Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

    Здравейте всички.
    Както повечето знаете в момента служебния ми джип е Чероки 2,5тди.
    Сега ще се наложи подмяна на автопарка ни и старото доказано чероки ще си намери нов собственик и ще го заменим с по-големият му брат, но се чудя с кой двигател.

    Нуждите ни:
    1. Малък разход на гориво;
    2. Удобство при дълъг път (често се налага да карам 4 часа за да свърша работа за 5мин, и после обратно пак 4 часа)
    3. Носене на доста багаж (агрегат, куфари с инструменти, датчици всичко общо около 400кг) - тук ме интерисува задните седалки могат ли нацяло да се махнат (както при черокито) когато ми се наложи?
    4. Проходимост (най-вече при каманаци - по-добра ли е от на черокито или ще се наложи лифт?)

    Повярвайте доста съм изчел мненията ви за дизеловите мотори, така че се съсредоточете в конкретно сравнение между тези два агрегата.
    Благодаря ви предварително!
    П.С. Пламене, познай след покупката кой ще си играе пръв с него ...но това е тема на друг разговор

  • #2
    До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

    Щом си се спрял да е м/у тия двата, вземай 2.7. Върви прилично, икономичен е, моторът го знаят по сервизите заради използването му в Мерцовете. Само не знам консумативите дали не са по-скъпи
    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

    Коментар


    • #3
      До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

      Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
      Щом си се спрял да е м/у тия двата, вземай 2.7. Върви прилично, икономичен е, моторът го знаят по сервизите заради използването му в Мерцовете. Само не знам консумативите дали не са по-скъпи
      Е ми неколкократно поддръжката на 2,7 е по -скъпа от на 3,1.
      3,1-ги дават по-трошливи, но като се замисли човек , какво толкова се троши, причините за тези повреди стига до извода , че зависи от стопанина.
      Проблема е в охлаждането на главите след изключване на мотора - има решение: допълнителна циркулационна ел. помпа.
      Ако се стигне до ремонт, чаркалъците са значително по-евтини в сравнение с 2,7
      2,7- проблем с дюзите - оказва се , че са консуматив , а цената е сериозна.
      Ремонта, относно достъпа до дюзите, е свързан с трудности.
      Проблеми с компа и буксата на скоростната кутия.
      Щом в Германия и Австрия карат повече 3,1 и ги предпочитат пред техния си матор 2,7 , значи има основателни причини.
      Според мен избора зависи от техническото състояние на конкретния екземпляр.
      Успех!
      ________________________________________________________________________________________
      Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
      HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

      Коментар


      • #4
        До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

        за правилното стопанисване си абсолютно прав. Има и друго - с какви наследствени болести ще бъде (както на мен ми се наложи да лекувам наследствени болести при 2,5тди... след като бяха излекувани - проблеми не ми е правил, върви прилично, гори малко... но комфорта... ужас!)
        до тук 2 гласа за 3,1 (и един не от форума)

        Коментар


        • #5
          До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

          щом разхода ти е важен и би могъл да си го позволиш(първоначално) вземи един 4.0 или 4.7 бензин сложи му газова и забрави за всякви дюзи, допълнителни помпи за циркулация и тн
          иначе и аз съм доволен от 3,1 но имай предвид че си харчи и е шумен! 10 извън града вътре ... според зависи
          V10

          Коментар


          • #6
            До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

            бензинов мотор с газова немога дори да го помисля.
            За извънградския разход - 10 ми се струва нормален с оглед на това, че сега с 2,5тди ми харчи 8 и е с ръчни скорости.
            Колкото до шума - все си мисля, че ще е по-малко отколкото в момента с черокан. Замислил съм се и за допълнителна шумоизолация... ама това е тема пак за друг разговор

            Коментар


            • #7
              До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

              Още един глас за 3.1, определено целостта на двигателя и евентуалното му трошене зависи от стопанина му! Аз моя го взех с проблем в скоростите и в момента мисля един диференциал, но този който вземеш задължително го дай на майстор да го огледа както докато го кара, така и да отваря тук там да пооглежда! 3.1 харчи 14- 16 градско зависи колко го натискаш, извънградско колегите да кажат, аз след ремонта не съм го засичал. Подъжката е 3- 4 пъти по- евтина от мерцедесовия. Не е толкова шумен колкото го изкарват, дори шума е приятен, ако не искаш съвсем да го чуваш усилваш музиката. В общи линии няма да имаш проблеми с двигателя ако е читав, киломтрите са под 200 000 и са реални! Има много хляб в тоа двигател само да го поддържаш и чарковете от които зависи неговата работа да са в ред! Сега мисля да го чипвам, след като имам мнението на два 3.1 чипнати двигателя и нямат никакви проблеми!
              R 727cc BB KIT
              ZJ V8
              WK2 V6

              Коментар


              • #8
                До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                3 - 4 пъти. Хм. Прекарал съм се

                Коментар


                • #9
                  До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                  Добре де, да ги смъкнеме до 2- 2.5
                  R 727cc BB KIT
                  ZJ V8
                  WK2 V6

                  Коментар


                  • #10
                    До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                    Разликата в продажната цена е от 3,000 до 5,000 лв. Мисля, че няма нужда от друг коментар.

                    В последно време говорих с няколко уж специалисти-техници на Jeep и ето какъв пример ми дадоха те:

                    "3,1 поевтиняха и затова доста хора се хвърлиха на тях - возията е много добра, както офроуд способностите и хората се подлъгват. Имаме доста повече работа с 3,1 отколкото с 2,7 за последните 6 месеца - глави и АСК основно."

                    За 2,7 се знае болката - дюзи. Ама и това си е доста относително. Моят е на 140,000 км и съм нямал грижи с дюзите - да чукна на дърво.

                    Основният проблем, който срещат повечето притежатели на Jeep в БГ според мен, е липсата на добри майстори или по-точно фактът, че са неуки и не обичат да четат. В допълнение на това ние сме си специалисти по всичко и не обичаме да даваме много пари за поддръжка - може би нямаме или може би не искаме да даваме.

                    Много ми хареса една реплика на Kinex, че в крайна сметка всеки си купува V8.
                    www.drivingoffence.co.nz

                    Коментар


                    • #11
                      До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                      Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
                      3,1-ги дават по-трошливи, но като се замисли човек , какво толкова се троши, причините за тези повреди стига до извода , че зависи от стопанина.

                      Ами то и на 2,7 проблемите идват от стопаниана. Немарливи стопани, никаква подръжка, коли вкарани от Италия за без пари на килограм и проблемите са на лице. Заради един дихтунг на дюзата за 2 лева всичко става мазало.

                      В крайна сметка се сравняват мотори от различни поколения - единия шумен, чуплив, със стара технология дизелова помпа, чиято електроника често дефектира (да, знам ремонтира се с поялника и един транзистор), проблемна скъпа първа дюза (да,да еди кой си ги ремонтира), нужда от регулиране на дюзите, износени разпръсквачи, изтръгващи шпилки на кобилиците ( да - еди кой си стругар ги прави като нови), изгнили тапи на главите, спукани плочи между кутията и мотора, проблеми с центровката на помпата, механични проблеми със самата помпа, тракащи повдигачи заради който се свалят главите, спукани глави( да - помпи в стил ТНТМ) и още доста характерни проблеми. Да не говорим за нелечимите течове на масло от къде ли не: от турбото, от капака на клапаните, между кутията и мотора...


                      И другия комън реил, променлива геометрия на турбото, икономичен и мощен, тих, без характерни течове...

                      Дюзите на 2,7 били консуматив (според мен заради немърливо отношение на предния собственик) - ами на 3,1 консуматив са главите. Ама там вече разликата в цената е голяма.

                      Твърдо "да" за 2,7 ЦРД, но само сравнен с допотопния 3,1 с долен разпределителен вал.


                      Някой с 3.1 да не се засегне - това е само статистика.
                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                        Твърдо за 2,7 и ако се кара с хубава нафта няма проблем с дюзите.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                          За ХУБАВА нафта в "наше село" много се е говорило и много ще се говори, защото такава нафта НЯМА, а ако има, то тя не е от колонките на масовите разпространители на горива у нас- бензиностанциите! А статистиката за 3.1 която onufriz даде е извлечена от различни машини, но да речем най- честите проблеми са: 1- течовете които не са никакъв проблем защото при всеки дизелов мотор ги има; 2- проблеми с горивна помпа; 3- италианските алуминиеви глави; 3- проблеми в скоростите.
                          Мога да допълня някои неща и за 2.7 : 1- Дюзите; 2- Автомата- проблеми от всякакво естество, най- вече елекртоника + компютъра; 3- Компютъра на двигателя; 4- Електрониката на цялото купе като цяло.
                          Та и 2.7 не е кой знае колко напред от 3.1, пък и ремонтите са му пъти по скъпи ако му се налагат. При нормално стопанисване и отлично състояние на закупен 2ра ръка 3.1 не виждам място за притеснения! Нормално е при всеки автомобил 2-ра или която и да е следваща ръка да излизат проблеми с увеличаване на километрите.
                          R 727cc BB KIT
                          ZJ V8
                          WK2 V6

                          Коментар


                          • #14
                            До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                            леле каква дискусия се заформи... ама така трябва
                            Говорих и с един приятел, от една фирма за части за американски автомобили, която всички вие знаете, та той каза "по-малкото зло е 3,1", без да обяснява подробности. Вярно е, че трябва да се избере по-малкото зло, но е вярно и че не се знае състоянието на "по-малкото зло" какво ще е. Благодаря ви за споделените мнения и гледни точки, сега решението ми се насочва към управата, а те каквото решат.
                            "СтраОтни сте!"

                            П.С. Всеки комонрейл мотор иска "хубава нафта", проблема е, че в нашата мила родина рядко се среща такава. Лично аз ако днес заредя хубаво гориво, след два дена зареждам пак от същата бензиностанция ужасно гориво. Единия път с пълен резервоар минавам 920км, другия път 830км (при еднакви други условия). Някой горе беше споменал за разликата в цените на дюзите на 2,7 и глава на 3,1... еми смея да твърдя, че главата е по-евтинка (540лв беше до колкото помня преди половин година), а дюзите колко струват? И до колкото зная се сменят всички накуп, а може и да греша??
                            Както казва един мой съсед с добри възможности "не живеем в нормална държава, зада караме нормални коли" и като се замисля с тия дупки, горива, масла с неясен произход и импровизирани паркинги тип "пешеходеца може да ходи и по улицата" е доста прав.
                            Последно редактирано от Y.Stoqnov; 23-04-10, 08:45. Причина: допълнение тип "лирическо отклонение"

                            Коментар


                            • #15
                              До: Jeep Grand cherokee 3.1 или 2.7 ??

                              Мислех да не се включвам сериозно, но няма как...

                              Давате примери с това, че имало проблеми като цяло с електрониката на купето на 2.7 в сравнение с тази на 3.1. Къде са разликите и от къде идват проблемите!? Вероятно и раздатката, дифовете, окачването са по трошливи? И гуми повече пукали !?

                              Това с дюзите - консуматив го чувам само от хора, които не карат този двигател. Откъде ви е информацията., споделете. Прочели сте, видели сте?! Аз преди 20,000км смених 2 дюзи. Преди това бяха сменени и останалите 3. До момента (с редовно профилактично преглеждане на всеки 5-6,000км) нямам абсолютно никакъв проблем. Ама никакъв. Нафтата била калпава - така съм чувал. Откакто имах проблем преди около година и половина с една вода във филтъра съм нямал абсолютно никакви проблеми. Да, ако се метнеш на мотор, който е на 350,000км, но ти го продават за 140К и започва приключението. Любимо обяснение на всички е нафтата. Аз лично не познавам човек, който да е имал доказан проблем по двигателя от нафтата. А и добавки спрях да слагам от известно време. Не изключвам някой да има ядове с горивната система, но не бива да се правят изводи от частното за общото!

                              Любимият на всички компютър - на мен ми горя два пъти, докато не стана ясно, че гори от нещо, а не просто ей така. И познайте какво, гореше заради два протрити кабела в един кабелен сноп. Другата честа причина за горенето, според човека, който ги възстановява, е клапанът на рейла, който правел късо по незнам си каква причина. Този иначе скъп проблем има своето евтино решение (колко евтино ли - 250 лв. струва ремонтът на блока) и изобщо не бих го изтъквал за проблем, при положение, че горивният филтър струва горе-долу на половина. Вероятно някой сега ще каже „да ама аз на моя 3.1 мога и да не му сменявам горивния филтър и нищо няма да му има” и вероятно ще е прав, но това не го прави по-добър този мотор.

                              Истината е, че колкото по-сложен е един агрегат, толкова по-проблемен е в следствие на лошата (или липсваща такава) поддръжка. Какво очаквате от коли на по 10 години, които се карат в България, просто защото там откъдето ги вкарват вече не могат да минат технически преглед.

                              2.7 моторът, бидейки част от първото масово поколение комънрейли на Мерцедес си има недостатъците. Нормално е много хора да не го харесват. Нормално е и другия да не го харесват накои. Все пак всеки си решава. За мен поддръжката (не ремонтите, защото когато купувам коли плащам повече, за да избегна, доколкото може ремонти след това) на двата агрегата е съизмерима като цена. Въпросът е до предпочитание този избор. А аргументът, че знаеш ли колоко вървял 3.1 с чип не е аргумент за мен. Защото 2.7 върви още повече. За и против чиповете е вече съвсем друг въпрос.

                              Успех в покупката и гледай да вземеш читава кола, не евтина или евтина за поддръжка.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X