Колеги вчера ми отказаха 1,2,3 степен на вентилатора на парното или по точни имам само четвърта степен. Някой има ли идея от какво е ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с вентилатора на парното
Свий
X
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеАко е като на всички други коли, които съм виждал, или е от копчето, или от реотана, който е свързан с копчето и променя напрежението на вентилатора.
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеВиждал съм доста невъзможни работи да се случват.
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Да не се окаже следното : на самия мотор на вентилатора има съпротивления (няколко на брои) , които са за съответната степен.След като изгори съпротивлението : спира да работи на дадената степен. Свали самото моторче и го разлгедай, ако има съпротивления на него (форма на пръчици или квадратни - без значение) , то подай му напрежение от самия " + " на акумулатора след съпротивление и виж дали ще тръгне да върти. Съответно минуса трябва да бъде самия корпус на моторчето. ако са изгорели съпротивленията то гледай какви са инициалите и ги търси от друг автомобил (не от магазин за радио части) със същото количество степени.понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
********************************
JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
Honda Shadow VLX 600 - 1999
FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6
0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
Влади
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Първоначално публикуван от bonev_d Преглед на мнениеКолеги вчера ми отказаха 1,2,3 степен на вентилатора на парното или по точни имам само четвърта степен. Някой има ли идея от какво е ?
1.От превключвателя за скоростите на вентилатора /на блока за управление, този с плъзгачите и регулатора за вентилатора/. Типична повреда - нагорели и зацапани контакти на превключвателя,
2. Ако по някаква причина електромотора на вентилатора вдигне консумацията в A, е възможно защитния термо включвател в блока с резисторите да прекъсне /при достигане на 149 градуса по C/. Това може да се случи примерно при износване и /или/ затягане на плъзгащите лагерни втулки на роторчето , замърсяване на колектора и т.н.
3. Прекъсване в блока с резистори, регулиращи различните скорости на вентилатора. На снимката е даден, че се намира от дясно, под таблото, в краката на пътника.
Ето и една електрическа схема на управлението на отоплението и климатика. За повече подробности разгледай руския сайт. Има доста неща за Jeep. Успех!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнениеИма няколко възможни причини:
1.От превключвателя за скоростите на вентилатора /на блока за управление, този с плъзгачите и регулатора за вентилатора/. Типична повреда - нагорели и зацапани контакти на превключвателя,
2. Ако по някаква причина електромотора на вентилатора вдигне консумацията в A, е възможно защитния термо включвател в блока с резисторите да прекъсне /при достигане на 149 градуса по C/. Това може да се случи примерно при износване и /или/ затягане на плъзгащите лагерни втулки на роторчето , замърсяване на колектора и т.н.
3. Прекъсване в блока с резистори, регулиращи различните скорости на вентилатора. На снимката е даден, че се намира от дясно, под таблото, в краката на пътника.
Ето и една електрическа схема на управлението на отоплението и климатика. За повече подробности разгледай руския сайт. Има доста неща за Jeep. Успех!
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Съгласен съм с посочените разлики в блока за управление. Но мисля, че вида и разположението на ел. мотора на вентилатора и блока с резисторите, трябва да са същите. Все пак това е сламка, от къде да тръгне да търси проблема. Това са неща, които почти всеки що годе технически грамотен би могъл да провери. Ако не се чувства уверен - само в сервиз ще е по-сигурно. Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
"Каквото си баба знае- това си бае": навсякъде, където има проблем JEEP, проверявайте и за вакууми. На нашия Чероки, парното също така не работеше като хората. Някои степени- да, други- не. Оказаха се откачени вакууми. Така че...
Зависи, дали тук изобщо има.
JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0
Манол Денев
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН КАКТО КАЗА колегата lcr проблема е в тези резистори попаднала е влага и е изгнила мостовата шина на която са кримпнати . с една лустер клейма всичко си тръгна . съжелявам, че неможах да снимам с апарата . Благодаря за съдействието на всички.ZJ`99 4.0 LAREDO 2''
Коментар
-
До: Проблем с вентилатора на парното
Първоначално публикуван от bonev_d Преглед на мнениеПРОБЛЕМА Е РЕШЕН КАКТО КАЗА колегата lcr проблема е в тези резистори попаднала е влага и е изгнила мостовата шина на която са кримпнати . с една лустер клейма всичко си тръгна . съжелявам, че неможах да снимам с апарата . Благодаря за съдействието на всички.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: Проблем с вентилатора на парното
Да посъживим малко темата. На черока (XJ '95) взе да работи само 4-та степен на вентилатора. Извадих резистора, но изглежда здрав. Почистих клемите, пръснах малко ВД-40, но не работи. Как да проверя дали е именно в него прблема - има едно нещо на една от жиците по него (вижда се на снимката, на жичката над намотката - едно черничко, моето е още по-черничко), която мисля е някаква термозащита, която като зацикли шунтира резистора и работи като без него - само на 4-та степен.
Тоя чарк в уса е 4.37 долара. Тука е 50лв
Иначе не мисля че имам проблем с управлението - не можах да разглобя налълно таблото снощи, но от това което видях управлението ми изглежда ок.
Ако това наистина е термо-защита, какво би станало ако спраскам тая жичка, че да и махна ефективно защитата - би трябвало да сработят останалите степени, 4-та ще си работи, понеже копчето горе на таблото въобще прави байпас на резистора, или?Jeep Cherokee XJ '95 2.5i
UaZ 469B
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар