До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя
Тъй като,предавката бързи/бавни е чисто механична,то превключването в нея,може да стане,само при изравнени ъглови скорости на зъбните колела.За целта,се препоръчва,включване на N-неутрална предавка в предавателната кутия или P-паркинг(при спрял джип и блокирана предавателна кутия,зъбните двойки в редуктора за понижаващата предавка са неподвижни).
Бързото преминаване,през неутралното положение на раздатката,се прпоръчва,именно с цел недопускане на увеличаване,на разликата в оборотите,на зацепващите се зъбни двойки.
На автомобилите с механична предавателна кутия,връзката между ДВГ и трансмисията,се прекъсва лесно и удобно още с натискането на съединителя.Това е достатъчно за превключване на предавките в редуктора за бързи/бавни,подобно на превключването на предавките в механичната предавателна кутия,но няма синхронизатори.
При автоматичната предавателна кутия,връзката между ДВГ и колелата може да се прекъсне,само при включване на N или P.
Включването на R или D,при спрял автомобил,наистина може да се наложи,с цел напасване на включването-понякога,при неподвижни зъбни колела на включващите предавки,зъбите застават в положение,възпрепятстващо преместването на включващите муфи(получава се положение зъб,срещу зъб).С включването на R или D,се получава леко завъртане на валовете и зъбните колела,както и обиране на хлабините,с което се постига подходящо позициониране на зъбното колело(и венец) спрямо включващата муфа,което позволява включването.
P.S.Дълга версия,за който на я знае-гледам има и такива.
Старите кучета,да не ми се смеят много,за обширния отговор
Не ми се търсеха и линкове-от вътре ми дойде

Първоначално публикуван от Todor_Ninov
Преглед на мнение
Бързото преминаване,през неутралното положение на раздатката,се прпоръчва,именно с цел недопускане на увеличаване,на разликата в оборотите,на зацепващите се зъбни двойки.
На автомобилите с механична предавателна кутия,връзката между ДВГ и трансмисията,се прекъсва лесно и удобно още с натискането на съединителя.Това е достатъчно за превключване на предавките в редуктора за бързи/бавни,подобно на превключването на предавките в механичната предавателна кутия,но няма синхронизатори.
При автоматичната предавателна кутия,връзката между ДВГ и колелата може да се прекъсне,само при включване на N или P.
Включването на R или D,при спрял автомобил,наистина може да се наложи,с цел напасване на включването-понякога,при неподвижни зъбни колела на включващите предавки,зъбите застават в положение,възпрепятстващо преместването на включващите муфи(получава се положение зъб,срещу зъб).С включването на R или D,се получава леко завъртане на валовете и зъбните колела,както и обиране на хлабините,с което се постига подходящо позициониране на зъбното колело(и венец) спрямо включващата муфа,което позволява включването.
P.S.Дълга версия,за който на я знае-гледам има и такива.
Старите кучета,да не ми се смеят много,за обширния отговор
Не ми се търсеха и линкове-от вътре ми дойде


от срам.
Коментар