Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с парно/климатик JGC 4.7L

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с парно/климатик JGC 4.7L

    Здравейте,

    Има доста изписано по темата. Пускам нова тема, защото не успях да се ориентирам в наличния поток от информация по темата.

    JGC 4.7L 2000 година.

    Днес в София температурите бяха около 19-20 градуса, влажно. В следобедните часове 18-19 часа изминах около 10-12 км. градско с включен климатик на стъкла на 19 градуса и автоматична степен на обдухване - не съм имал никакви проблеми, духаше студено, нямах запотяване на стъклата. Оставих джипа и тръгнах по задачи. След има няма 20 минути време приключих и потеглих отново. Потеглих без климатик, а на свалени предни стъкла. В някакъв момент заваля дъжд. Въпреки, че предните стъкла бяха леко свалени, челното стъкло в комплект с предните странични стъкла се запотиха до степен, че нищо не виждах пред себе си, нито страничните огледала. Пуснах обдухване на стъкла на 19 градуса и максимална степен на обдухване, но стъклата се запотиха още повече. Отбих. Оставих джипа да работи на място. Намалих градусите на LO и пуснах максимална степен обдухване на стъкла - никаква промяна. След 3 минути увеличих на най-високите градусите HI, отново на стъкла - някак се запотиха още повече. Превключих на лице - крака и от всички отвори в купето в рамките на секунда, две излезе нещо, като газ или като дим, не мога да преценя. Без остра или задушлива миризма. В крайна сметка се прибрах, но проблемът остана. Минаха около 3 часа, джипът е паркиран, но в купето - обзорното стъкло и страничните предни продължават да стоят запотени, въпреки открехнатите прозорци.

    От преди малко положението е следното - на позиция лице - крака - лявата половина заедно с лявата страна на двата отвора за обдухване на централната конзола, включая тази за пасажера отляво духа топло, само откъм десния отвор при пасажера духа студено при ниските градуси и включен AC. Климатикът е зареждан август месец миналата година. Цялата климатична система бе ревизирана тогава. Радиаторът го мия веднъж месечно. С просто, невъоръжено око не локализирам визуални течове или следи от такива в купето при пасажера. На самодиагностика изписа кодовете по долу. Въпросът ми е към кого мога да се обърна, за да се оправи генерално проблемът, както и какви части следва да набавя? Джипът до колкото знам, поне веднъж е с ремонтирани клапи - демонтаж на цялото табло. След тази дейност обдухването в купето не беше идентично.

    Послеслов: От известно време след, като изгася джипа, се чуват паразитни шумове откъм таблото в частта около отворите за обдухване.

    15 = Left temperature door not responding

    42 = One of four motor drivers had drive 9A9 shorted to ground

    52 = AI (Recirc) door travel range too large

    54 = Left temperature door travel too large

    56 = Right temperature door travel too large

  • #2
    Шумовете след гасене са нормални. Подрежда си клапите така че да не изпотява стъклата. Ама трябва да са в ред.

    За диагностика може при Дядо Владо, ако има някой промеждутък че се е позарил. Щом вече е работено обаче, не се наемам да кажа каквото и да е.

    Нещо повече - цялата лява част е към едната клапа, цялата дясна към другата, така че това със студено само от един отвор също ме ме прави особен оптимист.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Barbapapa Преглед на мнение
      Джипът до колкото знам, поне веднъж е с ремонтирани клапи - демонтаж на цялото табло
      Което не пречи пак да са счупени...........

      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        Това, че духа топло от едната и студено от другата страна, е проблем, но че не изсушава стъклото е друг проблем. Или клапата за рециркулация е останала отворена да смуче въздух отвътре, или радиаторчето на парното е дало фира. Прекарай пръст по запотената част на стъклото и виж конденза дали омазнява пръста ти. Или го близни леко и виж дали е сладък. Няма да се отровиш от толкова. Това е показателно дали конденза е от дъжда или от антифриз.
        Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
        SSang Yong Kyron 2.0xdi
        Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
          Това, че духа топло от едната и студено от другата страна, е проблем, но че не изсушава стъклото е друг проблем. Или клапата за рециркулация е останала отворена да смуче въздух отвътре, или радиаторчето на парното е дало фира. Прекарай пръст по запотената част на стъклото и виж конденза дали омазнява пръста ти. Или го близни леко и виж дали е сладък. Няма да се отровиш от толкова. Това е показателно дали конденза е от дъжда или от антифриз.
          Стои мазно. При забърсване с микрофибър или с пръст остават леко мазни следи, а самото стъкло мазнее.

          Коментар


          • #6
            Съдейки по грешките И клапата за рециркулация не е в ред. Там също се чупи преходника между машинката и клапата, но за щастие само той и нищо друго. И после само се сменя.

            Ако това по стъклото е и сладко, значи е антифриз => таблото долу и смяна на вътрешно радиаторче. Тогава ще се види и с клапите какво трябва да се направи - дали са им счупени осите или и там само преходите. Актифриза си има и специфичен мирис, но явно не можеш да се ориентираш, ианче нямаше да питаш.

            Всичко е поправимо, но дори при всичко налично работата е поне за цял ден, ако не и повече, та няма да е приятно като цена.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Съдейки по грешките И клапата за рециркулация не е в ред. Там също се чупи преходника между машинката и клапата, но за щастие само той и нищо друго. И после само се сменя.

              Ако това по стъклото е и сладко, значи е антифриз => таблото долу и смяна на вътрешно радиаторче. Тогава ще се види и с клапите какво трябва да се направи - дали са им счупени осите или и там само преходите. Актифриза си има и специфичен мирис, но явно не можеш да се ориентираш, ианче нямаше да питаш.

              Всичко е поправимо, но дори при всичко налично работата е поне за цял ден, ако не и повече, та няма да е приятно като цена.
              Благодаря за отговора. Да, както колегата Atanas_93 e написа, а и Вие - антифриз е. Съдът за антифриза е празен, а беше на най-горната чертичка за наличие към петък от изминалата седмица. Регулярно - веднъж седмично му проверявам нива на антифриз, хидравлика, масло двигател. И всичко му е в норма. В рамките от петък сутринта, когато му проверявах течностите до вчера, понеделник, е изпразнил антифриза от казанчето горе. Днес му налях антифриз до горе. Предвид, че все още не съм намерил майстор, освен антифриза, който му наляй, днес свалих жабката, за да огледам положението. Има нефрабичен, допълнително изрязан отвор, предполагам за лесен достъп до клапите, предвид, че от всичко, което изчетох, това е детска болест при тази генерация. От въпросния достъп установих, че вътре около клапите всичко е мазно, има насъбрала се мръсотия, защото нямам филтър купе и установих, че едната клапа - тази откъм двигателния отсег не реагира на механично мърдане на оста на клапите, докаот другата клапа - тази отвътре към купето се мърда механично и реагира на механично движение чрез оста - затваря и отваря. Отделно клапата към двигателния отсег е с изядено дунапреново покритие или каквото има от двете ѝ страни на пластмасата. Респектино остава въпросът какви части да търся, както и сервиз за отстраняване на повредата. Желанието ми е сервизът да си разбира от работата, защото след предходния сходен ремонт климатикът, парното и изцяло обдухването в купето не беше еднакво, идентично, а душахе много различно от отворите.

              Също така имам въпрос - намерих фрезосит, който може да ми направи алуминиеви клапи 1:1 с оригиналните пластмасови. Намерих и готови алуминиеви клапи. Въпросът ми е тези алуминиви клапи няма ли да натежат излишно на моторчето, което ги задвижва? Вариант ли са или да си търся оригинални пластмасови клапи от БС или от морга?

              Коментар


              • #8
                Дядо Владо. Има и клапи и не го прави за сефте. Това за София/Костинброд. Направил е десетки.

                Сори, бях решил че е за WK, и затова всичките ми излияния до тук, а ти питаш точно за WJ.
                Последно редактирано от sparkybg; 13-06-23, 12:20.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Така (единия начин - с рязане, щото е по-евтино) се лекуват клапите на WJ, не на WK/WH. Някой е свършил мега тъпотия. Също, алуминиеви клапи има за WJ, не за WK/WH.

                  При така описаните обстоятелства, бих купил целия централен блок с клапите, барабар с радиаторчето. И ако има счупена ос на клапа, да се отремонтира като хората. Явно някой е "творил" яко простотии, без да знае изобщо за какво иде реч.

                  Клапи на WK се ремонтират така:
                  https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e9#post6854100

                  Без никакво рязане, никакво сваляне, никакви боклуци и други "творби". Клапата за рециркулация се оправя само със смяната на един детайл, който го има в RockAuto:



                  Сподели кой е "майстора", че да не ходят други при него да им съсипе колите.
                  O! не знам защо се получи това разминаване, но иде дума за Jeep Grand Cherokee (JGC) 4.7L 2000 година, II генерация или заводското обозначение WJ.
                  В цялост търся сам да си набавя частите, защото от сутринта в два от три сервиза в София - един в Люлин и един в Обеля ми обясниха, че този радиатор изобщо не се намира нов. В третия сервиз - на Цариградско шосе ми предложиха нов радиатор на цена от 1580 лв., за клапите ми обясиха, че могат да ги намерят нови на цена от около 300 до 400 лв., като времето за доставка на частите е около 3 до 4 дни, но не е сигурно, че този радиатор го има, защото стои на статус "само на поръчка". За вентилатор парно ми обявиха цена от 380 лв., но и той е на поръчка.

                  Към момента търся целия централен блок заедно с клапите, радиатор парно и вентилатор парно. Разбира се, по препоръки на хора изминали този път, съм склонен към препоръки какво още да се подмени, за да се реши проблемът генерално.

                  Последно преди няколко дни в БС дори нямаха масло и маслен филтър на MOPAR за регулярното обслужване на двигателя, защото не поддържали наличности и беше на поръчка, та за радиатор, клапи и целия ремонтен комплект не съм убеден дали изобщо ще се занимаят с мен.

                  Оставам отворен за прелдожения за надежден севриз, механик.
                  И също така има ли разлика във въпросния радиатор за WJ при дизелите и бензиновите агрегари и ако има разлика в какво се изразява?

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Barbapapa Преглед на мнение
                    ...Оставам отворен за прелдожения за надежден севриз, механик...
                    Писах ти вече 2 пъти кой е твоя човек. Той и може да ти каже какво може, какво не, какво си струва и какво не. Радиаторчето го има за съвсем човешки пари в RockAuto - и него може да ти внесе.

                    За объркването - аз съм за бой.

                    БС не са най-доброто място нито за части, нито за консумативи, особено за кола на 20+ години.

                    Филтри на Mahle и MANN има навсякъде - в общия случай и двете марки са по-добри, или най-малкото не по-лоши от Mopar-ските, които са просто преопаковани на някой производител.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                      Писах ти вече 2 пъти кой е твоя човек. Той и може да ти каже какво може, какво не, какво си струва и какво не. Радиаторчето го има за съвсем човешки пари в RockAuto - и него може да ти внесе.

                      За объркването - аз съм за бой.

                      БС не са най-доброто място нито за части, нито за консумативи, особено за кола на 20+ години.

                      Филтри на Mahle и MANN има навсякъде - в общия случай и двете марки са по-добри, или най-малкото не по-лоши от Mopar-ските, които са просто преопаковани на някой производител.
                      Автомобилът обслужвам основно с Mopar, включая и масления филтър. При някои инцидентни обслужвания, когато не съм си набавил масла и филтри, механиците са ми поставяли други филтри, като изброените например, както и друга, различна марка масла, но в цялост гледам да се съобразявам едно към едно с това, което дава производителят.

                      По темата - благодаря за насоките. Чух се с дядо Владо, но към настоящия момент е силно ангажиран. Ще се чуем идния понеделник, за да доизговорим детайлите. Искаше ми се до сряда, четвъртък най-късно тази седмица да съм приключил темата, но явно тепърва ще се занимавам с нея. Още веднъж благодаря за информацията.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X