Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с вентилатора на парното

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проблем с вентилатора на парното

    Най-вероятно е изгоряла термозащитата /посоченото на снимката/. Предвидена е тя да изгаря, за да предпази останалите неща по веригата. Може да се смени, като се прочете какво пише на нея - какъв ток в Ампери и за каква температура в градуси е предназначена. Освен това, тъй като е термочувствителна, не се запоява с поялник, а се монтира чрез кримпване. Може да се оставят крачетата на стария, като се отрежат достатъчно дълги и се ползват за закрепване на новия чрез стягане с лустер клеми.

    Но, за да изгори този термопредпазител, вероятно има причина. Възможно е примерно втулките на ротора в електродвигателя на вентилатора да затягат и той да не се върти нормално, като по този начин токът става голям и се товари резисторния блок. Огледай предварително втулките дали са почистени и смазани и роторът да се върти леко защото, ако е така и новият термопредпазител ще изгори, а ако сложиш по-мощен, ще изгори електродвигателчето.
    Успех!
    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • #17
      От: Проблем с вентилатора на парното

      Ето това се казва навременен и полезен отговор. Довечера ще разглобя отново и като заменя термопрекъсвача, ще споделя резултата.
      Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

      UaZ 469B

      Коментар


      • #18
        От: Проблем с вентилатора на парното

        Преди малко, смело, и държа да отбележа - безотговорно, скълцах термопрекъсвача. Ефект - нулев. Вентилатора продължава да работи на 4-та степен only.

        Поне нещо полезно - от това което се вижда от надписите (доста бледи), прекъсвачът е 10А, 152C.

        Май ще се налага да свалям таблото.... Как се маха тая пластмаса най-отпред? Снощи свалих радиото, отвих всички болтчета, откачих от щипките, и волана не позволява да я дръпна и да я извадя. Може би трябва да се свали пластмасовия кожух на пръта на волана (има един надълбоко разположен болт на френска звезда, а нямах в момента подходяща отвертка).
        Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

        UaZ 469B

        Коментар


        • #19
          От: Проблем с вентилатора на парното

          Какво значи "скълцах термопрекъсвача"? Не трябва да го прекъсваш, а да го подмениш, т.е. той трябва да е здрав и да преминава през него верига от резисторния блок към електромотора на вентилатора. Всички скорости, освен максималната, които минават през резисторния блок, минават и през този предпазител, после през някой от резисторите и от там към вентилатора. Само максималната отива директно от ключа към вентилатора. Затова и само тя работи при прекъснал термопредпазител. За да провериш дали всичко друго работи, дай накъсо двете му крачета на този термопредпазител, както би било при положение, че е здрав. Ако вентилаторът завърти на всички скорости, значи всичко друго работи. Остава да разбереш само защо е изгорял и дали ел.моторът не товари резисторния блок с предпазителя.
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #20
            От: Проблем с вентилатора на парното

            В повечето случаи при този тип повреда (работи само на най-високата скорост) се касае за прекъсване на термопредпазителя от прегряване. Причината, почти винаги, е както казва Алекс Маринов е ел. двигателя на вентилатора, разбити или клеясали втулки. Първо това трябва да се оправи и след това подмяна на термопредпазителя или целия резисторен блок. Термопредпазителя е много евтин, но подмяната не е лесна. В никакъв случай да не се запоява, а да се "кримпва"! Обикновения припой няма да издържи на температурата. Същото се отнася и за съпротивленията които може да се наложи да се свалят за да се стигне до термопредпазителя. Най-добре е нов резисторен блок след преглед на ел.двигателя.

            Коментар


            • #21
              От: Проблем с вентилатора на парното

              Нов резисторен блок е 50 и повече лева, срещу цена от около 1 левче на термопредпазител. Няма как да смениш цял блок заради едно бушонче. В конкретния резисторен блок пък, достъпът до бушончето е изключително лесен и не се налага никакво разглобяване. А не се запоява с тинол и поялник не защото "обикновения припой няма да издържи на температурата", а защото самия термопредпазител няма да издържи на температурата на стопяване на калая при запояването! Направен е да изгори /прекъсне/ - в случая при 152*C, а температурата на човката на поялника е 250*С и повече. Познай какво ще се случи с "новия" термопредпазител? Но, всичко това вече е описано още в началото на темата и само се повтаряме.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #22
                От: Проблем с вентилатора на парното

                Освен това е доста по-интересно да си смениш бушона, вместо готов блок. Ето как аз направих:

                На старта:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:414.5 КБ
ID:5469906

                Вижда се как "скълцах" стария термопредпазител. Купих две бушончета от един магазин на Пиротска - скъпи са - по 1,50. И купих няколко кабелни обувчици от най-малките. Пасват идеално, както се вижда тук:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:285.5 КБ
ID:5469907


                Здраво стискане с клещи за добър контакт и това е крайният резултат:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:296.3 КБ
ID:5469908

                И, о чудо, вентилаторът получи 1-3 степен. Докато не намеря време да прегледам вентилатора, ще стои изключен. Важното е че знам, че работи. А допреди 4 дена не знаех какво е резисторен блок и защо е там. Затова: ремонт му е майката.
                Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

                UaZ 469B

                Коментар


                • #23
                  От: Проблем с вентилатора на парното

                  колега alex_r и аз имам същият броблем би ли ми казал къде точно се намира този резисторен блок.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Проблем с вентилатора на парното

                    Първо изтрий малко съобщения в кутията ти че е задръстена. После спокойно погледни отдолу под жабката и ще видиш една букса с кабели да влиза в блока - има два болта дето го държат. Отвиваш и той изпада.

                    edit: то било за гранд чероки - на него е не под жабката, а зад нея - сваляш жабката и voila... ето: http://www.jeepforum.com/forum/f67/h...sistor-926185/
                    Последно редактирано от alex_r; 02-08-13, 16:37. Причина: ново инфо за проблема
                    Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

                    UaZ 469B

                    Коментар


                    • #25
                      От: Проблем с вентилатора на парното

                      Благодарение на колегата alex_r, вече работят всички степени на вентилатора.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X