Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разни проблеми с WK 3.0 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разни проблеми с WK 3.0 CRD

    Здравейте,

    В началото на годината след не съвсем кратко търсене заприходих следната машина: 2008 Grand Cherokee WK (WH) 3.0 CRD.

    Генерално, автомобила е добре като за 15 годишен, но не липсват и няколко забележки, които ме тормозят повече или по-малко и бих се радвал да почерпя от вашия опит, с който да намеря решенито на тези проблеми.

    1. Трудно палене
    Наблюдава се когато автомобила е бил в покой повече от 6 - 8 часа. Изразява се в това, че стартера върти между 5 и 10 секунди докато запали.
    През това време (а и непосредствено след запалване) не се наблюдава никакъв пушек, както и странни миризми.
    Не показва никакви грешки, нито през он-борд диагностиката, нито в JScan/AlfaOBD.

    Няма значение колко време ще седи на контакт, нито дали ще подгрея 2-3-5-10 пъти, при първия опит, въртенето на стартера е 5 - 10 секунди.
    Това което ми е направило впечатление до момента е, че ако завъртя за съвсем кратко (1 секунда), върна ключа и завъртя пак, запалва доста по-бързо - в рамките на до 2 секунди, но пък там се появява друг проблем - понякога записва грешка за неуспешно палене и някоя от перифериите (модул на вратите/автоматични чистачки и подобно) може да не работи до следващото палене.
    Друго наблюдение е, че точно преди да запали след дългото въртене, сякаш стартера се забързва една идея и веднага щом това стане, запалването е факт. Доста странно.

    Акумулатора е добре. Мерихме го с някаква специална техника, пада му по време на въртенето е до 10.8в.

    Около дюзите няма следи от гориво, не открих такива и около горивния филтър.

    За сега съм изключил подгревните свещи и релето, което ги управлява като евентуална причина, понеже очаквам най-малкото да регистрира грешка заради тях, а и няма пушек от ауспуха от невъзпламенило се гориво.

    Записах едно кратко видео показващо разни стойности, които според мен могат да дадат някаква идея какво се случва на технически по-грамотните от мен.
    Въртенето на стартера започва на 3тата секунда, а старта на двигателя е на 13тата.
    Понеже форума не ми позволява да кача файла, оставям връзка към него - https://youtube.com/shorts/u3rPvkJaQVo

    2. Хлопане
    Веднага след покупката на джипа обслужих ходовата част, което се състоеше в тампони на предна и задна стабилизираща щанга и биалетки.
    Скоро след това, смених и пружини + амортисьори, понеже оригиналните пружини бяха доста слегнали.
    Използвах Билщайн 5100 и пружини ОМЕ медиум +2" + горни носачи с коригиран ъгъл на шарнира, като към тях добавих и шарнири Moog Problem Solver. На най-долната степен на предните амортисьори в комбинация с въпросните пружини, лифта отпред се получи около 3", а отзад 2.
    Веднага след подмяната на окачването се появи и въпросното хлопане. Изразява се в това, че при пропадане на предните гуми в препятствие с дълбочина повече от 5 сантиметра се чува тъпо хлопане като от разбити тампони на стаб шанга или пък шарнир...

    Въпроса е, че всичко по предницата е здраво, поне според двата сервиза в които ходих да проверяват какво се случва. Проверявана е на "тресачка", както и "ръчно" с щанга и поклащане насам-натам и всеобщото мнение е, че всичко по предницата е абсолютно здраво. Уви, хлопането продължава.

    3. Чистачките
    С тях изпитвам 2 проблема:
    3.1 Когато лоста е в някоя произволна позиция, понякога чистачките се задействат без да има видимо замърсяване на предното стъкло и не спират докато не върна лоста в позиция "изключено".
    В общия случай, след гасене на двигателя и повторно палене, проблема не се проявява до следващия път - след 2 - 3 - 5 дни.
    Когато това се случи се записва момента грешка U0231 - lost communication with light rain sensing module.
    Направи ми впечатление, че ако докосна сензора, (който е залепен зад огледалото за обратно виждане на челното стъкло) чистачките се активират за кратко.


    3.2 Напоследък след като чистачката завърши цикъла си, слиза до най-долно положение, но не остава там, а се вдига 2-3 см и застава там. Случва се когато чистачките са в автоматичен режим, но също така и когато бутна лостчето надолу (еднократно изчистване).

    4 Пръскалките за почистване на фаровете.
    Един ден осъзнах, че никога не съм ги виждал да работят.
    Опитах се да ги форсирам през JScan, но неуспешно. Изрових схема на предпазителите и воала, този за пръскалките на фаровете се оказа изгрял.
    Подмених го, и опитах пак да форсирам през телефона - нищо. Проверих предпазителя отново и хоп - прекъснат.
    Сложих още един, но този път се фокусирах върху момента в който "изгаря" - в мига, в който се подаде сигнал към помпата да се задейства.

    Достъпа е труден и се предпочетох да не разглобявам половината предница на колата, при положение, че дори нямам представа къде мога да търся проблема.

    Разгледах разни схеми в интернет и изглежда, че въпросната помпа има 2 отделни изхода за течността. Предполагам, че от едната страна е за стъклоизмиващата система, а от другата за фаровете. Дали съм прав?
    Пак по въпросната схема изглежда, че има само 1 букса с 2 крачета. Да разбирам ли, че тя управлява и двата режима - стъкла/фарове? Ако да, то как е възможно да работи добре за челното стъкло, а в същото време да се е..ва за фаровете?


    Поста стана "малко" дълъг, но се надявам, че все някой ще прояви търпение да изчете поне част от него и сподели идеи/опит, които да бъдат от полза за разрешаването на поне част от тези проблеми.

    Поздрави!

  • #2
    2. Хлопане: При мен е сменено ВСИЧКО (Всички шарнири 2 пъти, първо с Mevotech TTX, после с Moog Problem solver, всички накрайници - външни и вътрешни, всички тампони) без биалетки, които са очеизвадно здрави, и без рейка, която е закупена и ме чака от няколко месеца. Хлопа си.

    3. Чистачки - най-лесно е да купиш друг модул 2-ра ръка и да пробваш с него. Може да са жици, може да е самия модул. Не съм имал грижи с това - казвам само какво бих направил аз.

    За трудното палене - прилича на въздух в системата и/или трудно вдигане на налягане. Но това е лаишки отговор отр човек, дето никога не е борил Common Rail проблеми.. Може да се гледат живи данни и да се види какво точно се случва с налягането и каквото още се сетиш по време на палене. Дъпгото палене в случая, по отношение на диагносдтика през живи данни, улеснява нещата, стига да уцелиш правилните параметри за гледане.

    Осносно подгревните свещи - ако са изгорели обикновено има пушеци, но по принцип не можеш да ги изключиш като причина само по това че няма грешки. Достатъчно често се случва не да изгорят, а да започнат да топлят неправилно и като местоположение (по-назад от върха им), и като интензитет (по-ниска температура при върха, за сметка на по-пироко поле на топлене, например топлят и по-назад).

    ПП: Нищо не е залепено за предното стъкло. Всичко се маха, включително сензора. Знам това, понеже съм сменял предно стъкло. Новото (Pilkington) си дойде с всички налепени стойки (за огледалото и за въпросния датчик) и стъкларите просто прехвърлиха модулите.
    Последно редактирано от sparkybg; 01-11-23, 21:48.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • xempirex
      xempirex коментира
      Редактиране на коментар
      Е да ама..
      Тъй като прекарах около 2 часа в задръстванията под дъжда, реших да изключа автоматичните чистачки, понеже постоянно забиват и се оказа, че дори на ?неавтоматичен? режим, рамената не спират на правилното място, НО не забиват ами си спазват интервалите, което е добре, до толкова до колкото така чистачките вършат някаква работа.
      Интересното обаче е, че проблема го има и когато сензора на стъклото не участва в играта... Тогава има ли още повече логика да е реле или съм хванал "грешен път" като цяло?
      Има ли друг елемент, който играе роля в управлението на движението на тези рамена? Изключвам мотора на този етап, понеже би трябвало той да изпълнява каквото му се каже

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Забиването (от датчика) и неспирането където трябва са 2 отделни проблема. Неспирането на място вероятно е механичен проблем на самия мотор на чистачките. Не съм гледал конкретно на WK, но на повечето коли има платка с пистички и четчици по тях, и от това разбира къде да спре. И там нещо като клаяса или се протърка, става това.

      Купи си датчик от някоя морга. Не мисля че им е типичен проблем. Така лесно ще решиш единия проблем. И чистачките не са чак толкова трудни - вадят се лесно в сревнение с някои други коли. Не съм гледал къде е моторчето, честно казано.

      Чистачките ги управлява или Body Control Module (най-вероятно), или Front Control Module (надали), или самото ключе за чистачките. Но едва ли причината е в тях, а и (без ръчката) отговарят за куп други неща.

      Накратко, най-вероятната причина за тия неща е именно моторът (или по-точно датчикът за положение, който е върху него или около него), който ти така лесно изключи.

    • xempirex
      xempirex коментира
      Редактиране на коментар
      Супер, плана е ясен. Поне що се отнася до чистачките
      Мерси, Спарки!

  • #3
    1.Отнсно паленето : Имал съм 3 Е-класи с тоя мотор и последно до преди месец имах WK, мога да кажа че всички палеха със "взрив" докато чукнеш ключа без никакви замисляния, трябва да имаш някакъв проблем, при една от Е-тата палеше с въртене и се оказа дефектно реле на подгревни свещи, не дава грешка НО не работи, смених го и си палеше от раз, не може да я чуеш да върти и 0.1сек., опитай това, тогава майстора ми каза че това е слабо място дефектно реле колата беше също 2008г.

    2. Това Тропане щом Спарки не може да го хване никой не може... ))) За радост моето ларедо след смяната на Амовете с 5100 и подмяна на всичко по окачването нямаше абсолютно никакъв дори минимален луфт или тракане, ама сега Новия собственик да му се кефи, аз влязох във VAG-групата/временно/...

    Успех в търсене на проблема и честито за джипа, страхотни машини са.
    Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
    Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

    Коментар


    • xempirex
      xempirex коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!

      Бях ги оставил настрана, но ще започна от там.

      Много странно защо автомобили с толкова електроника не успяват да си кажат каква им е мъката... особено за такива прости неща като реле.

      Наскоро забелязах, че не ми свети десния стоп - никаква индикация.
      Няколко дни след десния си отиде и левия - пак нищо. Доста по-стари и по-простички автомобили имат индикация за изгорели крушки, а тук нищо.

  • #4
    А-а не се притеснявай те грешки за крушките трупат, но нищо не свети и не подсказва, че е изгоряла

    Коментар


    • #5
      Точно на стоповете няма проверка. И причината е тривиална - американските мямат стопове, освен трети стоп, а той е LED. Другото е комбинкрано с мигачи, за които вече пищи. За всичко друго, освен стопове и габарити, пищи.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от mariiin Преглед на мнение
        А-а не се притеснявай те грешки за крушките трупат, но нищо не свети и не подсказва, че е изгоряла
        И свети и показва. За фар и мигач със сигурност, мисля и за крушка на задни.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
          2. Това Тропане щом Спарки не може да го хване никой не може... )))
          Само рейка не съм сменял. То не прилича на хлопане на рейка - баш като на шарнир/накрайник го докарва. Но след 2 смени на шарнири и накрайници, дето още си стоят стегнати като в деня на слагането, тая някаква надежда че е рейка.

          Това + теча на масло от гарнитурата на картера (НЕ купувайте гарнитура Victor Reinz за там), останаха общо взето единствените неща, които ми развалят удоволствието. Ще гостувам на Деди - рейка се сменя много по-лесно при махнат преден диф, а картер се маха много по-лесно при свалена рейка, всичките се сменят много по-лесно при наличие на канал, а на канал се работи много по-лесно ако е на сушина, в гараж (моят не е).

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • дядо владо
            дядо владо коментира
            Редактиране на коментар
            Спарки, по въпроса с тропането - вчера един от постоянното присъствие джипари дойде със скърцащ звук ( като от лагерен сепаратор ) при бавна скорост отпред в ляво. В колата отчетливо се чува отпред в ляво ъъъъъ ама нали не вярвам излезнах и като слушаш отвън се оказа отзад в ляво, друг със сходен шум лятото му сложих диагноза лагерен сепаратор, но смяна на главината не помогна, оказа се че GM-ската алуминиева лят(Н)а джанта за да е фешън на харлемските негри сводници има залепен ринг от неръждавейка и при бавна скорост си подрънква, пощраква и ти разваля нирваната ( доколкото карането на джендералмотърска машина е 😂)

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Рейката ми е за смяна и е купена отдавна, така или иначе. Ако и това не помогне, ще купувам оригинални долни шарнири и трета марка горни. Нооо, като се видим ще коментираме.

            Гарнитура за картера тоя път взех на Elring, като е смъкнато всичко ще се маже и със силикон. Трябва и да огледам предварително (утре на село, ако смогна) дали ще се маха диф на цяло, или само ще бъде откачен от тампоните си и спуснат надолу да се държи от полуоските. Щото реално разправията махането на полуоските - махат се главини, амортисьори и всичко живо, което хич не ми се прави.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X