, който си беше в кутията) е в момента на кутията и за сега работи безупречно, кога ще сдаде багажа, никой не знае, дано никога! А номерът на соленоида, който смених е 4617210 и в БС е 361 лв., както съм написал по-горе намериха ми го за 189 лв. и колата се оправи. Така че в този случай, добре че не съм те послушал. Ако не вярваш можеш да звъннеш в БС и да им кажеш тези номера и те ще ти кажат кое какво е и колко струва. Така, че не виждам за какви два три месеца и за какви чужди пити говориш.

                                Относно втория ти цитат - мисля, че и преди го обясних, просто казвах, какво е станало като сменихме цялата плочка!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X