Здравейте,
В началото на годината след не съвсем кратко търсене заприходих следната машина: 2008 Grand Cherokee WK (WH) 3.0 CRD.
Генерално, автомобила е добре като за 15 годишен, но не липсват и няколко забележки, които ме тормозят повече или по-малко и бих се радвал да почерпя от вашия опит, с който да намеря решенито на тези проблеми.
1. Трудно палене
Наблюдава се когато автомобила е бил в покой повече от 6 - 8 часа. Изразява се в това, че стартера върти между 5 и 10 секунди докато запали.
През това време (а и непосредствено след запалване) не се наблюдава никакъв пушек, както и странни миризми.
Не показва никакви грешки, нито през он-борд диагностиката, нито в JScan/AlfaOBD.
Няма значение колко време ще седи на контакт, нито дали ще подгрея 2-3-5-10 пъти, при първия опит, въртенето на стартера е 5 - 10 секунди.
Това което ми е направило впечатление до момента е, че ако завъртя за съвсем кратко (1 секунда), върна ключа и завъртя пак, запалва доста по-бързо - в рамките на до 2 секунди, но пък там се появява друг проблем - понякога записва грешка за неуспешно палене и някоя от перифериите (модул на вратите/автоматични чистачки и подобно) може да не работи до следващото палене.
Друго наблюдение е, че точно преди да запали след дългото въртене, сякаш стартера се забързва една идея и веднага щом това стане, запалването е факт. Доста странно.
Акумулатора е добре. Мерихме го с някаква специална техника, пада му по време на въртенето е до 10.8в.
Около дюзите няма следи от гориво, не открих такива и около горивния филтър.
За сега съм изключил подгревните свещи и релето, което ги управлява като евентуална причина, понеже очаквам най-малкото да регистрира грешка заради тях, а и няма пушек от ауспуха от невъзпламенило се гориво.
Записах едно кратко видео показващо разни стойности, които според мен могат да дадат някаква идея какво се случва на технически по-грамотните от мен.
Въртенето на стартера започва на 3тата секунда, а старта на двигателя е на 13тата.
Понеже форума не ми позволява да кача файла, оставям връзка към него - https://youtube.com/shorts/u3rPvkJaQVo
2. Хлопане
Веднага след покупката на джипа обслужих ходовата част, което се състоеше в тампони на предна и задна стабилизираща щанга и биалетки.
Скоро след това, смених и пружини + амортисьори, понеже оригиналните пружини бяха доста слегнали.
Използвах Билщайн 5100 и пружини ОМЕ медиум +2" + горни носачи с коригиран ъгъл на шарнира, като към тях добавих и шарнири Moog Problem Solver. На най-долната степен на предните амортисьори в комбинация с въпросните пружини, лифта отпред се получи около 3", а отзад 2.
Веднага след подмяната на окачването се появи и въпросното хлопане. Изразява се в това, че при пропадане на предните гуми в препятствие с дълбочина повече от 5 сантиметра се чува тъпо хлопане като от разбити тампони на стаб шанга или пък шарнир...
Въпроса е, че всичко по предницата е здраво, поне според двата сервиза в които ходих да проверяват какво се случва. Проверявана е на "тресачка", както и "ръчно" с щанга и поклащане насам-натам и всеобщото мнение е, че всичко по предницата е абсолютно здраво. Уви, хлопането продължава.
3. Чистачките
С тях изпитвам 2 проблема:
3.1 Когато лоста е в някоя произволна позиция, понякога чистачките се задействат без да има видимо замърсяване на предното стъкло и не спират докато не върна лоста в позиция "изключено".
В общия случай, след гасене на двигателя и повторно палене, проблема не се проявява до следващия път - след 2 - 3 - 5 дни.
Когато това се случи се записва момента грешка U0231 - lost communication with light rain sensing module.
Направи ми впечатление, че ако докосна сензора, (който е залепен зад огледалото за обратно виждане на челното стъкло) чистачките се активират за кратко.
3.2 Напоследък след като чистачката завърши цикъла си, слиза до най-долно положение, но не остава там, а се вдига 2-3 см и застава там. Случва се когато чистачките са в автоматичен режим, но също така и когато бутна лостчето надолу (еднократно изчистване).
4 Пръскалките за почистване на фаровете.
Един ден осъзнах, че никога не съм ги виждал да работят.
Опитах се да ги форсирам през JScan, но неуспешно. Изрових схема на предпазителите и воала, този за пръскалките на фаровете се оказа изгрял.
Подмених го, и опитах пак да форсирам през телефона - нищо. Проверих предпазителя отново и хоп - прекъснат.
Сложих още един, но този път се фокусирах върху момента в който "изгаря" - в мига, в който се подаде сигнал към помпата да се задейства.
Достъпа е труден и се предпочетох да не разглобявам половината предница на колата, при положение, че дори нямам представа къде мога да търся проблема.
Разгледах разни схеми в интернет и изглежда, че въпросната помпа има 2 отделни изхода за течността. Предполагам, че от едната страна е за стъклоизмиващата система, а от другата за фаровете. Дали съм прав?
Пак по въпросната схема изглежда, че има само 1 букса с 2 крачета. Да разбирам ли, че тя управлява и двата режима - стъкла/фарове? Ако да, то как е възможно да работи добре за челното стъкло, а в същото време да се е..ва за фаровете?
Поста стана "малко" дълъг, но се надявам, че все някой ще прояви търпение да изчете поне част от него и сподели идеи/опит, които да бъдат от полза за разрешаването на поне част от тези проблеми.
Поздрави!
В началото на годината след не съвсем кратко търсене заприходих следната машина: 2008 Grand Cherokee WK (WH) 3.0 CRD.
Генерално, автомобила е добре като за 15 годишен, но не липсват и няколко забележки, които ме тормозят повече или по-малко и бих се радвал да почерпя от вашия опит, с който да намеря решенито на тези проблеми.
1. Трудно палене
Наблюдава се когато автомобила е бил в покой повече от 6 - 8 часа. Изразява се в това, че стартера върти между 5 и 10 секунди докато запали.
През това време (а и непосредствено след запалване) не се наблюдава никакъв пушек, както и странни миризми.
Не показва никакви грешки, нито през он-борд диагностиката, нито в JScan/AlfaOBD.
Няма значение колко време ще седи на контакт, нито дали ще подгрея 2-3-5-10 пъти, при първия опит, въртенето на стартера е 5 - 10 секунди.
Това което ми е направило впечатление до момента е, че ако завъртя за съвсем кратко (1 секунда), върна ключа и завъртя пак, запалва доста по-бързо - в рамките на до 2 секунди, но пък там се появява друг проблем - понякога записва грешка за неуспешно палене и някоя от перифериите (модул на вратите/автоматични чистачки и подобно) може да не работи до следващото палене.
Друго наблюдение е, че точно преди да запали след дългото въртене, сякаш стартера се забързва една идея и веднага щом това стане, запалването е факт. Доста странно.
Акумулатора е добре. Мерихме го с някаква специална техника, пада му по време на въртенето е до 10.8в.
Около дюзите няма следи от гориво, не открих такива и около горивния филтър.
За сега съм изключил подгревните свещи и релето, което ги управлява като евентуална причина, понеже очаквам най-малкото да регистрира грешка заради тях, а и няма пушек от ауспуха от невъзпламенило се гориво.
Записах едно кратко видео показващо разни стойности, които според мен могат да дадат някаква идея какво се случва на технически по-грамотните от мен.
Въртенето на стартера започва на 3тата секунда, а старта на двигателя е на 13тата.
Понеже форума не ми позволява да кача файла, оставям връзка към него - https://youtube.com/shorts/u3rPvkJaQVo
2. Хлопане
Веднага след покупката на джипа обслужих ходовата част, което се състоеше в тампони на предна и задна стабилизираща щанга и биалетки.
Скоро след това, смених и пружини + амортисьори, понеже оригиналните пружини бяха доста слегнали.
Използвах Билщайн 5100 и пружини ОМЕ медиум +2" + горни носачи с коригиран ъгъл на шарнира, като към тях добавих и шарнири Moog Problem Solver. На най-долната степен на предните амортисьори в комбинация с въпросните пружини, лифта отпред се получи около 3", а отзад 2.
Веднага след подмяната на окачването се появи и въпросното хлопане. Изразява се в това, че при пропадане на предните гуми в препятствие с дълбочина повече от 5 сантиметра се чува тъпо хлопане като от разбити тампони на стаб шанга или пък шарнир...
Въпроса е, че всичко по предницата е здраво, поне според двата сервиза в които ходих да проверяват какво се случва. Проверявана е на "тресачка", както и "ръчно" с щанга и поклащане насам-натам и всеобщото мнение е, че всичко по предницата е абсолютно здраво. Уви, хлопането продължава.
3. Чистачките
С тях изпитвам 2 проблема:
3.1 Когато лоста е в някоя произволна позиция, понякога чистачките се задействат без да има видимо замърсяване на предното стъкло и не спират докато не върна лоста в позиция "изключено".
В общия случай, след гасене на двигателя и повторно палене, проблема не се проявява до следващия път - след 2 - 3 - 5 дни.
Когато това се случи се записва момента грешка U0231 - lost communication with light rain sensing module.
Направи ми впечатление, че ако докосна сензора, (който е залепен зад огледалото за обратно виждане на челното стъкло) чистачките се активират за кратко.
3.2 Напоследък след като чистачката завърши цикъла си, слиза до най-долно положение, но не остава там, а се вдига 2-3 см и застава там. Случва се когато чистачките са в автоматичен режим, но също така и когато бутна лостчето надолу (еднократно изчистване).
4 Пръскалките за почистване на фаровете.
Един ден осъзнах, че никога не съм ги виждал да работят.
Опитах се да ги форсирам през JScan, но неуспешно. Изрових схема на предпазителите и воала, този за пръскалките на фаровете се оказа изгрял.
Подмених го, и опитах пак да форсирам през телефона - нищо. Проверих предпазителя отново и хоп - прекъснат.
Сложих още един, но този път се фокусирах върху момента в който "изгаря" - в мига, в който се подаде сигнал към помпата да се задейства.
Достъпа е труден и се предпочетох да не разглобявам половината предница на колата, при положение, че дори нямам представа къде мога да търся проблема.
Разгледах разни схеми в интернет и изглежда, че въпросната помпа има 2 отделни изхода за течността. Предполагам, че от едната страна е за стъклоизмиващата система, а от другата за фаровете. Дали съм прав?
Пак по въпросната схема изглежда, че има само 1 букса с 2 крачета. Да разбирам ли, че тя управлява и двата режима - стъкла/фарове? Ако да, то как е възможно да работи добре за челното стъкло, а в същото време да се е..ва за фаровете?
Поста стана "малко" дълъг, но се надявам, че все някой ще прояви търпение да изчете поне част от него и сподели идеи/опит, които да бъдат от полза за разрешаването на поне част от тези проблеми.
Поздрави!
Коментар