Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Здравейте пак. Нещо се бях омързеливил тази зима, но вече има раздвижване. Не е много, но пак е нещо. Боби измета предния коиловър кит, а пък ден преди това се наканих най-после да монтирам новите гуми, които отвисяваха в склада от Декември.
    Не мина без изненади. Оказа се, че нещо съм недогледал с бъмпстоповете и тези с 4 инчов ход не стават отпред. Добре, че Боби прояви упоритост и успя да открие по-късия вариант налични в БГ. Благодарности и на единия от близнаците, който имаше точно такива каквито ми трябваха - 2 инча диаметър с два инча ход и за късмет пак на FOX. На снимката е с 4 инчовите и ясно се вижда, че ще работят по-скоро като амортисьори отколкото като бъмпстопове.



    Не съм правил снимки по време на монтажа, защото Боби не ми остави тази възможност. Закарах машината в петък и по план трябваше да започнем в понеделник, обаче когато отидох всичко беше монтирано. Сигурно нещо го е нервирала жена му рано в събота и от нерви наметал всичко за два дена. Иначе всичко е минало точно както е описано тук.

    Тук вече демонтираме грешните бъмпстопове.





    Ето го и крайния резултат след монтирането на подкалниците и калниците. За моя голяма изненада се оказа, че китът не изисква никаква модификация на подкалниците. Всичко си застана на мястото, като че ли подкалника е правен за този коиловър кит.








    Освен всичко малко се изненадах и от себе си. Този път приятно. Оказа се, че със съвсем приемлива точност съм сметнал пружините и ще си позволя малко по-подробно да обясня. Когато проучвах въпроса първото което се наложи да избирам бе drop percentage на коиловърите. Този параметър показва с колко процента ще се свие коиловъра когато машината стъпи на колeлата си и е в покой. Ясно е че от този параметър зависи и статичния лифт. Вариантите най-общо са два. За baja се препоръчва 40%, а за шосе и rock crawling - 70%. Т.е. при ход на амортисьора прибл. 300 мм (12 инча) за baja при стъпила на земята машина ще се свие с 40% или 120 мм и ще му остават още 180 мм ход. При това положение джипа би се навирил с 80 мм в повече от предишното окачване и би станал много нестабилен по завоите. Не че е проблем временно да го навиря с 80 мм и отзад, но аз нямам никакво намерение да карам с над 50 км/час по неравен терен, а тази настройка става само за това. Най-вече за състезания. Естествено и избрах 70% drop percentage който съответства на намеренията ми, а именно да запазя нормалното поведение на пътя и в същото време да мога да се възползвам от големия остатъчен ход (70%) при бавно преодоляване на големи препятствия. Общо взето този избор е идеален и за движение по неравен терен със скорост до около 40 км/час. И така минах по целия път. Мерене на всички тегла отпред поотделно и достигането до заветните стойности на пружините - main 275 lb/in и tender 200 lb/in. И тук дойде изненадата... брех ... след монтажа се оказа че разликата с това което бях изчислил е под 10%. Очаквах 210 мм свиване, а се оказа 220 мм, което пък е в рамките на възможната донастройка на койловъра. Имаше и още една изненадка с happy end. Първоначално малко се шашнах, когато сравних свиването отляво и отдясно. В дясно пружините се свиваха с 20 мм повече, което съответства на 54 кг по-голямо unsprung тегло от дясната страна. Тъкмо да се захвана с натягането и се сетих да седна на шофьорското място и да мерим отново. Нещата заспаха. Оставих го така
    Последно редактирано от elbgt; 31-03-11, 00:18.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Малка корекция към горния пост в последната му част. Разликата в размера на tender пружината при покой не е 20 мм както съм писал, а 15 мм. Точните размери са: лява 150 мм, дясна 135 мм. 15/24.5=0.6 инча. 0.6*200 lb/in= 120 lb/in което е 54 кг. Освен това съм пропуснал да добавя, че при меренето на пружините със седнал водач (аз - 126 кг) разликата бе 2 мм, но вече по-голямото свиване бе от лявата страна, което съответства на около 7 кг повече отляво. Обяснявам си го че когато седна на мястото на водача теглото ми се разпределя приблизително равномерно между предния и задния мост и реалното завишаване на теглото в предната лява част е 126/2=62 кг От друга страна 62-54=8 кг което е съвсем близко до изчисленото по другия метод 7 кг заради 2-та мм свиване в повече отляво. Днес мисля да понатегна и от двете страни за да компенсирам тези 10 мм в повече от плана свиване и да започвам с тестовете. За 70% drop percentage би трябвало остатъчния ход да е 90 мм, а сега е 80 мм до пълно свиване на амортесьора. В момента разстоянието между бъмпстоповете и моста е около 20-22 мм и е вероятно при движение по асфалт да се стига до контакт, което не е добре. Предполагам, че след натягането разстоянието от 30 мм ще е достатъчно за да няма потропвания при движение по асфалт. Освен това нещо се колебая по отношение на положението на ограничителя на хода на tender пружината. принципно би трябвало да ограничи свиването и на 50%, но така при покой хода който и остава е 37 мм. Чудя се дали ще е критично за нея ако превиша свиването и и го направя 55%.
      Последно редактирано от elbgt; 31-03-11, 09:33.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Иляне знаеш сега,че трябва проби нали по нашите места горе високото... с около 20 вратни пържолки )
        Д-р Марин–Dentist
        Wrangler:4.0L :))

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Здравко, утре пътувам към теб, но с Акурата, защото по JK-то има още малко работа. Свалил съм стойката за резервната гума за прахово боядисване, което отлагах от миналия Април. Ще е готова в сряда. След това ще го докарам, надявам се още в сряда. Днес тествах малко и съм яко ентусиазиран от резултата. Страхотна возия се получи, направо като лека кола. Нищо общо с предишните единични пружини. На асфалт работи само на меката горна пружина и си е направо комфортно. В канавките пък съвсем ме изненада. Направо не мога да повярвам че едни 5 см повече ход отпреди ще изглеждат толкова впечатляващо. При движение напряко през ливадата предницата седи като залепена а задницата скача като някоя луда крава. Добре че докато се мотам американците извадиха болт-он коиловър кит и за отзад. и то без да се реже купето каквато беше досегашната практика за този модел. Поръчах го вече, че направо не ми се кара с тия пружинки и амортесьорчета отзад след като опитах другото яче. Кризата ли ги удари, к'во ли ама при цена $330 за кита просто не си струва да се мисли.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Колега elbgt, видях, че отново си подел офанзивата - дано се реализира според замисъла
            Аз все още не мога да намеря вранглер, който да си предостави мерките, съответно ако не те затруднявам прекалено, ще ми бъде от голяма полза да ми драснеш два реда, за въпросния носач.. Благодаря предварително.
            WJ 99 4.7 V8

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              @martisedrov

              Преди седмица видях предния ти пост, но мислех че отдавна си решил проблема. Старите чаркалъчци не са при мен, но за късмет утре ще ходя там и ако успея да разпозная кой носач кой е ще им измеря дължините.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Здравей!
                Видях че си с гуми гудиар дура трак пробвал ли си ги на утъпкан сняг как се държат и в кал как са.
                [SIZE=4][COLOR=red]Искам България чиста[/COLOR][/SIZE]

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  За съжаление не съм ги тествал никъде, защото ги сложих съвсем скоро и за сега циркулирам между два сервиза. Мога да кажа само че на твърда настилка са в пъти по-безшумни от предишните ми Toyo Open Country MT. Сега се сещам, че при монтажа ми направи впечатление, че са много, много по-леки от тойото. Чак ми се струва, че са наполовината от теглото им.

                  PS
                  @martisedrov,
                  отложих ходенето до там където са носачите за понеделник. Тогава и ще мога да ги премеря.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Благодаря предварително "elbgt"....
                    Бях оставил глупавото желязо да помисли малко, че да се самовъзстанови и да не ходи на боклука, ама на.... не ще
                    Това в кръга на шегата - причината е прозаична - излязоха други пробойни за пълнене в семейния и джипов бюджет и затова още съм на изходна позиция...
                    WJ 99 4.7 V8

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Първоначално публикуван от martissedrov Преглед на мнение
                      ...да измериш далжината на задните долни носачи на JK -я / от дупка до дупка/, ...
                      Извинявам се за супер грозната картинка, ама мадката не ми е много ясен.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4545.JPG
Прегледи:1
Размер:27.5 КБ
ID:5270431
                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Ето и данни за оригиналните предни долни носачи на JK и снимки в двете равнини:

                        Разстоянието от център до център на отворите 580 мм.



                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Благодаря много onufriz за инфото..
                          Сега съм малко по трасето , но като се върна във Варна, веднага ще проверя мерките и теглилките които съм взел на туй желязо проклето...
                          Дотогава веееесело посрещане на празника и на двама Ви и много приятни емоции с някое "излетче" с "дзверовете" във хубавото време
                          WJ 99 4.7 V8

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Много е хубав джипа, както за пред кафето, така и за офф-роуд преходи. Окачването много радва . А за Пандата наистина много учудва. Бяхме на един преход с моторите и на едно баирче се затрудних и го качих от втория път. Спираме горе да изчакаме останалите. Ослушваме се... не е мотор.... и се подаде Пандата.
                            '05 Suzuki RM 250

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Машината е още по хубава на живо!
                              Радвам се че я видях и в наше село ,но така и не се сетих от каде ми е познато това чудо докато пихме кафета.
                              Ако има снимки от качването на връх Ботев ще е интересно!
                              Успех и ще се радвам пак да се видим.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                Някакви актуални снимки на машината имали,следя с интерес мутацията на този боец и ми е интересно докъде го докарахте.
                                ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                                тел.088четири 9едно9 4нула4
                                -------------------------------------------------------

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X