Здравейте. Първо да се представя - казвам се Тодор. Редно е да честитя Коледа на всички Вас и да мина на конкретно питане. Интересувам се от няколко модела дизели като новия Rav4 2006-2007 г., Santa Fe 2006-2007 и т.н., но днес при разходка до Дупница попаднах на Jeep Cherokee 2005 г. дизел 2.8 CRD (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21244819083042999&f1=details) и адски много ми харесва. Ще го използвам за интензивни пътувания 4-5000 км на месец служебно. Налага ми се инцидентно да превозвам пратки по-големи от вместимостта на лек автомобил (и това е на път да ме откаже от покупка на Мазда 6 или Хонда Акорд), рядко ще бъде ползван извън пътя. Разбира се това ще бъде и личен автомобил (което ме отказва от бус или ван). Харесах и идентичен модел в София (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21261146511358336&f1=details). Прочетох всички налични теми във форума и останах с впечатлението, че този модел и мотор си струват и няма да имам велики проблеми. За съжаление не разбирам нищо от дизел и 4 х 4 и бих искал да попитам дали бих могъл да ползвам помощ при оглед от някой от Вас? Благодаря предварително.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Покупка на Cherokee
Свий
X
-
До: Покупка на Cherokee
Имаме участник тук - Vladi333, който притежава такова, а има и сервиз - http://www.autoexpress-2.com/ Може би е добре направо да прегледат колата при него. Също така и Алекс Маринов е собственик на такова. Сигурно още не ти работи търсачката, затова виж и тази тема: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=71104
Аз си купих "нещо подобно", ама не е същото"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
-
До: Покупка на Cherokee
Благодаря за линковете. Мислех, че съм изчел целия форум и без търсачка, но явно съм пропуснал нещо. За съжаление не вярвам единия Jeep да има начин да го закарам до София на сервиз (няма номера и т.н.). Доволен ли си от твоя американец?Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
От година и три месеца карам Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD - 2004г. Лично на мен ми допадна като машина първо с размерите си - нещо средно между къса и дълга база. Нито много малък, като късите бази на повечето модели, нито много дълъг, като на пример Toyota LAND CRUISER 120. С четири врати, с макар и не много луксозен салон, но все пак с всичко необходимо за комфортно пътуване на дълги разстояния. Оборудван е с климатик, круиз контрол, централно заключване четири ел. стъкла, автоматична скоростна кутия и много други екстри. За мен най-важното е, че съчетава доста добра динамика и възможност за спокойно движение с висока скорост /130 - 140 км/ч./ по магистрали, както и прилични off-road възможности на пълноприводен 4х4 автомобил. Особено добре се държи през зимните месеци на сняг и лед и точно тогава си личат възможностите му. За целта трябва раздатъчната кутия да е NP 242 - full time,т.е. да има режими 4х2 - само заден мост; 4х4 Part Time - включен и преден мост с блокиран междуосев диференциал; 4х4 Full Time т.е.отворен центр. диференциал и възможност за движение в режим 4х4 на всякакъв терен; 4х4 LO - включена понижаваща предавка /бавни/ за движение извън пътя с ниска скорост по пресечен терен. Лостът за раздатъчната кутия трябва да изглежда така :
Ако харесния от вас Jeep е от 2005 г, то той е след фейслифта /с новата маска/, и с двигател със 160 к.с. и турбoкомпресор, с променлива геометрия (Variable Geometry Garrett Turbo), въртящ момент от 400 Nm, наличен още при 1800-2400 об/мин. Мощносттта и динамиката са доста добри, при среден разход от 8,5 - 9,5 извън града и 11 - 12 л./100 км. в града. Двигателят 2.8 CRD е на VM motori, марка придобила "печална" известност от доста проблемния стар 2.5 TD на VM. Според мен новите CRD Common Rail мотори на VM motori, нямат нищо общо с не особено популярните им предшественици. Te са с два разпределителни вала и 16 клапана, разположени в главата и задвижвани с ангренажен ремък /DOHC/. Вече има екземпляри, изминали повече от 200 х.км., който са в добро здраве и работят все още нормално, за разлика от старите 2.5 TD, които често прегряваха и пукаха глави още след 100 - 150 х.км. /При тях главите бяха отделни, за разлика от новия VM/. Необходима е само редовна смяна намасло /5W30 - синтетика/, и филтри. Ако човек слиза от комфортен лек автомобил, в началото може двигателят да му се стири малко шумен, но в последствие се свиква и може би това е цената, която плащаме за да караме такава кола.
На този сайт /на руски ез./ има доста подробности на Liberty, както и за всички модели Jeep. Поздрави и успех при избора!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Благодаря много за изчерпателните отговори. От 2-та модела, които гледах единия се води 2004 а другия 2005 година (макар на стъклата му да пише 2004). В обявите са 150 к.с. а не 160. По лоста не мога да позная поне от снимките (може би този от Дупница който гледах вчера трябваше да го снимам). Притеснението ми е, че не съм карал дизел и 4х4 и като пълен лаик в областта не бих разпознал ако има странни шумове от мотора или по време на движение.Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнениеДокато се тъкмя и едната я продадоха
Иначе - мойто е с "кофти" part-time раздатка, не можеш "да се правиш" на "Субару" или на "Q7" с него , но пък е над 200 коня американска малолитражка поради което засега (все още) съм си във възторг от него. Вярно - харчи като ламя, но пък как ускорява (и си държи с круиз-контрола 170 на магистрала) и на какви места минава Нали е "Sport Utility Vehicle" - МПС за кеф, спорт и развлечения... голям майтап общо взето. За града - ползвам го сега, през зимата... иначе си запазвам един "Пасат" за целта"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Уау, звучи като голяма машина твоето...вероятно оставяш доста засрамени физиономии по светофарите. Аз също се оглеждам и за Хонда Акорд или Мазда 6 за по-дълги пътувания, макар да тая надежда, че Jeep-a ще свърши работа и за това....но очевадно първо трябва да тествам и да преценявам. Денят е утре...стига да ме вземат в препоръчания от теб сервиз за диагностика...защото от ден за ден може и да не стане.Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Днес гледах черното в препоръчания сервиз. Отзвука е добър като двигател и ходова част. Препоръките са за нови гуми (вероятно 1000 лв.), реглаж, смяна масла филтри и т.н. (което не знам колко би излязло, но е несериозно да го пропусна - ако може някой да ме ориентира би било прекрасно), каско (около 1000 лв.), смяна ключалка на шофьорска врата, оригинален ключ (300 лв)....и стандартните: данък (по калкулатор излиза 255), гражданска (250 по калкулатор) и може би аларма. Сега има само някаква, която свири при отваряне на врата и не е с дистанционно и предполагам така няма да може да се застрахова. Та в момента смятам и.....умувамJeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Ръководство за ползване на български (преводът е малко...х-м-м), ама става за ориентиране. Пуснато е от "човека със сервиза", давам линка, защото може би нямаш достъп до "систематизираната информация"
https://htftp.offroad-bulgaria.com/v...Liberty_bg.doc"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнениеДнес гледах черното в препоръчания сервиз. Отзвука е добър като двигател и ходова част. Препоръките са за нови гуми (вероятно 1000 лв.), реглаж, смяна масла филтри и т.н. (което не знам колко би излязло, но е несериозно да го пропусна - ако може някой да ме ориентира би било прекрасно), каско (около 1000 лв.), смяна ключалка на шофьорска врата, оригинален ключ (300 лв)....и стандартните: данък (по калкулатор излиза 255), гражданска (250 по калкулатор) и може би аларма. Сега има само някаква, която свири при отваряне на врата и не е с дистанционно и предполагам така няма да може да се застрахова. Та в момента смятам и.....умувам
Каква е тази аларма, дето "свири" и как така няма дистанционно? С какво се включва? Да не е с оригиналното KEY-LESS REMOTE ENTRY?
Ако е такова, то е вероятно да имаш оригинална заводска аларма на Chrysler, която ползва за звукова сигнализация или тромбите на колата, или допълнителна сирена /има и в двата варианта/. Заводската аларма си е напълно работоспособна и се управлява от дистанционното за централното заключване. Не ти е необходима допълнителна аларма за пред застрахователите.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Здравей. Благодаря отново. Проблема с шофьорската ключалка е, че са опитвали да разбият Jeep-а и сега не може да се отключи оттам а само от дясната врата. Когато се отключи и започва да свири аларма и престава в момента в който се сложи ключа на стартера. Не се управлява от никакво дистанционно...защото няма такова. Ключа също не е оригинален. Покрай опита за разбиване трудно сработва и отключването на багажника....след няколко опита с бутона на шофьорската врата. Предполагам, че за да мина за каско трябва да сложа допълнителна аларма с дистанционно и впоследствие като си купя оригинален ключ (защото искам да имам нормална кола) да се мъча той да бъде "обучен" към нея.Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Покупка на Cherokee
Ако говорим за Jeep Liberty, и има вградена заводска аларма, могат да се закупят само дистанционни и ключове, за около 45 - 50 US $, които да се обучат за да работят със съответната кола. Ключовете трябва да са Blank, т.е. да не са обучавани преди това на друга кола. Оригинално има два ключа, както и две дистанционни, с които се отключват вратите и се отваря задното стъкло и вратата. На моя Jeep ключалка има само на предна лява врата. На нито една друга врата няма, а и не му трябват. От дистанционното или от бутоните на дисплея на тавана, до плафона / Overhead console EVIC/ можеш да настройш дали първо да се отключва само вратата на водача, или едновременно всички врати.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар