Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Температура Jeep Cherokee - проблем или не

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

    Виското си е консуматив. В момента търся на добра цена за моя WJ, че я няма никаква а ел. перката не смогва във високите обороти и 35 градусовите темп. И за мене не е най- добрия вариант, но от доста места ми казаха, че до около 100 000км изкарва и си трябва нова.
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

    Коментар


    • #47
      От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

      Алекс,

      Мерил ли си температурата при нормално загрял двигател (при теб ще да е на 1/4 от скалата)? На мен ми показа 80 гр.С в преливника...толкова и на диагностиката с уговорката, че не знам откъде компа взима сигнал за това мерене.
      Иначе утре поръчвам виското и когато дойде ще докладвам резултатите...макар едва ли вече да има 35-37 гр.С за аналогична проба.
      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

      Коментар


      • #48
        От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

        Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
        че не знам откъде компа взима сигнал за това мерене......
        Балигъ, сигурно е датчик някъде около термостата....ми ела да лочим кафе , да си клюкаме за жипки и да мерим
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #49
          От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

          Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
          Алекс,

          Мерил ли си температурата при нормално загрял двигател (при теб ще да е на 1/4 от скалата)? На мен ми показа 80 гр.С в преливника...толкова и на диагностиката с уговорката, че не знам откъде компа взима сигнал за това мерене.
          Иначе утре поръчвам виското и когато дойде ще докладвам резултатите...макар едва ли вече да има 35-37 гр.С за аналогична проба.
          С IR термометър или нещо по-специално не съм.Само по стандартните показания на прибора на таблото. А и предполагам, че в различните зони температурата ще е различна - в главата би трябвало да е най-висока, а от там и най-критична. Но за повече от четири години експлоатация съм се убедил, че при изправна охладителна система, стрелката за температурата винаги е на първата една четвърт - по-дебелата стрелка и не мърда от там, независимо от натоварването или от това, дали е включен климатика или не.
          А откъде взема сигнал ECU-то - най-вероятно има датчик някъде по блока или главата.
          Всъщност май че е ето този датчик:


          Поздрави!
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #50
            От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Grand Cherokee WJ 4.0 първоначално е бил точно така - електрически вентилатор, който се включва при пускане на климатика или по заповед на компютъра. Само че, за комплектациите с необходимост от heavy duty охлаждане, кой знае защо е добавяна и перка с вискомуфа ...
            От един момент нататък това е станал основният вариант - перка с виско + електрическа духалка, която играе спомагателна роля (примерно при бавно движение в задръстване с ниски обороти на двигателя).

            Да, но при Grand-а поне има и електрически такъв, докато при Liberty-то няма изобщо. И двата модела не са чак толкова offroad насочени, или пък heavy duty, както Wrangler-а да речем, та затова съм малко разочарован от това решение на конструкторите при KJ. Някак си не му приляга на "ухилената" муцуна да звучи като ЗиЛ.
            А, доколкото се сещам май преди време четох една тема за замяна на виско с ел. вентилатор точно на Grand WJ /дали не беше и твоя даже?/
            Ще трябва да я потърся тази тема.
            Поздрави!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #51
              От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
              ... А, доколкото се сещам май преди време четох една тема за замяна на виско с ел. вентилатор точно на Grand WJ /дали не беше и твоя даже?/ ...
              Не е моя темата. Знам кой е джипът, но не знам дали тунингът на охладителната система няма нещо общо с това, че вече за втори път е омешал водата и маслото.

              Иначе замени се правят, някои даже са и успешни. Лошото е, че в нашите обичайни условия замяната твърде често е на проба и грешка по схемата "каквото намерихме в моргата". Това, че даден вентилатор е бил на кола със сходен обем на двигателя или че пасва по размера на радиатора, едва ли може да бъде гаранция, че ще върши работа. Може и да върши, но може и да ти направи беля, особено пък ако двигателят по начало си е някой от считаните за проблемни.

              Аз веднъж се парих с такъв експеримент на Нисан-а и повече избягвам да се правя на по-тарикат от инженерите на производителя (освен ако не е много наложително де )
              Перките с виско може и да вдигат шум, ама това е, защото обикновено са големи и духат яко, като зацепи виското. Далеч не всеки електрически вентилатор може да докара техния дебит.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #52
                От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                Карбуратора беше правил такъв трансфер.

                Коментар


                • #53
                  От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                  Такааа.....какво съм направил до момента:
                  - сменен термостат
                  - измит радиатор (за това не съм 100% сигурен колко качествено е извършено от човека)
                  - сменено виско на перката
                  - сменена капачка на разширителен съд
                  Резултат никакъв - все още има повишаване на температураата до 3/4 от скалата при скорости над 120 км/ч. В София няма проблеми...само при пускане на климатика температурата достига средата на скалата. Тези неща не се случваха преди 2-3 месеца.
                  В Събота вероятно ще отскоча до Дядо Владо за да измием радиатора отново и да го отхвърлим на 100% като вероятна причина. Какво друго бихме могли да проверим?
                  Случайно попаднах на подобни теми по американските форуми...пиша подобни, защото проблема е същия, но касае Liberty модел 2005 а моя е 2004 и е модел 2002. Там се пише следното:
                  1. "symptom/condition: The customer may notice that the engine temperature gauge may indicate that the engine temperature is high. In hot ambient temperatures, and under certain driving conditiions of extended uphill driving while towing a trailer, the engine temperature indicator may indicate slightly above 3/4 normal operating temperatur mark on the temperature gauge (but below the engine hot temperature markings). Ths conditionmay be caused by an incorrect calibration of the engine temperature gauge."
                  Доколкото разбирам има вероятност показанието да не е вярно и да има нужда от калибрация. Как обаче се прави това?
                  2. High speed overheating, coolant flow is impeded or excessive heat load is building in the coolant system. Reasons could be coolant pressure isn't high enough, possibly by a bad radiator cap or the EGR valve is open too long, adding too much heat to the coolant via the EGR cooler. Out of those two possibilities, which one is known to be more problematic, the radiator cap or the EGR valve failing? EGR when operating as intended, reduces peak in-cylinder burn temperatures, not coolant temps. It increases coolant temps because the ~1000*F exhaust stream is routed through an EGR cooler, cooled by your antifreeze mixture. It's relative - the peak cylinder temps are much higher than your coolant temp can ever reach. EGR, if functioning properly, operates at idle (up to a couple of minutes) and very low load conditions, not while towing or at WOT.Malfunctioning EGR, if stuck in even a slightly open position, may increase coolant temperatures dramatically under load for a couple of reasons:
                  a.) loss of boost out through the egr valve into the exhaust instead of the cylinders, reducing engine power, causing more fuel to be applied(via your right foot) than is normally necessary. More fuel = more engine heat load.
                  b.) excessive 1000*F exhaust flow through an EGR valve in the open position will flow through the EGR
                  cooler for far longer than intended, as in continuously. More speed = more exhaust heat transfered to your coolant in this case. This will add much heat to your coolant, by some estimates I've seen, as much as 40% more in a correctly functioning EGR system, with a malfunctioning one, much more than that. The TSB used to install a software patch to the coolant gauge didn't fix anything related to increased cooling. For those of us who monitored the actual temps, we discovered that it changed the gauge calibration to be semi-logarithmic around the 12 o-clock position. If you're going to be towing and don't have time to get the EGR valve replaced, put a block off plate on the egr feed tube where it enters the egr valve body. You'll get a MIL, but not a limp mode from this mod and it will eliminate any cooling issues caused by excessive heating of engine coolant by an open egr valve. Several who have installed the segr have noticed a much longer warmup time in cold winter temps (<20*F)and a far more rapid drop in the coolant gauge when idling at stop lights. Loss of egr heat into the engine is the major reason.Boost can NEVER flow backwards through the EGR valve.

                  Доколкото разбирам Liberty има тъй наречения EGR клапан за рециркулация на изгорелите газове и ако "забие" в отворено положение то това може да доведе до повишаване на температурата при определени условия. Освен това при подобно положение се зацапва много MAF MAP сензора.

                  Какво друго би могло да се провери като евентуална причина? Задръстен катализатор например? Може ли загряването да е от натоварване от климатик, водна помпа и т.н.?

                  Ето и един линк като източник
                  http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB...hp?f=5&t=54207
                  Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                  Коментар


                  • #54
                    От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                    Ти нали имаше някакво бръмчене отпред, което решихме, че може да е въпросният EGR клапан:
                    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                    Всъщност аз чувам някакво жужене веднага след спиране на двигателя, но отпред. Все си мисля дали не е някое реле.
                    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                    ... според хамериканските форуми и доколкото може да им се вярва - EGR
                    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                    Коментар


                    • #55
                      От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                      Наистина коментирахме нещо подобно, но не успях да открия темата.
                      Днес отхвърлихме варианта за запушен радиатор на 100%. С Дядо Владо разкостихме цялата предница и свалихме радиаторите. Онзи майстор наистина го беше мил, но не радиатора а интеркулера . По радиатора имаше замазано и мръсотия, мушички, тревички и т.н.. Измихме всичко, но подобрението е минимално. Все още над 130 км/ч при лек баир (магистрала Люлин) температурата отива на 3/4 от скалата.
                      Живот и здраве утре ще борим въпросния EGR клапан като ще опитаме да го почистим и ако не помогне - затапване за диагностициране...пък след това ще го мисля. Бих го оставил и затапен, но според американците ще визуализира MIL. Димата не е много убеден в това, но то ще си покаже.
                      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                      Коментар


                      • #56
                        От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                        Ако искаш малко повече информация за демонтаж на EGR, може да погледнеш една тема в руски форум. Човекът е дал описание, придружено със снимки за демонтаж и затапване на EGR-а. Не зная само дали за да виждаш снимките няма да трябва регистрация във въпросния форум.
                        А що се касае до шума, които се чува след изгасване на мотора:
                        Мнение на Todor_Ninov
                        Всъщност аз чувам някакво жужене веднага след спиране на двигателя, но отпред. Все си мисля дали не е някое реле.
                        Мнение на Bogoljub Gagic
                        ... според хамериканските форуми и доколкото може да им се вярва - EGR


                        Това идва от един клапан с филтър на вакума, който издава въпросния звук известно време, след изгасване на мотора. Но това не е повреда, а нормално състояние. Става въпрос за ето този клапан, който е монтиран зад въздушния филтър:


                        А мерена ли е реалната температура на двигателя за да е сигурно, че става въпрос за реален проблем? Защото на този мотор му дават едни съвсем други показания на уреда за температурата, които ECU-то приема за критични и вече изключва AC, включва звукова сигнализация, гаси двигателя и т.н. Виж само кои зони са дадени, като достигната температура, която вече е реално висока:

                        Това -225 градуса Fahrenheit °F, превърнато в Celsius са 107°C !
                        И най-вече какво са написали отдолу с червено! В случая надписите са във Фаренхайт, но секторите на уреда са същите, както и при нас.
                        Колкото до изключването на EGR-a и това:
                        според американците ще визуализира MIL
                        , спокойно - няма да има никакви индикации при теб, защото твоят /нашите/ EGR са с вакумно управление и нямат обратна връзка с ECU-то. При "хамериканците" дизели са продавани само от модел 2005 - след фейслифта, а там EGR е с електрически стъпков мотор и се следи от ECU-то.
                        Ето как изглежда електрическият EGR:

                        Нашият може да се изключи чрез поставяне на прост винт на едното маркуче във въпросния клапан на вакума.

                        Поздрави!
                        Последно редактирано от Алекс Маринов; 06-10-12, 20:10. Причина: Допълване.
                        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                        First impression is not always true. Get inspired.
                        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                        Reading is sooo boring, unlike writing!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          ....
                          Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                          .......
                          Кебапченето е от мен, елате да го мислим.....ъъъъъ най-лошото което ми идва на ум е "авнса" т.е. впръскванетона горивото да е по-рано и колата да се бори сама със себе си ("автоимунно" както биха казали лекарите) но как да го диагностирам .......
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #58
                            От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                            Ма това е 2.8 CRD Common-rail дизел. Той и светлините на плафоните в салона си управлява с компютър, та момента на впръскване ли? ECU определя всичко, и момента на впръскване, и количеството, има си компенсация на всяка дюза, ако това е необходимо. Няма как да му влияеш на момента на впръскване. Освен да му направите Remap на ECU.
                            Последно редактирано от Алекс Маринов; 06-10-12, 23:32.
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                              Алекс,

                              Мерси за поста. По подадената от теб информация при нормална работа температурата ми е едно деление под 167 гр.F. Максималната стойност при изкачване на баир и то само със скорост над 130 км.ч достига плавно до 121-124 гр.F. След това идва леко спускане и температурата се нормализира. За съжаление не взех от Дядо инфрачервения термометър да замеря реалните стойности, но е факт, че преди 2 месеца проблеми нямаше.
                              Относно remap на ECU-то то аз вече имам такъв и то от около 2 години някъде и не вярвам в него да е роблема. На последната диагностика ми казаха, че 3-та дюза е тръгнала и пропуска повече от необходимото, но 2-ра компенсирала и изключиха това като вероятност за прегряване. Според човека, извършващ диагностиката двигателя работел перфектно. Може би ще направим още една диагностика за да огледаме пак нещата.
                              Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                              Коментар


                              • #60
                                От: Температура Jeep Cherokee - проблем или не

                                Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                                ...

                                - подмяна на термостата - стария беше забил в отворено положение и след него бях сложил допълнителен. Сега възстанових оригиналното състояние. Промяна никаква...
                                Нов термостат - хубаво, ама ...
                                От "новите" термостати има "инертни" - тоест ментета, които така регулират температурата, че покачват работната температура. Могат да се познаят само ако се сваряват успоредно с "истински" и внимателно вглежадне какво става.
                                На колко градуса отваря? Сети ли се да опипаш маркуча дали е отворил при тая температура?
                                Последно редактирано от Аndro 160; 07-10-12, 08:50.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X