Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с ламбда сонди KJ 2.4 ED1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с ламбда сонди KJ 2.4 ED1

    Колеги, закъсах го с този Jeep Cherokee KJ 2004 2.4 ED1
    Свети чека с грешки
    P0032 HO2S heater circuit B1S1
    P0038 HO2S heater circuit B1S2
    И нямат изтриване, старите сонди са здрави, съпротивление на нагревателя 4ом, сложих нови, Bosch същото съпротивление имат. Тествах старите с 12в на нагревателите - работят си.

    Проверих инсталацията от сондите до ЕКУ - няма късо, няма проблеми.
    Странното в случая е , че тоя джип сякаш не съществува според вин декодери, Autodata, Hayness pro, Stakis, Texa....
    Компютъра е Motorola NGC4,
    Трябва да има бушон номер 16 и реле номер 4 за подгрева на сондите, но няма. Гнездата, клемите на гнездата са празни.

    пин 1 , който е + за подгрева според схемите на Jeep,отива в ЕКУ, а не по релета и бушони, както се очаква.
    пин2 е МАСА за подгрева, стабилна е при тест със 100вата товар.
    пинове 3 и 4 са сигнала от елемента на сондата и отиват очаквано към ЕКУ.

    Изчетох 10на схеми - в нито една колата не е с такова окабеляване и компютър!

    Колата я чета с Autocom, Launch, Texa
    Грешките ги трие и щом запалиш , пак са там веднага.

    Колата е с газов инжекцион, разкачих му кабелите от инсталацията на колата, без ефект.

    Някакви молебени, пинизи за триене на грешки на този Jeep , или други съвети са добре дошли!?

  • #2
    Върви бавно.....гори много.....какъв и е проблема ?
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
      Върви бавно.....гори много.....какъв и е проблема ?
      Свети чека. Иначе на данни в реално време, сондите си работят, волтажа играе, бързия трим е -3+5 % .
      Намирисва на бензин докато е студена, та не знам дали сработват баш сондите...

      Коментар


      • #4
        Според данните от компа колко е съпротивлението ? Може би ползва V-A метод за да го сметне ?

        Обикновено кода на грешката има още малко пояснения - късо към маса/плюс/ отворена верига .....

        Коментар


        • #5
          Ако проблемът ти е само светещата ламБа, проверката на тия грешки може да се изключи.

          2004-та година най-вероятно е NGC3, не NGC4. Ако ми снимаш компютъра/етикетите му ще мога да кажа със сигурност.


          ПП: Със сигурност е NGC3, парт номера е 56044225AI или 56044227AG (последната буква може да е различна), и на всичкото отгоре не е CAN, а SCI, тоест се програмира трудно. Е, аз моге де...

          ППП: И да, подгрева е директно от компютъра към сондите. Тества се дали отива нещо с най-елементарна пробна лампа. Ако не свети, няма ток. Не помня само дали компютъра пуска плюса, или замасява.
          Последно редактирано от sparkybg; 29-11-25, 16:34.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
            Според данните...
            Данни от компа за съпротивление нямам.
            Да пояснението е - Circuit high , което обаче не е вярно , тествано , минуса (пин2 на сондата) е стабилен, подмених обувките и направих спойки на всички връзки към маса, при връзка G103, която си е по схема.
            Свързах крушка 5 вата между пиновете за подгрев, за да видя ще се опита ли изобщо да пусне захранване ЕКУ ,после и с диод пробвах, но изобщо не опитва да пусне подгрева на сондите.
            Карах колата 3-4 цикъла до загрят двигател за да се освестят нещо - без резултат.
            Забелязах, че като дам на контакт, след 10 секунди, чека мига 5 пъти.




            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Ако проблемът ти е само светещата лам...


            ПП: Със сигурност е NGC3, парт номера е 56044225AI или 56044227AG (последната буква може да е различна), и на всичкото отгоре не е CAN, а SCI, тоест се програмира трудно. Е, аз моге де...

            ППП: И да, подгрева е директно от компютъра към сондите. Тества се дали отива нещо с най-елементарна пробна лампа. Ако не свети, няма ток. Не помня само дали компютъра пуска плюса, или замасява.
            Да, мисля че е NGC3 , а не 4. Днес го отворих да огледам- чист е и сух, няма щети. С лентовата платка сгъната на 2 е компа. Може би с BDM се чете... но нямам никакво инфо и не съм пробвал. Иначе имам няколко устройства за флашване, мисля, че Ktag трябва да се справи , незнам.... писал съм 300 компютъра , ама този месец от 10 - 10 нови и различни и ми идва в повече

            Според схема, която намерих компютъра пуска + на пин1 , защото другия кабел за подгрева е на маса. Просвирих кабелите 3 пъти, съпротивленията им са ~ 0.02ом. Здрави са. Какво стана с тоя комп ..... моторола гадна .
            Искаш ли да го флашнеш ? А файл можеш ли да направиш за сондите ? Аз тъкмо го затворих със силикон....

            Коментар


            • #7
              Пин 1 на конектор 1 ("черния" конектор) е обикновено някоя от бобините, а не ламба сонда.

              Нагревателя на ламбда 1 е на 18 краче на конектор 2 (оранжевия), жицата е кафяво с оранжево, нагревателя на ламбда 2 е на 9 краче на конектор 3 (белия), жицата е кафяво с бяло.

              Пълно сервизно има тук:
              https://charm.li/Jeep/2004/Liberty%2...d%20Diagnosis/

              Ако и двете не светят имаш повод да търсиш проблем по жици или бушони, макар че доколкото виждам бушона е 24 и няма как да е изгорял, щото много други работи няма да работят, тоест остава да са жици - гледай за прегоряло или късо. Транзистрор не гори току така, и двата канала на транзистор (предполагам са няколко тртанзистора в общ корпус) още по не гори току така.

              Тоя компютър не се отвяря, предвид устройството му, щото често после съвсем умира. Чете се и се флашва на бюро, през буксите. Може и да може с ktag, ама предвид предното изречение, изобщо не съм гледал. Ползвам мой софтуер за целта - както казах не е CAN и асортимента от тулове, можещи да го програмират през букса, клони към нула.

              Провери жиците и ако са наред, търси друг компютър според мен. Едно че е много вероятно да са транзистори, които заради педерсткото устройство точно на тоя модел трудно се сменят успешно, второ че след отварянето, отново заради педерасткото устройство на тов модел, е много вероятно комютъра вече да не е съвсем същия.

              Компютърът става и от 3.7 от същата година, но трябва препрограмиране, наливане на твоя VIN и подготовка за обучение на имобилайзер, за да тръгне на твоята кола. Мога всичко това. Дали мога да направя файл - заради архаичността, трябва компютъра да ми е на бюрото, да сваля BIN от него, да изровя дефиниции (ако има, щото 2.4 не е точно масово нещо за тунинговане в америка), разбирай няма как безплатно, щото си е час-два човъркане.

              ПП: Ако дадеш VIN и снимаш етикети на компютъра, може да съм и по-конкретен. Това че въпросните диакгностики не го декодират не е велика изненада. Американци се гледат с JScan и AlfaOBD, обаче това чудо е и дърто и не е CAN, съответно и двете надали ще работят.
              Последно редактирано от sparkybg; 30-11-25, 02:55.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                За пин1 имам предвид на буксата на ламбдата. Иначе , да, отивана 18 на оранжевата за B1S1.
                Аз не бих занимавал никой за безпари. Няма грижи в това отношение.
                Както споменах 2 пъти преглеждам кабелажа, не виждам проблеми.
                След като го събрах днес, се возих. Мисля, че не съм увредил нищо по ЕКУто.
                Загледах се в мосфетите, никакви признаци да е греяло нещо... чист лак. Но.... неведоми са пътищата господни и тези на тока , както казва един познат.

                Но за подмяна не ми се мисли, тази найлонова "платка" не бих я пипнал.

                Мисля си да резна кабелите от ЕКУ и да пусна нови до сондите, да видя какво ще стане.

                Ще го снимам и ще ти го пратя, пък ако измислиме нещо, може и да си поиграеш да го флашнеш.

                Благодаря за съдействието!

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пусни 12В през С3/9 и С2/18 при откачен комп и виж тока.
                  Трябва да започне от 2.4 А и много бързо да спадне.
                  Сондите включвай за до 10 с.

              • #9
                Само не разбирам защо се занимаваш с глупости ? Щом СТАРАТА кола си върви и не е с намалена динамика или повишен разход на горива е караш така. (кафе)
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Трябва да може да минава и ГТП обаче.

                • дядо владо
                  дядо владо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми да минава, сондата си загрява и без принудително отопление, тое за по-бързо сработване Старите бяха само с една жица, изгорелите газове са си горещи и те така.........☕

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има нюанси, Деди. Ако сондата е на самия колектор на не повече от педя от портовете, жегата е достатъчно и за без нагревател. Ако е по-надолу, на празен ход и посред зима хич не е сигурно. По-тъпото е че в зависимост от софтуера при грешка в нагревателя при определени условия може и изобщо да не мине в "closed loop" и да го кара наизуст, или от време на време така, па после иначе. И по някое време установяваш че и останал без катализатор например, и няма минаване на преглед щото е вдигнала CO-то.

                  Например на Hemi 2005-та върху RAM 1500 това съм го гледАл на живо. Палиш я студена, бъхти грешки и изобщо не влиза в clоsed loop. Незначителна разлика в харча и вървежа. После я гасиш и после я палиш топла чека не светва, влиза в closed loop и си държи ламбдата колкото трябва.

                  ...а на преглед освен заради CO, не се минава и заради кофти Ламбда. Щото ти лесно може да накаташ мотора да работи бедно и CO-то да падне, ама това вдига Ламбда-та и NOx-а. NOx-а не се мери, ама ламбдата се.
                  Последно редактирано от sparkybg; 30-11-25, 21:38.

              • #10
                Занимавам се защото искам да си е изрядно возилото, и обичам да се ровя в такива неща.

                Радвам се за активността и помощта в темата, благодаря колеги.

                stefsab , да ще го тествам преди да клъцна кабелажа.

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от blazeBG Преглед на мнение
                  Занимавам се защото .
                  Ами щом .....Отговора е и към Спарки щот той помни за "релуктор ринг" що дрЪво изедОхзаради софуера на "Либитата" , та за перфектно трябва като Спарки да разбираш и от писане на код( програмиране) и от електроника ( хардуерно асемблиране) и от стругарство дори ( това към Блазе Бг )....... ( не е кафе )
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • blazeBG
                    blazeBG коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз нямам проблеми и с трите неща. Виждал съм зор и преди. Но за пръв път с хамериканско возило, та темата е с цел да науча нещо ново за хамериканките, ако има такова. Ако ли не, аз лесно и чека ще угася и лмбдата ще оправя . Мога да го побългаря за 1 час точно ще стане "идеален".

                  • дядо владо
                    дядо владо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Случея да който говоря беше че Либи записва 5 и 6 бобина, киха кашля и сумти, а проблема се оказа колелото от което чете датчика на коляновия вал - побългаряване? Ми праави го! ☕

                • #12
                  Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                  Ами щом .....Отговора е и към Спарки щот той помни за "релуктор ринг" що дрЪво изедОхзаради софуера на "Либитата" , та за перфектно трябва като Спарки да разбираш и от писане на код( програмиране) и от електроника ( хардуерно асемблиране) и от стругарство дори ( това към Блазе Бг )....... ( не е кафе )
                  Тогава не бях толкова в час, иначе да го бЕх изпрограмирАл с правилния софтуер. И при Hemi е боза - до 2008 са с един ринг, после с друг, после по някое време с трети, като третия е до накъде съвместим с втория. При 4.7 пък са други бози...

                  ...и те-така.

                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #13
                    Тествах подгрева с подаване на + през компютърните букси , Както каза stefsab , консумацията започва от 2.1 А и пада до 1.2 А на 7-8 секунда.
                    Аз това го тествах без амперметър, и сондите си загряват. Остава си проблем в ЕКУ. Ама защо изобщо не се опитва да ги пусне, не знам. Някое захранване конкретно за тях да му го няма.... трябва да разнищя компа пак.

                    Коментар


                    • #14
                      Няма отделно захранване за тях. Пукнал е транзистора.

                      Търси друг комп. От същата година, или поне преди 2006та.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #15
                        Сърбят ме ръцете да го пробвам. Ще опитам на станция, към 150-180 градуса отдолу, през алумина ще го нагрея, и отгоре полека с топъл въздух, или ще се разпои или ще стопя "платката" ама ще го пробвам.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 3 потребители онлайн. 2 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X