Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
    Аз нещо не загрях. Дават да се превключва от Full Time към бавни и от бавни към Full Time или на място или при скорост 3 до 5 км. В ръководството пише, че трябва на всяка цена да се избягва задържане на N по време на превключването. Ако е на място можело да се наложи включване от D на R и пак на D евентуално за напасване. Но при самото превключване от Full Time към бавни къде трябва да е лоста на скоростната кутия - на D или N? Пише на N, но как би вървял Jeep-a тогава!
    Тъй като,предавката бързи/бавни е чисто механична,то превключването в нея,може да стане,само при изравнени ъглови скорости на зъбните колела.За целта,се препоръчва,включване на N-неутрална предавка в предавателната кутия или P-паркинг(при спрял джип и блокирана предавателна кутия,зъбните двойки в редуктора за понижаващата предавка са неподвижни).
    Бързото преминаване,през неутралното положение на раздатката,се прпоръчва,именно с цел недопускане на увеличаване,на разликата в оборотите,на зацепващите се зъбни двойки.
    На автомобилите с механична предавателна кутия,връзката между ДВГ и трансмисията,се прекъсва лесно и удобно още с натискането на съединителя.Това е достатъчно за превключване на предавките в редуктора за бързи/бавни,подобно на превключването на предавките в механичната предавателна кутия,но няма синхронизатори.
    При автоматичната предавателна кутия,връзката между ДВГ и колелата може да се прекъсне,само при включване на N или P.
    Включването на R или D,при спрял автомобил,наистина може да се наложи,с цел напасване на включването-понякога,при неподвижни зъбни колела на включващите предавки,зъбите застават в положение,възпрепятстващо преместването на включващите муфи(получава се положение зъб,срещу зъб).С включването на R или D,се получава леко завъртане на валовете и зъбните колела,както и обиране на хлабините,с което се постига подходящо позициониране на зъбното колело(и венец) спрямо включващата муфа,което позволява включването.

    P.S.Дълга версия,за който на я знае-гледам има и такива.
    Старите кучета,да не ми се смеят много,за обширния отговор
    Не ми се търсеха и линкове-от вътре ми дойде
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #17
      До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

      Благодаря за изчерпателния отговор. С две думи точно както е описано по инструкциите, но друго си е да бъде потвърдено от практиката. Да сумирам - от Full Time при скорост 3-5 км/ч лоста на раздатката бързо се мести през N към бавни без да се задържа на N. През това време лоста на скоростната кутия е на N. След превключването този лост остава ли си на N или се връща на D по време ползването на бавните? В тази връзка първа и втора предвка на скоростната кутия в каква комбинация могат да се ползват (ако изобщо могат) с раздатките?
      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

      Коментар


      • #18
        До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

        Връщаш на D, разбира се - или на 1, 2. Ама защо не си го пробвал досега ?
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • #19
          До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

          Защото 1) Гумите ми не позволяват за момента каквато и да е авантюра извън пътя и 2) Чета, но все ми се искаше първо да се посъветвам от опит. Все пак не знам колко дуракоустойчиви са раздатките и скоростите и дали 50 човека не са "пробвали" всякак преди мен и сега аз да съм късметлията с ремонт след някое издевателстване.
          Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

          Коментар


          • #20
            До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

            1 и 2 позиции на автомата + бавни на раздатката се използват за движение с малка скорост по силно пресечен терен, стръмно изкачване, за да забраниш на автоматичната скоростна кутия да превключва постоянно ту на по-висока, ту на по-ниска предавка. Т.е. "заключваш" я, съответно на "1" - първа или на "2 "- втора предавка. Същото важи и при движение в режимите 2WD, 4Part-time, 4Full-time. OD бутона на скоростния лост е за забраняване на превключване в режим Over Drive, т.е. повишаващата- "нещо, като пета"предавка. Използва се при движение с по-ниска скорост в града, продължително изкачване на по-стръмни наклони, теглене на тежки каравани и т.н.Поздрави!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #21
              До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

              Тъй като се заформи темичка Cherokee / Liberty, ще споделите ли при колко км/ч. ви се включва въпросният O/D ? Аз гледам - автоматикът при мен сменя предавките между 2000 и 3000 оборота (като на обикновена кола, за разлика от разните "грандове", тук във форума писаха, че им сменя на 1700 об.), ако настъпваш повече, но ако "тормозиш" колицата с продължително бавничко каране, в един момент почва да мести предавките и под 2000 оборота / мин. Overdrive по мои "емпирични" наблюдения се изразява с рязко спадане на оборотите - от около 2000-2500 на 1700-1500 и под 1500 дори, като това при мен се случва при около 70 км/ч., ако не "ръчкаш газта", като колата продължава да си ускорява, ама "тегаво" и ако подадеш повече газ, прави kick-down. Според "американските другари" - тук http://www.jeepkj.com/forum/ ако искаш да се правиш на "street-racer" или да изпревариш по-лесно на магистрала, просто натисни бутона O/D, колата наистина рязко започва да ускорява. При вас как е ?
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • #22
                До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                И при мен превключването е различно в зависимост от това как натискаш газта. Ако е плавно и бавно на около 2000 об/мин превключва на следваща предавка и спада до 1500 - 1600 мб/мин. Ако ускорявам по-рязко превключването става на около 2500 об/мин .... може и повече. Ще опитам да проследя малко по-точно и ще пиша. O/D то .... може би не разбрах правилно, но при мен се вклюва чрез бутон и все още не съм пробвал да карам на него да видя до какви обороти ще превключва. Чак ме хваща срам, че толкова елементарни експерименти не съм правил.
                Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                Коментар


                • #23
                  До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                  При мен превключването на предавките във възходящ ред зависи не само от оборотите, но и от достигнатата скорост. Ако подавам газ малко по-умерено превключва при 1800 - 2000 об./мин. Ако понастъпя превключва при малко по-високи обороти. Има зависимост и от температурата на мотора, респективно и на автомата. При студено време, в началото превключва малко по-мудно и при по-високи обороти, а като загрее малко започва да превключва по-рано. Over Drive "пета" включва обаче при сравнително висока скорост - около 95 - 100км./ч. при ускоряване. После, при намаляване на скоростта задържа на Over Drive до малко по-ниска скорост - около 80, ако не натисна спирачките. Иначе под тази скорост сваля назад на 4-та. Колкото до ускоряването, не е необходимо да се натиска OD бутона. За рязко ускоряване е достатъчно да се натисне по-рязко педала за газ и автомата веднага сваля с една или даже с две предавки /това, до колкото зная не е съвсем точно защото това превключване не е с нормалните предавки 4-3-2 а с някакви междинни положения/. Но това е достатъчно Jeep-а да се ускори бързо при изпреварване, дори и при висока скорост. Не е необходимо да изключвате Over Drive бутона при нормално каране. Все едно да имате кола с пет предавки, а да карате само до четвърта, без да ползвате пета.
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                    Извинявай Алекс....какво значи да не изключваме бутона O/D? Той е включен, когато има светлинна индикация на таблото O/D и тогава предваките са 4, нали? Когато няма индикация O/D е изключен и предавките са 5. Ако е обратното...ще скоча през прозореца от срам.
                    Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                    Коментар


                    • #25
                      До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                      Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                      O/D то .... може би не разбрах правилно, но при мен се вклюва чрез бутон и все още не съм пробвал да карам на него да видя до какви обороти ще превключва. Чак ме хваща срам, че толкова елементарни експерименти не съм правил.
                      Значи - изключва се с бутона отстрани на лоста, иначе си е постоянно включено и това е нормалното положение - при изключване свети лампа на таблото "O/D off", да ти напомня, че харчиш повече гориво. При първите ми юркания с Liberty-то, на едни баири със завои, започна да придръпва и да мести ( аз впрочем така и до ден днешен никога не съм сигурен на коя предавка в даден момент е автоматикът, освен ако не ги броя отначало, гледайки оборотомера вместо пътя , затова не мисля, че трябва да се занимавам с това), явно включваше по-висока и почти веднага сваляше на по-ниска заради катеренето - сетих се да натисна копчето и веднага се стабилизира.
                      В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                        Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                        ....какво значи да не изключваме бутона O/D? Той е включен, когато има светлинна индикация на таблото O/D и тогава предваките са 4, нали? Когато няма индикация O/D е изключен и предавките са 5. Ако е обратното...ще скоча през прозореца от срам.
                        Тук зависи какво свети ако свети в жълто-оранжево O/D off или само O/D )значи си с 4 (3) предавки и последната 5(или4-та в зависимост от кутията) е изключена, на по-стари модели 4х4 (не помня марката) светеше в зелено O/D on, тогава и последната 4-та е разрешена за включване. Колкото до оборотите за превключване от една на друга предавка, действително са различни и зависят от положението на педала на газта и скоростта на колата. Най-общо, ако сте на средни обороти (2300примерно на ІІ-ра) и натиснете докрай педала на газта, кутията ще се върне на І-ва и колата ще "излети", обратно ако пуснете леко педала на газта колата ще мине на ІІІ-та и ще "заспи"...елементарно е, става с малко практика, а ако има въпроси ми е по-лесно да дойдете да си клюкаме и да пробвате на място
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • #27
                          До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                          Колеги, мойто чероки XJ е 98 година. Има ли О/Д или не? Гледам и се пуля, но не виждам такава индикация. Май няма, но какво мислите Вие? При мен превключва около 1900 оборота и връща после на около 1600.
                          JEEP CHEROKEE '98 XJ. 4.0 190 hp

                          Коментар


                          • #28
                            До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                            а ако има въпроси ми е по-лесно да дойдете да си клюкаме и да пробвате на място [/QUOTE]


                            Нямам въпроси по темата. Подобно на колегата търсех отговори, но сега разбирам, че съм понаучил основните неща за точно този модел.
                            Обаче!!!... това с "клюкането" много ми хареса! Къде се осъществява?
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #29
                              До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                              Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                              а ако има въпроси ми е по-лесно да дойдете да си клюкаме и да пробвате на място

                              Нямам въпроси по темата. Подобно на колегата търсех отговори, но сега разбирам, че съм понаучил основните неща за точно този модел.
                              Обаче!!!... това с "клюкането" много ми хареса! Къде се осъществява?[/QUOTE]

                              Колега, това с клюкането е на едно много специално място! В гаража на дядо Владо След като проблемите се отстранят - задължителна офроуд проба.
                              JEEP CHEROKEE '98 XJ. 4.0 190 hp

                              Коментар


                              • #30
                                До: Поведение на Jeep Cherokee /Liberty/ извън пътя

                                Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                                ..... това с "клюкането" много ми хареса! Къде се осъществява?
                                При мен в Костинброд на 15 км. на запад от Сф-то (както вече колегата е отоворил ) ....само уточнение, че първо се звъни, примерно да не съм междувреминно нещо умрял....
                                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X