Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Аварийно спиране с автоматик?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Аварийно спиране с автоматик?

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

    Има обаче и баланс по мощност.

    Е, в този момент спирачките трябва трайно да разсейват тези 75 киловата топлина (освен мощността, която трябва да съберат от масата на автомобила, за да го спрат). Могат ли го? Не и при температура, при която да останат работоспособни.
    Както искаш го смятай.Според теб каква е мощността на спирачките,за да може автомобил да спре от 100км/ч до нула за около 40 метра.Имай предвид,че за това не се използва целия ресурс на спирачките,щото са ограничени по сцепление.Да,за конкретни сметки ще ти трябва и масата на автомобила,айде и въздушното съпротивление.
    Това е ориентировъчно и сметката е бакалска,ама както и да се направи,винаги излиза,че спирането е възможно.
    Спирачките са пригодени да разсейват топлината от няколко такива извратени спирания,а дори и да прегреят в определени граници ефективността им не става равна на нула.Верно след определено прегряване се повреждат,до степен "негодни за употреба" ама за целта няма да ти стигнат нервите,да го направиш нарочно,та камо ли за едно подобно спиране.
    Да го беше написал нЕкой друг....разбираемо
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #47
      До: Аварийно спиране с автоматик?

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      ...
      При различните автомобили решениета са различни, но при някои от тях ако натиснеш едновремено газ и спирачка, газта бива дисквалифицирана служебно. Говорим за автоматици. Няма да се учудя ако и при някои "ръгачки" е така.
      Ако е така, добре. Ако не е, автоматик+абс ти осигурява спиране повече от 15 минути.

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Както искаш го смятай.Според теб каква е мощността на спирачките,за да може автомобил да спре от 100км/ч до нула за около 40 метра.Имай предвид,че за това не се използва целия ресурс на спирачките,щото са ограничени по сцепление.Да,за конкретни сметки ще ти трябва и масата на автомобила,айде и въздушното съпротивление.
      Това е ориентировъчно и сметката е бакалска,ама както и да се направи,винаги излиза,че спирането е възможно.
      Спирачките са пригодени да разсейват топлината от няколко такива извратени спирания,а дори и да прегреят в определени граници ефективността им не става равна на нула.Верно след определено прегряване се повреждат,до степен "негодни за употреба" ама за целта няма да ти стигнат нервите,да го направиш нарочно,та камо ли за едно подобно спиране.
      Да го беше написал нЕкой друг....разбираемо
      абе разбрах аз ама пак опираме до разлика между сила и мощност.

      Коментар


      • #48
        До: Аварийно спиране с автоматик?

        Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
        Тая тема ще е интересна и за феновете на други марки, що я ограничавате до границите на Джип обществото.
        Ако модераторите решат нека я преместят. Аз я пуснах тук понеже карам Jeep и те са предимно автомати.
        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

        Коментар


        • #49
          До: Аварийно спиране с автоматик?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Ако е така, добре. Ако не е, автоматик+абс ти осигурява спиране повече от 15 минути.


          абе разбрах аз ама пак опираме до разлика между сила и мощност.
          Ясни са ми разликите между сила и мощност,а на тези дето проектират спирачките са им още по-ясни.
          И да твърдиш че ABS ще попречи на спирането в този случай,е несериозно.
          Както ittso написа,винаги за едно спиране спирачките ще издържат и по-сила и по-мощност(ясно е че е свързано с топлоотделянето).А според мен повечето спирачни уредби биха издържали и повече от едно,такова,спиране.
          И не,не мисля че ще се спира 15 минути.Спирането ще отнеме не много повече време от нормалното.
          Теорията е такава,ако имаш идеи за експеримент,казвай.Ама не залагай,че ще се случи описаното от теб.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #50
            До: Аварийно спиране с автоматик?

            Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
            Колеги днес си търкалям гранда из Варна и видях един яко врязал се в задницата на друг автомобил. При натоварения трафик няма как да е карал бързо и да се е заблеял, та реших, че са му изтървали спирачките.

            Това ме наведе на мисълта, ами ако ми откажат спирачките, как спирам с автоматика аварийно? Приемаме, че не хваща ръчната поради немърливост и крачната от неизправност и караме с 50, каквото е стандартното градско ограничение.
            Днес, след като прочетох тази тема, реших да си направя тест как ще се държи Cherokee -то /Liberty/ с автомат 45RFE, при подобна ситуация. Получи се, почти както го описва Carburettor. При скорост от 60 км/ч. отпуснат педал за газ - натискам бутон ODoff, превключва на трета - има осезаемо забавяне, без някакви признаци за "ексцесии" в кутията или с оборотите на мотора.
            Превключвам на "2" - плавно преминава на втора и веднага след това забавя скоростта в по-висока степен /усещането е, като при ръчни скорости от пета да превключите на трета и плавно да отпуснете съединителя/.
            Няма резки натоварвания на кутията или двигателя, усеща се сериозен ефект от моторната "спирачка" на дизела.
            Продължавам веднага след втората предавка, като превключвам на "1" - следва още по-осезаемо забавяне, като скоростта пада на 10 - 15 км/ч. още с превключването и продължава да спира. При достигане на около 5 - 7 км/ч. и обороти под 1000, забявянето намалява и двигателят плавно се отцепва от трансмисията, като преминава на празен ход.
            Пробвах и без да минавам през бутон ODoff, а направо да превключа на "2" - ефектът е същия, както и преди - сериозно намаляване на скоростта, няма усещане за някакви резки натоварвания, колата спира осезаемо. След това веднага превключвам на "1" - повтаря се описаното по-горе. Ако през това време натиснете спирачка, ефектът от моторното спиране намалява бързо и двигателя се отцепва по-бързо.
            Изводите, според мен са: и с автомат е напълно възможно да намалите скоростта на колата от 60 км/ч. до около 5-7 км/ч. без да се различава забавянето от това, както би било с ръчна скоростна кутия и съответното редуване на предваките в низходящ ред. Няма някакви сериозни натоварвания за трансмисията или мотора. Поне при последователно превключване на предавките в низходящ ред. Не зная как би било, ако веднага превключа на "1", но предполагам - няма да можете да включите от пета на първа и с ръчна скоростна кутия. И там ще се наложи да минете поне през трета, втора или в най-драстични случаи - поне през втора и после първа.
            При по-високи скорости сигурно ще е свързано с по-сериозно натоварване на трансмисията и мотора, но това би било по подобен начин и с ръчни скорости. Даже нещо подобно се случва при ускоряване и рязко натискане на педала за газ /Kick-down/ - автоматът превключва с една или две предавки надолу, а мотора изревава.
            Иначе, втора зима карам Jeep -а с автомат на сняг и удоволствието при потегляне и ускоряване за мен е пълно.
            Толкоз с експериментите от мен. Поздрави на всички!
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #51
              До: Аварийно спиране с автоматик?

              Много точно си го обяснил,че автомата може да се кара като ръчка ама ръчката не може като автомат.
              Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
              Grand 3.1TD
              0898 620 306 Стоян

              Коментар


              • #52
                До: Аварийно спиране с автоматик?

                Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                Много точно си го обяснил,че автомата може да се кара като ръчка ама ръчката не може като автомат.
                Аз Жипчо баш така си го карам - като видя в далечината нещо, заради което трябва да намаля скоростта, цъкам O/D и колата си намалява плавно, без да мъча спирачките - на дълъг път най-често намалявам скоростта по този начин. Днес дори опитах преди изпреварване да натисна O/D - доста добре се получава
                ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                Volvo XC90 D5 Executive '12
                Volvo XC60 D5 Summum '11
                Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                Коментар


                • #53
                  До: Аварийно спиране с автоматик?

                  И мойте първоначални страхове от автоматика започнаха да се разсейват. На бавни местенето D-2-1 (аз съм с 42RLE и нямам 3) е свръх-осезаемо, много по-яко задържа от местене при ръчна СК между 3-та, 2-ра и 1-ва
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Аварийно спиране с автоматик?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Имаше и такава случка преди 2-3 години - някакво Рено, с най-баровската скоростна кутия - положения само "напред" и "назад", никакви други, отворило дросела (електронно управляем, без жило) широко и смело полетяло с 200 по някаква магистрала, та я опразваха заради него.
                    Става въпрос за най-висшия клас на Рено - Вел Сатис. От Рено после обясниха, че водачът е представил информацията за инцидента некоректно, но... Подобни проблеми се срещат /при съчетание "електронна газ", темпомат, автомат, и компютър-шегаджия, на когото е дадена голяма власт/, макар и - за щастие - не често. Едно подобно събитие с автомобил от друга марка е описано тук

                    Коментар


                    • #55
                      До: Аварийно спиране с автоматик?

                      Първоначално публикуван от dinko Преглед на мнение
                      Става въпрос за най-висшия клас на Рено - Вел Сатис. От Рено после обясниха, че водачът е представил информацията за инцидента некоректно, но... Подобни проблеми се срещат /при съчетание "електронна газ", темпомат, автомат, и компютър-шегаджия, на когото е дадена голяма власт/, макар и - за щастие - не често. Едно подобно събитие с автомобил от друга марка е описано тук
                      А в България един отвлече автобус за да го снимат по телевизията...
                      Професионалист....айде де?!Малоумник,се прави на интересен,а има и вярващи на приказките му.Дори не мисля че този модел е с електронна "газ".Вероятността да се случат всички описани неизправности е направо смешна.
                      В България се говореше за разни улични игри на "руска рулетка"...Участниците,да вземат да се оправдават с такива неизправности,а?
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #56
                        До: Аварийно спиране с автоматик?

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Как се спира... За по-съвремените автоматици - типтроник и надолу до първа. Няма шанс кутията да включи на неподходящо ниска предавка, оборотите на двигателя да минат над критичните и клапаните и буталата да си направят среща.
                        да бе да може би не и за опел корса 2005 година 1,3 (ако не се лъжа) душа под наем двигателче , автомат + стептроник (опция за 2 режима на работа на кутията) ..след този твои пост..повече не ща и да пробвам.. не се строши мотора.. амааа...не звучеше добре след това
                        понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                        ********************************
                        JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                        Honda Shadow VLX 600 - 1999
                        FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                        0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                        Влади

                        Коментар


                        • #57
                          До: Аварийно спиране с автоматик?

                          Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                          да бе да може би не и за опел корса 2005 година 1,3 (ако не се лъжа) душа под наем двигателче , автомат + стептроник (опция за 2 режима на работа на кутията) ..след този твои пост..повече не ща и да пробвам.. не се строши мотора.. амааа...не звучеше добре след това
                          Аз редовно си се "забавлявам" и издевателствам върху типтроника. Както не мога да превключа надолу и оборотомерът да подмине червеното, така и не мога да включа на пета при 10 км/ч. Не знам при теб какво е било, ама те повечето двигатели на високи обороти са си доста шумнички.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #58
                            До: Аварийно спиране с автоматик?

                            Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                            да бе да може би не и за опел корса 2005 година 1,3 (ако не се лъжа) душа под наем двигателче , автомат + стептроник (опция за 2 режима на работа на кутията) ..след този твои пост..повече не ща и да пробвам.. не се строши мотора.. амааа...не звучеше добре след това
                            Ако кутията е изитроник това е секвинционална ръчка .
                            Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                            Grand 3.1TD
                            0898 620 306 Стоян

                            Коментар


                            • #59
                              До: Аварийно спиране с автоматик?

                              Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                              Ако кутията е изитроник това е секвинционална ръчка .
                              Да,има кутии,дето се карат като автомат но са си класически,механични, с автоматизирано управление.
                              Някои кутии са по-"умни" от други.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #60
                                До: Аварийно спиране с автоматик?

                                Остава и двигателя на Опела да е 3ри цилиндров.
                                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                                Grand 3.1TD
                                0898 620 306 Стоян

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X