Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Парно WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Парно WJ

    Колеги ето и един много специфичен проблем, който се явява при мен. Ще се опитам да го обясня максимално ясно, но и по-простичко.
    Ще съм много благодарен ако някой може да ми помогне, защото до сега нито тук, нито в Американските форуми не намерих абсолютно сходен проблем.

    Какъв е проблема: Парното се губи след по-продължителна работа (30-60мин.) и почти никакъв въздушен поток не отива към която и да е от духалките!

    1. След тест се появяват грешки 52 и 56. Първото нещо, което направих бе да махна моторчето и да погледна рециркулационната клапа. Клапата не работи, но не е паднала и не запушва поток идващ отвън или отвътре. В края на краищата я застопорих в положение да влиза въздух отвън, както е показано в един сайт-може би най-известната мярка.
    2. Когато взех колата резистора не работеше, тогава не знаех, че подлежи на ремонт и майсторите, които оправяха колата сложиха работещ втора ръка. Тук е мястото да кажа, че се случва при подмяна на резистора да се разменят полюсите и мотора да върти в грешна посока и съответно да се губи частично или напълно въздушния поток. При мен това не е на лице, защото когато запаля колата да речем сутрин си работи чудесно. Но възможно ли е този резистор след определено време да разменя полюсите според Вас?
    3. Принципно отоплението и охлаждането си работят нормално. Като включа климатика и искам студено - пуска студено, като искам топло пуска топло.
    4. Вентилатора работи нормално - усилва се и намалява и при ръчен режим, и на ауто.
    5. Дразнещия проблем се явява като карам извънградско по-продължително, не знам дали скоростта указва някакво влияние. Моторчето си работи, но от духалките няма почти нищо или направо нищо!
    6. В жабката се вижда, че нещо е оправяно по бленд дор-а, но още не съм пипал там. Знам, че едната грешка е от там и едната е счупена, но дали на практика една врата може да спре изцяло потока в цялата кола?
    7. Колата няма въздушен филтър за купето, всичко око входа изглежда на място!

    В крайна сметка какво мислите, че може да застава на пътя на въздушния поток?
    Или има нещо друго - примерно резистора?
    Поне някакви насоки, защото аз лично се изчерпах!
    Каква е тази мистика да работи в началото, а после да се прецака! - е от това не видях някой да се оплаква в цял свят

    Май това беше, ако се сетя нещо специфично за проблема ще допълня. Пускам мнението и в другата тема за парно с надеждата някой да има някакво решение!

    Коментар


    • #77
      От: Парно WJ

      Давам предположения има още едно двигателче което движи клапите определящи дали да духа в краката,стъклото,срещу тебе или някоя от тези комбинации.Механизма които извършва това е доста сложен и шибан може там да имаш нещо прецакано.На входа на въздушния филтър почти винаги е чисто защото боклука е засмукан и е набит в радиатора на парното,а въздуха от вентилатора минава през него после отива при клапите които определят колко от него да мине през радиатора на климатика и да се охлади.Моя радиатор го чистих половин час и вече без филтър не карам. Та може и там боклука след определено време да се задува нещо .

      Коментар


      • #78
        От: Парно WJ

        Положението е следното: След като закопчах циркулационната клапа ми направ пак този проблем последните два дни. Хубавото е, че потока от въздух от нула сега вече клони към нула, явно като може да засмуче повече въздух, също може и да духне повече. Както и да е.
        Отворих да видя бленд дор-а, всъщност те са две и независимо от грешките работеха и то съвсем добре, така ми се струва. Поне за сега няма да ги пипам.

        Какво може да се направи оттук нататък:
        1. Смятам да сваля пак мотора и да огледам около него дали всичко е нормално, дали евентуално нещо не застава на пътя на потока преди или след него. Да калибрирам с-мата (към тази стъпка съм малко скептичен точно в моя случай)
        2. В някой удобен момент като пак ми направи проблем смятам да разглобя и да видя дали пред бленд дора има поток.
        3. Колегата над мен правилно се сетил за "mode door"-a, възможно е проблема да е някъде там. Обаче и в самото електронно управление може да е някакъв бъг, но това са догадки.
        4. От разглобяването и четенето смятам, че не е възможно някъде да има теч на въздушна струя, ако имаше нещо подобно, то това би следвало да е перманентно, а не да се появява по някое време, затова и го изключвам като възможност, за сега.

        Някой може ли да даде напътствия или линк как да се стигне до mode door-a без да се разглобява цялото табло, за сега търсих, търсих, нищо не намерих!
        Особено трудно ми е да разсъждавам къде може да е проблема, защото никога до сега не съм виждал тази система (а и подобна не съм) разглобена! Ако има някой, който го е правил нека да помогне малко.
        Честно казано започва да ми писва, но дума и да не става за отказване, ако трябва ще разглобя цялото табло та дори и два пъти (нещо което бих искал да си го спестя за сега, поради липсата на време най-вече), кой знае каква тъпотия ще е излезе накрая!

        Коментар


        • #79
          От: Парно WJ

          Първоначално публикуван от teopetrov Преглед на мнение
          Току що звънах на колегата по горе и му обясних какво направих с моето парно....все пак 2 пъти съм разглобявал таблото за това парно....лошо,но нека споделя със всички и дано помогна на някой като му спестя някой лев.И така.....не исках и трети път да се разглобява таблото и реших проблема с клапите(по точно стана само с тази която пуска въздух към водача)като ръчно я поставихме а стои в отворено положение и откачихме климатроника да не ги командва,4е да не ги бутне и затвори пак.По този начин ще имам парно, но без да контолирам температурата в купето.Проблема е че напролет трябва да си вкючите буксата на климатроника за да духа студено,а преди зима пак всичко отначало,но е добро решение за човек който не иска да бута таблото,ако има проблем с клапите
          Как по- точно закрепихте клапата? А дали е възможно да се фиксира и другата без демонтаж на таблото?

          Коментар


          • #80
            От: Парно WJ

            След доста четене като проблем подобен на моя единствено намерих, че когато има проблем с така наречената vacuum line при по висока скорос или при ускорение се затварят някои от вратите и така дебита намалява значително (около 90%). От друга страна при AZC модула с какъвто съм аз не би трябвало да има нещо общо с "vacuum line" i "vacuum leaks", които мъчат сумати народ по света. Ще се опитам да уплатня някои слаби места в системата, след което ще видя какво се случва. Между другото, колкото повече чета за тази климатична инсталация, толкова повече се убеждавам, че е пълен батак, недоизмислена, евтино и нескопосано изработена, пък който кавото ще да казва!

            Коментар


            • #81
              От: Парно WJ

              При мен започна да духа студ в краката на пътника и през клапата към стъклото на пътника.
              Тук пишат следното: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_242599.pdf , което утре ще бъде проверено.
              Ако някой все пак се е сблъсквал с това, моля за помощ!

              Коментар


              • #82
                От: Парно WJ

                Първоначално публикуван от bubi Преглед на мнение
                При мен започна да духа студ в краката на пътника и през клапата към стъклото на пътника.
                Тук пишат следното: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_242599.pdf , което утре ще бъде проверено.
                Ако някой все пак се е сблъсквал с това, моля за помощ!
                не е там проблема

                Коментар


                • #83
                  От: Парно WJ

                  Тези ги изчетох всичките и не намирам къде може да е проблема при мен! Виж при теб най-вероятно е счупена някоя от вратите за регулиране на темп. Мисля беше тази по-неудобната, макар да няма удобни май.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Парно WJ

                    Наизустих цялата система, писва ми. Ако някой е разглобявал таблото да дава съвети, аз ще го мъча пак събота-неделя ако имам време. Подчертавам че при мен работи 30-60мин и после се прецакава - това става при тези с ръчно управление, но при тях работят духалките поне към прозореца, аз съм с AZC и принципа е друг, не би трябвало да става така, а и при мен спира навсякъде. Всичко си е на мястото и работи както трябва не виждам смисъл да го разглобявам n пъти. Последно ще поразглобя таблото и ще гледм да изолирам проблемните места от към течове, после рестарт. Ако и това не стане май, май ще падне по серизно разглобяване до намиране на проблема. Кофти е, че като я спра докато я разгобя и се е оправя и няма как поне да локализирам проблема!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Парно WJ

                      Как се разглобява таблото:Instrument panel removal
                      А дали не става въпрос за проблем с Automatic Temperature Control Module? Имаше тема за това, че при движение с включени светлини след известно време лампите на подсветката на панела за AZC нагряват и тяхната топлина "шашка" температурния датчик на климатроника. За да продължи да топли парното се налага врътките за температурата да се поставят на MAX. Но след време и това не е достатъчно и входящият въздух в салона е хладен или даже студен. Става въпрос за ето тези 8 лампи:

                      Ето и бюлетин за подобен проблем:
                      2400701 - CHANGE IN OUTLET TEMPERATURE FROM DESIRED SETTING Date: 05/18/01
                      Model year(s): 1999-2001
                      Description: A customer may experience colder or warmer than desired air temperatures coming from the vehicle HVAC system vents. This change in air temperature may occur gradually over time and only on vehicles equipped with the Automatic Zone Control (AZC) HVAC system. The air from the driver side HVAC vents will tend to increase in temperature, with this condition being more noticable when outside ambient air temperatures are in the 16°C to 27°C (60°F to 80°F) range. The air from the front passenger HVAC vents will tend to decrease in temperature, with this condition being more noticeable when ambient temperatures are in the -7°C to 4°C (20°F to 40°F) range.
                      Details: This bulletin involves the replacement of the Automatic Zone Control assembly. Since the condition occurs gradually over time, the technician may not be able to readily verify the condition. If the HVAC system appears to be operating correctly and the customer complains of the above condition, then perform the Repair Procedure.
                      Parts required:
                      55115903AE Assembly, Automatic Temperature Control
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Парно WJ

                        Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                        Как по- точно закрепихте клапата? А дали е възможно да се фиксира и другата без демонтаж на таблото?
                        Ами първо се разглобява жабката и доста трудно ,но ръка се достига тази от страната на шофьора...другата не можахме да е докопаме въпреки,че е логично да е по близо до жабката ,но се указа,че не е така.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Парно WJ

                          Първоначално публикуван от teopetrov Преглед на мнение
                          Ами първо се разглобява жабката и доста трудно ,но ръка се достига тази от страната на шофьора...другата не можахме да е докопаме въпреки,че е логично да е по близо до жабката ,но се указа,че не е така.
                          To ,тази на шофьора е лесна, ама мене ме интересуваше другата. Ясно е, от долу не може - там е радиатора на парното,през вентилатора - също , там е изпарителят на климатроника. Между двата ако може някакси да се достигне, с тел ,или с отверка- само да се притвори и застопори клапата. А когато се пробие радиаторчето / а това е твърде вероятно да се получи, тъй като конденза отива директно там/- тогава ще се прави ремонт на клапите!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Парно WJ

                            А при мен духа хладно на всякъде... Нов термостат и водна помпа?
                            Масла и други консумативи за джип-ове с ниски надценки на www.charkove.com

                            Коментар


                            • #89
                              От: Парно WJ

                              Най вероятно са клапите за регулиране на температурата , но няма да излишна една диагностика ! Много рядко се предават моторчетата за клапите , но е възможно !
                              Еди Рангелов : 0885 088 444
                              Няма незаменими има незабравими хора !!!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Парно WJ

                                Първоначално публикуван от peter3d Преглед на мнение
                                А при мен духа хладно на всякъде... Нов термостат и водна помпа?
                                Колата как е със загряването?
                                WG 2.7 CRD

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X