От: Моят проект Jeep Wrangler JK
Здравейте пак. Нещо се бях омързеливил тази зима, но вече има раздвижване. Не е много, но пак е нещо. Боби измета предния коиловър кит, а пък ден преди това се наканих най-после да монтирам новите гуми, които отвисяваха в склада от Декември.
Не мина без изненади. Оказа се, че нещо съм недогледал с бъмпстоповете и тези с 4 инчов ход не стават отпред. Добре, че Боби прояви упоритост и успя да открие по-късия вариант налични в БГ. Благодарности и на единия от близнаците, който имаше точно такива каквито ми трябваха - 2 инча диаметър с два инча ход и за късмет пак на FOX. На снимката е с 4 инчовите и ясно се вижда, че ще работят по-скоро като амортисьори отколкото като бъмпстопове.

Не съм правил снимки по време на монтажа, защото Боби не ми остави тази възможност. Закарах машината в петък и по план трябваше да започнем в понеделник, обаче когато отидох всичко беше монтирано. Сигурно нещо го е нервирала жена му рано в събота и от нерви наметал всичко за два дена. Иначе всичко е минало точно както е описано тук.
Тук вече демонтираме грешните бъмпстопове.


Ето го и крайния резултат след монтирането на подкалниците и калниците. За моя голяма изненада се оказа, че китът не изисква никаква модификация на подкалниците. Всичко си застана на мястото, като че ли подкалника е правен за този коиловър кит.



Освен всичко малко се изненадах и от себе си. Този път приятно. Оказа се, че със съвсем приемлива точност съм сметнал пружините и ще си позволя малко по-подробно да обясня. Когато проучвах въпроса първото което се наложи да избирам бе drop percentage на коиловърите. Този параметър показва с колко процента ще се свие коиловъра когато машината стъпи на колeлата си и е в покой. Ясно е че от този параметър зависи и статичния лифт. Вариантите най-общо са два. За baja се препоръчва 40%, а за шосе и rock crawling - 70%. Т.е. при ход на амортисьора прибл. 300 мм (12 инча) за baja при стъпила на земята машина ще се свие с 40% или 120 мм и ще му остават още 180 мм ход. При това положение джипа би се навирил с 80 мм в повече от предишното окачване и би станал много нестабилен по завоите. Не че е проблем временно да го навиря с 80 мм и отзад, но аз нямам никакво намерение да карам с над 50 км/час по неравен терен, а тази настройка става само за това. Най-вече за състезания. Естествено и избрах 70% drop percentage който съответства на намеренията ми, а именно да запазя нормалното поведение на пътя и в същото време да мога да се възползвам от големия остатъчен ход (70%) при бавно преодоляване на големи препятствия. Общо взето този избор е идеален и за движение по неравен терен със скорост до около 40 км/час. И така минах по целия път. Мерене на всички тегла отпред поотделно и достигането до заветните стойности на пружините - main 275 lb/in и tender 200 lb/in. И тук дойде изненадата... брех ... след монтажа се оказа че разликата с това което бях изчислил е под 10%. Очаквах 210 мм свиване, а се оказа 220 мм, което пък е в рамките на възможната донастройка на койловъра. Имаше и още една изненадка с happy end. Първоначално малко се шашнах, когато сравних свиването отляво и отдясно. В дясно пружините се свиваха с 20 мм повече, което съответства на 54 кг по-голямо unsprung тегло от дясната страна. Тъкмо да се захвана с натягането и се сетих да седна на шофьорското място и да мерим отново. Нещата заспаха. Оставих го така
Здравейте пак. Нещо се бях омързеливил тази зима, но вече има раздвижване. Не е много, но пак е нещо. Боби измета предния коиловър кит, а пък ден преди това се наканих най-после да монтирам новите гуми, които отвисяваха в склада от Декември.
Не мина без изненади. Оказа се, че нещо съм недогледал с бъмпстоповете и тези с 4 инчов ход не стават отпред. Добре, че Боби прояви упоритост и успя да открие по-късия вариант налични в БГ. Благодарности и на единия от близнаците, който имаше точно такива каквито ми трябваха - 2 инча диаметър с два инча ход и за късмет пак на FOX. На снимката е с 4 инчовите и ясно се вижда, че ще работят по-скоро като амортисьори отколкото като бъмпстопове.

Не съм правил снимки по време на монтажа, защото Боби не ми остави тази възможност. Закарах машината в петък и по план трябваше да започнем в понеделник, обаче когато отидох всичко беше монтирано. Сигурно нещо го е нервирала жена му рано в събота и от нерви наметал всичко за два дена. Иначе всичко е минало точно както е описано тук.
Тук вече демонтираме грешните бъмпстопове.


Ето го и крайния резултат след монтирането на подкалниците и калниците. За моя голяма изненада се оказа, че китът не изисква никаква модификация на подкалниците. Всичко си застана на мястото, като че ли подкалника е правен за този коиловър кит.



Освен всичко малко се изненадах и от себе си. Този път приятно. Оказа се, че със съвсем приемлива точност съм сметнал пружините и ще си позволя малко по-подробно да обясня. Когато проучвах въпроса първото което се наложи да избирам бе drop percentage на коиловърите. Този параметър показва с колко процента ще се свие коиловъра когато машината стъпи на колeлата си и е в покой. Ясно е че от този параметър зависи и статичния лифт. Вариантите най-общо са два. За baja се препоръчва 40%, а за шосе и rock crawling - 70%. Т.е. при ход на амортисьора прибл. 300 мм (12 инча) за baja при стъпила на земята машина ще се свие с 40% или 120 мм и ще му остават още 180 мм ход. При това положение джипа би се навирил с 80 мм в повече от предишното окачване и би станал много нестабилен по завоите. Не че е проблем временно да го навиря с 80 мм и отзад, но аз нямам никакво намерение да карам с над 50 км/час по неравен терен, а тази настройка става само за това. Най-вече за състезания. Естествено и избрах 70% drop percentage който съответства на намеренията ми, а именно да запазя нормалното поведение на пътя и в същото време да мога да се възползвам от големия остатъчен ход (70%) при бавно преодоляване на големи препятствия. Общо взето този избор е идеален и за движение по неравен терен със скорост до около 40 км/час. И така минах по целия път. Мерене на всички тегла отпред поотделно и достигането до заветните стойности на пружините - main 275 lb/in и tender 200 lb/in. И тук дойде изненадата... брех ... след монтажа се оказа че разликата с това което бях изчислил е под 10%. Очаквах 210 мм свиване, а се оказа 220 мм, което пък е в рамките на възможната донастройка на койловъра. Имаше и още една изненадка с happy end. Първоначално малко се шашнах, когато сравних свиването отляво и отдясно. В дясно пружините се свиваха с 20 мм повече, което съответства на 54 кг по-голямо unsprung тегло от дясната страна. Тъкмо да се захвана с натягането и се сетих да седна на шофьорското място и да мерим отново. Нещата заспаха. Оставих го така

Коментар